PDA

View Full Version : van .011 naar .009



Orpheo
10 januari 2005, 12:51
tja, mn onderwerpstitel zegt t al denk ik.

ik wil van mn .011 naar .009.kan ik persoonlijk iets meer mee....

maar, is t dan een kwestie van gewoon pakkie snaren openrukken, en nieuwe opgooien? of moet ik dan nog andere dingen doen....geeen idee wat dit betreft.. :oops:

Anders Destium
10 januari 2005, 12:57
Het helpt als je bijvoorbeeld aangeeft wat voor gitaar je hebt (daar heb je een profiel voor) of je een floyd rose hebt en of je ook je stemming wilt gaan aanpassen. Je kunt er hoe dan ook van uitgaan dat je de spanning van je hals moet aanpassen en je brug moet verstellen

Azrael
10 januari 2005, 12:59
Hals zal bijna zeker bijgesteld moeten worden. Verder hangt het van je gitaar af. Een dikke Les Paul zal het minder interresant vinden dan een dun Ibbi.

Kevin-D
10 januari 2005, 13:23
wij hadden 0.10 of 0.11 op les paul, nu 0.09, nut moest bij gevuld worden (alleen door pro laten doen, of een neiuwe nut)

bat
10 januari 2005, 15:52
wij hadden 0.10 of 0.11 op les paul, nu 0.09, nut moest bij gevuld worden (alleen door pro laten doen, of een neiuwe nut)

Dat kan inderdaad een probleem zijn, dat de snaren beginnen te ratelen/zoemen omdat de sleufjes in de nut te smal zijn.

Voor de rest aandacht voor de nek en de intonatie.

Orpheo
10 januari 2005, 16:32
Het helpt als je bijvoorbeeld aangeeft wat voor gitaar je hebt (daar heb je een profiel voor) of je een floyd rose hebt en of je ook je stemming wilt gaan aanpassen. Je kunt er hoe dan ook van uitgaan dat je de spanning van je hals moet aanpassen en je brug moet verstellen

oh ja, sorry..... :oops:

was me ff ontschoten....


tis mn charvel, en ja, hij heeft een floyd (naja..schaller " floyd" )
nee, ik wil mn stemmingen niet aanpassen. iig, niet op mn charvel. daar komt een andere gitaar voor (met fixed bridge)...

bat
10 januari 2005, 16:45
Dan wordt het helemaal leuk... de brug moet dan ook helemaal opnieuw afgesteld worden.

trek er maar een avondje voor uit (of laat het doen)

Rubenios
10 januari 2005, 17:15
als je het al niet zeker weet laat het dan maar ff doen lijkt me zo...

Azrael
10 januari 2005, 17:20
als je het al niet zeker weet laat het dan maar ff doen lijkt me zo...

Onzin....kennis van je instrument hoort ook bij gitaarspelen. Kijk op jemsite.com en op ibanezrules.com daar staat zat informatie hoe je alles prima moet afstellen. Volg de tekst en dat gaat helemaal goed komen!

Brianmayrulezzz
10 januari 2005, 17:26
toen ik m'n nieuwe gitaar kocht, zat daar 010 op. Was ff wennen, want ik heb altijd op 09 gespeeld. Maar ik moet zeggen, als je eenmaal went is 010 echt wel fijn :) sterkere vingers, meer eelt, meet tone etc. En als je daarna weer op 09 speelt op je andere gitaaren... wow, een wereld van verchil is dat zeg! Voel je je echt een krachtpatser :D

gibls6
10 januari 2005, 17:33
mssch een rare vraag, maar hoe weet je of er nou 0.09 óf 0.10 op een gitaar zit (kan je dat zien of zo?). Ik vraag het omdat ik een gitaar heb waarvan de snaren vervangen moeten worden en ik niet weet wat er op zit en dus ook niet wat ik er op moet zetten!??

Azrael
10 januari 2005, 18:04
mssch een rare vraag, maar hoe weet je of er nou 0.09 óf 0.10 op een gitaar zit (kan je dat zien of zo?). Ik vraag het omdat ik een gitaar heb waarvan de snaren vervangen moeten worden en ik niet weet wat er op zit en dus ook niet wat ik er op moet zetten!??

Opmeten.....of even naast andere snaren leggen.

Brianmayrulezzz
10 januari 2005, 18:09
het verschil voel/zie je idd echt wel hoor!