PDA

View Full Version : Hier is ie dan, vanuit Londen, ik presenteer: Colorsound!!!!



amon
9 januari 2005, 18:54
sdg

amon
9 januari 2005, 18:54
Jaja mensen,
is die vakantie toch nog leuker geworden dan ik had gedacht. (Afgelopen dagen in Londen geweest).
Daar op aanrading van iemand in offtopic Denmark Street bezocht, en daar zitten verdomd leuke winkels; denk ja alles gehad te hebben, blijken sommige winkels nog verborgen kelders/zolders te hebben :D .

Maargoed, ik was op zoek naar een Big Muff, even kijken hoe die klinkt. In een winkel goed uitgeprobeerd, maar was toch niet he-le-maal wat ik zocht, maar, kwam wel ERG dichtbij. Ik miste het gouden randje om een pimpelpaars iets :wink: ...

Dus ik in verschillende winkels gevraagd: "Do you have something simmular (?) to the Big Muff?". En overal keken verkopers elkaar aan en vroegen aan elkaar: "what sounds like the Big Muff", "nothing" zei de ander dan.

Naja, ik enigzins teleurgesteld en loop verder, want die Big Muffs kan ik hier in Nederland ook kopen en hier zijn ze nog goedkoper ook (daar 70 pond, hier 80 euro, ipv omgerekend 95 euro ofzo).

Ik loop Denmark Street uit, op weg naar Picadilly Circus, en onderweg kom ik nog een instrumentenwinkel tegen. Groter assortiment dan alle andere winkels in Denmark Street. Ik stel de verkopers dezelfde vraag en eentje pakt er een Colorsound Supa Tonebender tevoorschijn.

Goed, ik testen en jawel een schitterend geluid, precies wat ik voor ogen had! Maar, (ja, het moest ervan komen, er zou een 'maar' aan moeten zitten) het pedaaltje kost niet 70 pond zoals de BM, maar 160 pond (omgerekend 225 euro). En ja, dat is als 16 jarige toch wel even slikken en nogal veel geld... Ik besluit om hem maar niet te kopen.


Maar dan begin ik eens af te wegen, de Big Muff, die het net niet is, maar wel goedkoper, of de Colorsound, die het wel is, maar nogal duur.

Ik besluit om terug te gaan, dit was wel 2 dagen later. Een andere verkoper helpt me en pakt er ook een Colorsound Fuzz bij, zou bijna hetzelfde klinken als de Supa Tonebender en is goedkoper. Ik test ze alledrie nog eens uitvoerig (de Big Muff, Fuzz en Tonebender). De BM valt al snel af. De Fuzz is net wat knisperder dan de Tonebender en ik hou toch meer van het wat warmere geluid van de Tonebender.
Verkoper zegt: "als je het budget hebt moet je zeker de tonebender nemen, anders de fuzz". Ja, dat had ik zelf al kunnen bedenken, maar daarop zei mijn moeder ineens: "nou, je bent bijna jarig, dus koop nou maar wat je het mooist vind en dan zien we wel verder".

Dus: Ik ben de trotse eigenaar van de Colorsound Supa Tonebender.
Een schitterend warm, rond klinkende distortion met veel body en sustain. Erg mooi geluid komt eruit!
Handgemaakt in de UK en worden alleen verkocht in die winkel in Londen (www.macaris.co.uk) en in een winkel in Japan. Ook was dit een van de laatste met deze behuizing, omdat de nieuwere versies ook een ander uiterlijk krijgen.

Ik presenteer (na een lang verhaal...sorry for that):

http://home.planet.nl/~serra063/colorsound.jpg

http://home.planet.nl/~serra063/colorsound2.jpg

http://home.planet.nl/~serra063/colorsound3.jpg

http://home.planet.nl/~serra063/colorsound4.jpg

Nielsvdam
9 januari 2005, 18:59
ziet er leuk uit, kan je wat dingetjes opnemen?

Bluesbreaker
9 januari 2005, 18:59
mooi pedaal man, heb ooit een volledig mislukte poging gedaan er zelf een te bouwen. En moeders met haast zijn dus toch nog ergens goed voor :) .

amon
9 januari 2005, 19:01
ziet er leuk uit, kan je wat dingetjes opnemen?

Ik mocht er vanmiddag even mee spelen op mn eigen set-up, om te kijken hoe hij daarop klinkt, maar dan moest ik hem wel weer meteen inleveren daarnet. Krijg hem op mn verjaardag terug (26 januari). Ik zal kijken of ik dan eens wat kan doen.

Bluesbreaker
9 januari 2005, 19:07
ziet er leuk uit, kan je wat dingetjes opnemen?

