PDA

View Full Version : Iron Maiden en PAUL DI ANNO



vulvasonic
9 januari 2005, 22:00
Ik zit toevallig net te luisteren naar Killers van Iron maiden.
Nou is Iron maiden op zich niet een band waar ik warm van word, maar met deze plaat ben ik de puberteit ingegaan.

EEUWIG ZONDE dat PAUL DI ANNO de band verliet. Ik heb 'm altijd zoveel beter gevonden dan Bruce Dickinson.

Ik ga dus voor PAUL DI ANNO. Voor wie ga jij?

ozzy
9 januari 2005, 22:02
Bruce

vulvasonic
9 januari 2005, 22:35
Bruce

Da's geen goede mening :D

Killers is sowieso een van de beste metalplaten ooit en in mijn oren in ieder geval de beste van Iron maiden. En de stem van DI ANNO is voor mij nog steeds de verpersoonlijking van Eddie.
Het hele beeld van Eddie op de hoes, de muziek en de snijdende stem van Di Anno is helemaal compleet. Daar heeft Bruce nooit aan kunnen tippen met z'n gepiep. Was ie maar bij Samson gebleven.....

Les Paul
9 januari 2005, 22:38
Bruce???? Wie is dat????

Ik weet nog goed toen Paul uit Maiden weg was. Een vriend van me had Run to the Hills gekocht (op zwart vinyl natuurlijk). Ik denk dat we de single wel 20 x gedraaid hebben. Ik heb nooit helemaal kunnen wennen aan Bruce en nog steeds is Paul de enige echte zanger van Maiden.

THW
10 januari 2005, 16:36
Killers is sowieso een van de beste metalplaten ooit en in mijn oren in ieder geval de beste van Iron maiden. En de stem van DI ANNO is voor mij nog steeds de verpersoonlijking van Eddie.
Het hele beeld van Eddie op de hoes, de muziek en de snijdende stem van Di Anno is helemaal compleet. Daar heeft Bruce nooit aan kunnen tippen met z'n gepiep. Was ie maar bij Samson gebleven.....
niet mee eens
Zelf ben ik Maiden-fan maar ik heb het liefst Bruce, waarom?
De muziek werd met hem erbij gewoon beter, en Bruce is gewoon een betere stem voor maiden

Paul Di'anno vind ik ook een goeie zanger en paste goed bij de periode waarin Maiden verkeerde, maar met Paul kon de band gewoon niet groeien.
Wat betreft Killers: Killers is zeker een heel goed album en de productie vind ik ook top alleen vind ik Iron Maiden dan toch beter
Je moet alleen ff door de productie van het debuut prikken, wat gewoon belabberd is (geeft trouwens wel weer een bepaalde sfeer)

ozzy
10 januari 2005, 21:03
Killers is sowieso een van de beste metalplaten ooit en in mijn oren in ieder geval de beste van Iron maiden. En de stem van DI ANNO is voor mij nog steeds de verpersoonlijking van Eddie.
Het hele beeld van Eddie op de hoes, de muziek en de snijdende stem van Di Anno is helemaal compleet. Daar heeft Bruce nooit aan kunnen tippen met z'n gepiep. Was ie maar bij Samson gebleven.....
niet mee eens
Zelf ben ik Maiden-fan maar ik heb het liefst Bruce, waarom?
De muziek werd met hem erbij gewoon beter, en Bruce is gewoon een betere stem voor maiden

Paul Di'anno vind ik ook een goeie zanger en paste goed bij de periode waarin Maiden verkeerde, maar met Paul kon de band gewoon niet groeien.
Wat betreft Killers: Killers is zeker een heel goed album en de productie vind ik ook top alleen vind ik Iron Maiden dan toch beter
Je moet alleen ff door de productie van het debuut prikken, wat gewoon belabberd is (geeft trouwens wel weer een bepaalde sfeer)

Goed verwoord, Thajan, was nog aan het denken maar hoeft nu niet meer

FNaRK
13 januari 2005, 16:55
Bruce

om de reden die al eerder is aangegven: met Paul Di'anno hadden ze nooit zo ver gekomen, qua stem(bereik) is Bruce toch wel een stuk beter...

Overigens: Di'Anno recentelijk nog live zien spelen, was een behoorlijk zielige vertoning :-(

Stratman70
23 januari 2005, 15:01
Ik vind ze allebei hun charmes wel hebben. ik hou daar eigenlijk wel van: van bands met verschuillende bandbezettingen.
Gillan was Purple's beste (populairste) zanger, maar de albums met Coverdale en Hughes vind ik ook goed. Judas priets met Ripper Owens had ook wel weer iets, maar toch fijn dat halford weer terug is.

Ik vind toch wel dat de muziek van Maiden beter werd met Dickinson. het debuut met laatstgenoemde is natuurlijk werelds, net als Piece Of Mind en Powerslave. Daarna werd het minder... en minder...en ik luisterde vanaf Somewhere In Time er niet eens meer naar....

marc_o
23 januari 2005, 21:57
Heb laatst de DVD gekregen van Maiden, the early years, dat is een echte aanrader, met alle leden aan het woord, met uitleg te over en een paar leuke optredens erbij.

RS-Rik
28 januari 2005, 16:54
waarom is hij dan weg?

Baker
28 januari 2005, 18:31
Bruce

killers is best een goed album....
maar haalt het lang niet bij al het moois dat daarna nog kwam!

Ik vind ik de stem van Bruce qua klankkleur gewoon mooier.

Voor mij is Bruce DE zanger van iron maiden.

belfrink
1 februari 2005, 20:58
Ze hebben zelf aangegeven op de DVD "The Early Days" dat ze met Paul nooit bereikt zouden hebben dan wat ze met Bruce bereikt hebben.

Ik verkies zelf ook Bruce boven Paul. Maar bij de eerste 2 albums hoor ik idd liever Paul dan Bruce omdat deze meer dat scherpere geluid heeft wat Bruce dan weer niet heeft.

Al met al. Ik kan niet wachten om ze dit jaar weer live te gaan zien. :-D

belfrink
1 februari 2005, 20:59
Ze hebben zelf aangegeven op de DVD "The Early Days" dat ze met Paul nooit bereikt zouden hebben dan wat ze met Bruce bereikt hebben.

Ik verkies zelf ook Bruce boven Paul. Maar bij de eerste 2 albums hoor ik idd liever Paul dan Bruce omdat deze meer dat scherpere geluid heeft wat Bruce dan weer niet heeft.

Al met al. Ik kan niet wachten om ze dit jaar weer live te gaan zien. :-D

belfrink
1 februari 2005, 20:59
Ze hebben zelf aangegeven op de DVD "The Early Days" dat ze met Paul nooit bereikt zouden hebben dan wat ze met Bruce bereikt hebben.

Ik verkies zelf ook Bruce boven Paul. Maar bij de eerste 2 albums hoor ik idd liever Paul dan Bruce omdat deze meer dat scherpere geluid heeft wat Bruce dan weer niet heeft.

Al met al. Ik kan niet wachten om ze dit jaar weer live te gaan zien. :-D

belfrink
1 februari 2005, 20:59
Ze hebben zelf aangegeven op de DVD "The Early Days" dat ze met Paul nooit bereikt zouden hebben dan wat ze met Bruce bereikt hebben.

Ik verkies zelf ook Bruce boven Paul. Maar bij de eerste 2 albums hoor ik idd liever Paul dan Bruce omdat deze meer dat scherpere geluid heeft wat Bruce dan weer niet heeft.

Al met al. Ik kan niet wachten om ze dit jaar weer live te gaan zien. :-D

belfrink
1 februari 2005, 21:00
Ze hebben zelf aangegeven op de DVD "The Early Days" dat ze met Paul nooit bereikt zouden hebben dan wat ze met Bruce bereikt hebben.

Ik verkies zelf ook Bruce boven Paul. Maar bij de eerste 2 albums hoor ik idd liever Paul dan Bruce omdat deze meer dat scherpere geluid heeft wat Bruce dan weer niet heeft.

Al met al. Ik kan niet wachten om ze dit jaar weer live te gaan zien. :-D

Aron Maiden
25 februari 2005, 20:03
Ik vind paul ook beter, Maar ik vind ze met bruce ook hele goeie albums gemaakt hebben zoals, seventh son of a seventh son en somwhere in time, maar de platen "iron maiden" en "killers" vind ik de besten! 8-)

ozzy
2 maart 2005, 19:16
Bruce


Overigens: Di'Anno recentelijk nog live zien spelen, was een behoorlijk zielige vertoning :-(

Is toch een soort slechte Maiden ripp-off?

Thom TK
2 maart 2005, 20:04
Ik ga ook voor Bruce, absoluut.
Betere stem, beter bereik, en het past ook beter bij de sound vind ik.

Met somewhere in time ben ik opgegroeid, en met die plaat heb ik veel binding...erg goeie en originele plaat ivm met de rest!

gerrekat
6 maart 2005, 13:42
Ik zit toevallig net te luisteren naar Killers van Iron maiden.
Nou is Iron maiden op zich niet een band waar ik warm van word, maar met deze plaat ben ik de puberteit ingegaan.

EEUWIG ZONDE dat PAUL DI ANNO de band verliet. Ik heb 'm altijd zoveel beter gevonden dan Bruce Dickinson.

Ik ga dus voor PAUL DI ANNO. Voor wie ga jij?


Ben ik helemaal met je eens! sterker ik heb gisteren Up The Irons met Paul Di'Anno op zang gezien hij is echt lache zeg hij ziet er tegenwoordig uit als een hardcore zanger..met piercings, baseball kleding en een hooddoek HAHHAHA maar hij hefet nog altijd die superrauwe agressieve strot! veel beter dat die Gay Dickinson!

gerrekat
6 maart 2005, 13:42
Ik zit toevallig net te luisteren naar Killers van Iron maiden.
Nou is Iron maiden op zich niet een band waar ik warm van word, maar met deze plaat ben ik de puberteit ingegaan.

EEUWIG ZONDE dat PAUL DI ANNO de band verliet. Ik heb 'm altijd zoveel beter gevonden dan Bruce Dickinson.

Ik ga dus voor PAUL DI ANNO. Voor wie ga jij?


Ben ik helemaal met je eens! sterker ik heb gisteren Up The Irons met Paul Di'Anno op zang gezien hij is echt lache zeg hij ziet er tegenwoordig uit als een hardcore zanger..met piercings, baseball kleding en een hooddoek HAHHAHA maar hij hefet nog altijd die superrauwe agressieve strot! veel beter dat die Gay Dickinson!

RS-Rik
8 maart 2005, 14:57
wahahah

Nou nummers als Drifter en Sanctuary etc zijn toch wel vetter met Paul dan Bruce

THW
8 maart 2005, 16:41
Paul toen:
http://ironmaiden.webvis.net/images/The-Band/Dianno/Dianno6.jpg

Paul nu:
http://www.rockharz.de/new/chronik/dianno/BilderDianno/Paul4.jpg


zoek de verschillen! :lol:

Maar goed ik heb de paul periode altijd goed gevonden al vond ik wel dat Paul na elk liedje totaal buiten adem leek alsof hij net 20 liedjes achter elkaar had gezongen.

Idd de oudere liedjes van Iron Maiden en Killers klinken beter

heb trouwens nog een leuk linkje:
http://www.pauldianno.be/accoustic.html
Paul Dianno with Killers akoestische Iron maiden nummers doen.

Als je dar zijn stem hoort bent je blij dat ie niet meer in Iron Maiden zit :)

gerrekat
10 maart 2005, 07:07
Hij klonk vorige week met up the irons nog alleraardigst moet ik zeggen, nog steeds beter dan Dickinson!

Iron Maiden
10 maart 2005, 14:43
Paul dianno is in mijn ogen de beste zanger die maiden ooit gehad heeft, hij zingt teminste met een beetje swing, emotie, en hij heeft zijn eigen stijl. Bruce is eigenlijk gewoon een soort "huur zanger" hij heeft een hele "veilige" stem, waardoor je het eigenlijk niet lelijk kan vinden.

RS-Rik
10 maart 2005, 16:03
wat een gore, ranzige speknekkige plofkop.

Die komt hier zo van het kamp gewandelt. Rijd zeker ook een Mercedes E klasse uit 1987

gerrekat
10 maart 2005, 21:26
HAHHA moet je ens in zijn bek zeggen....deed volgens mij iemand vorige week in de Elektra in Sliedrecht ook...die kreeg gelijk een houw in zijn bek, en geen misselijke ook!

Stratman70
10 maart 2005, 23:54
Ik ga hem morgen zien in Waalwijk. Ben erg benieuwd.

THW
12 maart 2005, 20:21
Ik ga hem morgen zien in Waalwijk. Ben erg benieuwd.
zeg ff hoe het was, ik ben wel benieuwd over zijn stem en optreden vandaag de dag :)

gerrekat
13 maart 2005, 12:05
In sliedrecht zong ie erg goed al is hij duidelijk nu meer bezig met hardcore/metalcore en kwam er af en toe zelfs eeen grunt uit maar bij nummers als "strange world" bewijst hij dat hij nog net zo kan zingen als destijds met Maiden....

THW
13 maart 2005, 13:39
In sliedrecht zong ie erg goed al is hij duidelijk nu meer bezig met hardcore/metalcore en kwam er af en toe zelfs eeen grunt uit maar bij nummers als "strange world" bewijst hij dat hij nog net zo kan zingen als destijds met Maiden....
Dan moet ik toch maar eens een keer naar een concert van hem gaan, ik ben wel benieuwd :)

Stratman70
13 maart 2005, 15:49
Pcies! In Wollek had hij wel last van een griepje (wat hij ook zo nodig tussen elk nummer door moest vertellen, jammer), maar hij zong te gek!
Zelfs de hoge schreeuw bij "Remember Tomorrow" was er (de ene keer beter dan de andere keer).
Maar hij heeft inderdaad dat rauwe, die schuurpapierstem wat zo goed is.

Btw. de gitaarpartijen (tokkels) bij Remember Tomorrow zogen wel wat vond ik. De bas mag ook wat vetter. Verder diep respect voor die mannen van Up The Irons. De stem van die zanger komt erg dicht bij die van Bruce!

RS-Rik
17 maart 2005, 20:22
Hij klinkt echt wel vet maar tis en blijft een rare gozer.

Met een plofkop.

Superhero
24 maart 2005, 22:22
Ik vind bruce veel beter. Die Paul stond er maar een beetje in een strakke leren broek en een haylord riempje (sorry) overdreven hoge nootjes door een microfoon te persen.. En bruce beweegt lekker op et podium :D

Superhero
24 maart 2005, 22:23
Ik vind bruce veel beter. Die Paul stond er maar een beetje in een strakke leren broek en een haylord riempje (sorry) overdreven hoge nootjes door een microfoon te persen.. En bruce beweegt lekker op et podium :D

vulvasonic
25 maart 2005, 00:11
Ik vind bruce veel beter. Die Paul stond er maar een beetje in een strakke leren broek en een haylord riempje (sorry) overdreven hoge nootjes door een microfoon te persen.. En bruce beweegt lekker op et podium :D

Voor alle duidelijkheid; Bruce dick in son is de persoon die mij vaak irriteert met z'n hoge gepiep (ooit het origineel gehoord van Cross-eyed Mary van Jethro Tull? Bruce gaat daar doodleuk een octaaf boven zitten piepen).

Bovendien heb ik een zwak voor zangers die meer gefocust (schrijf je dat zo?) zijn op de zang zelf en zich daarin uit kunnen leven, dan zangers die zo nodig het hele podium moeten rond rennen om indruk te kunnen maken.

Remember Bon Scott

Superhero
25 maart 2005, 21:34
Heb je de dvd "the early days" gezien? Als die Paul remember tomorrow zingt zittie de hele tijd te gillen door het instrumentale stuk.. brrr, verschrikkelijk!
En als je de hele tijd stilstaat is er tog ook geen reet aan?

Superhero
25 maart 2005, 21:34
Heb je de dvd "the early days" gezien? Als die Paul remember tomorrow zingt zittie de hele tijd te gillen door het instrumentale stuk.. brrr, verschrikkelijk!
En als je de hele tijd stilstaat is er tog ook geen reet aan?

THW
26 maart 2005, 08:43
Ik heb niks slechts over Paul noch Bruce te zeggen, ik vind ze allebij gewoon goede zangers voor Iron Maiden.
Paul Di Anno was leuk voor de tijd, en zelfs al was hij in Iron Maiden gebleven dan hadden wij denk ik nu over de Iron Maiden gehad die nog steeds teert op de 1e 2 (3?) albums en dat ze ook altijd hetzelfde klinken.

Dat is gewoon mijn mening, met Bruce hebben ze kans gehad om te groeien, van de ruige melodische riffs van POM tot de Melodische "zweefmuziek" van SSOASS en SIT, met bruce kon het!

RS-Rik
31 maart 2005, 01:41
SSOASS??? SIT???


nummers afkorten is echt not-done

Ik heb ook geen flauw idee waarover je het hebt hoewel ik het idee heb dat ik bijna alles van Maiden uit mn hoofd ken.


over zweven gesproken, is Maiden een beetje een zweefband of zijn het van die kortzichtige anti-drugs pipo's?

Stratman70
31 maart 2005, 09:58
Nou moe... ik ben niet eens zo'n Iron Maiden fanaat, maar begrijp toch echt wel dat hij het over Piece Of Mind, Seventh Son Of A Seventh Son en Somewhere In Time heeft.

En ik ken dus echt maar heel weinig van Maiden uit mijn hoofd. Ik heb er maar één CD van. (en nog een enkele LP)

RS-Rik
1 april 2005, 00:29
hm..

De eerste is een verschrikkelijk bout nummer

Iron Maiden
1 april 2005, 13:15
Paul dianno=SUPERVET
Bruc dickingson= KARAKTERLOOS

THW
1 april 2005, 17:30
hm..

De eerste is een verschrikkelijk bout nummer
Piece Of Mind is nog geen eens een nummer, maar een album
Ik had het ook over albums, sorry als ik niet echt duidelijk was ben het gewoon gewend van het Iron Maiden forum.
Het leek me ook wel logisch om het af te korten omdat de mensen die hier reageren wel iets van Maiden afweten.

Oh trouwens voor de wel Bruce Dickinson liefhebbers:
Bruce Dickinson brengt een nieuw solo album uit, geproduceerd en ingespeelt door Roy Z.
Ben benieuwd :-D

RS-Rik
6 april 2005, 02:02
Nee ik bedoel 7th son of a 7th son.. ik vin die zoo slecht.

THW
6 april 2005, 08:54
Nee ik bedoel 7th son of a 7th son.. ik vin die zoo slecht.
tja smaken verschillen heh, ik vind het een geweldig album.....

THW
9 april 2005, 15:09
Nee ik bedoel 7th son of a 7th son.. ik vin die zoo slecht.
tsja, smaken verschillen
Ik vind 7th son of a 7th son dan weer heel goed, zelfs 1 van hun beste werk IMO