PDA

View Full Version : Kane



prs
9 januari 2005, 13:50
Kane

prs
9 januari 2005, 13:50
Ik weet dat veel mensen Kane vreselijk vinden en ben erg benieuwd naar jullie meningen.
Ik vind het persoonlijk een van de betere bnds die er op dit moment is. Wel moet ik eerlijk zeggen dat ze de afgelopen jaren IMO achteruitgegaan zijn. Het "groot" worden is ze wat dat betreft niet ten goede gekomen. De kleine zalen waarin ze in 1999/2000, en de As Long As You Want This tour was, vind ik, de beste periode uit het bestaan van Kane. Daarna is de hele band (wat daar nog van over is) ook een heel stuk arroganter geworden.
Mijn vraag:

- Wat vinden jullie van Kane? En graag onderbouwen...
- Zijn jullie het met mij eens dat Kane achteruit is gegaan na het verschijnen van So glad you Made It?
- Wat vinden jullie positief aan Kane?

Ben gewoon nieuwsgierig....

THW
9 januari 2005, 14:14
Ik vind het niks, tis omdat 14 jarige meisjes op de zanger geilen anders was de band al helemaal niet zo beroemt geworden.

De band is wel ok maar de zanger heeft gewoon een vreselijke kut stem
Een soort van kruising tussen mezelf (wil je niet horen) en een imitatie Elvis Presley

Ik heb geen idee of ze achteuit zijn gegaan, het heeft me gewoon nooit kunnen boeien.

prs
9 januari 2005, 14:30
Ik vind het niks, tis omdat 14 jarige meisjes op de zanger geilen anders was de band al helemaal niet zo beroemt geworden.

De band is wel ok maar de zanger heeft gewoon een vreselijke kut stem
Een soort van kruising tussen mezelf (wil je niet horen) en een imitatie Elvis Presley

Ik heb geen idee of ze achteuit zijn gegaan, het heeft me gewoon nooit kunnen boeien.

Zit absoluut een kern van waarheid in wat je zegt. Dinand Woesthoff geeft zelf ook aan karaktereigenschappen in zijn stem te hebben (lees: imiteren) van U2 en Elvis.
En over op die zanger geilen.......is dat niet bij iedere band zo? (ik bedoel bij Boris/Di-Rect staan diezelfde 14-jarige meisjes ook).

Kitaarhiero
9 januari 2005, 15:46
Zodra je als zanger aantrekkelijk bent en niet al te ruige schreeuwmuziek maakt krijg je vrouwen achter je aan (moet je wel redelijk beroemd zijn al)... om een bandje daarop af te rekenen is best wel zielig. die gozers kunnen er weinig aan doen.

maar goed Kane... maakt matige muziek... de tour en Cd heetten ooit "as long as you want this", maar volgens mij willen we het niet meer :razz:

THW
9 januari 2005, 15:58
Ik vind het niks, tis omdat 14 jarige meisjes op de zanger geilen anders was de band al helemaal niet zo beroemt geworden.

De band is wel ok maar de zanger heeft gewoon een vreselijke kut stem
Een soort van kruising tussen mezelf (wil je niet horen) en een imitatie Elvis Presley

Ik heb geen idee of ze achteuit zijn gegaan, het heeft me gewoon nooit kunnen boeien.

Zit absoluut een kern van waarheid in wat je zegt. Dinand Woesthoff geeft zelf ook aan karaktereigenschappen in zijn stem te hebben (lees: imiteren) van U2 en Elvis.
En over op die zanger geilen.......is dat niet bij iedere band zo? (ik bedoel bij Boris/Di-Rect staan diezelfde 14-jarige meisjes ook).
Zie jij snel 14 jarige meisjes op deze zangers geilen:
http://www.sanktuarium.org/bruce_solo/bruce.jpg
http://texaspunkjunk4.homestead.com/files/lemmy_motor.jpg
http://www.squealer.net/bilder/acdc-brian3.jpg
http://musicweb.cz/data/25/ozzy_osbourne.jpg
http://colombopashkus.com.ar/programaciones/fotos/musiccountry/fotos/DIO%20EN%20BUENOS%20AIRES.jpg
http://adorocinema.cidadeinternet.com.br/personalidades/atores/jack-black/jack-black01.jpg

