PDA

View Full Version : Gitaristen die niet kunnen spelen maar er wel vet geld mee v



Braindead
18 juni 2002, 18:02
Spontaan idee naar aanleiding van de topic over Tom Delonge. Las hier namelijk dat er nogal veel gitaristen (terecht) worden afgezeken door de zeik gehaald, opgegeten en weer uitgekotst worden.
Dus......
Waarom er geen appart onderwerp van maken.
Er zijn er immers genoeg die ervoor in aanmerking komen.

Dila
18 juni 2002, 18:12
neee ik reageer NIET dit topic lokt weer ruzies uit :razz:

MetalliCat
18 juni 2002, 18:21
Of het weer ruzies uitlokt weet ik niet, als mensen gewoon elkaars mening respecteren niet hun mening met schelden gaan ondersteunen kan dr wel over gediscussieerd worden

SiNiSTRaL
18 juni 2002, 18:21
hmmz....er zijn een hoop slechte gitaristen around de laatste tijd (met die nu-metal hype)

ik denk dat die aars van blink 1223 best wel een beetje de kroon spant...ff denken hoor....

die aarsen van di-rect zijn ook nie zo begaafd geloof ik, spelen (meende ik bij die tom dinges te lezen) ook met die sign strats met 1 element...van die blink gast...

stinkhippie
18 juni 2002, 19:42
och, kijk niet kunnen spelen en toch iets over kunnen brengen, zo zit het in elkaar vind ik.

Kijk iemand als Keith Richards kan amper een gitaar vasthouden en toch is de muziek supervet(naar mijnmening dan)

John Lee Hooker, nog zo'n geval, hij rammelt maar een beetje op zijn valse Epiphone, en ik vind Hook's muziek een van de hetigste ervaringen die er bestaat(alsie solo speelt tenminste)

Henri_Ibanez
18 juni 2002, 19:49
Ik hou er ook helemaal niet van hoe die gast van Blink en die ventjes van Di-rect spelen. Maar wat ze misschien als gitarist te kort komen maken ze volgens mij met hun songwriting en originaliteit wel goed. Oke ik hoor liever een Vai of Petrucci aan het werk dan bv die Tom Delonge, maar volgens mij worden er in Nederland meer Blink-cd's dan Vai- of Dream theater-cd's verkocht. Dat heeft natuurlijk ook te maken met het percentage gitaristen in dit land, maar toch. Het heeft volgens mij ook vaak een beetje met afgunst te maken en dat heb ik zelf ook wel ooit.

Dila
18 juni 2002, 21:50
Op 2002-06-18 18:21, schreef SiNiSTRaL:
hmmz....er zijn een hoop slechte gitaristen around de laatste tijd (met die nu-metal hype)

ik denk dat die aars van blink 1223 best wel een beetje de kroon spant...ff denken hoor....

die aarsen van di-rect zijn ook nie zo begaafd geloof ik, spelen (meende ik bij die tom dinges te lezen) ook met die sign strats met 1 element...van die blink gast...


niet dat ik een super blinkfan ben ofzo, maar tom delonge kan best een beetje spelen... zoooo slecht is hij nou ook weer niet. niet opvallend qua techniek zegmaar...

nilfisk
18 juni 2002, 22:53
Lenny kravitz kan niet spelen !! viel me op tijdens pinkpop dat ie die riffjes van are oyu gonna go my way verkeerd pakte.. en dat ie de 2e hendrix wil zijn irriteert me ook mateloos. verder is di-rect ook een over het paard getild bandje.... ze kunnen te weinig op veeel te dure gitaren (yeah das ook een beetje afgunst).

moretel
19 juni 2002, 11:07
Wat wel leuk is om te zien hoe die jonge muzikanten zich ontwikkelen. Ze hebben allemaal wel een basis en daar doen ze het mee. Maar het voordeel van hun bekend zijn is dat ze veel kunnen spelen en de hele dag spelender wijs beter worden terwijl ik hier in werktijd discussieer terwijl ik beter had kunnen gitaarspelen.

