PDA

View Full Version : Vraag omtrend Tremolo



G3FX
9 januari 2005, 20:00
Kan iemand mij vertellen of een volume knop op een tremolo pedaal nuttig is?

Deze stond namelijk bij het schema wat ik aan het namaken ben van www.runoffgroove.com/eatremolo.html

Diedo
9 januari 2005, 20:29
lijkt me geen overbodige luxe hoor. je moet het denk ik zien als "level" knop. die zit ook op bijna elk effect. gewoon doen. kost je maar ene eurotje ofzo en kan je wat gezeik besparen.

G3FX
9 januari 2005, 20:37
Als ik het technisch ga bekijken, dan is het alleen maar een verzwakking van het signaal.

EdJ
9 januari 2005, 22:00
Als ik het me goed herinner heeft de EA tremolo een flinke boost;als je de volume eruit laat hou je een keiharde tremolo over.
Kan leuk zijn natuurlijk :wink:
Succes met bouwen!
Ed

G3FX
10 januari 2005, 10:51
Dank je!

En ja, ik had al gezien dat er een behoorlijk versterking in zit, en dat niet echt handig is voor de uiteindelijke versterking.

Ik zat er dus ook aan te denken om dan de volume met een vaste waarde uit te rekenen. Maar dat is nog even kijken.

Diedo
10 januari 2005, 14:43
gewoon potmeter erin knallen man... geen gezeik.

H.Manback
10 januari 2005, 15:35
Is het niet erg irritant om van al je effecten de juiste volumes in te stellen? Als je eens een keer je effecten op normaal niveau wil hebben (geen boost dus) moet je al je effecten na, of denk ik nou weer te ingewikkeld :???:

matto
10 januari 2005, 16:05
instelpotmetertje binnenin maken :???:

Diedo
10 januari 2005, 16:31
ja, maar dan speel je een keer op een andere versterker en dan klinkt het opeens harder of zachter...

trimpot is de gulden middenweg: wel gezeik met openschroeven als je iets wilt veranderen, maar je KAN het veranderen :)

ik zie niet in waarom je die pot eruit zou laten...

skanky
10 januari 2005, 20:09
Hij is de tremolo voor mij aan het maken, het wordt in een mxr-sized enclosure geplaatst. Er komt ipv de volumeknop een golfvorm-pot in. 4 knoppen op zo'n behuizing wordt sowieso best krap. Ik hoef het volume niet te kunnen regelen op het pedaal, als het maar niet versterkt of verzwakt (ok het tremolo-signaal wel natuurlijk, maar de max van de golfvorm moet even hard zijn als het inkomende signaal)

EdJ
10 januari 2005, 20:25
Als je een trimpot aan de binnenkant zet,zou je kunnen overwegen om een gat in de behuizing te boren daar waar de trimmer zit.
Je kunt dan met een schroevendraaiertje de trimpot verdraaien zonder dat je de behuizing open hoeft te maken.
Is maar een idee.
Succes!
Ed