Ik mocht er vanmiddag even mee spelen op mn eigen set-up, om te kijken hoe hij daarop klinkt, maar dan moest ik hem wel weer meteen inleveren daarnet. Krijg hem op mn verjaardag terug (26 januari). Ik zal kijken of ik dan eens wat kan doen.

:o

zijn jouw ouders zo gek dat ze je dat ding niet eerder willen geven dan je verjaardag??

wat heeft dat voor nut? je weet wat je krijgt, en het is al gekocht........

DREAMMACHINE
9 januari 2005, 19:08
....zo ging dat bij mij vroeger ook met de lego :x

Nielsvdam
9 januari 2005, 19:15
naja, dan is het alleen maar lekkerder als je er de 26ste op speelt. Wel jammer trouwens. Maar ik ben benieuwd naar je clips.

BLOK182
9 januari 2005, 20:08
Congrats!

EdJ
9 januari 2005, 22:04
Gefeliciteerd!

Lucky
9 januari 2005, 22:52
Cool !!

een regelrechte classic uit "the swinging sixties"!



http://www.waypoint1.aone.net.au/wpassets/wp11/girls.gif

Mitch
9 januari 2005, 23:31
Prachtig verhaal, mooi pedaal !
Tja, die Supa Tonebender....veel onbekender dan Muffs en Tonebenders (waar ze tussenin zitten) maar mooie dingen hoor.

Killer looks lad ! :wink:

Robbert
10 januari 2005, 02:09
Pedaal ziet er goed uit, appeltje ook. Wel een smak geld zeg! Ach, als dat het effect is wat je zocht is het het waard :D

amon
10 januari 2005, 21:13
Jep, zeker een smak geld, daarom was de twijfel tussen de fuzz van 89 pond en deze van 160 pond nogal groot.
En die fuzz kreeg ik ook pas de laatste dag voorgeschoteld dus daar had ik eerder nog niet over kunnen nadenken. Maargoed, ik heb zeker geen spijt dat ik die heb laten liggen! Het gaat tenslotte om de kwaliteit en niet om de kwantiteit (want eerlijk is eerlijk, ik had voor dit pedaal ook 3 andere (minder) goede kunnen kopen) 8-)

amon
28 januari 2005, 15:51
Ok, dit is zo niet cool!

Ik zet gisteren alles aan, speel lekker en wil mn tonebender er bij betrekken. Ik druk het ding in: NIETS...

Geen geluid meer, helemaal niets.
Nadat ik alle bekabeling had nagelopen (die goed zat) was ik zwaar bedroefd. Hoe kan dit nou gebeuren???
Ik bedacht me een ander pedaal waarin ik ooit een batterij had zitten die ook binnen een korte tijd leeg was. Dat kwam omdat ik mijn kabel erin liet zitten en op die manier stroomde er nog altijd stroom door het pedaal en was mn batterij binnen no time leeg.

Ook in deze Colorsound heb ik de kabel er altijd gewoon in gelaten na het spelen. Dus ik dacht, nou, batterij is leeg. Ik maak hem open, zet er een andere batterij in (net nieuw gekocht, dus die was vol), maar nee.
In de bypass hoor ik mijn signaal nu zachter en als ik de switch indruk, valt alles weg.

Ik heb Macari's al gemaild over het incident, maar nog niets terug gehad en ben toch wel erg nieuwsgierig. Ik hoop dat ik hier niet voor niets 250 euro aan heb besteed. Het was mijn droomgeluid! :cry:

Bluesbreaker
28 januari 2005, 16:03
Switch kapot? Zit de switch er nog wel stevig in, of lijkt het alsof de boel wat los hangt?

amon
28 januari 2005, 16:10
Alles zit er nog stevig en prima in, ik heb hem pas een maandje en sindsdien ligt hij alleen maar op een vloerbedekking op mn kamer (geen optredens etc.)...

Rutger
28 januari 2005, 17:59
Echt superkicke pedaal! Alstublieft, mijn jaloezie... ;) Tonebenders zijn gewoon geweldig. :)

Is die nieuwe batterij misschien ook leeg? Kan me niet voorstellen dat zoiets er na 2 dagen mee kapt. Dan moet het wel een productiefout zijn wat binnen de garantie moet vallen.

amon
28 januari 2005, 18:35
Nou, ik kreeg hem iets eerder al (na veel zeuren :wink: ), heb hem misschien 2 weken in gebruik.
Die nieuwe batterij doet het gewoon wel in een ander pedaal, dus is niet leeg...

(en ik heb nog niets van Macari's gehoord...)

amon
29 januari 2005, 13:03
Ok, ok, ok!
Het is allemaal wee voor elkaar!

Bleek gewoon een combinatie te zijn van een foute kabel en lege batterij...

Niets ergs dus en ik heb mn sound weer terug: JOEPIE DE POEPIE!! 8-) 8-) :cool: :cool: 8-) 8) :-D :D :cool: :cool: :cool: