PDA

View Full Version : Welke boogie?



AART
9 januari 2005, 15:22
Weet iemand welke boogie dit is, rechts onderin dat rack?
hij zit onder stickers maarja.
betere foto heb ik tot nu toe niet kunnen vinden.
Ik dacht zelf een mark II.
Het gaat me verder alleen om het head.

http://www.pennywisdom.com/images/kc/kcr11.jpg

Michael AE
9 januari 2005, 15:39
Dat is een MKIV.

AART
9 januari 2005, 15:41
een mark IV? hoeveel kosten die 2ehands ongeveer?

NeeraDJ
9 januari 2005, 15:46
Eigenlijk lijkt het meer op een DC-5, de Mark IV heeft een iets ander logo volgens mij, heb hem vergeleken met de head en het lijkt daar meer op dan de Mark IV,.

AART
9 januari 2005, 15:48
ok dan, is volgens mij ook goedkoper :D
hoeveel mag zo'n dc 5 kosten?

Heb GAS nu voor een mesa :D

Ibanez
9 januari 2005, 15:56
Rond 800,- op marktplaats

AART
9 januari 2005, 15:59
sheiBe, ff doorsparen :D

Diedo
9 januari 2005, 17:04
hoezo'??? er kon toch eerst niks tippen aan je slx??? :razz:

Bins
9 januari 2005, 17:06
Ik kan me vergissen, maar volgens mij heeft de DC geen lichtje op die plek. Of is dat een weerkaatsing van een ander lichtje?
Mijn .50+ ziet er, op dat lichtje na dan, ook uit.

welke band is het trouwens?

Bins
9 januari 2005, 17:15
Aha, pennywise.

S: How do you get your guitar tone, it sounds "metal", you know what I mean?
F: My guitar sound is based on Metallica. I talked with the guys at Mesa Boogie & it's the same equipment that Metallica used.

S: What kind of set up do you use?
F: I use Mesa Boogie equipment. I use a studio 22 preamp with a 400 watt power amp. I have cabinets on each side of the stage and I run a delay from the Left side to the Right. I also have an amp in the middle of the stage (w/o delay). I don't use any distortion pedals.

Die strategy 400 zie ik op het plaatje, die amp erboven ziet er allen niet ecjht uit als een preamp... Even verder zoeken.


edit:
Fletcher Dragge: "I've been using a Mesa Boogie Mark IV for about four years. I use two of them live and that's it. I don't use any effects or Hush units, just an amp splitter. The amp goes through a Mesa Boogie cabinet with 30-watt Celestions and through a Boogie cabinet with 90-watt Black Shadows. The Black Shadows have a tight low end and can handle the chunky high speed stuff. The problem I have with other amps is that they break up on the low end and when you get going really fast they turn into a muddy wall of noise, whereas the Boogie stays super-tight and directed. I'm looking for super-fast chunky attack and smooth high end that isn't brittle, which is where the 30-watt comes in. In the studio I used the Mesa Boogie with 30-watt Celestions and blended the tone with a Marshall Valvestate."

Volgens mij heeft hij ook een emg 85. Je komt denk ik met een dc of een .50 wel aardig in de buurt van die sound hoor. Anders kan je misschien zo'n studio pre amp aan je slx hangen.

AART
9 januari 2005, 17:34
hoezo'??? er kon toch eerst niks tippen aan je slx??? :razz:

die SL-X verdwijnt ook zeker niet hoor, maarja, elke gitarist wil er wel eens wat bij, en aangezien ik nog een versterker zoek voor clean en vette solo's dacht ik aan mesa. :)

AART
9 januari 2005, 17:35
Aha, pennywise.

S: How do you get your guitar tone, it sounds "metal", you know what I mean?
F: My guitar sound is based on Metallica. I talked with the guys at Mesa Boogie & it's the same equipment that Metallica used.

S: What kind of set up do you use?
F: I use Mesa Boogie equipment. I use a studio 22 preamp with a 400 watt power amp. I have cabinets on each side of the stage and I run a delay from the Left side to the Right. I also have an amp in the middle of the stage (w/o delay). I don't use any distortion pedals.

Die strategy 400 zie ik op het plaatje, die amp erboven ziet er allen niet ecjht uit als een preamp... Even verder zoeken.


edit:
Fletcher Dragge: "I've been using a Mesa Boogie Mark IV for about four years. I use two of them live and that's it. I don't use any effects or Hush units, just an amp splitter. The amp goes through a Mesa Boogie cabinet with 30-watt Celestions and through a Boogie cabinet with 90-watt Black Shadows. The Black Shadows have a tight low end and can handle the chunky high speed stuff. The problem I have with other amps is that they break up on the low end and when you get going really fast they turn into a muddy wall of noise, whereas the Boogie stays super-tight and directed. I'm looking for super-fast chunky attack and smooth high end that isn't brittle, which is where the 30-watt comes in. In the studio I used the Mesa Boogie with 30-watt Celestions and blended the tone with a Marshall Valvestate."

Volgens mij heeft hij ook een emg 85. Je komt denk ik met een dc of een .50 wel aardig in de buurt van die sound hoor. Anders kan je misschien zo'n studio pre amp aan je slx hangen.

meneer heeft het in een keer goed :-D

AART
9 januari 2005, 17:38
Aha, pennywise.

S: How do you get your guitar tone, it sounds "metal", you know what I mean?
F: My guitar sound is based on Metallica. I talked with the guys at Mesa Boogie & it's the same equipment that Metallica used.

S: What kind of set up do you use?
F: I use Mesa Boogie equipment. I use a studio 22 preamp with a 400 watt power amp. I have cabinets on each side of the stage and I run a delay from the Left side to the Right. I also have an amp in the middle of the stage (w/o delay). I don't use any distortion pedals.

Die strategy 400 zie ik op het plaatje, die amp erboven ziet er allen niet ecjht uit als een preamp... Even verder zoeken.


edit:
Fletcher Dragge: "I've been using a Mesa Boogie Mark IV for about four years. I use two of them live and that's it. I don't use any effects or Hush units, just an amp splitter. The amp goes through a Mesa Boogie cabinet with 30-watt Celestions and through a Boogie cabinet with 90-watt Black Shadows. The Black Shadows have a tight low end and can handle the chunky high speed stuff. The problem I have with other amps is that they break up on the low end and when you get going really fast they turn into a muddy wall of noise, whereas the Boogie stays super-tight and directed. I'm looking for super-fast chunky attack and smooth high end that isn't brittle, which is where the 30-watt comes in. In the studio I used the Mesa Boogie with 30-watt Celestions and blended the tone with a Marshall Valvestate."

Volgens mij heeft hij ook een emg 85. Je komt denk ik met een dc of een .50 wel aardig in de buurt van die sound hoor. Anders kan je misschien zo'n studio pre amp aan je slx hangen.

die emg 85 wist ik al, maar met mijn SL-X krijg ik zijn geluid ook, behoorlijk mesa achtig dus, maar ik krijg dat aparte solo gel;uid niet uit de SL-X, daarom wilde ik dus een mesa :)

Eigenlijk klinkt mijn SL-X met de settings die ik nu heb meer als een mesa dan als een marshall, best wel vet geluid 8-)

Michael AE
9 januari 2005, 18:00
Ik weet zeker dat de amp op dat plaatje een MKIV is, hoor. :wink:

AART
9 januari 2005, 19:20
Ik weet zeker dat de amp op dat plaatje een MKIV is, hoor. :wink:

"I've been using a Mesa Boogie Mark IV for about four years"

ik weet het nu ook wel zeker hoor :D

en aangezien de site niet zo vaak ververst word zou het goed kunnen dat deze foto uit die tijd komt. :)

AART
9 januari 2005, 22:49
trouwens, welke mesa boogie heads scheuren lekker en komen in de buurt van de mark IV en zijn redelijk goedkoop?

doncker
9 januari 2005, 22:54
calibre.50

Het enigste spijtige is dat je alleen maar kan schakelen tussen rythm/od dus het is ofwel clean ofwel scheur.

AART
9 januari 2005, 23:03
calibre.50

Het enigste spijtige is dat je alleen maar kan schakelen tussen rythm/od dus het is ofwel clean ofwel scheur.

zit ik niet mee, kheb mijn SL-X ook nog, bovendien, ik speel 99% van de tijd met allen od, de rest is soleren, dus zoveel veelzijdigheid heb ikook weer niet nodig. :)

enne, hoeveel mag zo'n calibre .50 head dan kosten?

Iceman
9 januari 2005, 23:06
Ik heb een Mark II, III en IV gehad en een DC50 uitgeprobeerd. De mark series lijken op elkaar qua scheur ala Metallica.
de DC50 klinkt totaal anders.
De DC50 scheurt minder gepalmmute of Metallica.

Nocki
9 januari 2005, 23:40
van bvoven naar beneden zie ik : mesa studiuo preamp

mesa mark IV rackmount (is dus pre en poweramp in een)

en de strategy 400.


Nocki

AART
10 januari 2005, 14:21
Ik heb een Mark II, III en IV gehad en een DC50 uitgeprobeerd. De mark series lijken op elkaar qua scheur ala Metallica.
de DC50 klinkt totaal anders.
De DC50 scheurt minder gepalmmute of Metallica.

klinkt de .50 ook heel anders?

AART
10 januari 2005, 17:18
Ja, dan toch denk dat de SL-X weg gaat, heb wat clipjes gehoord van die marks en die calibers en het scheurt echt heel erg vet 8-)
jaja, de SL-X fanaticus houd er idd misschien mee op :wink: :lol: :oops:

Iceman
10 januari 2005, 17:39
De DC50 scheurt als een hardrock bak, reageert wat minder op palmmute gehak.
De mark series is meer een metalbak ala Metallica die je ook als een jazzbak kan laten klinken.

fred_internet
10 januari 2005, 18:09
De Mark IV is veel uitgebreider dan de DC5. Je kunt het karakter van het scheurkanaal aanpassen met diverse schakelaars aan de voor en achterzijde. Daarnaast kun je het karakter van de eindversterker schakelen van klasse A naar klasse AB en kun je een combinatie van 4 stuks 6L6 of 2 stuks 6L6 en 2 stuks EL34 gebruiken. Het nadeel van al die mogelijkheden is dat je aan de knoppen blijft draaien en niet meer aan spelen toe komt. De DC-5 heeft 2 (en een half) goed klinkende kanalen en is veel makkelijker in gebruik maar als het karakter je niet aan staat houdt het grotendeels op. De 5-bands equalizer op beide modellen is onmisbaar omdat deze na de oversturing zit en de kanaal toonregeling voor de oversturing. De toonregeling verandert dus ook de klank van de oversturing. De Caliber .50 deelt de toonregeling voor beide kanalen en is daardoor veel minder bruikbaar omdat het moeilijk is een goede balans te vinden tussen beide kanalen. De DC5 heeft twee geheel gescheiden kanalen met een extra boost op het eerste kanaal. De Mark IV heeft drie kanalen waarvan kanaal 1 en 2 bas en midden delen.

AART
10 januari 2005, 18:16
@fred internet: you got a pm. :D

AART
10 januari 2005, 19:08
oh ja:

wat zijn redelijke prijzen voor:

een mark II?
een mark III?
een Mark IV?
een dc 5?
een .50?

NeeraDJ
10 januari 2005, 21:20
.50= plus minus 600 euro
DC-5=850, een paar maanden geleden nog 900 maar ze worden veel aangeboden merk ik
Mark IV=1500-1800

AART
10 januari 2005, 21:30
.50= plus minus 600 euro
DC-5=850, een paar maanden geleden nog 900 maar ze worden veel aangeboden merk ik
Mark IV=1500-1800

en wat mag een mark III ongeveer opbrengen? mark IV is me te duur.