Kitaarhiero
19 juni 2002, 11:22
In de muziek gaat het toch niet alleen om de techniek? of wel?

moretel
19 juni 2002, 12:35
Als mijn kleine neefje langs komt mag hij altijd spelen op de grote gitaar. Ik verleen hem deze gunst graag, daarbij maakt hij ook al uitgebreid gebruik van de effect bak.
De geluidenn die hij produceert zijn erg origineel en genoeg reacties van het aanwezige bezoek.
Je kan zo het podium op zeg ik, je hebt geen les en oefeningen nodig.
Dus die techniek das echt nergens voor nodig :smile:

Kitaarhiero
19 juni 2002, 17:02
Wat zeuren we dan over gozers die kunnen leven van 3 akkoorden?

dirkw83
19 juni 2002, 19:24
tja de meeste gitaristen zullen toch wel om een bepaalde reden bekend zijn. Niet omdat ze slecht zijn in ieder geval. En als ze niet kunnen spelen, dan zijn ze in iets anders wel goed. Soms is dat 'iets' anders niets meer dan met een knappe kop voor de dag komen en dan vind ik het ook niks. Maar dat is zeldzaam.

Braindead
19 juni 2002, 21:19
Misschien niet helemaal dit onderwerp, maar dat gedoe laatst om die cd van Gerard Joling zette me toch wel aan het denken. ( DUH ) Nee, ik bedoel dat liedje at your service. De platenmaatschappij van hem werd er toen van verdacht dat zij massaal die plaat opkochten om hem zo hoog in de hitlijst te laten komen. Later bleek het (zeer waarschijnlijk) niet waar te zijn geweest maar toch. Het zou theoretisch heel goed kunnen om zo een plaat "het te laten maken". Okay op de lange duur helpt het niet maar wel om een plaat met stipt binnen te laten komen in de chards.
Zet mij wel aan het denken want sommige platen zijn dus zo waardeloos en worden op deze manier wel continu op de radio gedraait.

Dus als je er dan uitziet als Jodi Bernal of Britney Spears di-rect ? ( voorbeeldjes?)

alhambra
20 juni 2002, 09:34
Ik vraag me sowieso af hoe ze dat tegen woordig doen, vroeger kocht iedereen nog wel vaak een singletje (je weet wel zo'n klein zwart schijfje dat op zo'n draai ding moest......... he hoe heet dat toch ook alweer) maar tegen woordig koopt toch haast niemand meer cd-singles, zelfs Dj's hebben tegenwoordig alles op de pc staan en mixen daarop de hele zooi aan elkaar. Waar halen ze hun info vandaan. En soms vraag je je idd af al shit die je op de radio hoort nou wel verkoopt.

Braindead
20 juni 2002, 23:26
Wat natuurlijk ook heel erg meespeelt is WIE koopt het. Vroeger konden vooral/alleen volwassenen het zich veroorloven een LP te kopen. Tegenwoordig kopen kinderen rond de 12 t/m 15 jaar een groot deel van de muziek. Kijk maar eens naar het publiek van b.v. de TMF awards.
Allemaal van dat jonge grut dat volgens mij papa de kop gek zeurt om alstublieft weer de nieuwe cd van K3 te kopen.

En als wij de radio aan zetten moeten wij naar al die kindermuziek lopen luisteren wat die kinderen allemaal kopen :smile:

pimmetje
21 juni 2002, 11:06
Wat dat betreft is 't in de VS wel beter geregeld met die hele bakken aan zenders specifiek voor één muzieksoort (of leeftijdsgroep). Je hoort dan ook genoeg puin, maar dan tenminste nog puin waarmee je zonder je te ergeren mee kan tikken/deinen.

Hier lijkt Arrow Classic Rock geloof ik nog 't meeste op zo'n zender... maar dan lijkt 't er nog niet echt op :sad:.

alhambra
21 juni 2002, 11:15
Als we het dan toch over radio hebben ik weet zolang zamerhand niet meer welke zender op te zetten (ik heb uiteraard geen kabel op m'n werk). 3Fm al die eikels van dj's moeten zogenaamd hun stempel op de uitzending drukken wat inhoud veel gelul, slechte humor en nog slechtere muziek. Neem nou Stender Vroeg die gasten lullen alleen maar, denken waarschijnlijk dat ze humor hebben en laten tot overmaat van ramp nog z'n mislukte uitgescheten drol van Eric Dikkep in hun programma de muzikant uithangen.

Rocks
21 juni 2002, 13:54
HElaas moeten we toegeven dat dit land geregeerd(op media-gebied) wordt door mensen als John de Mol,Bollus&Bollus en Fluitsma en van Thijn en al dat soort aarslikkers.Iedereen speelt hier op "safe" en zal dus niet snel een band met iets afwijkende muziek gaan managen en proberen naar de top te brengen.Uit ervaring kan ik vertellen dat er inderdaad ongelooflijk veel "gefraudeerd" wordt met singles.Natuurlijk worden de meeste door een platenmaatschappij zelf opgekocht en worden er harde afspraken gemaakt met de meest beluisterde zenders om maar gedaan te krijgen dat ze zeker elk uut gedraaid worden.Het zou anders toch zonde zijn van de investering.De "sterren" worden minimaal uitbetaald en worden na een jaartje of iets langer zonder pardon aan de kant gezet.

