PDA

View Full Version : Flying V king kopie



Man
9 januari 2005, 16:43
test

Man
9 januari 2005, 16:43
Goeiedag,

Ik heb van de vader van mijn vriendin een gitar gekregen met wat gebreken en missende onderdelen, het model is een Flying V ( gibson style ), de gitaar was door een fan van hem gemaakt 20 jaar geleden en in die tijd heeft hij er niet op gspeeld, hij heeft alleen een element eruit gehaald, en alle potmeters behalve die voor het halselement.

De kop is een keer afgebroken bij het stofzuigen ( zijn reactie : oh.. ) maar dit is gewoon te repareren.

Ik ben linkshandig en wil de gitaar dus linkshandig bespelen.

Kan iemand mij vertellen wat voor spullen ik erin moet zetten? wat voor element er in de brug zou kunnen etc en andere tips?

Het halselement is een oud Ibanez SG model element. ( meningen? )


Dank

vulvasonic
9 januari 2005, 21:02
foto's?

hadv
9 januari 2005, 22:13
de oorspronkelijke V-elementen zijn keramisch

Man
9 januari 2005, 23:00
BTW.

Is het waar dat een rechtse gitaar die links gemaakt is nooit zuiver kan klinken? vanwege de hals ofzo?

vulvasonic
9 januari 2005, 23:16
BTW.

Is het waar dat een rechtse gitaar die links gemaakt is nooit zuiver kan klinken? vanwege de hals ofzo?

Nee dat is niet waar. Het is WEL waar dat je niet zomaar even de snaren er andersom op kan zetten en dat je het daarbij kan laten. Je zult mogelijk moeilijkheden krijgen met de stand van de brug. Bij Fender-achtige contructies is dat een minder groot probleem, daar kun je de zadels makkelijk op 'verschuiven' zodat ie voor een linkshandige bespeler geschikt is. Bij jouw V ligt dat wellicht iets gecompiceerder (foto zou helpen). Verder zul je een andere topkam op je gitaar moeten zetten en deze moeten laten uitvijlen voor linkshandig gebruik.

bobby
10 januari 2005, 02:02
Zou je echt niet rechts willen leren spelen? ik ben zelf ook links, maar het is echt beter als je rechts aanleert...
Waarom? kost minder, en je hebt meer keuze in gitaren... volgens mij zijn die moeilijk te vinden linkshandige gitaren ook nog duurder...

Man
10 januari 2005, 13:59
ik ben na 8 jaar spelen niet van plan het nog maar eens overnieuw te leren nee.

Het model is gewoon precies de V factor van Gibson. de brug is wel iets bijzonders ik zal proberen vandaag fotos te maken.

bobby
10 januari 2005, 16:36
aahhh ... excuses... ik was onder de indruk dat je net wou beginnen met gitareren omdat je die V hebt gekregen... hou het maar bij links dan, man..

Man
10 januari 2005, 23:34
wat is een mooi brugelement waar je veel mee kan voor deze gitaar?

dus lekker rocken maar toch nog een redelijke clean?

ik dahct aan dimarzios

Man
10 januari 2005, 23:34
wat is een mooi brugelement waar je veel mee kan voor deze gitaar?

dus lekker rocken maar toch nog een redelijke clean?

ik dahct aan dimarzios