PDA

View Full Version : Geschikt voor metal/rock?



SquierShowmaster
9 januari 2005, 13:53
Nou ,
Topic name says it all :D

luisteren jullie maar eens:

http://www.hughes-and-kettner.com/scripts/products.php?mode=prod&pk_type=matrix&id=94#
1) klik op Matrix Movie (naar beneden scrollen op de 1e pagina)
2) klik op Interactive Amp en klik op listen
3) klik op Autostore FX, helemaal luisteren A.U.B.

En geef dan deze versterker een cijfer van 1/10 voor metal / rock muziek.

Edit: Het gaat trouwens om een Hughes & Kettner Matrix 100
http://www.hughes-and-kettner.com/specials/matrix/en/combo.jpg

Squier4ever
9 januari 2005, 21:12
nou lijkt me wel,
hallo met dat warp word gewoon zware metal bedoeld (in H&K taal :D )

Rewind
9 januari 2005, 21:37
hmm, niet echt wat ik zou zoeken in een metal versterker, vind 'm niet zwaar genoeg, ik zou het een 6,5 ofzo geven. Ik heb mooiere dingen van H&K gehoord

SquierShowmaster
10 januari 2005, 16:55
Ja , maar ik ben 14 , en speel nog geen jaar.........

K wil alleen weten of ik er een beetje een zwaar *metal* geluid uit zou kunnen krijgen

ToTaL FaKe
10 januari 2005, 16:58
ja hoor kan wel, alleen het ligt ook voor een groot deel in het oefenen :wink:

Neals
10 januari 2005, 21:42
Op zich vind ik die head wel interresant, maar ben bang dat deze shizzlewizzle niet door een mix komt :S

Ronald
11 januari 2005, 09:48
als je puur op de geluidssamples afgaat moet ik zeggen dat ik deze amp toch wel zeer behoorlijk vind klinken hoor. maar ja geluidsamples zijn altijd beter dan in het echt dus..

maar lijkt me zeer zeker een lekker amp voor als je nog maar een jaar speelt hoor , goedkoop en nog met wa effectjes ook.

met die warp ken je er ook best wel een zware metal scheur uithalen hoor , kben alleen bang dat ie een beetje TE eh.. grommend is

Fumi SG
15 januari 2005, 15:55
Die Matrix 100 rockt zkr wel :-D .....kzit er zelf aan te denken om een
H & K Attax Tour Reverb te kopen (mschien heb je het al gehoord in de band :razz: :razz: )

Weet iemand iets meer over die Tour Reverb?? Ervaring mschien??

Bins
15 januari 2005, 18:03
Die Matrix 100 rockt zkr wel :-D .....kzit er zelf aan te denken om een
H & K Attax Tour Reverb te kopen (mschien heb je het al gehoord in de band :razz: :razz: )

Weet iemand iets meer over die Tour Reverb?? Ervaring mschien??

Ja, das een wel goeie amp. Zolang je maat in de band geen brute buizenbak heeft is het een hele goede optie. Ik heb er ook een hele tijd over gespeeld. Probeer wel de top+4x12 te krijgen als het kan, combotje heeft toch minder "oomph".

Ik vind die matrix een beetje dunnetjes klinken hoor op dat filmpje, vooral die high gain klonk imo nergens naar.

SquierShowmaster
15 januari 2005, 18:17
K wil ff duidelijk stellen dat ik en fumi SG geen n00bs zijn.....

We spelen bijv. Metallica 'n shit:
1) Enter Sandman
2) To live is to die
3) Nothing else matters

Dus ik moet wel weten of het een fatsoenlijke versterker is!!!!!!

WIJ ZIJN GEEN BEGINNERS

Cubensis
15 januari 2005, 19:07
nee dat zie je wel aan de nummers, dat is inderdaad zware technische shit :roll:

GuitarMaster
15 januari 2005, 19:42
Ja , maar ik ben 14 , en speel nog geen jaar.........
K wil alleen weten of ik er een beetje een zwaar *metal* geluid uit zou kunnen krijgen


K wil ff duidelijk stellen dat ik en fumi SG geen n00bs zijn.....

We spelen bijv. Metallica 'n shit:
1) Enter Sandman
2) To live is to die
3) Nothing else matters

Dus ik moet wel weten of het een fatsoenlijke versterker is!!!!!!

WIJ ZIJN GEEN BEGINNERS

:roll: .....

BramVersteeg
15 januari 2005, 19:45
Ja , maar ik ben 14 , en speel nog geen jaar.........
K wil alleen weten of ik er een beetje een zwaar *metal* geluid uit zou kunnen krijgen


K wil ff duidelijk stellen dat ik en fumi SG geen n00bs zijn.....

We spelen bijv. Metallica 'n shit:
1) Enter Sandman
2) To live is to die
3) Nothing else matters

Dus ik moet wel weten of het een fatsoenlijke versterker is!!!!!!

WIJ ZIJN GEEN BEGINNERS

:roll: .....

:seriousf:

AART
16 januari 2005, 00:33
:seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf: :seriousf:




:amp:

Swan
16 januari 2005, 00:55
edit: kloteboard, klotetopic

BlackSun
16 januari 2005, 14:02
hahahaha, wauw, deze komt in het lijstje mooiste uitspraken van het jaar :D

ToTaL FaKe
16 januari 2005, 14:19
egt heh... :-D ok dat hij 14 is, is nog niet zo erg.. dat ben ik zelf ook(nog 1 maandje :) ) maar dat hij nog geen jaar speelt en GEEN noob en GEEEEEN BEGINNER is wel ernstig knap als je dat kan zijn :-D

Ik speel nu bijna 3 jaar, dus ik zie mezelf niet meer als een hele erge beginner, maar tog ook geen gevordere :-D

Fumi SG
16 januari 2005, 17:43
jaja....... Total Fake the man

Fumi SG
16 januari 2005, 17:43
eey people.....!!

Welcome to the real world!! Dat je je na nog geen jaar nog geen vetgevorderde gitarist mag noemen is mij ook wel duidelijk....wat mij ook duidelijk is is dat je, als je als 3 jaar speelt je nog steeds een beginner voelt (total fake :wink: ) en dan ook nog eens andere belachelijk gaat maken, je duidelijk WEL een n00b bent!!!

!! Stelletje Fuckers !! (lkkr gezellig zo onder de gitaristen)

GuitarMaster
16 januari 2005, 17:54
eey people.....!!

Welcome to the real world!! Dat je je na nog geen jaar nog geen vetgevorderde gitarist mag noemen is mij ook wel duidelijk....wat mij ook duidelijk is is dat je, als je als 3 jaar speelt je nog steeds een beginner voelt (total fake :wink: ) en dan ook nog eens andere belachelijk gaat maken, je duidelijk WEL een n00b bent!!!

!! Stelletje Fuckers !! (lkkr gezellig zo onder de gitaristen)

We maken niemand belachelijk, dat doet dat vriendje van je zelf al door zijn niet al te goed gekozen uitspraken...

Diedo
16 januari 2005, 19:00
als je dat soort dingen zegt verdien je het misschien wel een beetje om voor lul gezet te worden...

Philippe
16 januari 2005, 22:19
Ik kan maar 1 ding zeggen: schitterend

AART
16 januari 2005, 22:21
Ik kan maar 1 ding zeggen: schitterend

helemaal mee eens...

:D

weer eens goed gelachen, is gezond :lol:

Speeddemon
17 januari 2005, 01:34
toen ik 14 was, en Metallica speelde, deed ik dat op een Fender Champion 110 met alleen een Vox Wah en een Boss Metalzone.

dat is pas bikkelen!


(tip: Randall RG75, VOX AD50VT, Peavey Bandit 112 (2e serie), goeie versterkers die hard zat gaan.)

voor de vetste en strakste metalsound kun je vaak het best een solidstate pedaal op een cleane versterker aansluiten. (ik speel normaal buizenpedaal op buizenamp, ben geen n00bje meer. :razz: )

kijk eens naar de volgende pedalen:
Line6 UberMetal
Zoom Tri-Metal TM-01
Zoom Driver 5000

voordat jullie om Zoom gaan lachen, eerst spelen en dan praten we verder. (Ja, die 505's enzo is idd plastice meuk, maar bovengenoemde 2 is ander kaliber).

Cubensis
17 januari 2005, 13:33
idd, die trimetal heb ik goeie shizzle over gewhored

SquierShowmaster
18 januari 2005, 15:46
Julie zijn ... ik zou bijna zeggen kinderachtig.... :sneaky:
=============================================

Ik wed dat jullie nog geen Master of puppets / To live is to die/ Enter Sandman speelden toen jullie nog geen jaar bezig waren...
Nou kan je wel posten dat het anders is , maar je weet zelf vast wel beter...

Wij volgen geen les op zown (k|_|T) muziek school , maar bij een gitarist... gaat veel sneller
==============================================

Kortom,

Loop mensen niet af te zeiken , and plaats normale reacties, of plaats anders maar niks



PS:L0sers (Moest er even uit)


Eminem :
It's like my mother always told me : If you got nothin nice to say then don't say nothin




Edit://
We spelen nu 7 maanden (k heb het opgezocht).
En n00b en beginner is iets anders , maar jullie n00bs weten dat natuurlijk niet..... :roll:

BlackSun
18 januari 2005, 16:27
Nou nou, volgens mij zit hier nog geen 20% op een muziekschool ofzo hoor, en nog eens 50% heeft niet eens les, dus dat argument is een beetje loos.

Enne, je deed het zelf hoor, jezelf expliciet *geen beginner* noemen na 7 maanden is toch wel lachwekkend.
Neemt niet weg dat beginners ook gewoon geholpen worden op dit forum!

SquierShowmaster
18 januari 2005, 16:33
en dan nog is het kinderachtig

BlackSun
18 januari 2005, 16:33
nietus, puh :roll:

PS) n00b is afkorting van Newbie, wat gewoon neerkomt op beginner, wijsneus.

SquierShowmaster
18 januari 2005, 16:35
Nou nou, volgens mij zit hier nog geen 20% op een muziekschool ofzo hoor, en nog eens 50% heeft niet eens les, dus dat argument is een beetje loos.

Enne, je deed het zelf hoor, jezelf expliciet *geen beginner* noemen na 7 maanden is toch wel lachwekkend.
Neemt niet weg dat beginners ook gewoon geholpen worden op dit forum!

Wel ff opletten makker, k heb nooit gezegd dat ik geen beginner was , alleen dat ik geen n00b ben , dat is heel wat anders....

n00b is iemand die ver onder het niveau ligt (in verglijking met andere mensen die al net zo lang spelen bijv.)

SquierShowmaster
18 januari 2005, 16:35
Nou nou, volgens mij zit hier nog geen 20% op een muziekschool ofzo hoor, en nog eens 50% heeft niet eens les, dus dat argument is een beetje loos.

Enne, je deed het zelf hoor, jezelf expliciet *geen beginner* noemen na 7 maanden is toch wel lachwekkend.
Neemt niet weg dat beginners ook gewoon geholpen worden op dit forum!

Wel ff opletten makker, k heb nooit gezegd dat ik geen beginner was , alleen dat ik geen n00b ben , dat is heel wat anders....

n00b is iemand die ver onder het niveau ligt (in verglijking met andere mensen die al net zo lang spelen bijv.)

SquierShowmaster
18 januari 2005, 16:35
Nou nou, volgens mij zit hier nog geen 20% op een muziekschool ofzo hoor, en nog eens 50% heeft niet eens les, dus dat argument is een beetje loos.

Enne, je deed het zelf hoor, jezelf expliciet *geen beginner* noemen na 7 maanden is toch wel lachwekkend.
Neemt niet weg dat beginners ook gewoon geholpen worden op dit forum!

Wel ff opletten makker, k heb nooit gezegd dat ik geen beginner was , alleen dat ik geen n00b ben , dat is heel wat anders....

n00b is iemand die ver onder het niveau ligt (in verglijking met andere mensen die al net zo lang spelen bijv.)

SquierShowmaster
18 januari 2005, 16:36
Nou nou, volgens mij zit hier nog geen 20% op een muziekschool ofzo hoor, en nog eens 50% heeft niet eens les, dus dat argument is een beetje loos.

Enne, je deed het zelf hoor, jezelf expliciet *geen beginner* noemen na 7 maanden is toch wel lachwekkend.
Neemt niet weg dat beginners ook gewoon geholpen worden op dit forum!

Wel ff opletten makker, k heb nooit gezegd dat ik geen beginner was , alleen dat ik geen n00b ben , dat is heel wat anders....

n00b is iemand die ver onder het niveau ligt (in verglijking met andere mensen die al net zo lang spelen bijv.)

BlackSun
18 januari 2005, 16:40
n00b is een internetterm ontstaan uit vroegere fora en zogenaamde 'prikborden' (officiele oude term ff ontschoten), nog zelfs van voor de g'rote internet tijd'. Een n00b is niets anders dan een verbastering van het woord Newbie (oftwel beginner, nieuweling) in het zogenaamde door hackers vroeger populaire 'h4x0r' - taaltje. Wat nu door de halve wereld wordt gebruikt die niet eens weten waar het vandaan komt.

Waaronder jij dus.

En nu heb ik het wel gezien met deze discussie.

andoni
18 januari 2005, 17:38
Julie zijn ... ik zou bijna zeggen kinderachtig.... :sneaky:
=============================================

Ik wed dat jullie nog geen Master of puppets / To live is to die/ Enter Sandman speelden toen jullie nog geen jaar bezig waren...
Nou kan je wel posten dat het anders is , maar je weet zelf vast wel beter...

Wij volgen geen les op zown (k|_|T) muziek school , maar bij een gitarist... gaat veel sneller
==============================================

Kortom,

Loop mensen niet af te zeiken , and plaats normale reacties, of plaats anders maar niks



PS:L0sers (Moest er even uit)


Eminem :
It's like my mother always told me : If you got nothin nice to say then don't say nothin




Edit://
We spelen nu 7 maanden (k heb het opgezocht).
En n00b en beginner is iets anders , maar jullie n00bs weten dat natuurlijk niet..... :roll:

Oh en die 3 songs zijn echte referenties qua technisch kunnen :roll:
Ik heb gitaarspelen helemaal op mezelf geleerd (buiten die enkele jaartjes muziekschool klassieke gitaar van mijn 8 tot 11 jaar). Denk je nu echt dat mensen onder de indruk gaan zijn?

Kijk dat er met je gelachen wordt is ergens normaal, je hebt Squier in je nick staan en je citeert Eminem :wink:

SquierShowmaster
19 januari 2005, 14:47
nietus, puh :roll:

PS) n00b is afkorting van Newbie, wat gewoon neerkomt op beginner, wijsneus.

Echt niet wijsneus....

Officieel is een n00b iemand die voor de tijd dat hij ergens mee bezig is heel slecht is....

:roll: Wijsneus zegt ie, en het dan zelf fout hebben :razz:

-----------------------------------
Nog een reden dat jou commentaar niet opgaat.....

n00b bevat 2 o's , waar zie je die in Newbie????....
Spijt me maar n00b en Newbie zijn andere dingen...

Ff ontopic mensen!!!!

SquierShowmaster
19 januari 2005, 14:52
Julie zijn ... ik zou bijna zeggen kinderachtig.... :sneaky:
=============================================

Ik wed dat jullie nog geen Master of puppets / To live is to die/ Enter Sandman speelden toen jullie nog geen jaar bezig waren...
Nou kan je wel posten dat het anders is , maar je weet zelf vast wel beter...

Wij volgen geen les op zown (k|_|T) muziek school , maar bij een gitarist... gaat veel sneller
==============================================

Kortom,

Loop mensen niet af te zeiken , and plaats normale reacties, of plaats anders maar niks



PS:L0sers (Moest er even uit)


Eminem :
It's like my mother always told me : If you got nothin nice to say then don't say nothin




Edit://
We spelen nu 7 maanden (k heb het opgezocht).
En n00b en beginner is iets anders , maar jullie n00bs weten dat natuurlijk niet..... :roll:

Oh en die 3 songs zijn echte referenties qua technisch kunnen :roll:
Ik heb gitaarspelen helemaal op mezelf geleerd (buiten die enkele jaartjes muziekschool klassieke gitaar van mijn 8 tot 11 jaar). Denk je nu echt dat mensen onder de indruk gaan zijn?

Kijk dat er met je gelachen wordt is ergens normaal, je hebt Squier in je nick staan en je citeert Eminem :wink:



Voor iemand die nog geen jaar speelt is het best lastig.....
en nej jij hebt un kwaliteits nickname ... :roll:

En met die paar jaartjes heb je het moeilijkste van het gitaar spelen gehad... voor de rest is het liedje uitzoeken / tab zoeken en oefenen :roll: dus volgens jou leert iedereen het zichzelf????

......Mensen als je nix normaals kan posten doe het dan niet




ON TOPIC!!!!!!!!!!!!!

BlackSun
19 januari 2005, 14:59
nietus, puh :roll:

PS) n00b is afkorting van Newbie, wat gewoon neerkomt op beginner, wijsneus.

Echt niet wijsneus....

Officieel is een n00b iemand die voor de tijd dat hij ergens mee bezig is heel slecht is....

:roll: Wijsneus zegt ie, en het dan zelf fout hebben :razz:

-----------------------------------
Nog een reden dat jou commentaar niet opgaat.....

n00b bevat 2 o's , waar zie je die in Newbie????....
Spijt me maar n00b en Newbie zijn andere dingen...

Ff ontopic mensen!!!!

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA


Dankje, je heb zojuist mn dag weer helemaal goedgemaakt :D

psssst: "n00b is een internetterm ontstaan uit vroegere fora en zogenaamde 'prikborden' (officiele oude term ff ontschoten), nog zelfs van voor de g'rote internet tijd'. Een n00b is niets anders dan een verbastering van het woord Newbie (oftwel beginner, nieuweling) in het zogenaamde door hackers vroeger populaire 'h4x0r' - taaltje."

chennie
19 januari 2005, 15:27
Een n00b en newbie is toch allemaal relatief ! In de ogen van de meesten hier: ik denk toch een aantal jaar gitaar spel ervaring, is 7 maand een beginneling, zuigeling, amateur, prutser, n00b, newbie, rookie, kiddo, guppie....iemand die pas begint. Dat is niet erg, iedereen is ooit begonnen met gitaar spelen, iedereen is ooit de newbie en n00b geweest.

Maar iemand die opschept over welke nummers is gebrek aan bescheidenheid hebben. Misschien is het van voor jouw tijd maar "bescheidenheid siert den mensch"! Ik zal het even voor je vertalen misschien dat je het begrijpt:
,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸-(_ (YoU Ar3 B3iNG 4rR0gan7) _)-,.-~*'¨¯¨'*·~-.¸

zo: zoek gewoon naar high gain verstekers, of gain pedalen. Ik speelde vroeger altijd gewoon op een fender solid state, werkte goed voor mij. Master of puppets kwam daar altijd heel mooi uit.

Daniel Ten-13
19 januari 2005, 15:58
Volgens mij zijn er een paar keuzes die jullie kunnen maken Mr. squier en SG:

a) Je blijft jezelf stoer vinden zegt stomme dingen en wij lachen je uit
b) Je houd op met ons te vertellen hoe geweldig je jezelf vind, stelt normale vragen en krijgt van ons normale antwoorden

Hopelijk heb je uit bovenstaande reacties geleerd dat jezelf een stoer imago aanmeten niet altijd en overal werkt. Doe dus stoer tegen je vriendjes en doe normaal op dit forum.

Peace

Philippe
19 januari 2005, 18:41
http://www.shawn64.com/mochastorage/cgtn.html :-D :-D

"English (T4lk)-
Read the above parts of this guide carefully. If you find yourself unable to comprehend any of it but are instead beginning to think about how great you are and how awesome 'teh 1337' is, you might want to take one of the many available online quizzes to check your noobancy.

Noobish (133713371337)-
Liek, u gott4 re3D teh gudieCAREFUl1y and tehn OMG LIEK I AM R0XX0RZ ya anD ify 0u turn into teh reTARDED u gota go 2 MY WEBP4GE LOLLOLOL!!111~11 ad check 4 warez n stfuu. if u r a n00b go2HELL LOLLOLOlROFLMFAO11!!!11!!!! a/s/l pos gtg n00b suxx0rz ur b0xx0rz OLOOOLOLLLL HELP HELP HELP 1337133713371337"


Hahahahah :razz:

Fumi SG
19 januari 2005, 23:13
heej daniel ten-13

ff dimmen hèh!!.....kheb hier verder niks mee te maken. Ik speel samen met mr. Squier maar dat betekent niet dat wij (dus ook ik!!) dezelfde n00bs zijn zoals wordt gezegd. Twas een lullige uitspraak, is ook veel te lang op doorgegaan (nergens voor nodig) maar nog een keer........

Ik (Fumi SG) heeft helemaal niks te maken met die lompe (srry Squier) uitspraken...... dus allemaal ff opfucken met Fumi belachelijk te maken!!

Man
21 januari 2005, 00:06
Hey jullie zijn toch die Newbies die samen in een band spelen op Squiers?

EEAAAXIT LIAATHHZZ IIAAANTHHUURRRR NAAAIIIGGHTT

Man
21 januari 2005, 00:09
tip : verander de namen en ga eens over alles wat je denkt te weten over jezelf en de kwaliteiten die je bezit nadenken, begin eens met vragen te stellen over alles waar je geinterreseerd in bent hier, ook dingen die je al denkt te weten omdat je ze van jouw vriendje of leraar gehoord hebt.
Misschien bestaan er namelijk ook andere realiteiten dan die van jou en je maatje, accepteer nou maar gewoon eens dat alles wat jullie als feiten beschouwen wel eens anders kunnen zijn in de realiteit.

Niets ziet er dommer uit dan een stelletje flink N000000beryyss die doen alsof ze wel verstand van zaken hebben.

Ik begrijp dat jullie niet weten wat er met jullie lichaam gebeurt momenteel, al die hormonen wat is er toch aan de hand?! je krijgt ineens de behoefte om je mans voor te doen om een chick te regelen maar die vind je hier toch niet, iemand die vragen stelt is manser.


en ik ben stoned.

Black_monday
21 januari 2005, 17:27
lijkt me een goede versterker

BramVersteeg
21 januari 2005, 18:10
tip : verander de namen en ga eens over alles wat je denkt te weten over jezelf en de kwaliteiten die je bezit nadenken, begin eens met vragen te stellen over alles waar je geinterreseerd in bent hier, ook dingen die je al denkt te weten omdat je ze van jouw vriendje of leraar gehoord hebt.
Misschien bestaan er namelijk ook andere realiteiten dan die van jou en je maatje, accepteer nou maar gewoon eens dat alles wat jullie als feiten beschouwen wel eens anders kunnen zijn in de realiteit.

Niets ziet er dommer uit dan een stelletje flink N000000beryyss die doen alsof ze wel verstand van zaken hebben.

Ik begrijp dat jullie niet weten wat er met jullie lichaam gebeurt momenteel, al die hormonen wat is er toch aan de hand?! je krijgt ineens de behoefte om je mans voor te doen om een chick te regelen maar die vind je hier toch niet, iemand die vragen stelt is manser.


en ik ben stoned.

:seriousf:

schwalbe
22 januari 2005, 15:17
http://en.wikipedia.org/wiki/Newbie

nla0079
22 januari 2005, 17:45
Ik wed dat jullie nog geen Master of puppets / To live is to die/ Enter Sandman speelden toen jullie nog geen jaar bezig waren...

Het gaat er niet zozeer om wat je speelt, maar hoe goed :wink: Kunnen we eens wat horen ? BTW, toen ik nog maar een jaar speelde was ik misschien ook nog niet goed, maar ik sloeg tenminste niet zo'n hoge toon aan (en ik oefende, in plaats van mijn tijd te verdoen op forums - die er toen trouwens toch nog niet echt waren, want ik spreek over 1983 :evil: )

Azrael
22 januari 2005, 22:39
Dit lijken me de nieuwe Joeydalia's!........(voor de mensen die op JEMsite komen)

En om in de stijl van dit topic qua niveau te blijven....

Fuckin' moron' :-D
WoooooooooOOOOOOOOOOT!

AART
22 januari 2005, 23:03
ik meng me ff niet in de discussie, hoorde net dat die ene dichtbij woont... (Bang Zijn!!!!! :D ).

On Topic: Randall RG 75 of RG 100.
Gisteren nog geproberd en voor een transistorbak kwam ie heel geod uit de verf. Prima geluid en ook genoeg mids zodat ie waarschijnlijk we lekker door de mix zal komen in een band.

Lekker bak!

NeeraDJ
22 januari 2005, 23:20
Idd ik heb een paar maanden geleden een Randall RH200SC over een JCM800 (met geloof ik G12-65 speakers) 4x12 uitgeprobeerd en ik was positief verrast! Onder de transistorbakken is dit toch mijn favoriet, vooral de dynamiek was zeer goed! Randall maakt voor transistorbakken hele goeie shit!

Punt
23 januari 2005, 02:38
Mechanisch, blik, geen toon, kortom speelgoed

vester86
23 januari 2005, 22:46
Ik vind die randall's niet geweldig, je krijgt veel watt's voor je geld, maar de distortion kan niet op overdrive, en de metal is vrij blikkerig, zeker gain 2, gain 1 gaat wel, redelijk brit-metal achtig.

Ze gaan wel teringhard, dr was zo'n belg die m kwam kopen, en die wilde ff testen hoe hard ie ging. En dat in een kamer van 3.5 bij 3.5 HOOGUIT.

Had ff een piep in mn oren

D3nnis
23 januari 2005, 23:10
als je puur op de geluidssamples afgaat moet ik zeggen dat ik deze amp toch wel zeer behoorlijk vind klinken hoor. maar ja geluidsamples zijn altijd beter dan in het echt dus..


Nou, dat valt redelijk tegen..

Ik vind de geluidssamples van H&K over het algemeen behoorlijk ruk..in die zin dat ze het geluid van de versterker echt geen eer aan doen.

Pak je de site van Bogner, staan er van die supergeproduceerde studio geluidssamples op...op zich niet erg dat ze dat doen, maar op zo'n manier krijg je wel een vertekend beeld ten opzichte van fabrikanten die het op een andere manier doen...

D3nnis
23 januari 2005, 23:17
O ja, en ook nog:


Julie zijn ... ik zou bijna zeggen kinderachtig.... :sneaky:
=============================================

Ik wed dat jullie nog geen Master of puppets / To live is to die/ Enter Sandman speelden toen jullie nog geen jaar bezig waren...
Nou kan je wel posten dat het anders is , maar je weet zelf vast wel beter...


Pardon?

Ik zou niet te hard roepen hoor.

Vergeet niet dat er ALTIJD mensen zijn die iets beter/sneller/makkelijker kunnen dan jij. Dat is zo als je begint, dat is zo als je wat verder bent, en dat is als je zelf vindt dat je "klaar" bent met oefenen (zijn er mensen die dat vinden?), dusse....tja.... :)

Punt
24 januari 2005, 00:49
Pak je de site van Bogner, staan er van die supergeproduceerde studio geluidssamples op...op zich niet erg dat ze dat doen, maar op zo'n manier krijg je wel een vertekend beeld ten opzichte van fabrikanten die het op een andere manier doen...

Volgens mij zijn die Bogner samples gewoon door gebruikers gemaakt.
Ik vind de Bogners die ik live gehoord heb in ieder geval beter klinken dan de samples.

================
Mr Squir,
Het gaat er niet om hoeveel nummers je kan spelen en welke nummers. Ik hoop dat je ooit leert dat het gaat om hoe je speelt.
Die ene goede toon met het goede gevoel gespeeld op het juiste moment...
Als je dat kan ben je geen newbie meer.

