PDA

View Full Version : Underwater Paradise, 1st demotrack



up-guitarman
10 januari 2005, 00:20
Eerste opgenomen track van mijn band, Underwater Paradise !!!
Comments ??? Of vragen ???

http://users.pandora.be/underwater/music/up-miseducated.mp3

Let me know en mercikes voor het luisteren,
Erik

ps, website: http://www.underwaterparadise.tk/

JvD.
10 januari 2005, 00:41
mooi liedje, moet wel moeite doen om de vocals te horen.

Azrael
10 januari 2005, 01:08
Gooi de zang wat hoger in de mix en iets meer compressie erop. Dan weet ik zeker dat het veel beter doorkomt.

Dan over de muziek zelf....

Het mist iets....het heeft namelijk geen ballen maar ook geen intimiteit. Er zou ook wat meer dynamiek in moeten. Het couplet mag iets meer intimiteit krijgen (instrumenten daar een beetje inhouden bij het spelen) en het refrein moet er meer uitknallen. Denk dat de dynamiek (gevoel) het grootste probleem bij dit nummer is.

Dan nog een ding over de zang. Ik kan het moeilijk beoordelen omdat ik de tekst niet van kan verstaan en dus niet weet wat er wordt gezongen en hoe hier dus reken mee gehouden moet worden , maar ik heb zo de indruk dat je alles hetzelfde zingt. Het mag best meer spatten op sommige momenten.

Ik vind het een goed nummer maar de uitwerking moet beter kunnen. Je kunt hier iets heel erg lekkers van maken.

up-guitarman
10 januari 2005, 15:32
Bedankt voor de comments,

We zijn zelf ook niet echt tevreden meer over de demo :oops:
In het begin wel ma ondertussen zijn er al een aantal nieuwe nrs. geschreven waar we zelf meer tevreden van zijn.
Jah, en afwerking, idd, goeie opmerking, we zijn dan ook een beetje onvoorbereid de studio ingegaan, dat moet volgende keer veel beter. Nu hebben we er veel te lang over gedaan als je ziet wat het is geworden, ma jah... Tis een eerste demo ... Wat wil je ...

Het plan is zo snel mogelijk een nieuwe recorden, tijd en geld vinde ... Ma er komt er zeker zo snel mogelijk een nieuwe !!!

Wat vind je van deze ??? Is het 2de nr. dat we hebben opgenomen ...
http://users.pandora.be/underwater/music/up-goaway.mp3

Meningen zijn verdeeld, sommigen vinden het beter en sommigen niet, wat vinden jullie ???
(Het 3de ga ik hier niet posten :oops: :razz: )

schizo910
10 januari 2005, 17:16
Ik vind de muziek niet verkeerd, maar de zang vind ik eerlijk gezegd niet zo best. Erg saai, weinig bereik en vreemde uitspraak. Daardoor vind ik de nummers meteen minder interessant en dat is jammer...

dejohan
15 februari 2005, 17:54
Ik vind het wel keigoe. Lekker zweverig, doet een beetje aan Low en Tortiose en Explosions in the sky enzo denken. Goeie postrock.

En zowat de beste groepsnaam na Evil Superstars.

Ik ben trouwens van in de buurt, heb nog in Hoevenen gewoond, en woon nu in Schoten. Heb daar nog gespeeld in de punkachtige groepkes Diecast.M.H. (of D.M.H.) en in Lame.

Keep up the good work, ik hoop dat ik eens met jullie op een affiche mag staan.

Als ge trouwens nog een optreden wil: ge moet eens mailen naar www.sunshineconcerts.be. Die zoeken groepen om te spelen in het Oud Badhuis (coole zaal in Borgerhout).

Jeroenvanhulsteijn
15 februari 2005, 18:46
Qua liedjes vind ik ze best leuk!

De zang is inderdaad erg zacht opgenomen. Ik krijg bovendien een beetje de indruk dat de zanger met zn tanden op elkaar geklemd staat te zingen.
In principe heb ik niks tegen eentonig zingen. 16 Horsepower is momenteel toch ook één van mn favoriete bandjes. Maar zoals het hier gedaan wordt komt het de nummers niet ten goede.

Ook vind ik het erg droog klinken.

En verder kon ik me erg vinden in Azraels commentaar op de dynamiek.

Matige productie van leuke liedjes!