PDA

View Full Version : Basversterker



BLOK182
18 juni 2002, 16:02
Ik had even een vraagje. Een vriend van mij wil gaan beginnen te bassen, en hij wil ongeveer 350 euro uitgeven voor een tweedehands basversterker. De leeftijd maart niet veel uit, maar het moet een beetje goed en hard klinken. Hij wil er voornamelijk (punk)rock op gaan spelen. Kennen jullie nog goeie versterkers of hebben jullie nog tips?

p.s. we hadden al een Peavey TNT150 gezien en een 20 jaar oude Peavey Centurion, is dat wat?

Phyrexian
19 juni 2002, 17:27
Hey

ikzelf speel in een deathmetal band en in ons repetitiekot staat zo'n Peavey (115 - die is 150Watt). Dat ding speelt wel redelijk goed vind'k. Hoewel tegen een 100watter guitarist (veel overdrive) wordt het misschien wat moeilijk om er zuiver bovenuit te komen... Bij punk(rock)zal ie wel meevallen.
Over die andere amp weet'k niet veel.
Best kijken of er makkelijk reperaties aan te doen zijn, moest hij stuk gaan. Die ouwe versterker die je op't oog hebt kan misschien lastiger te repareren zijn omdat hij zo oud is...



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phyrexian op 2002-06-19 17:55 ]</font>

Dude
20 juni 2002, 16:07
ik heb zelf een 21 jaar oude peavey classic gitaar versterker, en ik bn er razend enthousiat over, voor de cleans issie geweldig, alleen de overdrive valt me beetje tegen