D3nnis
24 januari 2005, 19:09
Ik weet de meest recente stand van zaken niet, maar ben een aantal maanden terug aan het kijken geweest; ik vond stukken cd opname van o.a. Powerman5000 en George Lynch...niet echt de eerste beste gebruiker die thuis met een prut-microfoontje even wat opneemt om te laten horen hoe zijn/haar versterker klinkt :)

Punt
24 januari 2005, 19:23
Ik weet de meest recente stand van zaken niet, maar ben een aantal maanden terug aan het kijken geweest; ik vond stukken cd opname van o.a. Powerman5000 en George Lynch...niet echt de eerste beste gebruiker die thuis met een prut-microfoontje even wat opneemt om te laten horen hoe zijn/haar versterker klinkt :)

Als je als leverancier soundclips opgenomen met prut-microfoontjes op je site zet zegt dat toch wel iets over je gevoel voor kwaliteit. Dan verwacht ik dat het product met hetzelfde kwaliteitsbesef is gemaakt :)

deedee
25 januari 2005, 17:01
Volgens mij zijn er een paar keuzes die jullie kunnen maken Mr. squier en SG:

a) Je blijft jezelf stoer vinden zegt stomme dingen en wij lachen je uit
b) Je houd op met ons te vertellen hoe geweldig je jezelf vind, stelt normale vragen en krijgt van ons normale antwoorden

Hopelijk heb je uit bovenstaande reacties geleerd dat jezelf een stoer imago aanmeten niet altijd en overal werkt. Doe dus stoer tegen je vriendjes en doe normaal op dit forum.

Peace

perfect, ben zelf ook beginner. Vind het juist handig en ben blij met de mensen die mij kunnen helpen. Dat is het mooie van dit forum, je kan simpele vragen stellen zonder uitgelachen te worden. Je krijgt gewoon antwoord. alleen niet als je gaat opscheppen...

D3nnis
25 januari 2005, 20:01
Als je als leverancier soundclips opgenomen met prut-microfoontjes op je site zet zegt dat toch wel iets over je gevoel voor kwaliteit. Dan verwacht ik dat het product met hetzelfde kwaliteitsbesef is gemaakt :)

Heb je gelijk in, maar (jaja, altijd een maar :) ) wanneer een leverancier iets extreem kaal opneemt, zonder wat dan ook, en een andere haalt eerst het geluid overal doorheen, om het vervolgens compleet geproduceerd (en evt gedubbeld en naar links en rechts gepanned) en dergelijke op een site pleurt is het gewoon een scheve verhouding, wat in beide gevallen niets over de kwaliteit van het eindproduct zegt :)

Begrijp me niet verkeerd, ik heb een aantal bogners beluisterd, en die dingen klinken echt heel erg goed, maar eigenlijk zouden alle versterkerboeren hun spullen op dezelfde manier op moeten nemen voor een eerlijk vergelijk :)

LPplayer
16 februari 2006, 20:09
Hey even tussendoor. Ik wil naar het conservatorium.
Rotterdam of Tilburg Rockacademie.
Weet jij iemand van wie ik tot aan de audities in juni les kan krijgen?
Of zou ik les van jou kunnen krijgen of heb je tips wat ik zou kunnen verbeteren of waar ik voor kan oefenen voor de auditie?
Heb vorig jaar al auditie gedaan in rotterdam, maar niet aangenomen.
Bij mijn solonummer werd Menno GOotjes erbij geroepen. Die hadden ze nodig om mij daarop te beoordelen.


toen ik 14 was, en Metallica speelde, deed ik dat op een Fender Champion 110 met alleen een Vox Wah en een Boss Metalzone.

dat is pas bikkelen!


(tip: Randall RG75, VOX AD50VT, Peavey Bandit 112 (2e serie), goeie versterkers die hard zat gaan.)

voor de vetste en strakste metalsound kun je vaak het best een solidstate pedaal op een cleane versterker aansluiten. (ik speel normaal buizenpedaal op buizenamp, ben geen n00bje meer. :razz: )

kijk eens naar de volgende pedalen:
Line6 UberMetal
Zoom Tri-Metal TM-01
Zoom Driver 5000

voordat jullie om Zoom gaan lachen, eerst spelen en dan praten we verder. (Ja, die 505's enzo is idd plastice meuk, maar bovengenoemde 2 is ander kaliber).