Om nog ff op de topic terug te komen.Ik las ergens dat Di-rect wel origineel zou zijn.Mijn inziens klopt hier zeker geen zak van.Die gasten spelen elk nummer standaard akkoordjes(g-d-a-e) en doen er om "origineel" te zijn (wie weet een "geniaal" idee van Bolland&Bolland)nog af en toe gevoelig een cello'tje bij.
Horen we over een jaar ook niets meer van.

John lee Hooker is zeker een topper.Hoe hij je ziel kan raken is geweldig.Nog zo'n minimaal spelende topper vind ik Lou Reed.Speelt bijna al z'n nummers met d/a/g akkoorden maar is steeds origineel en solo's die hij speelt zijn prachtig en perfect getimed.Hulde!

coal
21 juni 2002, 16:44
Ja het is jammer dat er steeds meer 'gemaakte' bands komen, die niets anders doen dan het bijna letterlijk naspelen van hun idolen. Je zou toch verwachten dat de markt een keer verzadigd was en dat de luisteraar op zoek zou gaan naar iets origineels...

Een gitarist die volgens eigen zeggen niet kan spelen, maar er een behoorlijke boel knaken mee verdient, is volgens mij BB King. Terwijl ik dat nu juist wel een leuke gitarist vind. Tsja en wat ik persoonlijk wel een leuke 'nieuwe' gitarist vind, die zijn centen verdient, dat is die gast van Muse.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: coal op 2002-06-21 16:45 ]</font>

Kitaarhiero
21 juni 2002, 19:53
Matt Bellamy is een van de weinige "nieuwe" gitaristen die iets origineels doet. de rest jat allemaal van anderen...

en Lou Reed is idd een kewle gitarist. ("I just love the sound of a buzzing amp behind me" :wink:)

stinkhippie
21 juni 2002, 21:47
zow origineel is die matt toch niet

Dila
21 juni 2002, 22:31
matt is echt wel origineel hoor. de beste gitarist van het moment, vind ik.

nozem
21 juni 2002, 22:42
Matt is in ieder geval wel een van de origineelste van het moment en je zou em kunnen zien als 1 van de weinige echt goede gitaristen die er nou nog rondlopen in Engeland :wink:

stinkhippie
22 juni 2002, 11:50
ik vind matt niet veel origineler dan tom morello

Dila
22 juni 2002, 13:26
nou tom morello is ook heel origineel dus dat zegt niks. jij vindt ook alle gitaristen die ik geweldig vind stom :razz:

stinkhippie
22 juni 2002, 14:33
ik vind tom morello een meer inventievere gitarist dan meneer muse.

En de gitaristen die jij goed vind zijn geen gitaristen maar liedjesschrijvers

Kitaarhiero
22 juni 2002, 18:01
Ik vind juist Matt Bellamy origineler dan Tom morello...

wie vind jij dan origineel... onder de 40 en still alive?

Dila
22 juni 2002, 18:08
de gitaristen die ik goed vind zijn liedjes schrijvers... jaa matt bellamy en tom morelle kunnen er technisch gezien natuurlijk ook heeelemaal niks van

Thomasvv
22 juni 2002, 18:35
een gitarist is iemand die gitaarspeelt. Speelt Math Bellamy of Tom Morello gitaar?

Ja

Dus:
Math en Tom zijn gitaristen.

PeArLjAm
22 juni 2002, 19:01
Ik ben het wel met hippie eens dat Tom Morello een meer invinitievere gitarist is. Voor een top40 bandgitarist vind ik Matt wel waar origineel en goed want gitaristen zijn schaars daar. Ik vind dat Muse goeie muziek maakt maar echt vernieuwend vind ik overdreven.

stinkhippie
22 juni 2002, 20:20
precies. Kheb nog nix nieuws gehoord.

Zet eens You Had It Coming van Jeff Beck op en hoor hoe Matt Bellamy ff zijn huiswerk moet gaan maken!

Dila
23 juni 2002, 00:01
dat is ook maar subjectief

stinkhippie
23 juni 2002, 12:03
toch maar eerst even luisteren

jeroenmoore
30 september 2002, 17:51
Ach Kurt Cobain kon er ook geen moer van, maar had wel een paar vette hits, dus........

Iv
30 september 2002, 19:35
De top 40 bandjes \ nu metal bandjes hebben toch wel erg slechte gitaristen.

(Muse is trouwens geen top 40 band, de meeste nummers zijn te goed voor de top 40)

Kitaarhiero
30 september 2002, 21:30
wanneer ben je goed en wanneer ben je slecht?
vertel me dat eens.

SOLO'S HOEVEN NIET ALTIJD!!!!

Neals
30 september 2002, 21:43
Die Bolland&amp;Bolland schrijven bijna alle (rock)songs, en laten zo weinig ruimte voor nieuwe artiesten.
Denk dat Within Temptation toch weer ruimte gaat scheppen voor andere , al dan niet mainstream, orginele en alternatieve acts.

Niet dat ik WT goed vind, in tegendeel, maar valt me op dat ze per jaar maar in 1 alternatieve bands durven te investeren (ja jongens, dit gaat het jaar worden van Green Lizard)

Neals
30 september 2002, 21:46
En verder, ik ben een punk gitarist, en de grootste waardering die ik voor mijn muziek heb gekregen is een mosh-pit...
Dat herinnert mij eraan dat ik gewoon simpele 3 accoordenliedjes moet schrijven, tis iets wat mijn stijl blijkbaar is, en daar verander je weinig aan.

Yorrit
30 september 2002, 23:37
WORD!

Luca P
30 september 2002, 23:40
Vader Abraham haha....
Kent 4\5 akoorden en is miljonair!!

Kitaarhiero
1 oktober 2002, 09:41
Op 2002-09-30 21:43, schreef Neals:
Die Bolland&amp;Bolland schrijven bijna alle (rock)songs, en laten zo weinig ruimte voor nieuwe artiesten.
Denk dat Within Temptation toch weer ruimte gaat scheppen voor andere , al dan niet mainstream, orginele en alternatieve acts.

Niet dat ik WT goed vind, in tegendeel, maar valt me op dat ze per jaar maar in 1 alternatieve bands durven te investeren (ja jongens, dit gaat het jaar worden van Green Lizard)


Alto-bandjes blíjven risico's. zeker al het nogal "anders" klinkt dan de rest wat je op de radio hoort.

Neals
1 oktober 2002, 14:35
tis idd een gok, maar waarom durft MTV/Box wel alto-bendes op de markt te duwen, en hobbelt de rest achter de massa aan??

moretel
1 oktober 2002, 15:09
wanneer dan ?, zo af en toe komt er iets leuks voorbij maar dat is te weinig om regelmatig te kijken.

Laat de echte muziek maar verborgen voor de liefhebber die komt daar wel achter via de betere muziekbladen.

Yorrit
1 oktober 2002, 20:53
goede muziek zal nooit ongehoord blijven!

Neals
1 oktober 2002, 23:20
uiteindelijk ook weer niet... als je ziet wat sommige bands zonder radio-support hebben bereikt.

Kitaarhiero
2 oktober 2002, 16:07
Op 2002-10-01 14:35, schreef Neals:
tis idd een gok, maar waarom durft MTV/Box wel alto-bendes op de markt te duwen, en hobbelt de rest achter de massa aan??


op Mtv is helemaaaaal niet zoveel alto-muziek te zien.
dat valt echt reuzereuze tegen!
het laternatiefste wat ik gisteren in een uur heb gezien is Pink!

maarten
2 oktober 2002, 18:49
jezus ja pink zeg, ik weet ook niet wat ik van die sn#l moet denken wat wil ze nou??

Neals
2 oktober 2002, 19:46
MTV durft het wel redelijk, box is het meest alternatief...

maar sommigen hier denken bij alternatief aan muziek met bijbehorende low-budget videoclip.

geertenno
2 oktober 2002, 21:08
The Box durft alternatieve/underground bands uit te zenden, MTV begint wat beter te worden en TMF sucks big time

Noctiis
3 oktober 2002, 08:46
eh.. de bazen van TMF zijn dezelfde als die van MTV hoor

Neals
4 oktober 2002, 09:43
klopt

Dila
4 oktober 2002, 14:25
bij tmf kan je zelf clips aanvragen toch?? en mensen die hun geld daar aan uitgeven zijn nou eenmaal meestal mensen die van r&amp;b of trance houden.

Kitaarhiero
4 oktober 2002, 17:52
ja, want die nemen de moeite om te essemessen.

Neals
4 oktober 2002, 22:12
gezien de ES EM ES taal op dit forum heb ik het idee dat er hier ook een aantal TMF-kijkers zijn.

FunkyR
26 oktober 2002, 10:50
ik zap mestal maar wat tussen MTV, TMF en the box vaak is er op alledrie r&amp;b wat dus inhoud dat ik fijn naar nederland 1,2 of 3 ga kijken...........(tsja je moet toch wat)
Maar toch heb ik het idee dat de box de meeste goede platen uitzendt, en het lijkt soms wel alsof the box ook eerder is met nieuwe platen (zoals the zephyr song van de rhcp en you know you're right van nirvana.)

Anders Destium
27 oktober 2002, 00:53
Als rechtgeaarde metalfan heb je genoeg cds thuis om jezelf mee te plezieren, hoewel ik Headbangers Ball wel mis
Het heeft nu niets stiekums meer op maandag opblijven om metal te luisteren (terwijl je het toch al opnam :smile: ), ook omdat er niets meer is :wink:

Kitaarhiero
27 oktober 2002, 20:27
In BOM draaien ze wel redelijk wat alternatieve muziek heb ik ontdekt.
en die presentator is leip.

moretel
28 oktober 2002, 09:02
Vtrijdagavond op de BBC is er altijd een live programma ,met gewoon goede muzikanten/groepen.
Afgelopen vrijdag o.a. Queens of the Stoneage en Paul Weller.
Niet van die epilepsie opwekkende clips waar je nooit kan focussen op instrumenten, gewoon die gitaren eens goed te zien en horen waar het om gaat: Muziek.
MTV, TMF, The Box ik vind het de moeite niet meer waard om zomaar te kijken, veel reclame, veel hetzelfde, ik word er doodmoe van.

Kitaarhiero
28 oktober 2002, 13:29
:grin:

hoe laat?

Eric Clapton is God
5 december 2002, 12:14
Die jongens van direct hebben echt geen enkel muzikaal inzicht, zijn nauwelijks creatief en die gitarist is ronduit slecht. Hij is te beperkt om zich te profileren als een goede gitarist. Ik plaats hem in de categorie slecht. Echt om je dood te ergeren dat direct.

Neals
5 december 2002, 12:42
eric clapton is god: True

Watti
5 december 2002, 15:14
Clapton God?
Ze zeggen het ja...maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Die titel komt bij Hendrix meer tot zijn recht..

Elvomir
5 december 2002, 15:17
Daar zijn ook de meningen over verdeeld

ilovemyguitar
12 december 2002, 11:51
Op 2002-06-18 19:49, schreef Henri_Ibanez:
Ik hou er ook helemaal niet van hoe die gast van Blink en die ventjes van Di-rect spelen. Maar wat ze misschien als gitarist te kort komen maken ze volgens mij met hun songwriting en originaliteit wel goed. Oke ik hoor liever een Vai of Petrucci aan het werk dan bv die Tom Delonge, maar volgens mij worden er in Nederland meer Blink-cd's dan Vai- of Dream theater-cd's verkocht. Dat heeft natuurlijk ook te maken met het percentage gitaristen in dit land, maar toch. Het heeft volgens mij ook vaak een beetje met afgunst te maken en dat heb ik zelf ook wel ooit.


de verkoop van blink cd's heeft meer te maken met het ''ik-wil-punk-zijn-dus-ik-hou-van-blink182'' syndroom denk ik :grin:

p.s. beetje late reactie maarjaa :smile:

Kitaarhiero
13 december 2002, 17:42
Ik denk dat de gitaristen goed zijn een beetje verkeerd opvatten.

Het gaat er in muziek om dat je liedjes schrijft, in principe wat je zelf leuk vindt.

Trouwens... door houding alleen al kun je de indruk wekken een gitaarvirtuoos te zijn. Kijk maar naar mij... voordat ik mijn Mp3's postte dacht een aantal hier dat ik wel goed was (ben ik ook, maar er ging wat fout)... alleen door houding... Op school denkt iedereen ook dat ik een geweldige gitarist ben... weer door attitude.
en dan heb je spike, Hendrix, Chuck berry en nog wat gasten, houding maakt ze goed.

Het gaat om attitude!!!

hoofd
13 december 2002, 17:46
behalve houding ook om lef, heeft wel een beetje met elkaar te maken, maar sommige gitaristen zijn gewoon te verlegen om hun amp ff lekker open te zetten. Zodra je zelf het lef hebt om te gaan spelen voor anderen, en de volume knop hoger dan 1 durft te zetten, ben je al vrij ver.
Het tegenovergestelde is ook wel leuk...van die gasten die erg goed kunnen spelen, maar eruit zien als een 2dehands scheikundenerd.

Kitaarhiero
13 december 2002, 19:00
Of een malle voetbalsupporter van een foute club (lees: John Petrucci).

Thomasvv
13 december 2002, 20:58
Op 2002-12-13 19:00, schreef Kitaarhiero:
Of een malle voetbalsupporter van een foute club (lees: John Petrucci).



huh?

Thomasvv
13 december 2002, 20:58
Op 2002-12-13 17:46, schreef mtlhead:
behalve houding ook om lef, heeft wel een beetje met elkaar te maken, maar sommige gitaristen zijn gewoon te verlegen om hun amp ff lekker open te zetten. Zodra je zelf het lef hebt om te gaan spelen voor anderen, en de volume knop hoger dan 1 durft te zetten, ben je al vrij ver.


Ik hoor in die categorie :smile:

Anders Destium
14 december 2002, 00:37
Op 2002-12-13 17:42, schreef Kitaarhiero:
Ik denk dat de gitaristen goed zijn een beetje verkeerd opvatten.

Het gaat er in muziek om dat je liedjes schrijft, in principe wat je zelf leuk vindt.

Trouwens... door houding alleen al kun je de indruk wekken een gitaarvirtuoos te zijn. Kijk maar naar mij... voordat ik mijn Mp3's postte dacht een aantal hier dat ik wel goed was (ben ik ook, maar er ging wat fout)... alleen door houding... Op school denkt iedereen ook dat ik een geweldige gitarist ben... weer door attitude.
en dan heb je spike, Hendrix, Chuck berry en nog wat gasten, houding maakt ze goed.

Het gaat om attitude!!!



Het gaat om (ueber)SNELHEID!!!!

Da's dan ook het enige dat ik kan, maar het staat een stuk beter dan stoer lopen doen en dan NIET kunnen spelen :razz:

Kitaarhiero
15 december 2002, 20:33
Op 2002-12-13 20:58, schreef Thomasvv:


Op 2002-12-13 19:00, schreef Kitaarhiero:
Of een malle voetbalsupporter van een foute club (lees: John Petrucci).



huh?

Kijk maar eens naar de foto's in de aardschok van deze maand.

Bigfoot414
9 februari 2003, 02:01
Wat denken we van Kurt?
Hij kon alleen maar valse geluiden uit zijn misvormde Fender krijgen maar de muziek opzich is wel vet

Kitaarhiero
10 februari 2003, 13:00
[-WARNING Nirvana verdediging-]Luister je wel eens naar Nirvana? [-END Nirvana Verdediging-]

Zodra je 3 akkoorden kent kun je spelen. klaar uit. alle gitaristen die je hoort kunnen spelen... moet deze topic niet zijn:
"Gitaristen die niet (kunnen) soleren maar wel vet veel geld verdienen"?

Neals
13 februari 2003, 10:37
ik kan voor geen reet soleren dus misschien ga ik ooit wel eens veel geld verdienen met gitaarspelen.

Harry
13 februari 2003, 13:58
het gaat ook niet om het soleren. Je hoeft niet al die moeite te doen voor die 2 muzikanten die in je publiek staan, daar moet je schijt aan hebben. De rest is niet of nauwelijks geinteresseerd in solo's, die kijken meer naar het totaalbeeld, dus gaat het om de amusementswaarde.

Kitaarhiero
13 februari 2003, 19:29
Dan is elke bekende gitarist die op het podium staat per definitie goed. dus.

Harry
14 februari 2003, 10:36
Op 2003-02-13 19:29, schreef Kitaarhiero:
Dan is elke bekende gitarist die op het podium staat per definitie goed. dus.


behalve degenen die zelfs voor een niet al te veeleisend publiek op hun bek gaan.

Neals
14 februari 2003, 13:11
mjah, als je amusementswaarde slecht is, dan is je hele band eigenlijks wel slecht.

Kitaarhiero
15 februari 2003, 13:13
Op 2003-02-14 10:36, schreef Harry:


Op 2003-02-13 19:29, schreef Kitaarhiero:
Dan is elke bekende gitarist die op het podium staat per definitie goed. dus.


behalve degenen die zelfs voor een niet al te veeleisend publiek op hun bek gaan.


hmm, ik denk niet dat slechte bands veel (in grote zalen) optreden of platencontracten krijgen.

en er zijn weinig mensen die voor een niet veeleisend publiek op hun bek gaan. noem maar eens een voorbeeld.

burt
15 februari 2003, 13:46
Ik hoorde laatst dat ze dat bandje van Lavril hadden gecontracteerd omdat ze zo'n leuk liedje hadden, maar dat toen ze die lui live hoorden spelen de hele maatschappij zo schrok dat ze alle muzikanten eerst een half jaar individuele instrumentale begeleiding hebben gegeven voordat ze op tour mochten... en dat ze dus nog steeds slecht zijn...

Harry
15 februari 2003, 19:21
Op 2003-02-15 13:13, schreef Kitaarhiero:


Op 2003-02-14 10:36, schreef Harry:


Op 2003-02-13 19:29, schreef Kitaarhiero:
Dan is elke bekende gitarist die op het podium staat per definitie goed. dus.


behalve degenen die zelfs voor een niet al te veeleisend publiek op hun bek gaan.


hmm, ik denk niet dat slechte bands veel (in grote zalen) optreden of platencontracten krijgen.

en er zijn weinig mensen die voor een niet veeleisend publiek op hun bek gaan. noem maar eens een voorbeeld.


daarom kan ik geen slechte gitaristen noemen, alleen goeie en minder goeie, en gitaristen die me niet interesseren.

stewartfan
20 februari 2003, 16:31
di-rect sucks en tome delong ook met die kut band van hem

sash
21 februari 2003, 00:00
:smile:

Kapitan Yonker
23 februari 2003, 19:46
Hitlijsten, populaire muziek, wordt allemaal niet meer bepaald door muzikaliteit maar door commercie.. Tuurlijk er stroomt heeeeeel af en toe nog iets goeds door maar de rest is gewoon een groot door samples en computer gedomineerd wereldje dat mij persoonlijk heel misselijk maakt.. de nadruk ligt tegenwoordig op ritmes, beats en melodiek en virtuositeit zijn ver te zoeken.. ook rockmuziek heeft totaal niets te bieden, jammen kunnen ze allemaal al niet meer tegenwoordig, als je een beetje redelijk kunt spelen labelt de pers je al een 'virtuoso' kom op zeg.. *zucht* ik hoop dat het snel weer in de mode komt om een GOED muzikant te zijn

Harry
24 februari 2003, 13:59
Op 2003-02-23 19:46, schreef Kapitan Yonker:
Hitlijsten, populaire muziek, wordt allemaal niet meer bepaald door muzikaliteit maar door commercie.. Tuurlijk er stroomt heeeeeel af en toe nog iets goeds door maar de rest is gewoon een groot door samples en computer gedomineerd wereldje dat mij persoonlijk heel misselijk maakt.. de nadruk ligt tegenwoordig op ritmes, beats en melodiek en virtuositeit zijn ver te zoeken.. ook rockmuziek heeft totaal niets te bieden, jammen kunnen ze allemaal al niet meer tegenwoordig, als je een beetje redelijk kunt spelen labelt de pers je al een 'virtuoso' kom op zeg.. *zucht* ik hoop dat het snel weer in de mode komt om een GOED muzikant te zijn


die tijd had je in de jaren 70, toen die druiloren solo's van 3 kwartier stonden te spelen.

Neals
24 februari 2003, 17:54
om het zoals meneer montagne te zeggen: mooi was die tijd...

TheCurtainJesse
24 februari 2003, 21:42
om even terug te komen op de mensen die van 3 accoorden leven op blz 1.. ik zit in een bandje en wij hebben veel nummers die maar uit 3 of 4 accoorden bestaan.. ik kan als gitarist 20 accoorden in een nummer gaan gooien, maar het gaat erom of het klinkt.. zo hebben wij een nummer the wash out.. je kan hem horen op http://www.thecurtains.tk die uit maar 3 accoorden bestaat die het hele nummer worden herhaald.. het gaat niet om de techniek, want iedereen kan het spelen, maar kom er maar eens op zeg ik dan altijd.. maar goed.. alle grote artiesten (vaak ook goede) hebben vaak hele simpele nummers.. neem nou eens nirvana.. elke dwaas zonder een sprankje gitaarles kan dat leren..
en die band is ook zeer beroemd en kurt wordt geloof ik de hemel in geprezen door fans (beetje overdreven)....

Jesse//

Neals
2 maart 2003, 20:28
als je als band commercieel wilt worden... dan is het toch belangrijk om niet meer dan 3/4 accoorden te gebruiken...

Maar tool of muse hoor ik ook geen 100-en accoorden per nummer pielen.

green_day
3 maart 2003, 19:49
nou nou.. ten eerste over matthew (wat ik ergens eerder zag in dit topic) dat gejank van zijn stem, hij heeft een mooie stem hoor. Maar dat gejank de hele tijd: giiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiveee meeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee offffff the BLIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIISSS en dan nog een tijdje neurien.. nee..

en dan nog veeeeel eerder iets in it topic dat de muziek wel weer goed gemaakt werd door de texten en toen keken we naar blink 182 en direct.. nou wees eerlijk zeg! die texten van blink 182 zijn erger als mijn natuurkunde boeken hoor.. gaan alleen over sex, totaaaal geen volwassenheid.. nergens!
voorbeeldje: Familly Reunion ofzo: dit is de text: shit, piss, fuck, cunt, cocksucker, motherfucker, tits, fart, turd 'n twad.. idd dat maakt de kwaliteit weer goed ja..

sickpunk
3 maart 2003, 20:47
om de een of andere reden vind ik tom van blink nog best wel mee vallen hoor...:S maarja, zal wel aan mij liggen... en er zijn er zat die niet kunne spelen, ik hou me eer alleen nie mee bezig.. en tjah die lui van di-rect mag ze zowieso nie dus tjah...

Neals
4 maart 2003, 09:02
sommige punk gitaristen zijn best goed, zoals die kerel van The Vandals, die live best een goeie prestatie neerzet


en ook 1tje van Strung Out kan best een lekker stukje gitaar spelen (heeft zelfs een ESP endorsement)

Ronald
4 maart 2003, 21:55
tja wat je ook ziet bij bands die al wat langer bestaan is dat de gitaristen steeds beter worden, bijvoorbeeld bij millencolin (een van mn favoreite punkbands)die bestaan nu al zo'n 10 jaar en je ziet duidelijk dat hun muziek van hun eedere albums een stuk makkelijker was en dat hun live spel van toen ook een stuk minder is dan nu.

wie weet worden die gasten van direct nog wel geweldige gitaristen :wink:

not!

Neals
5 maart 2003, 00:51
als je jaar in jaar uit dag in dag uit de zelfde 4 accoorden zou moeten spelen zou je ook gaan improviseren

Kitaarhiero
5 maart 2003, 16:43
veel ingewikkelde nummers stoppen bij 10-20 akkoorden, maar de helft zijn add's, sussen, dim's en septiemen... en ik weet zeker dat er veel shredmetal nummers maar rond 1 grondtoon gebaseerd zijn... het gaat vooral om het gepiel er omheen dus.

maar, is het nou eigenlijk ERG dat iemand die niet veel meer dan powerchords kan veel platen verkoopt?
Het komt een beetje over als: "ik werk me uit de naad met mijn arpeggio's en legato, en die stomme punker heeft wereldwijd succes, terwijl arme ik in mijn slaapkamer met een metronoom mee speel..."

green_day
5 maart 2003, 20:12
Op 2003-03-05 16:43, schreef Kitaarhiero:
veel ingewikkelde nummers stoppen bij 10-20 akkoorden, maar de helft zijn add's, sussen, dim's en septiemen... en ik weet zeker dat er veel shredmetal nummers maar rond 1 grondtoon gebaseerd zijn... het gaat vooral om het gepiel er omheen dus.

maar, is het nou eigenlijk ERG dat iemand die niet veel meer dan powerchords kan veel platen verkoopt?
Het komt een beetje over als: "ik werk me uit de naad met mijn arpeggio's en legato, en die stomme punker heeft wereldwijd succes, terwijl arme ik in mijn slaapkamer met een metronoom mee speel..."


oh nee absoluut niet zeg.. wil zelf ook wel met power chords rijk worden zeg!
maar ik geef tom delonge als voorbeeld omdat ie misschien net 1 noot kan spelen, en dat je dan wel zoon fucking pussy bent en een live cd uit gaat brengen die in de studio her-opgenomen is.. tja.. dat vind ik dan toch echt zielig hoor! Het enige wat er echt aan was was het geschreeuw van de crowd en de drums van Travis