PDA

View Full Version : welke waren het ook al weer



Rewind
9 januari 2005, 22:21
Hey hallo,

ik ga wat dingen verbouwen aan m'n grx70, maar nu wilde ik dus ook de elementen gaan vervangen. Nou heb ik werkelijk geen idee van wat voor hout deze is gemaakt, kan 'm ook niet vinden op de ibanez site, maar ik ga er vanuit dat hij gemaakt is van basswood -dit vanwege de bergen laag die die geef :-? not- Nou las ik laatst ergens in een topic over 2 sd humbuckers die het goed doen in basswood omdat ze wat extra laag toevoegen, maar ik kan het topic niet meer vinden. Aangezien de gitaar hsh is, bestaat er ook een single coil die net effe wat meer laag geeft? Heb al geprobeerd m'n elementen anders te richten, maar ik krijg er niet uit wat ik wil.

AART
9 januari 2005, 22:45
dimarzio tonezone is dat zeer waarschijnlijk, maar een grx is niet gemaakt van basswood maar van agathis, een soort goedkope mahonie, dat je gitaar weinig laag heeft komt door de slechte elementen die er nu inzitten, maar ik vraag me af of je grx het waard is om ze te vervangen, volgens mij kan je beter een nieuwe rg of s series kopen.

Rewind
9 januari 2005, 23:04
ja een nieuwe gitaar komt zoiezo, daar moet ik dan nog wel een jaartje voor sparen, maar ik vind het gewoon leuk om te knutselen
heb net nog even op de ibanez site gekeken, mijn gitaar staat er niet bij, maar wel een grx140 idd van agathis, maar daar lijkt ie niet op, hij lijkt meer op de grg170dx, maar dan zonder sharktooth, die is wel basswood.
maar zoiezo zijn de elementen die er nu in zitten prut.

Ohja, misschien ook niet onbelangrijk, geluid.. ik speel vooral rock-metal, maar geen metallica enzo, meer creed, sevendust, seether, papa roach, skunk anancy, taproot. veel drop tuning en vaak lager gestemd. Maar ik mis gewoon dat zware geluid.

AART
10 januari 2005, 17:28
ja een nieuwe gitaar komt zoiezo, daar moet ik dan nog wel een jaartje voor sparen, maar ik vind het gewoon leuk om te knutselen
heb net nog even op de ibanez site gekeken, mijn gitaar staat er niet bij, maar wel een grx140 idd van agathis, maar daar lijkt ie niet op, hij lijkt meer op de grg170dx, maar dan zonder sharktooth, die is wel basswood.
maar zoiezo zijn de elementen die er nu in zitten prut.

Ohja, misschien ook niet onbelangrijk, geluid.. ik speel vooral rock-metal, maar geen metallica enzo, meer creed, sevendust, seether, papa roach, skunk anancy, taproot. veel drop tuning en vaak lager gestemd. Maar ik mis gewoon dat zware geluid.

de grx 70 is ook van agathis, vriend van mij heeft er ook zo een.

P****Fred
10 januari 2005, 18:23
misschien heeft de versterker er wat mee te maken...?

Rewind
10 januari 2005, 22:08
hmm, zou ook kunnen, maarja, ik ben er iig wel aan gaan twijfelen of ik er idd nog wel geld aan moet besteden, want als ik er geen geld aan uitgeef heb ik een stuk sneller m'n nieuwe gitaar, misschien dat ik 'm daarna nog wel eens verbouw, of ik moet 'm verkopen, maar het blijft toch wel m'n eerste gitaartje, hmm, misschien gewoon aan de muur hangen dan maar.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties!!

P****Fred
10 januari 2005, 22:43
wat voor versterker heb je nu?

anders es kijken naar een roland cube of zo?

Rewind
10 januari 2005, 22:56
Ik heb een cube staan :)
Ik ga gewoon verder proberen er zo mooi mogelijk geluid uit te krijgen. Ga ook maar eens kijken hoe de eq van m'n multieffect werkt, die snap ik nog niet helemaal, staat nu gebypasst. Ga me maar niet zo veel druk meer maken om klank en eerst gewoon beter leren spelen. Zodra ik zelf vind dat ik trots kan zijn op m'n spel ga ik er maar weer aan nieuwe spullen (tegen die tijd heb ik misschien ook wel geld voor m'n nieuwe gitaar) voorlopig maar veel gassen, weinig kopen.