Dacht het niet :roll:

Wel erg typische top 40 bands die je noemt trouwens :-?
Top 40 bands worden nou eenmaal gekweekt op het mooi zijn en niet op de geweldige muziek :roll:

Pete Townshend
9 januari 2005, 16:46
Ik vond Kane tijdens de release van "As Long As You Want This" best goed, alleen de stem beviel me niet. Dat gehijg en gekreun en zo kan me niet echt bekoren. De nummers van die plaat waren best goed, "Taurus", de titel-track, "Can You Handle Me?", om er maar een paar te noemen.
Toen was Kane nog een BAND, met Tony op gitaar en Aram op bas.. een hechte eenheid. Tegenwoordig is het gewoon Dinand en Dennis, met iedereen die maar mee wil spelen, net zoals bij Oasis momenteel. En dat vind ik jammer. Ik volg Kane nu niet meer, maar die eerste plaat vond ik wel goed. Ze hadden volgens mij die U2-toestand niet moeten doen, en gewoon voort moeten gaan met waar ze mee bezig waren, toen..

Fuhgawz
9 januari 2005, 17:12
Standaard dertien-in-een-dozijn Randstad Rock.

prs
9 januari 2005, 18:04
Zie jij snel 14 jarige meisjes op deze zangers geilen:

Dacht het niet :roll:

Wel erg typische top 40 bands die je noemt trouwens :-?
Top 40 bands worden nou eenmaal gekweekt op het mooi zijn en niet op de geweldige muziek :roll:

Ja ik vind dat je kane niet kunt vergelijken met Black Sabbath, Bruce Dickinson of wat dan ook. De fans van deze bands zijn waarschijnlijk een totaal andere doelgroep dan de fans van Kane.
Daarom noemde ik ook Boris/Di-Rect omdat Kane IMO ook gewoon een top 40 band is (ook gekweekt inderdaad in tegenstelling tot de bands die jij noemt).

Verder ben ik het eens met Kitaarhiero die stelt dat je een band niet mag afrekenen op het uiterlijk/de uitstraling (de aantrekkelijkheid) van de zanger/zangeres.

Met Pete Townshend ben ik het helemaal eens op één punt na, maar dat is een puur persoonlijk punt. De U2 flashback tour vond ik best goed. ik kan me goed voorstellen dat je als U2 purist niets aan de imitatie van Kane vindt. Ik denk eerder dat die U2 tour meer Kane fans heeft aangesproken.
Ik denk ook inderdaad dat de breuk met Cyriel, Tony en Aram voor de kwaliteitsachteruitgang in de band heeft gezorgd.

Iemand die nog iets kwijt wil? Erg leuk om de verschillende meningen te horen!

vulvasonic
9 januari 2005, 21:51
Smaak en kwaliteit zijn twee totaal verschillende dingen die mijns inziens teveel met elkaar in verband worden gebracht.
De muziek kan me niet echt boeien, maar ik vind dat er door veel mensen nogal neerbuigend over wordt gedaan. De band staat als een huis. Dat op zich is al meer dan de meesten van ons zich kunnen realiseren. Ik vind de band top, maar het doet me weinig. En eerlijk gezegd irriteer ik me vooral enorm aan dat overdreven gekreun van de zang. Als hij dat achterwege zou laten.....

Pete Townshend
9 januari 2005, 22:21
En eerlijk gezegd irriteer ik me vooral enorm aan dat overdreven gekreun van de zang. Als hij dat achterwege zou laten.....
.... dan was het al een stuk prettiger om naar te luisteren. Hetzelfde geldt voor Creed. Die ene zanger, Scott nogwat, die kreunde wat af, maar die nieuwe zanger met Alter Bridge, Myles Kennedy, is veel beter. Veel fijner om naar te luisteren nu.

