PDA

View Full Version : Help......Mijn snaar houdt teveel van mijn gitaar....



SiNiSTRaL
18 juni 2002, 20:06
ik had ooit in een grijs verleden een keer (of 20) dat mijn hoge e snaar brak.....maar nu de laatste keer dus ook maar die bullet zit er nog steeds in.....en het restantje snaar is te kort om de bullet er weer uit te duwen..en ik krijg hem er niet uit....daar kwam ik nu net pas achter....terwijl mijn nieuwe snaar er al gewoon overheen zat....dus de bullet van de nieuwe snaar zat achter die van de oude....das nei zo bevoordelijk voor de levensduur.....dus als iemand een ID heeft om het eruit te krijgen....

hikerke
18 juni 2002, 20:21
kunde da der nie uitprutse met een punttang oid?

SiNiSTRaL
18 juni 2002, 20:25
da gaatje is net zo breed als die bullet.....dus past nix naast, anders zou die nieuwe snaar er niet onder blijven zitten he....

aadplagiaat
18 juni 2002, 20:26
Neem een spiegeltje aan een buigbaar iets vast gemaakt en steek dat door het klankgat. Eerst controleren of het past duhhhhh.
Buig nu het "iets" (breinaald?) zodanig dat je van binnenuit de bullet kunt zien zitten. Nu met nog een getransformeerde breinaald peuteren tot je 'm van binnenuit eruit kunt trekken.

Snap je dit nog? Succes dan!

Fluffy
18 juni 2002, 20:27
Misschien zo'n grote naald of spijker

SiNiSTRaL
18 juni 2002, 20:32
breh-naald is te dik.....had ik al geprobeerd.....

SiNiSTRaL
18 juni 2002, 20:33
ow w8.....ik zelf al id
zo trug

blimb
18 juni 2002, 20:34
je kan bij een ijzer handel van die ijzeren/koperen staafjes kopen die een mm dik zijn .. daar moet het mee lukken :smile:

SiNiSTRaL
18 juni 2002, 20:34
yeah, gelukt
, en ik verklap niet hoe....maar ik ben tevens in te huren als 'stalk'snaren verwijderaar voor €10 per snaar
:grin:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SiNiSTRaL op 2002-06-18 20:34 ]</font>

SteavisSmokin
18 juni 2002, 22:44
Mijn methode is altijd de gebroken snaar gebruiken om dat stukje er weer uit te krijgen. Vouw je gebroken snaar dubbel en gewoon effe van bovenaf er weer induwen en je hebt het er zo uit!

JV
18 juni 2002, 22:46
je ken toch gewoon dat plaatje waar je tremveren achterzitten helemaal eraf halen? is veel makkelijker als je em er nie uit krijgt volgens mij

Dude
18 juni 2002, 22:47
Stap 1:

Pak de gitaar bij de kop

Stap 2:

Draai de gitaar met de voorkant (snaren)naar je toe

stap 3:

hef de gitaar boven je hoofd en loop naar iets groots, bij voorkeur een (1)granieten tafelblad of betonnen muur, uiteraard mag je ook iets anders gebruiken, de auto van je vader, je schoonmoeder, de kat van je buurman.

Stap 4:

Werp de gitaar met een zwaai beweging omlaag en zorg dat de achterkant van de tremelo waar de snaar in vast zit met een zwiepend* geluid de punten bij (1) aan raakt, doe dit ABSOLUUT niet subtiel maar zorg dat de gitaar het voorwerp (1) goed raakt.

Stap 5:

controleer os het stukje snaardat klem zat is verwijderdt en zet indien mogelijk een nieuw set snaren op je gitaar.

stap 6:

Ipv het oprekken van je snaren kan je stap 3 nogmaals uitvoeren zodat je geen eeuwigheid bezig bent met je stemmen van je snaren voor ze op de goede spaning blijven staan.

* Zwiepend = met minstens de snelheid van het geluid = 1000 km/h

(ik ben niet verantwoordelijk voor evt schade toegebrachtwegens verkeerd uitvoeren van de stappen.

Robbert
18 juni 2002, 22:54
Waarom zo moeilijk doen?!

Gewoon effe je dikke E-snaar d'r proppen aan de bovenkant, en moet je eens kijken aan de achterkant!

MetalliCat
19 juni 2002, 10:20
Op 2002-06-18 22:47, schreef iamyou:
Stap 1:

Pak de gitaar bij de kop

Stap 2:

Draai de gitaar met de voorkant (snaren)naar je toe

stap 3:

hef de gitaar boven je hoofd en loop naar iets groots, bij voorkeur een (1)granieten tafelblad of betonnen muur, uiteraard mag je ook iets anders gebruiken, de auto van je vader, je schoonmoeder, de kat van je buurman.

Stap 4:

Werp de gitaar met een zwaai beweging omlaag en zorg dat de achterkant van de tremelo waar de snaar in vast zit met een zwiepend* geluid de punten bij (1) aan raakt, doe dit ABSOLUUT niet subtiel maar zorg dat de gitaar het voorwerp (1) goed raakt.

Stap 5:

controleer os het stukje snaardat klem zat is verwijderdt en zet indien mogelijk een nieuw set snaren op je gitaar.

stap 6:

Ipv het oprekken van je snaren kan je stap 3 nogmaals uitvoeren zodat je geen eeuwigheid bezig bent met je stemmen van je snaren voor ze op de goede spaning blijven staan.

* Zwiepend = met minstens de snelheid van het geluid = 1000 km/h

(ik ben niet verantwoordelijk voor evt schade toegebrachtwegens verkeerd uitvoeren van de stappen.




Hahaha L:)L

DeLirium
19 juni 2002, 17:14
Hey een gitarist uit Berkel en Rodenrijs! (daar ben ik redelijk bekend, ik zit in schiebroek op school).

SiNiSTRaL
19 juni 2002, 19:51
op welke school???!!, ik kom daar volgend jaar ook naar school, school waar ik nu opzit (erasmiaans) suckt

DeLirium
20 juni 2002, 14:07
Melanchthon college, havo/vwo sectie.

Ic3gl0vE
23 juni 2002, 18:59
ik heb een schroevendraaier van 1mm die je door je brug heen kan rossen

is de snaar er zo uit

p.s. schroevendraaier door je brug rossen moet je wel met liefde doen hè :smile: