PDA

View Full Version : Akkoorden hoger op de hals vinden...?



Mienmachine
10 januari 2005, 09:40
Op gitaarles moet ik bijvoorbeeld de C ook hoger op de hals vinden, dit moet ik oefenen, maar ik heb geen idee hoe ik moet beginnen.

Is er misschien iets over op het internet te vinden?

He bedankt alvast! :oops:

Set Wenker
10 januari 2005, 10:18
http://www.guitarnoise.com/article.php?id=455

Hier is veel over akkoorden en gitaarspelen in het algemeen te vinden.
Groeten Set.

Seagull
10 januari 2005, 10:55
kijk is op de site van Fender (players club moet je zijn). Daar staat precies hoe je de C en andere akkoorden om andere plaatsen moet pakken. Is niet zo moeilijk (bv C 8e positie E A D G B e
8 10 10 9 8 8

Of www.chordfind.com

groeten

Embryoyo
10 januari 2005, 14:00
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=45208

:lol:

Mean Machine
11 januari 2005, 09:09
:evil: :wink: :razz:

Mienmachine
11 januari 2005, 16:29
Gave naam! :wink:

andy
11 januari 2005, 22:07
Ghehehehehe. :lol:

sneez0r
11 januari 2005, 23:19
Een andere manier is om gewoon zelf je voicings op te zoeken. Welke noten heb je nodig? In dit geval alleen c, e en g.
Wat dacht je van:

e--15----8----12-----------------------
B--13--------------------------------
G--------9----12------------------
D-------------10---------------------
A--------10-----------------------
E--12------------------------------?

Michiel88
16 januari 2005, 15:50
kmoet dit ook doen in de gitaarles: kzal proberen mijn leraar te citeren:p

Je moet dus werken met de noten op de vijfde en zesde snaar.. bijvoorbeeld:

op de vijfde snaar vind je in het derde vakje de DO (C dus), als we werken op de vijfde snaar moet je de houding van het akkoord A gebruiken. Je legt dus een barré op drie, laat een vakje over en legt op het vijfde je drie vingers zoals bij A.

Bij de zesde snaar werk je met de houding van E (of em etc.) en je doet juist hetzelfde.. je moet dus in feite gewoon de noten weten liggen op vijf en zes en de bijgepaste houding gebruiken..

niet zo moeilijk:p oefening baart kunst :razz:

sneez0r
17 januari 2005, 16:52
Dat lijkt wel wat op het CAGED-systeem. De enige kennis die je echt nodig hebt zijn de basisvoicings van C, A, G, E en D, en je moet de noten op de onderste drie snaren kennen. Vervelende is dat je er maar een stuk of tien verschillende voicings mee kan maken, als je de mineurvarianten meerekent. Bovendien zijn die G en D erg lastig door te schuiven.