Pegasus
9 januari 2005, 22:45
En eerlijk gezegd irriteer ik me vooral enorm aan dat overdreven gekreun van de zang. Als hij dat achterwege zou laten.....
.... dan was het al een stuk prettiger om naar te luisteren. Hetzelfde geldt voor Creed. Die ene zanger, Scott nogwat, die kreunde wat af, maar die nieuwe zanger met Alter Bridge, Myles Kennedy, is veel beter. Veel fijner om naar te luisteren nu.


Sorry hoor, maar er zijn nummers van Alter Bridge waarin Myles Kennedy tijdens instrumentale gedeelten zijn mond niet dicht kan houden en irritant zit te kreunen.

Pete Townshend
10 januari 2005, 16:45
Dat vind ik minder storend dan dat gehijg van Dinand...

Trouwens, uit hoeveel leden bestaat Kane nu eigenlijk? Zag vanmorgen een nieuwe clip van "Rain Down On Me" (op zo'n vrachtwagen), en óp de vrachtwagen spelen ze met 5 mensen, en in die hal staan ze weer met z'n vieren. Die blonde gitarist is dan weg. Wazig..

Blijepanda
10 januari 2005, 23:21
Volgens mij verandert kane elke dag van samenstelling.

Pegasus
12 januari 2005, 23:09
Dat vind ik minder storend dan dat gehijg van Dinand...

Dat ben ik volkomen met je eens. Ik kan heel die band gewoonweg niet uitstaan.

Epic
13 januari 2005, 14:44
Ik kane er ook niet goed tegen... Niet alleen z'n stem, maar er is ook iets mis met z'n uiterlijk. Z'n gezicht is te klein voor z'n hoofd ofzo...

Die gitarist vind ik nog wel sympathiek.

Ik vind daarentegen Intwine wel weer erg goed!

Neals
13 januari 2005, 17:04
Kane, tjah ik vind het moeilijk om over deze band te geven:

De eerste plaat is best te pruimen vind ik, afgezien van het irri sound, en zoals er al eerder werd gezegd was er nog sprake van een band.

Maar verder vind ik het nogal een de zanger verpest het kwestie, en met een andere zanger had ik deze band misschien ook nog wel leuk gevonden.

Strat uber alles
14 januari 2005, 20:36
ik heb met de drummer van kane gepraat die kale :lol:
hij speelt ook bij lois lane en wij stonden in hun voorprogramma
, en hebben toen ff backstage met die lui gepraat, wel aardige gast.

:lol:

tillens
18 januari 2005, 13:12
Allereerst, ik vind Kane juist super. Gewoon echt wel tof voor een nederlandse band. Dan nog wat dingen. er zijn inderdaad twee clips van 'rain down on me', twee keer opgenomen, die blonde die jij bedoelt is paul jan. Paul en Matto zijn op een gegeven moment na goed overleg overgestapt, ze pasten niet in het totaalbeeld. Als je goed kijkt zie je matto ook dan voorbij komen. in de andere stills zie je alleen dion. over de muzikanten. Tony, Aram, en Ronald gingen destijds weg omdat ze niet mee wilden op het buitenlandse avontuur, omdat ze toch meer sessie muzikanten zijn. Ronald en Aram zie je geregeld voorbijkomen bij bijvoorbeeld Trijntje. Tony ging bij Sita spelen ( hij wilde eigenlijk zich toeleggen op songs schrijven enfin) . Cyril zie je ook geregeld langskomen.
Ik vond de u2 tour best goed, kwamen best dichtbij, en dat is toch belangrijk. grtz Peter

marc_o
27 januari 2005, 15:32
Nou, ik ken Tony en die hele heisa dat ze niet meewilden naar het buitenland is onzin. Dinand is gewoon zo'n eikel dat ie steeds nieuw bloed wilt.
Het eerste wat Tony deed na Kane was met dat zangeresje naar Frankrijk en Duitsland en Londen om te touren, hoe heet ze ook alweer.
Tony heeft wel een vette hit geschreven voor Direct natuurlijk (Inside my head) en dat vind ik wel top voor 'm, ongeacht wat je van Direct vindt natuurlijk.

