PDA

View Full Version : Midi Hub



Fvddungen
9 januari 2005, 21:30
Luitjes,

Ik zoek een soort van midi hub, oftewel waar je meerdere in en outs in kunt pluggen om zodoende al je midi apparatuur aan elkaar te schakelen wanneer je apparatuur niet over thru beschikt zodat een chain wat lastig wordt. Ik heb ze al gezien van m-audio, maar die hebben of te weinig poorten of ze zijn mij veel te prijzen.

Wat ik zoek is om een apparaat of 6 zowel op in als out aan elkaar te schakelen. Iemand suggesties?

bert k
9 januari 2005, 22:28
Ik denk dat ik hem maar in recording zet, daar weten ze meer van Midi dan hier.

Fvddungen
10 januari 2005, 08:05
Jammer, want maar weinig mensen lezen dit forum en daarnaast heeft mijn vraag ook vrij weinig met recording te maken. Dan kun je het beter in rack gear plaatsen, want het gaat juist daar om. Het koppelen en aansturen van effectenunits.

harrie-beton
10 januari 2005, 09:22
Veel opname mensen werken wel met midi. Ik denk dat de rack bezitters hier trouwens de meeste ervaring mee hebben.


ik weet dat er "midi merger" kastjes zijn. Je kunt ook proberen via de midi thru steeds doorverbinden. Niet alle apparaten hebben deze extra poorten. Om hoeveel effecten aansturen hebben we het?

Fvddungen
10 januari 2005, 09:50
Ik weet dat het zo moet, maar ik zoek gewoon de kastjes die het kunnen. Merk en type e.d.

Het gaat om:
- 1 x pc
- 2 x preamp
- 1 x effectenunit
- 1 x drumcomputer
- 1 x floorboard

Bedoeling is dat ik alles via de software op de pc kan instellen en vervolgens met de floorboard kan aansturen zonder dat ik steeds al die midikabels moet gaan wisselen.

blokhout
10 januari 2005, 10:05
Er bestaat zoiets als een midi patch bay, waarmee je alle ingangen aan alle uitgangen kunt knopen maar ook zoiets als een midi interface. Mijn midi interface (Emagic MT4) heeft een patch bay in zich. Je kunt er precies mee wat jij zo'n beetje beschrijft.
Op de compu selecteer je welke ingang waaraan moet komen en dan kun je dat opslaan en ook zonder dat ie aan de computer hangt kun je dat gebruiken. Als ik me niet vergis kun je met een patch change de routing veranderen maar die functionaliteit gebruik ik nooit.
Er bestaat ook een grotere broer, de AMT8 die bovendien meteen in je rack past. de kleine heeft 2 in 4 uit en de grote 8 in 8 uit. Emagic is tegenwoordig door Apple overgekocht dus als je PC gebruikt kun je misschien beter een ander merk kiezen alhoewel het wel gewoon schijnt te werken op PC.

piezo
29 januari 2005, 12:35
Wat jij wilt is gewoon een Midi patchbay. Goedkoopste optie is een 2e hands Roland A-880 voor ongeveer 100 euro. Is 8 X MIDI IN en 8 X MIDI OUT. Heeft 64 progammaplaatsens die ook nog met program changes te wisselen zijn. Je kunt iedere MIDI IN >> 1 of meerdere MIDI OUTS combinatie programmeren. De belangrijkste beperking is dat je maximaal 2 MIDI INS (1-malige voorkeuze) naar 1 MIDI OUT kunt "mixen".

Er is een nieuwere versie van, de Roland/Edirol UM-880, maar ik weet niet wat die meer of minder kan, behalve dat er een USB aansluiting op zit.

Het beste op dit gebied is Miditemp. Biedt te veel om op te noemen.