nilfisk
3 februari 2005, 16:24
Nou, ik ken Tony en die hele heisa dat ze niet meewilden naar het buitenland is onzin. Dinand is gewoon zo'n eikel dat ie steeds nieuw bloed wilt.
Het eerste wat Tony deed na Kane was met dat zangeresje naar Frankrijk en Duitsland en Londen om te touren, hoe heet ze ook alweer.
Tony heeft wel een vette hit geschreven voor Direct natuurlijk (Inside my head) en dat vind ik wel top voor 'm, ongeacht wat je van Direct vindt natuurlijk.

Je hebt gelijk dat Dinand een eikel is, maar dat nieuwe bloed is niet helemaal waar volgens mij.. Dinand is gewoon een irritant mannetje waar niemand voor wil werken. Wat kennissen van me die bij Sound Support werken in Schagen hebben voor zijn materiaal gezorgd voor een tijdje. Het schijnt dat het zo'n kwal is dat geen enkel bedrijf nog voor hem wil werken. Het is onze dinand een beetje naar zijn hoofd gestegen naar mijn mening.

Maar over de eerste CD niks dan goeds. Je moet die cd gewoon niet helemaal achter elkaar luisteren, dan ga je jezelf idd irriteren aan dat gehijg.

Diesel
6 februari 2005, 21:18
ik ben zelf nogal kane fan
kane schrijft de eeuwige rocknummers
Iets wat u2 ook doet ...heerlijk

maar goed smaken verschillen

stewartfan
16 februari 2005, 13:20
Fuhgawz Geplaatst: 09 Jan 2005 16:12 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Standaard dertien-in-een-dozijn Randstad Rock.

vind ik niet hoor ze maken echt wel een goed product en het doet mij niet meteen aan een andere band denken.


Pegasus Geplaatst: 12 Jan 2005 22:09 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Pete Townshend schreef:
Dat vind ik minder storend dan dat gehijg van Dinand...


Dat ben ik volkomen met je eens. Ik kan heel die band gewoonweg niet uitstaan.

vind ik ook hor hij mag best wat minder kreunen en hijgen en gewoon steddy zingen toch

marc_odijk Geplaatst: 27 Jan 2005 14:32 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Nou, ik ken Tony en die hele heisa dat ze niet meewilden naar het buitenland is onzin. Dinand is gewoon zo'n eikel dat ie steeds nieuw bloed wilt.

ik denk ook wel dat dinnand gewoon echt veeleisend is. en waar muziekanten na mijn weten echt niet tegen kunnen zijn veeleisende mensen dat is mijn ervaring hor

en verder vind ik kane echt wel ok

Svenson
10 maart 2005, 09:11
Top 40 bands worden nou eenmaal gekweekt op het mooi zijn en niet op de geweldige muziek :roll:

Bullshit. Je kunt niet zomaar alle bands in de top 40 op een hoop gooien. Zoals jij het zegt zijn alle goede bands bij voorbaat al niet populair, want zodra ze in de top 40 genoteerd staan, is dat omdat ze 'mooi zijn' en geen geweldige muziek maken?

Ik weet dat er veel bagger in de top 40 staat, van die ongeinspireerde meuk a la Britney, of de 130e stoere gangsta rappert die meent zijn veroveringen, bling bling en rotkop met de wereld te moeten delen, maar goede bands staan vaak ook in top 40, en dan heeft mooi zijn er niks mee te maken. Kraak hersentjes, kraak, hoe kan dat?!? Omdat er ook mensen zijn die goede muziek waarderen, en niet omdat de zanger lelijk of mooi zou zijn!

Zelfs spul als Slipknot weet in de top 40 te komen, en die zijn nou niet bepaald mooi. Persoonlijk (let op, belangrijk in deze context) vind ik het prut, maar daar gaat het niet om. En je staat er verbaasd van hoeveel 14 jarige meisjes slipknot koel vinden.



Wat betreft Kane, want daar gaat het eigenlijk over, ik begrijp het commentaar op deze band gedeeltelijk, ik denk dat het grootste gedeelte echter berust op jaloezie. Voor een Nederlandse band hebben deze knakkers het namelijk behoorlijk goed voor elkaar. En ze hebben toch echt een aantal goede nummers geschreven.

Embryoyo
10 maart 2005, 17:17
Ik vind het niks, tis omdat 14 jarige meisjes op de zanger geilen anders was de band al helemaal niet zo beroemt geworden.

De band is wel ok maar de zanger heeft gewoon een vreselijke kut stem
Een soort van kruising tussen mezelf (wil je niet horen) en een imitatie Elvis Presley

Ik heb geen idee of ze achteuit zijn gegaan, het heeft me gewoon nooit kunnen boeien.

Zit absoluut een kern van waarheid in wat je zegt. Dinand Woesthoff geeft zelf ook aan karaktereigenschappen in zijn stem te hebben (lees: imiteren) van U2 en Elvis.
En over op die zanger geilen.......is dat niet bij iedere band zo? (ik bedoel bij Boris/Di-Rect staan diezelfde 14-jarige meisjes ook).
Zie jij snel 14 jarige meisjes op deze zangers geilen:
http://www.sanktuarium.org/bruce_solo/bruce.jpg
http://texaspunkjunk4.homestead.com/files/lemmy_motor.jpg
http://www.squealer.net/bilder/acdc-brian3.jpg
http://musicweb.cz/data/25/ozzy_osbourne.jpg
http://colombopashkus.com.ar/programaciones/fotos/musiccountry/fotos/DIO%20EN%20BUENOS%20AIRES.jpg
http://adorocinema.cidadeinternet.com.br/personalidades/atores/jack-black/jack-black01.jpg

Dacht het niet :roll: En dit vinden ze dan weer wel geil:
http://www.kane-inside.nl/foto/be/mr23.jpg

WAT EEN ROTKOP!

Embryoyo
10 maart 2005, 17:22
En ze hebben toch echt een aantal goede nummers geschreven.Welke dan? :roll:

THW
10 maart 2005, 17:38
Top 40 bands worden nou eenmaal gekweekt op het mooi zijn en niet op de geweldige muziek :roll:

Bullshit. Je kunt niet zomaar alle bands in de top 40 op een hoop gooien. Zoals jij het zegt zijn alle goede bands bij voorbaat al niet populair, want zodra ze in de top 40 genoteerd staan, is dat omdat ze 'mooi zijn' en geen geweldige muziek maken?

Ik weet dat er veel bagger in de top 40 staat, van die ongeinspireerde meuk a la Britney, of de 130e stoere gangsta rappert die meent zijn veroveringen, bling bling en rotkop met de wereld te moeten delen, maar goede bands staan vaak ook in top 40, en dan heeft mooi zijn er niks mee te maken. Kraak hersentjes, kraak, hoe kan dat?!? Omdat er ook mensen zijn die goede muziek waarderen, en niet omdat de zanger lelijk of mooi zou zijn!

Zelfs spul als Slipknot weet in de top 40 te komen, en die zijn nou niet bepaald mooi. Persoonlijk (let op, belangrijk in deze context) vind ik het prut, maar daar gaat het niet om. En je staat er verbaasd van hoeveel 14 jarige meisjes slipknot koel vinden.

ja tuurlijk maar met top 40 bandjes bedoel ik meer van die Kweekplantbandjes die bij elkaar zijn gezocht door in een modeblad te kijken.

Tuurlijk er komen wel eens goede bandjes in de Top 40 maar over het algemeen gewoon prut.

Tja bands als Slipknot, MM, enz zijn zowiezo een verhaal apart, ik ken genoeg 14 jarige meisjes die ze goed vinden maar de gemiddelde top 40 luisternaars zijn over het algemeen niet de meest muzikale mensen om het maar op z'n zachts te zeggen. :)