PDA

View Full Version : post foto's van jullie (zelfgemaakte) Pedalboards



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 [46] 47 48 49

Noodles87
5 november 2010, 14:17
nu mijn board; natuurlijk handgebouwd (de plank dan ;))

http://img97.imageshack.us/img97/3833/02112010078.jpg (http://img97.imageshack.us/i/02112010078.jpg/)

Het enige wat nog moet gebeuren, is dat er nog een wah-wah naast de HT-Dual moet komen, en dat lelijke oranje geval dat je nog net een tuner kan noemen moet vervangen worden door een TU-3 van boss.

Grtz.
Ijselrobo 07

Waarschijnlijk heb je zon grote plank met toekomst visie? Ik ben ook zo begonnen en heb na een maand optreden toch voor gekozen om het wat kleiner aan te pakken. Het is echt een ramp met kleine podia (lees cafe's). Je hebt dan je eigen podium bij;)

Noodles87
5 november 2010, 14:18
Alhoewel heb ik nu toch weer een behoorlijke koffer, maar nu zit er ook echt iets op in plaats van loze ruimte.

HaroldA
5 november 2010, 14:20
Waarschijnlijk heb je zon grote plank met toekomst visie? Ik ben ook zo begonnen en heb na een maand optreden toch voor gekozen om het wat kleiner aan te pakken. Het is echt een ramp met kleine podia (lees cafe's). Je hebt dan je eigen podium bij;)

De breedte is het probleem overigens niet: de diepte wel! Leg dat ding achter een monitor en je kan bij de drummer op schoot zitten! ;)

Soesje
6 november 2010, 11:05
Heb een tijdje een plankje maar had er geen bijpassende koffer bij.. en vandaag heeft me vrouw me verrast met een leuke koffer!

Dus hier mijn foto bijdrage aan de topic :

http://img23.imageshack.us/img23/2663/spa53896.th.jpg (http://img23.imageshack.us/i/spa53896.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Rik van der Meulen
6 november 2010, 11:47
Hoe komt je vrouw aan een Showmaster 24??

Soesje
6 november 2010, 12:07
Hoe komt je vrouw aan een Showmaster 24??

Via internet :)?

Pepe
6 november 2010, 16:50
Waarschijnlijk heb je zon grote plank met toekomst visie? Ik ben ook zo begonnen en heb na een maand optreden toch voor gekozen om het wat kleiner aan te pakken. Het is echt een ramp met kleine podia (lees cafe's). Je hebt dan je eigen podium bij;)

Afgezien dat zo'n groot board onwerkbaar is in kroegjes schept het ook wel hoge verwachtingen. Overdonder me dan maar met al die waanzinnige sounds, denk ik dan. Hetzelfde heb ik als ik een meerdere min of meer dezelfde gitaren op het podium zie, nou gaan we wat beleven!
Maar goed, je hebt al die spullen en dat mag de wereld best weten.

HaroldA
6 november 2010, 16:57
Hetzelfde heb ik als ik een meerdere min of meer dezelfde gitaren op het podium zie, nou gaan we wat beleven!

Hmmm. Die snap ik niet. Leg uit?

Pepe
6 november 2010, 17:07
Wel, een reserve gitaar is obvious, een tele vs een strat of humbucker snap ik ook nog wel. Meerdere stemmingen, okee. Maar 4 les pauls die alleen in kleur verschillen beats me.

AronSlash
6 november 2010, 17:32
+1!!
Helemaal gelijk!

HaroldA
6 november 2010, 17:34
Wel, een reserve gitaar is obvious, een tele vs een strat of humbucker snap ik ook nog wel. Meerdere stemmingen, okee. Maar 4 les pauls die alleen in kleur verschillen beats me.

Vind ik nog steeds vreemd. Ik speel op een SG, dus ik heb een SG backup gitaar bij me.

Als de andere gitarist ook graag op een SG speelt en ook graag een backup bij heeft dan mag dat niet? :???:

Pepe
6 november 2010, 17:50
In rock'n roll mag alles, dat sowieso.
Maar u heb toch maar 2 gitaren op het podium? 1 om kapot te slaan en de ander voor onderweg. Dat lijkt me passend en praktisch.

FruscianteFan
6 november 2010, 17:51
Vind ik nog steeds vreemd. Ik speel op een SG, dus ik heb een SG backup gitaar bij me.

Als de andere gitarist ook graag op een SG speelt en ook graag een backup bij heeft dan mag dat niet? :???:
Volgens mij zij Pepe net al dat een back-up gitaar nou niet bepaald verwachtingen schept. maar als jij alleen al met 5 SG's komt aanzetten, dan is het een ander verhaal. Maar dat heb ik ook wel een beetje met veel verschillende gitaren, het ziet er gewoon pretentieus uit. Niettemin heb ik zelf ook wel dat je al vrij snel op veel gitaren en effecten uitkomt, ook als je ze subtiel gebruikt.

jaguwar
7 november 2010, 13:12
Heb een tijdje een plankje maar had er geen bijpassende koffer bij.. en vandaag heeft me vrouw me verrast met een leuke koffer!

Dus hier mijn foto bijdrage aan de topic :

http://img23.imageshack.us/img23/2663/spa53896.th.jpg (http://img23.imageshack.us/i/spa53896.jpg/)

deze set up snap ik niet zo goed :???: is het de bedoeling dat je je gitaar inplugt op die overdrive? van waar komen die twee inputs van de DD7? en die switch onderaan is waarschijnlijk de tap tempo van de DD7 maar die zit aangesloten op een output?


Ja, inderdaad. Daar herkende ik hem ook van. Leuk, die oude DMM!

bedankt! blijft inderdaad fijn speelgoed, zeker de vergelijking met de DD7 :)


Wat is dat voor flightcase, ziet eruit alsof het voor een keyboard is.

is het ook :)

paulbekkers
7 november 2010, 13:19
Voor de geïnteresseerden onder ons. Hier de manier hoe ik mijn powercon aansluiting heb verwerkt in mijn pedaltrain 2. Verder niets moeilijks, maar ik vond dit wel een geschikte oplossing.

http://lh4.ggpht.com/_AtCjKOBezbI/TMaxEmrHjaI/AAAAAAAAAr4/Z3OS6tRikG8/s512/DSC01053.JPG



Hee Tim,

Hoe heb je die aansluiting aan die powercon gemaakt? Is dat een standaard stekker, of heb je iets gefabriceerd?

HaroldA
7 november 2010, 13:28
Hee Tim,

Hoe heb je die aansluiting aan die powercon gemaakt? Is dat een standaard stekker, of heb je iets gefabriceerd?

Ik vermoed dat dat solderen en krimpkous is...

Outline
8 november 2010, 01:38
Hee Tim,

Hoe heb je die aansluiting aan die powercon gemaakt? Is dat een standaard stekker, of heb je iets gefabriceerd?

En waarom is je PT niet geaard? Hij is van metaal en MOET dus geaard zijn...

Soesje
8 november 2010, 08:34
deze set up snap ik niet zo goed :???: is het de bedoeling dat je je gitaar inplugt op die overdrive? van waar komen die twee inputs van de DD7? en die switch onderaan is waarschijnlijk de tap tempo van de DD7 maar die zit aangesloten op een output?


Ziet er verwarrend uit he? :)

Het is op deze volgorde aangesloten:

overdrive -> volume -> chorus -> DD5(taptempo) -> a/b switch -> Amp

Nielsje
8 november 2010, 10:43
En waarom is je PT niet geaard? Hij is van metaal en MOET dus geaard zijn...

?

De meeste voedingen zijn niet eens geaard. Waarom zou hij dan z'n PT aarden? Mijn voedingsdraad naar m'n PT is ook niet geaard.

Ik altijd maar denken dat geaarde apparatuur te maken had met al dan niet werken van deze apparatuur in een vochtige ruimte, en niet of er iets van metaal in zit.
Mijn stereo heeft ook gewoon een ongeaarde stekker, mijn mengpaneel ook, zoals gezegd m'n voeding....etc.

Kim Wilson
8 november 2010, 10:49
Het is een stuk metaal waar 220 naartoe gaat, en vocht is ook niet ondenkbaar. Dus ik zou hem ook aarden. Niet de voeding, maar de PT zelf. Dus een draadje met een oogje aan de PT vastzetten (boutje, parkertje, wat dan ook) en die aan de aarde hangen. Mocht er dan kortsluiting optreden omdat er een glas drinken overheen gaat, staat je board niet onder stroom maar klapt de aardlek eruit. Een metalen behuizing van een lamp wordt ook niet voor niks op die manier geaard.

rhcp_schipper
8 november 2010, 11:37
Hee Tim,

Hoe heb je die aansluiting aan die powercon gemaakt? Is dat een standaard stekker, of heb je iets gefabriceerd?

Hee paul,

Heb ik gedaan met van die kabelschoentjes(zie foto)

http://www.adereindhuls.nl/foto-schuif-kabelschoen/22-ELV2-7AG.jpg

Daar omheen krimkous om er zeker van te zijn dat de schoentjes met niets in contact kunnen komen! Gewoon voor de zekerheid.

rhcp_schipper
8 november 2010, 11:39
Het is een stuk metaal waar 220 naartoe gaat, en vocht is ook niet ondenkbaar. Dus ik zou hem ook aarden. Niet de voeding, maar de PT zelf. Dus een draadje met een oogje aan de PT vastzetten (boutje, parkertje, wat dan ook) en die aan de aarde hangen. Mocht er dan kortsluiting optreden omdat er een glas drinken overheen gaat, staat je board niet onder stroom maar klapt de aardlek eruit. Een metalen behuizing van een lamp wordt ook niet voor niks op die manier geaard.


Niet echt over nagedacht eigenlijk, dat aarden. Ga ik wel even doen, kleine moeite. Bedankt voor de tips!

Groeten Tim

Henri H
8 november 2010, 11:43
Het is een stuk metaal waar 220 naartoe gaat, en vocht is ook niet ondenkbaar. Dus ik zou hem ook aarden. Niet de voeding, maar de PT zelf. Dus een draadje met een oogje aan de PT vastzetten (boutje, parkertje, wat dan ook) en die aan de aarde hangen. Mocht er dan kortsluiting optreden omdat er een glas drinken overheen gaat, staat je board niet onder stroom maar klapt de aardlek eruit. Een metalen behuizing van een lamp wordt ook niet voor niks op die manier geaard.Waar wil je dat draadje dan aan vastmaken, als het snoer naar de voeding ook geen aarde-draad heeft?

Kim Wilson
8 november 2010, 11:51
Rechtstreeks op je Powercon. Je legt een draadje van je PT naar het Powercon-chassisdeel, drie-aderig snoer eraan en klaar is RHCP-Schipper.

rhcp_schipper
8 november 2010, 11:52
Waar wil je dat draadje dan aan vastmaken, als het snoer naar de voeding ook geen aarde-draad heeft?

De voedingskabel die ik gebruik is wel gewoon 3 aderig, dus de stekker ook. Dus ik kan gewoon een aardingsdraad van de powercon naar de Pt laten lopen.

Geen probleem.

rhcp_schipper
8 november 2010, 11:53
Rechtstreeks op je Powercon. Je legt een draadje van je PT naar het Powercon-chassisdeel, drie-aderig snoer eraan en klaar is RHCP-Schipper.


Check, je was me voor! Mijn voedings snoer was al voorbereid!

Nielsje
8 november 2010, 11:57
Al met al wel nice!
Als ik van PT verwissel, wil ik ook wel een powercon aansluiting, alhoewel m'n huidige oplossing nog prima voldoet.

Ik vind eigenlijk dat er maar eens een nieuw topic moet komen.
óf ter vervanging van deze (zodat deze opgeschoond kan worden), of misschien is het wel beter om juist alleen foto-topic te openen, zonder poespas. Lekker overzichtelijk voor iedereen die ideeën wil opdoen :)


Mitch, doe jij dat even, wil je?

Henri H
8 november 2010, 12:01
Rechtstreeks op je Powercon. Je legt een draadje van je PT naar het Powercon-chassisdeel, drie-aderig snoer eraan en klaar is RHCP-Schipper.Ja, ok. Lijkt me idd prima. Denk-foutje van mijn kant. :noob:

hdhv
8 november 2010, 12:34
Aardlekschakelaar heeft niets met aarding van het toestel te maken.
Aardlekschakelaar schakelt op verschil tussen ingaande stroom en uitgaane stroom.
Als je de spanningsdraad vastpakt (niet erg slim), dan loopt er stroom via je lichaam naar aarde. Als deze stroom groter is dan de aardlek toestaat, schakelt deze de spanning af. (en dat is maar goed ook)
Aardlekschakelaar werkt ook op groepen zonder aarde, kijk thuis maar in de meterkast.

Fender83
8 november 2010, 15:10
Al met al wel nice!
Als ik van PT verwissel, wil ik ook wel een powercon aansluiting, alhoewel m'n huidige oplossing nog prima voldoet.

Ik vind eigenlijk dat er maar eens een nieuw topic moet komen.
óf ter vervanging van deze (zodat deze opgeschoond kan worden), of misschien is het wel beter om juist alleen foto-topic te openen, zonder poespas. Lekker overzichtelijk voor iedereen die ideeën wil opdoen :)


Mitch, doe jij dat even, wil je?

Goed plan, 1200 pagina's even doorlopen, ordenen en opschonen kan voor morgen nog gedaan worden ;)

the sure thing
8 november 2010, 16:37
Goed plan, 1200 pagina's even doorlopen, ordenen en opschonen kan voor morgen nog gedaan worden ;)En dan graag ook op volgorde van hoeveelheid pedalen en merk van het pedalboard :) :)

Nielsje
8 november 2010, 16:48
Wat zijn jullie favo pedalboards trouwens?

1. Pedaltrain
2. Rockcase (warwick)
3. DAP showmaster case.


Pedaltrain heeft gewoon een goed systeem, de rockcase is ansich wel goed, alleen is de case niet extreem stevig. De DAP case geeft gewoon veel mogelijkheden.

rhcp_schipper
8 november 2010, 16:50
Wat zijn jullie favo pedalboards trouwens?

1. Pedaltrain
2. Rockcase (warwick)
3. DAP showmaster case.


Pedaltrain heeft gewoon een goed systeem, de rockcase is ansich wel goed, alleen is de case niet extreem stevig. De DAP case geeft gewoon veel mogelijkheden.

Pedaltrain all the way. Zoals je zegt gewoon een super systeem!

the sure thing
8 november 2010, 16:53
DAP case: de sluitingen zijn bij mij wel eens kapot gegaan (geen overdreven gooi- en smijtwerk).

SKB schijnt ook een pedalcase/board o.i.d. te hebben.

HaroldA
8 november 2010, 16:54
3. DAP showmaster case.

Maar dan wel de 24 versie. De 48 is echt veul te groot.

Ik heb nu de Showmaster 24, Showmaster 48 en de Scanmaster cases thuis liggen en misschien gaat de Scanmaster zelfs de favo worden!

Riky
8 november 2010, 17:03
ik vind het best meevallen hoe groot die 48 is...

Was eerst ook band dat ik (door uitspraken hier) hem te groot zou vind, maar ik vind het een prima formaat.

Chroxy
8 november 2010, 18:55
de showmaster 48 was zelfs te klein voor mijn pedalenbak. Ik heb hem moeten verkopen en heb zelf een nieuwe kist gemaakt.

Henri H
8 november 2010, 19:10
Mijn 6e pedalboard in 3 jaar tijd komt eraan, gewoon weer een triplex plankje met een paar vuren/grenen latjes. Even wat matzwarte primer erop en gaan met die banaan! :rockon:
Wat nou PT, DAP of Warwick! :stop:

the sure thing
8 november 2010, 19:48
Mijn 6e pedalboard in 3 jaar tijd komt eraan, gewoon weer een triplex plankje met een paar vuren/grenen latjes. Even wat matzwarte primer erop en gaan met die banaan! :rockon:
Wat nou PT, DAP of Warwick! :stop:Precies. En hoe VERVOER je je plankje dan? In een flightcase? Tas? In een vuilniszak?

FruscianteFan
8 november 2010, 20:24
Hier ook. Ik heb een lichte plank uit mijn klerenkast gesloopt. Velcro erop, stekkerdoos erop vastgemaakt, rubbervoetjes eronder, en vervoeren in een sporttas. Licht, goedkoop, en stevig genoeg.

edje kadetje
8 november 2010, 20:33
Mijn 6e pedalboard in 3 jaar tijd komt eraan, gewoon weer een triplex plankje met een paar vuren/grenen latjes. Even wat matzwarte primer erop en gaan met die banaan! :rockon:
Wat nou PT, DAP of Warwick! :stop:

plus 1

en om de vraag van de sure thing te beantwoorden:

in de flight case waarin ook mijn roland gp100 en mijn stompboxes zitten gemonteerd. Alles in één.

Nielsje
8 november 2010, 21:02
Had ik eerder ook, gave houten plank, en alles in de sporttas.
Ging prima, totdat alles in een busje verdween, samen met gitaren in koffers, versterkers, cabs etc..

Aca Ilic
8 november 2010, 21:31
nu mijn board; natuurlijk handgebouwd (de plank dan ;))

http://img97.imageshack.us/img97/3833/02112010078.jpg (http://img97.imageshack.us/i/02112010078.jpg/)

Het enige wat nog moet gebeuren, is dat er nog een wah-wah naast de HT-Dual moet komen, en dat lelijke oranje geval dat je nog net een tuner kan noemen moet vervangen worden door een TU-3 van boss.

Grtz.
Ijselrobo 07


en wat ik al altijd gezegd heb:

minder is meer.......;-)












ruimte

Henri H
8 november 2010, 21:33
Precies. En hoe VERVOER je je plankje dan? In een flightcase? Tas? In een vuilniszak?Ik heb 'm ook wel 's zonder wat voor tas dan ook achter in de auto gelegd.... :makeup: ;)

Als je hem op je fiets moet vervoeren zou je een fietstas kunnen overwegen, met een plastic zakje.

Als hij in de bandbus moet, zeker te weten een flightcase! Maakt niet uit, als ie maar een beetje sterk is, en dat je board er niet los in ligt natuurlijk.

Ik gebruik om en af een SM48, Rockbag, of helemaal niks om mijn board te vervoeren.
Maar zo'n "Milion Dollar PedalTray" zie ik als geldklopperij.
Je bent er wel een half dagje intensief mee bezig, dat dan weer wel, dus wat dat betreft valt het ook nog wel mee met de prijs van een PedalTray, rond de €150,-?
Al mijn boards samen (5 stuks) hebben denk ik zo'n €75,- gekost, excl arbeidsloon. :)

the sure thing
8 november 2010, 22:56
(...) Al mijn boards samen (5 stuks) hebben denk ik zo'n €75,- gekost, excl arbeidsloon. :) En de prijs van de flightcase waar je ze in vervoert? Die moet je er dan ook bij rekenen!

vulvasonic
8 november 2010, 23:47
Mario, mocht je hulp nodig hebben met de bouw van dat ding, kun je me altijd even PM-en. Al was het maar voor een stuk 3M Dual lock. :ok:

Helaas woon je niet echt in de buurt. En wat is in vredesnaam een 3M Dual lock? :dontgeti:

FruscianteFan
9 november 2010, 00:01
Had ik eerder ook, gave houten plank, en alles in de sporttas.
Ging prima, totdat alles in een busje verdween, samen met gitaren in koffers, versterkers, cabs etc..
Daar heb ik voorlopig ook nog geen last van. Meestal leg ik wel een stuk of wat gitaren erop in de auto...

Outline
9 november 2010, 02:27
Het is een stuk metaal waar 220 naartoe gaat, en vocht is ook niet ondenkbaar. Dus ik zou hem ook aarden. Niet de voeding, maar de PT zelf. Dus een draadje met een oogje aan de PT vastzetten (boutje, parkertje, wat dan ook) en die aan de aarde hangen. Mocht er dan kortsluiting optreden omdat er een glas drinken overheen gaat, staat je board niet onder stroom maar klapt de aardlek eruit. Een metalen behuizing van een lamp wordt ook niet voor niks op die manier geaard.

Kim heeft het mooi gezegd, maar het is zelfs nog iets gecompliceerder.

Let op:

Omdat je je PT van een stroominput voorziet en deze ook daadwerkelijk gebruikt, wordt je PT elektrotechnisch (op z'n minst) gezien als een verlengkabel/verdeeldoos. Hij zou zelfs gezien kunnen worden als een apparaat, dit (in combinatie) met je gemonteerde pedalen.

Vanwege z'n nieuwe status, moet hij dus voldoen aan de richtlijnen/NEN-normen die voor die status gelden. In geval van een metalen behuizing is dus een aan de behuizing AANGESLOTEN randaarde verplicht! Dit noemen we Klasse 1.

Het kan ook zonder randaarde (met de PLATTE, 2-polige stekker). Dit noemen we Klasse 2 (dubbel geïsoleerd). Is te doen, maar dan moet je echt alles dubbel isoleren (door oa afstanden tot behuizing, mantel enz.), ook de aansluitingen. Die isolatie moet dan ook een bepaalde doorslagwaarde kunnen doorstaan. Dit MOET je kunnen aantonen!

Dit geldt dus voor apparaten in een metalen behuizing. Als je een niet geleidende behuizing/montageplaat hebt, mag/moet het altijd ongeïsoleerd.

Omdat dit best wel veel werk wordt, is het dus het handigst en het makkelijkst om gewoon dat aardedraadje op je PT aan te sluiten. Wat je natuurlijk wel op een BLANK stukje metaal doet...

En natuurlijk sowieso krimpkous over je aansluitingen blijven gebruiken! Of dit geval: http://www.neutrik.com/fl/en/audio/210_542039095/SCDR_detail.aspx

Daarnaast altijd je kabels 'in' je PT goed vast zetten dmv tie-raps o.i.d. zodat je ze niet van de aansluitingen los kan trekken. En solderen heeft (ivm mogelijk lostrekken e.d.) wel de voorkeur!


Aardlekschakelaar heeft niets met aarding van het toestel te maken.
Aardlekschakelaar schakelt op verschil tussen ingaande stroom en uitgaane stroom.
Als je de spanningsdraad vastpakt (niet erg slim), dan loopt er stroom via je lichaam naar aarde. Als deze stroom groter is dan de aardlek toestaat, schakelt deze de spanning af. (en dat is maar goed ook)
Aardlekschakelaar werkt ook op groepen zonder aarde, kijk thuis maar in de meterkast.

De officiële naam voor een Aardlekschakelaar is Differentiaalschakelaar. Dit, omdat hij (zoals in de quote gemeld) het verschil tussen in- en uitgaande stroom meet. Op het moment dat er een verschil in die 2 zit, gaat de aardlek er vanuit dat er ergens een lek (meestal naar de aarde via welke manier dan ook, vandaar de naam) zit en klapt hij er uit.

Let wel: een aardlek is een SECUNDAIRE veiligheid en mag NOOIT dienen ter vervanging van een (goede) aardaansluiting, zoals bv. een aardpen (met een weerstand onder de 1,66 Ohm). Ik zal jullie daar de verdere tekst over besparen.

Nog even terug komend op dat aardedraadje in je PT: ook op het moment dat er bij kortsluiting e.d. geen aardlek maar wel een (goede) randaarde is, krijg je (door het dus aangesloten aardedraadje) geen opflikker omdat alle stroom door dat draadje wegvloeit naar de aarde. Altijd aansluiten dus!

Voor wie meer wil weten: Op oa Wikipedia is meer dan genoeg te vinden, zoals http://nl.wikipedia.org/wiki/Lichtnet

Volgende keer de fascinerende wereld van de PEN-leiding. Want ook dat heeft met je aardedraadje en de werking van ons stroomnet te maken...

Kim Wilson
9 november 2010, 08:46
Helaas woon je niet echt in de buurt. En wat is in vredesnaam een 3M Dual lock? :dontgeti:
Industrieel klittenband. Supersterk. http://solutions.3m.com/wps/portal/3M/en_US/3M-Industrial/Adhesives/Promotions-New-Products/Reclosable-Fasteners/

En Nijmegen is 5 kwartier rijden. Ik wil best een keer een zaterdagje of zo die kant op komen.

Fender83
9 november 2010, 09:27
http://img443.imageshack.us/img443/2148/img0198c.th.jpg (http://img443.imageshack.us/i/img0198c.jpg/)
http://img227.imageshack.us/img227/511/img0197j.th.jpg (http://img227.imageshack.us/i/img0197j.jpg/)


Mijn eerste board. Het is min of meer een tijdelijke opzet, er moet nog een plankje in als bodem voor de stevigheid en het ophogen, en de achterste rij wil ik nog wat hoger.
Iig nog ruimte voor een wahwah of volume pedaal, en een extra overdrive ofzo.
Als overdrive had ik een Fulldrive mosfet maar die gaat weg, klinkt niet echt lekker in mn setup helaas.

Setup:
TU-2 -> Bad Monkey -> CE-5 -> Airplane Flanger -> Vox Time Machine ->Hiwatt Higain

titzenpitzer
9 november 2010, 11:08
Heb een hele tijd zitten gassen op zo'n airplane flanger. 't Begint te minderen, aangezien die take off-functie na een tijdje mss wat eentonig wordt? Welk genre speel je?

Henri H
9 november 2010, 11:57
En de prijs van de flightcase waar je ze in vervoert? Die moet je er dan ook bij rekenen!Daar heb je een punt.
Ach, ik vind het gewoon leuk om zo'n ding in elkaar te flansen, beetje zagen, timmeren, lijmen, etc.
Ik krijg er veel voldoening van in ieder geval. :cheerup:

Fender83
9 november 2010, 12:49
Heb een hele tijd zitten gassen op zo'n airplane flanger. 't Begint te minderen, aangezien die take off-functie na een tijdje mss wat eentonig wordt? Welk genre speel je?

Ja klopt, die take off functie is in het begin erg grappig, maar ik geloof niet dat ik die echt vaak ga gebruiken. Als je juist timed, kun je hem inpassen in een solo, en dat klinkt wel vet. Maar ik zie het toch meer als een gimmick.
Misschien nog bruikbaar als intro effect of tussen nrs door?

Je kunt m behoorlijk tweaken dus je krijg er altijd wel een voor jou bruikbaar geluid uit. Ikzelf speel voornamelijk rock/hardrock, en daar vind ik hem erg vet voor. Voor bv Emerald van Thin Lizzy vind ik hem erg geschikt. En aangezien ie niet veel duurder is dan vergelijkbare flangers vond ik t een goede keus. Ik gebruik hem normaliter maar voor een klein deel van een nr, om mn sound minder monotoon te maken.

titzenpitzer
9 november 2010, 13:46
Wel ja, heb al eens het (hilarisch) filmpje gezien waar paul gilbert hem uit het doosje haalt en test, maar een tijdje take off'en had ik het gezien. Wat me wél opvalt is dat hij erg "vocaal" kan klinken, dat ie zelfs in de buurt komt van een flanger, njammie!

Nielsje
9 november 2010, 13:47
....dat ie zelfs in de buurt komt van een flanger, njammie!

Het is een flanger..

titzenpitzer
9 november 2010, 13:49
Het is een flanger..

Oei excuses, ik bedoelde een phaser :D

RobVDB
10 november 2010, 21:55
Heb een hele tijd zitten gassen op zo'n airplane flanger. 't Begint te minderen, aangezien die take off-functie na een tijdje mss wat eentonig wordt? Welk genre speel je?

Ik heb ook een airplane flanger
de take off-functie gebruik ik meestal om songs te eindigen
in de handleiding die erbij is staan veel van Paul zijn persoonlijke settings,
je kan er de meest zotte dingen, Laser beams tot alarm geluiden enz.
erg fijne pedaal

Rob

peter_heijnen
11 november 2010, 09:45
Ik heb ook een airplane flanger
de take off-functie gebruik ik meestal om songs te eindigen
in de handleiding die erbij is staan veel van Paul zijn persoonlijke settings,
je kan er de meest zotte dingen, Laser beams tot alarm geluiden enz.
erg fijne pedaal

Rob
Hehe, eindigen jullie songs meestal in politiebezoek? :)

Midwolda
12 november 2010, 09:42
Gisteren kwam de MXR chorus binnen, dus m'n ouwe-troep-bordje even omgebouwd:
http://img217.imageshack.us/img217/3253/pb110003z.jpg

Fender83
12 november 2010, 11:57
Nice!

Heb je nou twee Equalizers op je board?
Een equalizer om je equalizer te equalizen! :rockon:
Of gebruik je die als boost ofzo?

Pepe
12 november 2010, 12:02
Aan de settings te zien kan je niet genoeg mids hebben?

Midwolda
12 november 2010, 12:16
De Boss GE-7 staat always-on om het geluid van de gitaar/amp/ruimte te tweaken.
De Ibanez GE-300 is puur als cleanboost in gebruik, extra schop tegen de buizen.
De Washburn A-AD9 staat als reverb op het bordje want dat zit niet op m'n amp.
De Boston Overdrive is een ouwe TS kloon, beetje mellower dan het origineel.
Ben trouwens erg blij met de MXR, erg fijn regelbereik, erg goede klank!
Lekker blues-bordje zo... vanavond eens kijken wat de buren er van vinden :gitarist:

Nagekomen Edit: die mids, ach, voor de GE-7 ben ik nog aan het zoeken
en de GE-300 staat maar net zoals mijn hoedje waait... alle kanten op dus.
Thuis sta ik nogal dicht bij de versterker dus dan wil ik geen diepe bas of scherp hoog.

jappejongen
12 november 2010, 14:50
Net in elkaar geflanst...
Er moet wel nog een fuzz bij, dus het wordt krap :D

http://oi51.tinypic.com/246umhk.jpg

HaroldA
12 november 2010, 14:52
Net in elkaar geflanst...
Er moet wel nog een fuzz bij, dus het wordt krap :D

http://oi51.tinypic.com/246umhk.jpg

Waarom heb jij meer dan 3 ampère aan voedingen op je bord liggen? :???:

Kim Wilson
12 november 2010, 15:06
Ik wou net zeggen. Eén Onespot is ook genoeg...

En ik weet niet hoe groot die Fuzz is, maar ik zie nog ruimte zat. Als je je BD2 wat naar je Nano schuift, heb je een gat waar je een oud EHX-pedaal in kunt parkeren.

Fragedallic
12 november 2010, 15:11
http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/112808/Visual-Sound-1-Spot-Adaptor-Combo-Pack.jpg

met deze set zou je alles + alle volgende gas aanvallen kunnen coveren :seriousf:

Maleco
12 november 2010, 15:26
Zijn die verloop stukjes rechtsonder voor een mini-jack a'la Electro Harmonix voedingsingangen?

Ferraririk
12 november 2010, 15:45
Zijn die verloop stukjes rechtsonder voor een mini-jack a'la Electro Harmonix voedingsingangen?

yap, alleen jammer dat (iig mijn big muff) die ook omgekeerde polariteit hebben

HaroldA
12 november 2010, 15:52
yap, alleen jammer dat (iig mijn big muff) die ook omgekeerde polariteit hebben

http://www.newtone-online.nl/catalog/images/cddc21ns.jpg :ok:

elmoman
12 november 2010, 17:03
Net van de week Mn boardje ge-update. Heerlijk avondje knutselen :-P

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs496.ash2/76931_452359865869_609810869_6012202_354355_n.jpg

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash2/hs457.ash2/73073_452359815869_609810869_6012201_3819592_n.jpg

Ben alleen niet helemaal gek van de Crunch Box.. Die wordt dus binnenkort alweer vervangen.

Nielsje
12 november 2010, 17:09
Ja, dat de crunchbox kut is, had iedereen je hier wel kunnen vertellen ;)
Ziet er prima uit, alleen ben ik niet zo gecharmeerd van de oplossing met je stekkerdoos. Waarom heb je niet alles eronder gezet? Moet je even nadenken ,maar dat ziet er dan wel wat beter uit ;)

http://img838.imageshack.us/img838/6200/img8104x.jpg

jappejongen
12 november 2010, 17:18
Waarom heb jij meer dan 3 ampère aan voedingen op je bord liggen? :???:

Ja, ik heb enkel drie adapters liggen... dan moet je het zo oplosse

fuchs
12 november 2010, 18:30
Bevestig éen OneSpot onder je bord, gebruik een daisychain, leg die andere adapters is een la, maak ook alle bedrading vast onder je bord en je kan nog wel 3 fuzzen kwijt.

the sure thing
12 november 2010, 20:44
yap, alleen jammer dat (iig mijn big muff) die ook omgekeerde polariteit hebben... dit is toch SUPER-eenvoudig op te lossen? Pedaal openschroeven, de dropveters naar het 9V aansluitinkje verwisselen en klaar is Klara?

driftkop
12 november 2010, 20:47
... dit is toch SUPER-eenvoudig op te lossen? Pedaal openschroeven, de dropveters naar het 9V aansluitinkje verwisselen en klaar is Klara?

Dat gaat mis met een daisy chain, omdat dan plotseling je een plus en min aan de aarde hebt. Met een voeding met geisoleerde uitgangen (bv PedalPower) is het geen probleem. Je kunt ook het kabeltje doorknippen en dan de eindjes andersom weer aan elkaar knopen. Dan kun je je pedaaltje intact laten.

driftkop
13 november 2010, 21:17
Hier dan mijn board.

Bovenste rij: A/B box (GGG), BYOC Tremolo, EHX Small Clone Chorus, Ibanez PT9 Phaser

Onderste rij: Bad Bob Booster, MRX Carbon Copy, Late 60's fuzz (GGG), Korg Pitchblack

http://farm5.static.flickr.com/4130/5172798580_af2b11eded_z.jpg

http://farm5.static.flickr.com/4088/5172195407_9b56dd95e7_z.jpg


Nog te doen:

fuzz afmaken en vastmaken met klittenband
powersupply (ook DIY) aansluiten, ik gebruik nu nog een OneSpot
eventueel nog betere patchkabeltjes

elmoman
14 november 2010, 14:05
Ja, dat de crunchbox kut is, had iedereen je hier wel kunnen vertellen ;)
Ziet er prima uit, alleen ben ik niet zo gecharmeerd van de oplossing met je stekkerdoos. Waarom heb je niet alles eronder gezet? Moet je even nadenken ,maar dat ziet er dan wel wat beter uit ;)

http://img838.imageshack.us/img838/6200/img8104x.jpg

Nja, met die stekkerdoos en 3 stekkers/adapters er in, paste dat niet. Sinds ik mn Blackstar HT-dual niet meer op mn board heb, ben ik te lui geweest om iets nieuws te verzinnen met die stekkers :-)

Nielsje
14 november 2010, 14:27
Nja, met die stekkerdoos en 3 stekkers/adapters er in, paste dat niet. Sinds ik mn Blackstar HT-dual niet meer op mn board heb, ben ik te lui geweest om iets nieuws te verzinnen met die stekkers :-)

Je moet het ook niet doen met een stekkerdoos ;)
Ik heb gewoon twee contrastekkers gebruikt, dan is het geheel wat beter weg te werken. Toegegeven, het is wat meer werk, maar het is bij mij wel strak, en zit stevig vast. Kan er echt op vertrouwen.

Renin
14 november 2010, 14:49
Je moet het ook niet doen met een stekkerdoos ;)
Ik heb gewoon twee contrastekkers gebruikt, dan is het geheel wat beter weg te werken. Toegegeven, het is wat meer werk, maar het is bij mij wel strak, en zit stevig vast. Kan er echt op vertrouwen.

Tegen welk printplaatje kijken we hier nu aan?

Wel een mooie oplossing. (Ik zou alleen willen dat het verlengsnoer los te koppelen zou zijn van de adapters, heb je dat met een reden zo vastgezet?



(en dat het een zwart snoer zou zijn :chicken:)

Nielsje
14 november 2010, 14:56
Tegen welk printplaatje kijken we hier nu aan?

Wel een mooie oplossing. (Ik zou alleen willen dat het verlengsnoer los te koppelen zou zijn van de adapters, heb je dat met een reden zo vastgezet?
(en dat het een zwart snoer zou zijn :chicken:)

De print is van de EHX small stone. De small stone wordt geleverd met een klepje wat niet in de behuizing verzinkt is. Als je de pootjes eraf haalt om er klitteband op te plakken voor de pedaltrain, staat 'ie niet stabiel met dat klepje. Derhalve heb ik het klepje (zit de batterijhouder op) verwijderd. Tja, ik zou het kunnen afplakken met wat tape bedenk ik me net :)

Het snoer is 'verlengt' als het ware, zodat ik er twee adapters mee kan voeden, de onespot en de adapter van m'n memory man. Die twee stekkers wilde ik perse vast hebben. Eerst wilde ik óf een eurochassis deel monteren, of een Powercon connector, maar er stonden een paar gigs in de planning en er was haast bij, dus hij zit nu gewoon goed vast met tie-raps.

Wit vs zwart snoer: Tja, ik wilde eigenlijk ook zwart, maar dat had ik niet liggen. Achteraf blijft het handig, want op het podium sterft het van de zwarte snoeren. Ik pluk de mijne er zo tussenuit :)

the sure thing
14 november 2010, 15:41
Ha Nielsje,

wanneer komt de PT2 er nou aan?!?!

Nielsje
14 november 2010, 15:47
Sterf :D

Ik heb dus nét een kist gekocht voor m'n junior (groot genoeg om ook een pt1 in te knallen..) staat er een pt2 met kist voor een aardig bedrag op marktplaats.

En nu heb ik geen geld meer :(
Bah..

Voorlopig nog even zo, sparen en dan kijken of ik een pt1 kan krijgen, of het hele zooitje weer weg doe :)

Kim Wilson
14 november 2010, 16:59
Zeg je het even als je die PT Jr. wegdoet? :ok:

kalmah
14 november 2010, 17:33
http://i299.photobucket.com/albums/mm289/ruudalberink/PB130006.jpg

Eea aangepast, best ok zo voor mij :)

FruscianteFan
14 november 2010, 18:00
Wat is het nut van een verzonken volumepedaal?

lollol
14 november 2010, 18:05
Ligt dat volumepedaal handig zo?:dontgeti:

kalmah
14 november 2010, 18:06
Jawel.. kan er van de zijkant bij en mn voet past er helemaal op dus geen probleem :)

Pepe
14 november 2010, 18:06
Afgezien van dat, waarom niet alles logisch naast elkaar? Het board kan dan voor de helft kleiner en je hoeft geen rondjes te rennen

kalmah
14 november 2010, 18:13
nja, het volumepedaal kan al niet in de lengte, want daar is de kist niet diep genoeg voor. En verder zijn de kabeltjes van de powerbrick niet al te lang, dus die wou ik graag centraal hebben..

jutter
14 november 2010, 18:16
...... en je hoeft geen rondjes te rennen

Hahaha, je bent artiest of je bent het niet!

lollol
14 november 2010, 19:17
Waarom is de kist in de lengte niet diep genoeg, dat is toch precies hetzelfde?
Verder, die voedingszooi kan echt veel kleiner, en er bestaan ook wel lange kabels;)

kalmah
14 november 2010, 19:55
Nja, een powerbrick, een 1spot en dus een stekkerdoos. Krijg het niet heel veel kleiner. En heb m'n kist er ook groot genoeg voor. En de lengte van het volumepedaal is langer dan de diepte van de kist..

JvD.
14 november 2010, 23:39
[Plaatje van een raar board]
Eea aangepast, best ok zo voor mij :)

Wat is de voorkant?
Het is verre weg het onhandigste board dat ik ooit heb gezien.

Pepe
14 november 2010, 23:56
Ik zat juist te denken, als je de chorus en tuner nou eens 180 graden draait, dan zit er weer logica in. Van welke kant je aan komt banjeren bepaalt dan je effect!

DemolitionColorScheme
18 november 2010, 19:44
NAD + NGD!

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/MiniRig.jpg

Fender '83 Silverface Champ + Alleycat Relics Custom Shop '51 Nocaster w/ Lindy Fralin pups

Ben bezig met een kleine handelbare rig, een Pedaltrain Mini (nieuwe versie, zonder dat hoge schot aan de achterkant):
- Tuner (nog even kijken of het een buffered tuner wordt of een true bypass)
- Vintage MXR Dyna Comp
- Analogman TS-808 RI (Silver mod)
- OD (high headroom / voltage OD - nog even kijken welke, anders gewoon nog een DLS op 18V)
- DMM (mod: true bypass)
- Loop-master Mini True Bypass Looper w/ 1 loop (waarschijnlijk gaat deze op de DMM):
Roland RE-501 Chorus Echo / Binson EchoRec B2 / whatever, ligt eraan als ik iets uit m'n muziekkamer wil aansluiten, voor de fun

... naar -> Fender '83 Silverface Champ

Power supply:
- Burkey Flatliner SIX

Er staat nu nog een EP-Booster, maar ik weet nog niet of ik die echt kan gebruiken bij deze rig omdat ik toch niet vaak luid ga spelen, dus als ik nog verder ga boosten ... ;)

JeroenSchaaf
18 november 2010, 19:47
Nice mooi setje zo!

Lodedsvd
18 november 2010, 20:11
ziet er idd mooi uit, hoe doet die amp het?

DemolitionColorScheme
18 november 2010, 21:14
Thanks, guys!
De Champ is echt een leuk ding. Simpel met 3 controls, Vol, Treble en Bass en blijft op 10 nog clean met m'n singlecoils. Op 10 krijg je ook natuurlijke compressie en klinkt 'ie ècht sweet met een ton aan natuurlijke sustain.
Ik zocht een kleine buizenbak die ook zachtjes nog goed zou klinken en deze is daar perfect voor. Natuurlijk klinkt hij op 10 het allermooist, maar op 5 of 7 klinkt hij ook uitstekend!

Lodedsvd
18 november 2010, 21:30
Thanks, guys!
De Champ is echt een leuk ding. Simpel met 3 controls, Vol, Treble en Bass en blijft op 10 nog clean met m'n singlecoils. Op 10 krijg je ook natuurlijke compressie en klinkt 'ie ècht sweet met een ton aan natuurlijke sustain.
Ik zocht een kleine buizenbak die ook zachtjes nog goed zou klinken en deze is daar perfect voor. Natuurlijk klinkt hij op 10 het allermooist, maar op 5 of 7 klinkt hij ook uitstekend!

ik denk dat ik naar net het zelfde op zoek ben..
mar zijn drie knoppen niet weinig?

Midwolda
18 november 2010, 21:37
Drie knoppen is al overkill, treble en bass zet je gewoon vast op 9. :D

DemolitionColorScheme
18 november 2010, 21:44
ik denk dat ik naar net het zelfde op zoek ben..
mar zijn drie knoppen niet weinig?
Ligt eraan wat je nodig hebt? Sommigen doen het met 1 knop, maar een 2-band EQ en Volume is voor mij toch ècht wel het minimum. Mis ik een spring reverb? Sure, maar mis ik een mid knop? Eigenlijk bij deze amp niet.

DEA100MKIV
19 november 2010, 23:56
Heerlijk simpel !!! Ik zou zeggen ooooh wat mooi!!!

Guitarleon
20 november 2010, 15:19
hierbij even een paar foto's van de laatste versie van mijn bordje:

http://i676.photobucket.com/albums/vv123/LeonWestenberg1986/ee37421a.jpg
http://i676.photobucket.com/albums/vv123/LeonWestenberg1986/131396a8.jpg
http://i676.photobucket.com/albums/vv123/LeonWestenberg1986/7c2a6e7c.jpg

het zit als volgt aangesloten:

- gitaar > input bord > korg pitchblack tuner > input Boss NS2 Noise supressor > Send Boss NS2 > Vox Wah > Wampler Ego Compressor > Fulldrive 2 > Modded TS9 (cleanboost functie) > Fulltone OCD > Return Boss NS-2 > output Boss NS-2 > Line6 MM4 > Line6 DL4 > output bord > Amp (Delta Blues 115)

Het geheel is gemonteerd in een showmaster 48 en wordt gevoed door een Pedal Power 2, die onder de verdieping in het bord gemonteerd zit.

muziekschuur
20 november 2010, 15:32
Mooooooooooi....

toneblo
20 november 2010, 15:47
Waarom geen haakse pluggen of aansluitingen aan zijkant?

Guitarleon
20 november 2010, 16:10
waarom zou ik daar haakse pluggen in doen? het gaat prima zo. Ik heb genoeg ruimte met mijn voet op de wah, en raak de pluggen nooit.
Zit er nu al meer dan een jaar op, en gaat nog steeds perfect.
soms heb ik er trouwens wel een haakse plug in, maar dat haalt erg onhandig los, doordat die neutrik chassisdelen de plug vergrendelen en het haakse deel dan voor het lipje zit...

jaguwar
20 november 2010, 16:47
NAD + NGD!

geile amp + geile gitaar + geil effect

Fender '83 Silverface Champ + Alleycat Relics Custom Shop '51 Nocaster w/ Lindy Fralin pups

Ben bezig met een kleine handelbare rig, een Pedaltrain Mini (nieuwe versie, zonder dat hoge schot aan de achterkant):
- Tuner (nog even kijken of het een buffered tuner wordt of een true bypass)
- Vintage MXR Dyna Comp
- Analogman TS-808 RI (Silver mod)
- OD (high headroom / voltage OD - nog even kijken welke, anders gewoon nog een DLS op 18V)
- DMM (mod: true bypass)
- Loop-master Mini True Bypass Looper w/ 1 loop (waarschijnlijk gaat deze op de DMM):
Roland RE-501 Chorus Echo / Binson EchoRec B2 / whatever, ligt eraan als ik iets uit m'n muziekkamer wil aansluiten, voor de fun

... naar -> Fender '83 Silverface Champ

prachtig functioneel klein setje... en het board van Leon is ook yummie, doet me er aan denken dat wanneer ik mijn patchbay ga bouwen, ik misschien toch ook best van die locing jack aansluitingen kan gebruiken. kan ik die ook bij Newtone krijgen?

volledig off topic: vandaag mijn Small Clone aangekregen maar het batterijklepje is mssing, weet iemand toevallig waar ik daar aan kan geraken?

rpl
20 november 2010, 19:14
@ DemolitionColorScheme

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/MiniRig.jpg

Mooie set :ok:

Souplol
20 november 2010, 19:21
hierbij even een paar foto's van de laatste versie van mijn bordje:

http://i676.photobucket.com/albums/vv123/LeonWestenberg1986/ee37421a.jpg


Dat is nog eens een geil plankje!

Riky
20 november 2010, 20:48
Dat is nog eens een geil plankje!

inderdaad! Gaaf! Ik zou het erop kunnen doen!

the sure thing
20 november 2010, 20:51
hierbij even een paar foto's van de laatste versie van mijn bordje:

http://i676.photobucket.com/albums/vv123/LeonWestenberg1986/ee37421a.jpg
http://i676.photobucket.com/albums/vv123/LeonWestenberg1986/131396a8.jpg
http://i676.photobucket.com/albums/vv123/LeonWestenberg1986/7c2a6e7c.jpg

het zit als volgt aangesloten:

- gitaar > input bord > korg pitchblack tuner > input Boss NS2 Noise supressor > Send Boss NS2 > Vox Wah > Wampler Ego Compressor > Fulldrive 2 > Modded TS9 (cleanboost functie) > Fulltone OCD > Return Boss NS-2 > output Boss NS-2 > Line6 MM4 > Line6 DL4 > output bord > Amp (Delta Blues 115)

Het geheel is gemonteerd in een showmaster 48 en wordt gevoed door een Pedal Power 2, die onder de verdieping in het bord gemonteerd zit. De Wampler ego compressor, heb je die al vergeleken met andere compressors?

Guitarleon
21 november 2010, 01:36
ik heb zo'n beetje iedere compressor die op de markt is gehad of getest, en deze is "het" wel voor mij... heb zitten twijfelen tussen de barber tonepress en een keeley 4-knob, maar ik vond de keeley erg duur en de barber gaf me niet genoeg "dikke" compressie, zoals ik van bijvoorbeeld een dynacomp gewend ben.
De wampler heeft het beste van 2 werelden; het geluid is erg vergelijkbaar met de keeley, en hij heeft (net als de barber) blend knop, waardoor hij zeer precies in te stellen is. Ik heb ook het idee dat de wampler minder ruis geeft bij extreme instellingen.

DemolitionColorScheme
21 november 2010, 14:02
@ DemolitionColorScheme

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/MiniRig.jpg

Mooie set :ok:
Thanks! Het is ook eens leuk om naast m'n gigantische rig een kleintje te hebben. Soms is even back to basics gaan weer wat je nodig hebt.

toneblo
21 november 2010, 14:54
jaja, nu wel gezien...
Lijkt mij beter dat je nu ook even in alle andere aanverwante topics je setje laat zien, zijn we daar ook weer vanaf..

Wel smaakvol setje.

DemolitionColorScheme
22 november 2010, 00:56
jaja, nu wel gezien...
Lijkt mij beter dat je nu ook even in alle andere aanverwante topics je setje laat zien, zijn we daar ook weer vanaf..

Wel smaakvol setje.
Zeikwijf.
Dat iemand anders die foto quote wil niet zeggen dat ik overal die foto plaats. 1x in dit topic en 1x in het topic betreffende gitaar. Nou-Nou.

Wat vindt je van m'n nieuwe aanwinst?
http://www.long-mcquade.com/files/123/lg_561890.jpg

Mr10
23 november 2010, 14:56
http://lh5.ggpht.com/_T8O8PMdEuuc/TOvF6LVZVfI/AAAAAAAAMmc/4EHH-SE6fL0/s640/P1030740.JPG
Dit is mijn pedalboard in wording. Het EH talking pedal heb ik ooit 2e hands op de kop getikt. Ik vind het geluid niet in alle standen mooi maar het is wel bruikbaar en weer eens wat anders. Ik denk dat ik nog een switch ga aanschaffen om de meeste effecten die niet TB zijn uit te kunnen schakelen. Misschien ook met een buffer erin, ik zit te denken aan de Radial Bigshot Mix Effects.

Nielsje
23 november 2010, 15:21
Leuk, maar krijg je het deksel er ook op? :)

Mr10
23 november 2010, 16:07
Leuk, maar krijg je het deksel er ook op? :)

Goed gezien, nee dat lukt niet... dat krijg je als je alleen de voet van pedalen opmeet :(
Mocht er nog een tijd komen dat ik hem veel ga meenemen dan verzin ik er wel wat op.

jim__
23 november 2010, 16:48
Ok, ik heb mijn setup er al eerder op gezet, maar gezien mijn recente wijziging m'n nieuwe compacte setup:
TC Electronic Polytune
Dunlop Crybaby
Carl Martin Quattro
Brace Audio DWG1000
Behringer PB600
http://lh3.ggpht.com/_RSf8wrB_eSg/TOl4_rIzs6I/AAAAAAAAANE/-WYhFc5V3Is/s800/DSC00256.jpg

Riky
23 november 2010, 17:38
Goed gezien, nee dat lukt niet... dat krijg je als je alleen de voet van pedalen opmeet :(
Mocht er nog een tijd komen dat ik hem veel ga meenemen dan verzin ik er wel wat op.

goed gezien? Valt best wel erg op hoor:P

Best een een fail, maar niet erg;) leer je van. Ik heb inmiddels ook aardig wat pedalboards gemaakt in vrij korte tijd. Het wordt wel steeds beter, maar perfect is de laatste versie ook nog laaaang niet.

refused199
23 november 2010, 17:46
http://lh5.ggpht.com/_T8O8PMdEuuc/TOvF6LVZVfI/AAAAAAAAMmc/4EHH-SE6fL0/s640/P1030740.JPG

Hoe bevalt die tuner? Hoor er goede en slechte dingen over maar ben zelf ook nog altijd op zoek naar zo'n ding dus zit een beetje te twijfelen of het loont om er toch wat meer aan uit te geven en gewoon direct een goeie (tu2 boss oid) aan te schaffen.

HaroldA
23 november 2010, 17:48
Hoe bevalt die tuner? Hoor er goede en slechte dingen over maar ben zelf ook nog altijd op zoek naar zo'n ding dus zit een beetje te twijfelen of het loont om er toch wat meer aan uit te geven en gewoon direct een goeie (tu2 boss oid) aan te schaffen.

Koop dan een Korg Pitchblack: goedkoper, beter en zelfs een goede (lees: true) bypass! :ok:

guus-25
23 november 2010, 17:53
Ok, ik heb mijn setup er al eerder op gezet, maar gezien mijn recente wijziging m'n nieuwe compacte setup:
TC Electronic Polytune
Dunlop Crybaby
Carl Martin Quattro
Brace Audio DWG1000
Behringer PB600
http://lh3.ggpht.com/_RSf8wrB_eSg/TOl4_rIzs6I/AAAAAAAAANE/-WYhFc5V3Is/s800/DSC00256.jpg

1e die ik zie met zo'n behringer/boss board :soinnocent:

DemolitionColorScheme
23 november 2010, 22:19
Koop dan een Korg Pitchblack: goedkoper, beter en zelfs een goede (lees: true) bypass! :ok:
Dat ligt eraan ...
Voor sommigen rigs kun je beter een buffered tuner hebben en voor de andere een true bypass.

JimiDylan
23 november 2010, 22:44
Dat ligt eraan ...
Voor sommigen rigs kun je beter een buffered tuner hebben en voor de andere een true bypass.

Dat ding is ongeacht bypass of niet sowieso beter in tunen, sneller, vloeiender, precieser, kleiner, mooier, goedkoper. Wat wil je nog meer? :P

FruscianteFan
23 november 2010, 22:49
Achja, er zijn ook hordes gitaristen die jarenlang prima met een TU-2 hebben gewerkt en/of dat nog steeds doen. Niks mis mee toch?

lollol
23 november 2010, 22:53
Goed gezien, nee dat lukt niet... dat krijg je als je alleen de voet van pedalen opmeet :(
Mocht er nog een tijd komen dat ik hem veel ga meenemen dan verzin ik er wel wat op.

Wat dacht je van haakse pluggen?:sssh:

Tankman
23 november 2010, 23:00
Wat dacht je van haakse pluggen?:sssh:

Dan krijgt hij het deksel er nog niet op vanwege dat vliegdekschip achtige landingsplatform van een Electro Harmonix pedaal...

HaroldA
23 november 2010, 23:07
Dan krijgt hij het deksel er nog niet op vanwege dat vliegdekschip achtige landingsplatform van een Electro Harmonix pedaal...

http://www.toolware-gereedschap.nl/images/Carolus_ijzerzaag_9130.00_1887866.jpg

Liquid_Metal
23 november 2010, 23:17
http://www.toolware-gereedschap.nl/images/Carolus_ijzerzaag_9130.00_1887866.jpg

Resale? Bij mij blijft niets langer dan een jaar :P.

HaroldA
23 november 2010, 23:21
Dat ligt eraan ...
Voor sommigen rigs kun je beter een buffered tuner hebben en voor de andere een true bypass.

Goede buffer: :ok:
TU-2 buffer: :(

william251082
23 november 2010, 23:55
Pedalboard
http://i921.photobucket.com/albums/ad60/piblips/IMG_0371.jpg
http://i921.photobucket.com/albums/ad60/piblips/IMG_0368.jpg
http://i921.photobucket.com/albums/ad60/piblips/IMG_0364.jpg
http://i921.photobucket.com/albums/ad60/piblips/IMG_0345.jpg

Nielsje
23 november 2010, 23:57
Als alles toch in een looper zit, waarom dan niet het wah pedaal een van de zijde aan de rand van je board plaatsen...?
Verder zie ik dat je het allemaal redelijk inefficiënt hebt ingedeeld, het past prima op een Pedaltrain JR!

Dat gezegd hebbende, wil je je PT2 wellicht ruilen tegen een Junior? :D
Want dit is mijn situatie:

http://img838.imageshack.us/img838/6756/img8102y.jpg
En dan staat m'n wah naast m'n board... :)

william251082
23 november 2010, 23:59
Als alles toch in een looper zit, waarom dan niet het wah pedaal een van de zijde aan de rand van je board plaatsen...?

Daar zit de in/out kabel.

william251082
24 november 2010, 00:02
Deluxe memory "tonesuck" man

william251082
24 november 2010, 00:05
[QUOTE=Nielsje;2515622]Als alles toch in een looper zit, waarom dan niet het wah pedaal een van de zijde aan de rand van je board plaatsen...?
QUOTE]
Alles zijn in the looper want ik wil geen pedalboard tapdancing:stop::ok:

Nielsje
24 november 2010, 00:15
Je snapt niet wat ik bedoel.
Je kan toch prima de wah dan neerzetten waar de pog nu staat?
Die zit immers toch in de looper. Hoef je niet als je wah't met je voet over de looper heer, maar goed.

En de memory man: die heeft een behandeling gehad van de doctor :)

toneblo
24 november 2010, 06:17
Pedalboard
http://i921.photobucket.com/albums/ad60/piblips/IMG_0371.jpg
http://i921.photobucket.com/albums/ad60/piblips/IMG_0368.jpg
http://i921.photobucket.com/albums/ad60/piblips/IMG_0364.jpg
http://i921.photobucket.com/albums/ad60/piblips/IMG_0345.jpg


Van wie ( welk merk ) is die looperbox eigenlijk?

Kim Wilson
24 november 2010, 07:57
Koop dan een Korg Pitchblack: goedkoper, beter en zelfs een goede (lees: true) bypass! :ok:
Of een Korg DT-10. Net zo goed, volgens mij nog goedkoper, beter afleesbaar en buffered.

Maleco
24 november 2010, 08:50
Heeft de DT-10 dan wel een "goede" buffer?
Waar zit het verschil dan in?

Nielsje
24 november 2010, 08:57
Pff die discussie is al honderden keren gevoerd hier..
Ga maar zoeken, hup! :)

william251082
24 november 2010, 09:01
Van wie ( welk merk ) is die looperbox eigenlijk?

http://www.loop-master.com/

Maleco
24 november 2010, 09:02
Ik weet wel wat een buffer is,
maar niet wat de ene buffer goed maakt en de andere niet..:makeup:

Wicked Willy
24 november 2010, 10:03
http://lh5.ggpht.com/_JqnuH8ZIN5g/TOzUcxdxpzI/AAAAAAAAHN4/t_oWIV_4Vq8/IMG_4731.jpg

Een kleine update.....
Eruit: niks!
Erin: Box of Rock! (en wat nieuwe kabels etc)

Wat is het allemaal? Koch Footswitch, Fulltone OCD, MXR EVH Phase 90, Boss TR2, Zvex Box of Rock, Line6 DL4, Digitech Whammy, Vox Clyde Mccoy Wah, Zvex Fuzzfactory, Korg DT 10.

Mr10
24 november 2010, 22:30
Koop dan een Korg Pitchblack: goedkoper, beter en zelfs een goede (lees: true) bypass! :ok:

Deze Behringer had ik al vóór ik wist wat True Bypass was ;-) Nu heb ik hem niet in mijn signaalketen zitten maar prik ik het snoer er in als ik wil stemmen (ik gebruik hem niet om op te treden). Het stemmen doet hij wat mij betreft goed.
De tip van een tuner met een goede buffer erin vind ik trouwens ook wel interessant want al lezende denk ik dat ik dat wel eens zou kunnen gebruiken.

Mr10
24 november 2010, 22:48
http://www.toolware-gereedschap.nl/images/Carolus_ijzerzaag_9130.00_1887866.jpg

HAHA, doet me aan deze denken:
http://www.youtube.com/watch?v=A52p9jc-gOo

lauke_101
25 november 2010, 07:59
http://lh5.ggpht.com/_JqnuH8ZIN5g/TOzUcxdxpzI/AAAAAAAAHN4/t_oWIV_4Vq8/IMG_4731.jpg

Een kleine update.....
Eruit: niks!
Erin: Box of Rock! (en wat nieuwe kabels etc)

Wat is het allemaal? Koch Footswitch, Fulltone OCD, MXR EVH Phase 90, Boss TR2, Zvex Box of Rock, Line6 DL4, Digitech Whammy, Vox Clyde Mccoy Wah, Zvex Fuzzfactory, Korg DT 10.

Kom je nog wel fatsoenlijk bij de footswitches van die ZVex pedalen en je Phase 90?
Je collectie pedalen vind ik overigens niet bepaald slecht, ik zou wel eens een dagje of wat met zo'n boardje rond kunnen klooien ;)

rhcp_schipper
25 november 2010, 12:13
Kleine verandering aan mijn pedalboard. Arion chorus eraf, Visual sound H2O erop. Erg fijn pedaal moet ik zeggen.

http://lh6.ggpht.com/_AtCjKOBezbI/TO5EUrsRQ5I/AAAAAAAAAvY/3yEGWGPmgco/s640/DSC01110.JPG

Pedalboard is nu wel af voor hoe lang het duurt. Nu concentreren op andere dingen. Ampje bouwen word het eerste wat ik ga doen, denk dat het een champ clone word.

titzenpitzer
25 november 2010, 13:12
Aaaah mooi plankje :) wat voor een pedaal is die volledig linksboven?

HaroldA
25 november 2010, 13:14
Aaaah mooi plankje :) wat voor een pedaal is die volledig linksboven?

Ik zie er FA-1 op staan, dus het zal wel een Boss FA-1 clone zijn?

almarvk
25 november 2010, 13:20
Een originele HWA?

HaroldA
25 november 2010, 13:22
Een originele HWA?

Zo te zien wel: http://files.effectsdatabase.com/gear/thumbs/hwa_fetampclone_001.jpg


http://www.effectsdatabase.com/model/hwa/fa1

rhcp_schipper
25 november 2010, 13:40
Yes, het is de HWA Fa-1 clone!

Wicked Willy
25 november 2010, 13:51
Kom je nog wel fatsoenlijk bij de footswitches van die ZVex pedalen en je Phase 90?
Je collectie pedalen vind ik overigens niet bepaald slecht, ik zou wel eens een dagje of wat met zo'n boardje rond kunnen klooien ;)

Dat gaat prima hoor, hier niet goed te zien, maar er is een hoogteverschil.

Tupp
25 november 2010, 16:42
De Wampler ego compressor, heb je die al vergeleken met andere compressors?


hierbij even een paar foto's van de laatste versie van mijn bordje:

http://i676.photobucket.com/albums/vv123/LeonWestenberg1986/ee37421a.jpg
http://i676.photobucket.com/albums/vv123/LeonWestenberg1986/131396a8.jpg
http://i676.photobucket.com/albums/vv123/LeonWestenberg1986/7c2a6e7c.jpg

het zit als volgt aangesloten:

- gitaar > input bord > korg pitchblack tuner > input Boss NS2 Noise supressor > Send Boss NS2 > Vox Wah > Wampler Ego Compressor > Fulldrive 2 > Modded TS9 (cleanboost functie) > Fulltone OCD > Return Boss NS-2 > output Boss NS-2 > Line6 MM4 > Line6 DL4 > output bord > Amp (Delta Blues 115)

Het geheel is gemonteerd in een showmaster 48 en wordt gevoed door een Pedal Power 2, die onder de verdieping in het bord gemonteerd zit.



Zeker een mooi bord!.
Heb zelf een showmaster 24 die ik ook wil ombouwen tot een mooi bord. Zie dat jij een hele nette in- en output hebt + die voedingskabel. Hoe kom je aan zo'n systeem?

Henri H
25 november 2010, 23:20
Zoveel mogelijk pedalen op één van m'n houten plankjes, speciaal voor de Tele-meeting a.s. zaterdag.
Ik ben van plan om binnenkort een nieuwe plank te maken, en heb al wat leuke ideetjes....

http://lh3.ggpht.com/_tg2m_JiG_wQ/TO7euNXciNI/AAAAAAAAALs/YWifA8u_fao/s512/Afb0013.jpg

http://lh6.ggpht.com/_tg2m_JiG_wQ/TO7ecorlEGI/AAAAAAAAALU/AOhHndiuOzM/s640/Afb0008.jpg

Signaal-pad:
Goudie FX 808+ > PB > WH-10 (wat ervan over is :soinnocent:) > Newtone Flower Booster (SHO kloon) > Afterimage > MXR Scripts Phaser > Maxon OD-808 > Ibanez DL10 > BOSS DD-3 > HOOK Captain 34/Mesa Stiletto/JCM 800.

Guitarleon
25 november 2010, 23:32
Zeker een mooi bord!.
Heb zelf een showmaster 24 die ik ook wil ombouwen tot een mooi bord. Zie dat jij een hele nette in- en output hebt + die voedingskabel. Hoe kom je aan zo'n systeem?

bij een PA bedrijf (decilux in hengelo) een zwarte penn/elcom inbouwschaal, powercon chassisdeel, powercon kabel en de neutrik chassis gekocht. effe bakken met de soldeerbout en klaar is kees!

DemolitionColorScheme
26 november 2010, 09:39
http://lh3.ggpht.com/_tg2m_JiG_wQ/TO7euNXciNI/AAAAAAAAALs/YWifA8u_fao/s512/Afb0013.jpg

Leuke Tele! Doet me denken aan die van mij.
Ik was overigens ook uitgenodigd voor de Tele-meeting, maar ik kan dan niet.

Henri H
26 november 2010, 10:02
Leuke Tele! Doet me denken aan die van mij.
Ik was overigens ook uitgenodigd voor de Tele-meeting, maar ik kan dan niet.Dank je! Het is een fantastische gitaar.

Jammer dat je niet op de Tele-meeting kan zijn.

robert-gitarist
26 november 2010, 23:14
Toch heeft die HOOK switch echt een hoog kerstmis gehalte.... :D ;)

Mooie foto's Henri, zeker leuk spul heb je :)

Guitarleon, lekker board! Wat vind je van de modulatie effecten van de Line6? (die lompe blauwe bak). Ik hoor daar namelijk erg veel verschillende meningen over.

jaywalker
27 november 2010, 16:10
@Erg mooi bord H.huisjes. Volgens mij heb je er veel tijd en aandacht aan besteed.

Guitarleon
27 november 2010, 19:51
Guitarleon, lekker board! Wat vind je van de modulatie effecten van de Line6? (die lompe blauwe bak). Ik hoor daar namelijk erg veel verschillende meningen over.

Thanks! de effecten van de MM4 klinken op zich wel aardig, ik gebruik van de MM4 eigenlijk alleen de Tremolo effecten. Deze vind ik erg goed. Ik heb van de Opto tremolo en de Bias tremolo elk een langzame en een snelle geprogrammerd. En daar dus alle presets mee vol.
De rest van de effecten gebruik ik haast nooit. Af en toe een nirvana achtige diepe chorus en de leslie effecten zijn ook wel prima. De phasers en flangers gebruik ik nooit.
Hij gaat er denk ik nog wel een keer af voor een ander tremolo pedaal en een extra delay of reverb pedaal. Ik zit zwaar te denken aan zo'n strymon blue sky... maar erg duur helaas.
Het is met een MM4 in ieder geval wel fijn dat je alles bij je hebt. Als de muziek vereist dat je een bepaald effect nodig hebt, heb je altijd een zeer acceptabele variant beschikbaar.

Henri H
27 november 2010, 23:39
@Erg mooi bord H.huisjes. Volgens mij heb je er veel tijd en aandacht aan besteed.Thx.
Je bedoelt dat ik veel tijd en aandacht aan het uitzoeken v.d pedalen heb besteed? Dat klopt wel; veel inlezen, vooral hier op het forum, en dan op MP en Ebay rondneuzen etc.
Het board op zich stelt niks voor; multiplex plankje met 2 vuren/grenen latjes, houtlijm/schroeven/spijkers, klittenband en wat matzwarte primer.
Ik was er in een middagje mee klaar.

@Robert: Dat ker(st)mis-gehalte klopt idd, maar het andere uiterste is dit:

http://lh5.ggpht.com/_tg2m_JiG_wQ/TO7euKW-DyI/AAAAAAAAALw/rZPexW7Sd_c/s640/Afb0015.jpg

:)

Mr. Dynamite
28 november 2010, 11:14
Ziet er strak uit hoor! :ok:
Wat is dat voor pedaal, naast je hook switch?

Johannes
28 november 2010, 11:30
Goudie FX 808+

Henri H
28 november 2010, 11:59
Ziet er strak uit hoor! :ok:
Wat is dat voor pedaal, naast je hook switch?


Goudie FX 808+Inderdaad. :)

Ik heb ook een Maxon OD808, maar vond de HOOK daar niet echt lekker op reageren.
De Goudie FX geeft 'm net ff die extra schop, is bovendien veelzijdiger, meer gain, maar ook een "clean" boost.
Hij klinkt wat "harder" en "killer" dan de Maxon.

Kim Wilson
28 november 2010, 15:07
Ik heb het pedalboard van Huisjes gisteren IRL gezien en een paar dingen gehoord. Die Goudie klinkt idd ook wel echt te gek! Zeker i.c.m. de HOOK. :ok:

Ferraririk
28 november 2010, 15:18
IK HEB OPEENS GAS VOOR EEN HOOK (puur en alleen om de footswitch:soinnocent:)

TwanBG
28 november 2010, 17:38
Sinds mijn vorige foto toch weer twee grote veranderingen. Hij ziet er nu als volgt uit:

http://img529.imageshack.us/img529/2601/fotozk.jpg

Vanuit mijn Fender Strat (HSS) in de Oxfuzz germanium > Polytune > RMC-4 Picture Wah > Mini DejaVibe > BD-2 > TS-808 > DL-4 en dan naar een Fender Blues Junior Texas Red.

Zoals je niet kunt zien kan er links van de Vibe nog één stompboxje. Octavia? We'll see!

Buzzel
28 november 2010, 18:03
Sinds mijn vorige foto toch weer twee grote veranderingen. Hij ziet er nu als volgt uit:

*foto*

Vanuit mijn Fender Strat (HSS) in de Oxfuzz germanium > Polytune > RMC-4 Picture Wah > Mini DejaVibe > BD-2 > TS-808 > DL-4 en dan naar een Fender Blues Junior Texas Red.

Zoals je niet kunt zien kan er links van de Vibe nog één stompboxje. Octavia? We'll see!

Hoe bevalt jou Polytone? Ik zit er al een tijdje op te gassen, maar vraag me toch altijd weer af of het meerwaarde heeft boven een gewone tuner in dat prijs segment.

FruscianteFan
28 november 2010, 18:34
Ik zag dat de zanger/gitarist van Oceansize er een had, maar wel de hele tijd per snaar stemde. Ook de bassist van mijn band zegt de polyfone modus nooit echt te gebruiken.

Daarnaast blijkt hij bij een directe test met mijn Korg DT-10 (via de bypass out naar de Polytune) niet zo nauwkeurig te zijn als die Korg.

HaroldA
28 november 2010, 18:42
Daarnaast blijkt hij bij een directe test met mijn Korg DT-10 (via de bypass out naar de Polytune) niet zo nauwkeurig te zijn als die Korg.

Mooi, dan hoef ik voorlopig niet over te stappen! Mijn Turbo Tuners zijn zelfs nog nauwkeuriger dan de DT-10. ;)

the sure thing
28 november 2010, 18:51
Mooi, dan hoef ik voorlopig niet over te stappen! Mijn Turbo Tuners zijn zelfs nog nauwkeuriger dan de DT-10. ;)De turbo tuner is op papier in alles de beste.

HaroldA
28 november 2010, 18:52
De turbo tuner is op papier in alles de beste.

Niet in het polyfonisch stemmen ;)

toneblo
28 november 2010, 18:54
De turbo tuner is op papier in alles de beste.

.... een papieren pedalboard..... hm..











Aan het eind van de avond geeft dat zo'n rommeltje, papier machee!

Mr. Dynamite
28 november 2010, 19:01
Toch lijkt het me erg handig zon Polytune.
Maar de Pitchblack voldoet nog super nu :hippie: En meestal weet je zelf wel welke snaar ontstemt is dus daar hoef je het ook niet voor te doen :)

TwanBG
28 november 2010, 19:53
Hoe bevalt jou Polytone? Ik zit er al een tijdje op te gassen, maar vraag me toch altijd weer af of het meerwaarde heeft boven een gewone tuner in dat prijs segment.

Ik heb hem nu sinds april en ben er héél erg tevreden mee. Hij is ideaal voor bandsituaties; tijdens repetities en gigs. Ik gebruik hem vrijwel altijd in de 'poly' mode en ook daarin is hij echt accuraat genoeg.

Mocht je alleen op je slaapkamer spelen, dan is de 'poly' functie misschien niet BROODnodig, maar in een band is hij perfect. Je bent letterlijk binnen enkele seconden klaar, en sta je nog perfect in tune, dan weet je dat ook binnen 1 seconde (en niet pas na 10 seconden).

Ik heb ook gekeken naar die Strobe tuner (veel ingelezen) en de 'vertrouwde' Boss TU-3, maar ben nog steeds superblij dat ik toen de (redelijk nieuwe) Polytune heb gekocht. Daarbij was mijn gedachte ook: hij kán ook in losse snaar 'needle' mode, dus ik heb altijd 2 opties!

Oftewel; zeker even proberen, vooral als je in een band speelt maar ook gewoon als je thuis snel weer (zuiver) wilt spelen!

william251082
28 november 2010, 21:35
http://i921.photobucket.com/albums/ad60/piblips/IMG_0364.jpg

Henri H
28 november 2010, 21:52
Last van Alzheimer William? (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=2515619&postcount=11382) ;)

De knoppen van de looper lijken erg dicht opelkaar te zitten, of valt dat mee?

schizo910
28 november 2010, 22:39
Nee, hij is vast gewoon blij met z'n zendrive...

TwanBG
28 november 2010, 22:43
Nee, hij is vast gewoon blij met z'n zendrive...

Die stond er toen ook al! :)

Henri H
28 november 2010, 22:47
Ja, en z'n Kalamazoo, BB en Chinese tekens drives. :soinnocent:

sjaak1990
28 november 2010, 23:54
Ik zag dat de zanger/gitarist van Oceansize er een had, maar wel de hele tijd per snaar stemde. Ook de bassist van mijn band zegt de polyfone modus nooit echt te gebruiken.


Grappig heb dat ook gezien, wat was oceansize ziek zeg...heb ze drie keer gezien dat weekend, wat een band!

Misschien omdat hij met een half oog naar zn tuner kijkt? ik weet het niet, ik zat ook aan een polutune te denken maar hoor toch wat minder positieve dingen.

FruscianteFan
29 november 2010, 00:06
Grappig heb dat ook gezien, wat was oceansize ziek zeg...heb ze drie keer gezien dat weekend, wat een band!

Misschien omdat hij met een half oog naar zn tuner kijkt? ik weet het niet, ik zat ook aan een polutune te denken maar hoor toch wat minder positieve dingen.
Hij was natuurlijk in eerste instantie niet bezig met stemmen, en ik kan me voorstellen dat je als doorgewinterde muzikant nou eenmaal gewend bent om zo te stemmen.

Moet trouwens zeggen dat ik het best een goed optreden vond (Doornroosje), maar het deed me wel weer bedenken dat het zeker niet mijn favoriete band is.

Verder: volgens mij is die polytune prima hoor. Ik heb hem inmiddels een paar keer voor de gein gebruikt, en er is zeker niks mis mee en het polygedoe is mooi meegenomen. Dat hij een fractie minder nauwkeurig is dan de DT-10 zou ik normaal gesproken niet erg vinden, maar ik was die dag bezig met opnames - en als je er dan achter komt dat je eigen stemapparaat een fractie nauwkeuriger is, heb je geen reden meer om andermans stemapparaat te gebruiken.

jim__
29 november 2010, 08:56
Ik stem normaal gesproken ook per snaar op m'n polytune (is toch even preciezer), alleen tussen nummers door bij een optreden sla ik ze vaak allemaal even aan als check. Daarvoor is het wel erg makkelijk, toch als een soort zekerheidje.

Rick trodat
29 november 2010, 13:39
Met zoveel pedalen heb je toch niet echt een 5 way looper nodig lijkt me.

HaroldA
29 november 2010, 13:45
Met zoveel pedalen heb je toch niet echt een 5 way looper nodig lijkt me.

Ik tel 7 loops, en een losse uitgang voor de tuner. Verder zijn bijna al z'n pedalen true bypass, dus ik zie het ut er ook helemaal niet in.

william251082
29 november 2010, 14:02
Ik tel 7 loops, en een losse uitgang voor de tuner. Verder zijn bijna al z'n pedalen true bypass, dus ik zie het ut er ook helemaal niet in.

Ik wil zeker geen pedalboard tap dancing! daarom met de looper dus...

Het klinkt beter en helderder ook met de looper dan met alleen die pedaltjes, Ibanez CS9 is geen true bypass trouwens.

7 pedaaltjes in de looper, 1 knop masterbypass en 1 knop voor de tuner! De looper heeft ook 2 stereo out dan kan ik 2 versterkers gebruiken.

Fragedallic
29 november 2010, 14:13
Ik wil zeker geen pedalboard tap dancing! daarom met de looper dus...

Het klinkt beter en helderder ook met de looper dan met alleen die pedaltjes, Ibanez CS9 is geen true bypass trouwens.

7 pedaaltjes in de looper, 1 knop masterbypass en 1 knop voor de tuner! De looper heeft ook 2 stereo out dan kan ik 2 versterkers gebruiken.


maar met deze looper doe je ze toch ook indivueel aan of uit?
dan heb je de pedalen dus alleen in de loopmaster om van de master bypass gebruik te maken, toch?

mooie pedals btw! ik mis m'n wizard wah een beetje....

HaroldA
29 november 2010, 14:13
7 pedaaltjes in de looper, 1 knop masterbypass en 1 knop voor de tuner! De looper heeft ook 2 stereo out dan kan ik 2 versterkers gebruiken.

Ik zie geen geïsoleerde jacks, dus die 2 versterkers zou ik niet aandurven.

Als alles helderder klinkt dankzij de looper zou ik er een goede buffer tussen zetten en de CS9 in een enkele looper zetten of true bypass (laten) maken.

Maar als jij blij bent met je looper: :ok:

the sure thing
29 november 2010, 19:18
... ff tussendoor: is er een gitaarzaak in Amsterdam of Utrecht die lava-patchkabels (of Lava knutsel-setjes) verkopen? Feedback, Dirk Witte, Dijkman en Sound Plaza in ieder geval niet....

Nielsje
29 november 2010, 19:28
Met zoveel pedalen heb je toch niet echt een 5 way looper nodig lijkt me.


Ik tel 7 loops, en een losse uitgang voor de tuner. Verder zijn bijna al z'n pedalen true bypass, dus ik zie het ut er ook helemaal niet in.

Och, ik snap het wel hoor. Mooi alle knoppen naast elkaar op een rijtje, niet het risico dat je potmeters verdraait met schakelen, dat soort dingen :)


... ff tussendoor: is er een gitaarzaak in Amsterdam of Utrecht die lava-patchkabels (of Lava knutsel-setjes) verkopen? Feedback, Dirk Witte, Dijkman en Sound Plaza in ieder geval niet....

Moet het een echte winkel zijn? Er is toch zo'n webshop in Nederland die ze heeft?

Kim Wilson
29 november 2010, 20:06
Ik heb zo'n knutselsetje (Core X2) gekocht bij De Gier in Schiedam. Werkt op zich goed, wel gevoelig voor signaalverlies. Je steekt een pin in de kern van de kabel die contact behoort te maken, maar dat is niet altijd even betrouwbaar. Veiliger is zelf kabels solderen.

http://www.rockpalace.com/gfx_productcode/113090/Core-X2-GK20-Premium-DIY-Cable-Kit.jpg

driftkop
29 november 2010, 20:28
Veiliger is zelf kabels solderen

En ook een stuk goedkoper.

william251082
29 november 2010, 22:24
maar met deze looper doe je ze toch ook indivueel aan of uit?
dan heb je de pedalen dus alleen in de loopmaster om van de master bypass gebruik te maken, toch?

mooie pedals btw! ik mis m'n wizard wah een beetje....
Nee, de pedalen zijn altijd aan en dan schakel ik ze aan/uit met de looper, veel makkelijker dan pedalboard tapdancing, de andere 2 knopen gebruik ik voor masterbypass en tuner.

william251082
29 november 2010, 22:35
Ik zie geen geïsoleerde jacks, dus die 2 versterkers zou ik niet aandurven.

Als alles helderder klinkt dankzij de looper zou ik er een goede buffer tussen zetten en de CS9 in een enkele looper zetten of true bypass (laten) maken.

Maar als jij blij bent met je looper: :ok:

Ik heb al duizend keer 2 versterkers gebruik in gigs, studio, jam sessies enz. en ik heb geen enkele probleem. De CS9 gebruik ik alleen voor leslie effect, ik wil geen chorus in mijn basis geluid, chorus vind ik echt flauw klinkend.

Ik heb geen buffer nodig want mijn signaal is alleen maar gitaar--> looper--> 2 amps.

Buffer gebruik je alleen als je te veel true bypass of goedkope pedalen heb in series.

Snap je???

Lexvandoef
29 november 2010, 22:40
Klinkt dat een beetje, zo'n leslie geluid uit een CS-9?

Fragedallic
29 november 2010, 23:13
Nee, de pedalen zijn altijd aan en dan schakel ik ze aan/uit met de looper, veel makkelijker dan pedalboard tapdancing, de andere 2 knopen gebruik ik voor masterbypass en tuner.

het blijft tappen...alleen zonder het dansen....:cheerup:

HaroldA
29 november 2010, 23:36
Ik heb al duizend keer 2 versterkers gebruik in gigs, studio, jam sessies enz. en ik heb geen enkele probleem. ...

Ik heb geen buffer nodig want mijn signaal is alleen maar gitaar--> looper--> 2 amps.

Buffer gebruik je alleen als je te veel true bypass of goedkope pedalen heb in series.

Snap je???

Aparte manier van posten heb jij... Ach ja, maakt mij het ook uit.

Een buffer gebruik je ook als je sprankel verliest met te lange of slechte kabels en heeft in mijn ogen niets met true bypass pedalen te maken maar puur met kabels en slechte verbindingen.

Als jij al jouw loops aanzet heb je hetzelfde (of misschien zelfs erger) signaalverlies als zonder looper, dus het is alleen maar handig als je weinig pedalen tegelijkertijd gebruikt.

Ook met een looper en lange kabels kan het zijn dat je een buffer nodig hebt, zeker als je al je loops uit hebt staan.


Snap je??? :???:

william251082
30 november 2010, 02:33
Klinkt dat een beetje, zo'n leslie geluid uit een CS-9?

Voor mij wel.

william251082
30 november 2010, 02:37
Aparte manier van posten heb jij... Ach ja, maakt mij het ook uit.

Een buffer gebruik je ook als je sprankel verliest met te lange of slechte kabels en heeft in mijn ogen niets met true bypass pedalen te maken maar puur met kabels en slechte verbindingen.

Als jij al jouw loops aanzet heb je hetzelfde (of misschien zelfs erger) signaalverlies als zonder looper, dus het is alleen maar handig als je weinig pedalen tegelijkertijd gebruikt.

Ook met een looper en lange kabels kan het zijn dat je een buffer nodig hebt, zeker als je al je loops uit hebt staan.


Snap je??? :???:
Ik gebruik zeker niet alle pedalen tegelijk duh... ik hoor ECHT het verschil tussen met en zonder looper, je moet zelf proberen maar je moet ook eerst goede looper hebben. cheers mate :hippie:

the sure thing
1 december 2010, 22:50
Ik gebruik zeker niet alle pedalen tegelijk duh... ik hoor ECHT het verschil tussen met en zonder looper, je moet zelf proberen maar je moet ook eerst goede looper hebben. cheers mate :hippie:Vertel eens? Welke looper heb je en welke pedaaltjes? Altijd nieuwsgierig naar dit soort beweringen....

EDIT: ik zie het al. Kan je met 1 druk op de knop ook alle pedalen bypassen?

FruscianteFan
1 december 2010, 23:02
Dat lijkt me wel het idee van een master bypass ;)

Nitefly7
1 december 2010, 23:42
En als we dan toch even trots mogen pronken met onze Zendrives...

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/X-masPedalboardbig_20101201_2732.jpg

ik twijfel nog sterk of ik de Nova wil vervangen voor een TC Repeater (meer meat'n potatoes en naar verluid betere modulatie), Carbon Copy of Memory Boy (Aqua Puss vind ik nog te duur..)
maar voorlopig is dit voor het 'basic/chic'-gedeelte zeker te doen..
Superlatieven over de Zendrive zal ik achterwege laten, maar ik ben er toch wel ontzettend blij mee; zelfs op m'n transistorbakjes (ik durf nog steeds geen buizen mee te slepen) doet hij 't erg fijn..!


binnenkort nog pedaaltjes voor 'on the go'-board (2+2)
en dan sparen voor een leuke nylon thinline gitaar en de jaarwisseling in buitenland...

peter_heijnen
2 december 2010, 09:33
http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/X-masPedalboardbig_20101201_2732.jpg
Wat een prachtplank om te zien, echt mooi!

Op hoeveel mag de timer maximaal voor je solo's? :)

Nitefly7
2 december 2010, 14:01
..en dat is de reactie die me er toe zal (moeten) brengen om het voorlopig even wat rustiger aan te doen :)
dank voor je compliment, very humbled.. :)

eerlijkheid gebied te zeggen dat het per saldo hetzelfde 'doet' als mijn Boss FDR-1, Dynaverb + (toekomstige Delay), maar het is echt heel inspirerend om door dit board te spelen; en ik hoef me geen zorgen te maken dat ik een effect mis, omdat ik de K's 90 voor 'chorus' gebruik en de Arion voor 'leslie';
de verschillende klanken die ik van de combinatie Zen, Suhr en Nova krijg zijn al meer dan voldoende zonder überhaupt modulatie te gebruiken..

ik was even vergeten wat een goede low/med-gain kan toevoegen aan je gitaar, met een high gain pedaal en de volumeregelaar van je gitaar als gain-control..



Wat een prachtplank om te zien, echt mooi!




Op hoeveel mag de timer maximaal voor je solo's? :)
hihi, het klokje wil ik nog vervangen; het is goedkoper een backlight-lampje te kopen, dan een adapter te vinden die de 12v ingang van het klokje aan mijn 9v output hangt...

driftkop
2 december 2010, 14:21
omdat ik de K's 90 voor 'chorus' gebruik en de Arion voor 'leslie';

Wat is die K's 90, een phaser variant?

HaroldA
2 december 2010, 14:22
Wat is die K's 90, een phaser variant?

Da's een Fees90 clone ;)

driftkop
2 december 2010, 14:23
Ik snap het niet :dontgeti:

Nitefly7
2 december 2010, 14:56
Da's een Fees90 clone ;)

bijna goed, het is een daadwerkelijke Fees90, met de EvH-flanger styling (en per mijn initialen dus een KvH-phaser)

@ Driftkop: het is een MXR-phase 90, ouder model met een 3.5mm input voor de 9v-stroom; ik heb 'm door RoboCustomFX destijds laten modden naar een gewone ' Boss-plug' voor de 9v, script-modificatie (gebruik ik vrijwel nooit...) en laten aanpassen/beplakken zoals het MXR/EvH-flangerpedaal...

TwanBG
2 december 2010, 20:39
Vraagje tussendoor, waar halen jullie die Zendrives vandaan? Oftewel, hoe kom ik het beste aan een Zendrive? ;)

Thiez
2 december 2010, 20:43
ebay is your friend ;) en volgens mij heeft guitar king ze nieuw staan.

Nitefly7
2 december 2010, 21:55
ik heb 'm van een van 's neerlands gebruikte-spullen-sites, die door opkomst Marktplaats/eBay in vergetelheid dreigt te raken...... ;)
hij viel net binnen -wat mijn broer noemt;- 'de regel van (naam van Nitefly)'; dus max. Eur x00,- ....

Riot is ook 2ehands, van MP
Ottava Magus v1 is via 'gezocht' op MP
K's90 is GM
FV-50L is MP
TU-12h is MP
Nova Delay is MP
Arion is GM
Lava Cable = Max Guitar
Planet Waves = Musicstore Köln
1spot + MC8 daisy chain = eBay
Pedal Tote = Thomann
Patchbay/panic button = This1smyne

Mijn strategie voor het samenstellen is gewoon een budget bepalen, GAS-aanval voor een bepaald pedaal krijgen, 'Gezocht'-advertenties plaatsen, kopen en voorgenoemd budget aanpassen ;)
tot nu toe denk ik dat dit het board is waarmee ik voor mezelf het kosten/baten-verhaal kan rechtvaardigen...

Pepe
3 december 2010, 03:09
Ik heb mijn Zendrive gewoon uit de States gehaald bij de maker zelf.

Nielsje
3 december 2010, 09:28
Mijn zexdrive is gewoon aangeboren..

EuroCinema
3 december 2010, 11:27
En als we dan toch even trots mogen pronken met onze Zendrives...

http://i73.photobucket.com/albums/i206/Nitefly7/X-masPedalboardbig_20101201_2732.jpg

Mooi! Staat de wah ernaast omdat je dat handiger vindt, of vanwege ruimtegebrek? Ik vind zelf een wah op een schuin bord niet prettig spelen. Wou dat ze een Pedaltrain maakten met Wah-uistparing of zo.

Nielsje
3 december 2010, 11:44
Wou dat ze een Pedaltrain maakten met Wah-uistparing of zo.

Er is zo'n aftermarket wah-plate verkrijgbaar voor de pedaltrain. Die kan je dan aan de zijkant vast maken. Ik wil er denk ik ook eentje. God, wat was dat merk ook alweer..?

EuroCinema
3 december 2010, 12:03
Maar dan past-ie niet meer in de tas of koffer toch?

Nielsje
3 december 2010, 12:15
Eh, nee, want dan is 'ie breder :)
Ik ga het wel doen wellicht, want ik heb een (aftermarket)koffer gekocht waar m'n PT JR in kan, maar hij is groot genoeg voor een PT1 (maar die kan je dan weer nergens vinden..).

Maar, je kan hem ook gewoon loshalen. Zal eens zoeken wat voor ding het nou was.

Nielsje
3 december 2010, 14:50
Dit was hem:

http://www.pedalprops.com/

EuroCinema
3 december 2010, 15:19
Ziet er goed uit inderdaad!

DemolitionColorScheme
4 december 2010, 11:01
PT Mini in progress:
http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/MiniRig-Temporary.jpg

Volgende week dinsdag heb ik de 70ies Script Dyna Comp en de 80ies DMM terug (na wat modificaties) en een BOSS FZ-2 Fuzz is onderweg (leuk ding voor verschillende fuzz sounds en boost sounds) en dan is dit kleine ding klaar. De Loopmaster 1-Loop is voor een extra iets aan te sluiten, bijv. een tape delay of een extra amp. Simpel maar fijn!

lollol
4 december 2010, 12:13
PT Mini in progress:
http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/MiniRig-Temporary.jpg

Volgende week dinsdag heb ik de 70ies Script Dyna Comp en de 80ies DMM terug (na wat modificaties) en een BOSS FZ-2 Fuzz is onderweg (leuk ding voor verschillende fuzz sounds en boost sounds) en dan is dit kleine ding klaar. De Loopmaster 1-Loop is voor een extra iets aan te sluiten, bijv. een tape delay of een extra amp. Simpel maar fijn!

Leuk, maar wanneer komen nou de foto's van je megarackpedalboardding?:???::soinnocent:

DemolitionColorScheme
4 december 2010, 12:32
Leuk, maar wanneer komen nou de foto's van je megarackpedalboardding?:???::soinnocent:
Ik kan nu ook wel een foto maken, maar hij staat half leeg. De El Capistan gaat er nog in en ik wacht nogsteeeeeeeeeeds op de Axe-FX. Er is nu al een vertraging van 3 maanden en het wordt elke keer uitgesteld.

Hier wat oudere foto's:
http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/MusicRoom02.jpg

http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/RackSetupInProgress01.jpg

Die Vox is weg, daar staat nu een Roland RE-501 Chorus Echo en de Binson is ook weg, die wordt gerepareerd. De Memory Lane legde het toch af versus de Capistan, dus die is omgerolen.

Nielsje
4 december 2010, 12:34
Zo'n mooie set pedalen, en dat gooi je dan over een Koch? ;)

Don Olivier
4 december 2010, 12:35
Echoplex EP-3 verkocht en nu een Strymon? Vond de Strymon in je vergelijkingsclips stuk minder klinken dan de Echoplex...!?

Nielsje
4 december 2010, 12:38
Echoplex EP-3 verkocht en nu een Strymon? Vond de Strymon in je vergelijkingsclips stuk minder klinken dan de Echoplex...!?

Ik vermoed dat de Strymon meegaat voor live gebruik en de overige tape-echo's fijn gebruikt worden in de studio :)

guus-25
4 december 2010, 13:11
PT Mini in progress:
http://i6.photobucket.com/albums/y244/DemolitionColorScheme/MiniRig-Temporary.jpg


Wat is dat zwarte rechtopstaande doosje? Voeding?

DemolitionColorScheme
4 december 2010, 13:24
Zo'n mooie set pedalen, en dat gooi je dan over een Koch? ;)
Tja. Zo is het. Ik gebruik de Koch nogsteeds voor live werk met IZAH (band waarin ik speel). Het idee is dat het studiowerk met Arafúra (eigen project) openomen wordt via de Axe-FX en ik de Koch houd voor het live werk met IZAH. Het cleane geluid is prima, maar de high gain sound komt pas ècht tot z'n recht als je hem flink openzet, iets wat niet altijd kan.

Ik heb nogsteeds niet ècht mijn tube amp gevonden, dus voor het praktische geef ik die flinke bakken op, ben ik overgegaan op een Fender Silverface Champ en dan voor cleane recordings (zonder de buren lastig te vallen en zonder een hoop ruis omdat het allemaal niet hard genoeg kan en het signal to noise ratio echt belabberd is op die manier) heb ik gekozen voor de Axe-FX. :)


Echoplex EP-3 verkocht en nu een Strymon? Vond de Strymon in je vergelijkingsclips stuk minder klinken dan de Echoplex...!?
Ik heb teveel tape delays en ga uiteindelijk voor de Roland RE-501 Chorus Echo en de Binson EchoRec B2. Ik ga niet met een hele kamer vol met tape delays zitten. Ik vond de EP-3 ook absoluut niet beter dan de RE-501, dus had het voor mij geen nut om zo'n unit te houden. Desalniettemin wil ik nogsteeds een tube Plex. Daarnaast won de El Capistan het voor mij weer van de Memory Lane, dus ik zie het niet als inwisselen van een tape delay, maar van een andere stompbox delay.


Ik vermoed dat de Strymon meegaat voor live gebruik en de overige tape-echo's fijn gebruikt worden in de studio :)
Precies, maar de Strymon kan overigens ook in de studio gebruikt worden omdat de stereo verdeling anders is dan bij de Roland. Bij de Roland panned hij de delays - ping pong, als het ware en bij de Strymon kun je dat anders instellen.


Wat is dat zwarte rechtopstaande doosje? Voeding?
Jup, gewoon een Burkey Flatliner SIX, altijd erg tevreden mee. Ik wilde hem eigenlijk ergens onder de mini plaatsen, maar dat lukt niet zonder de mini flink te modden. Ik kan hem ook aan de achterkant leggen en daar de mini opzetten en dat werkt opzich best, maar is iets minder stabiel en het drukken op de bypassknoppen gaat dan ook iets minder praktisch, dus dan maar zo.

Midwolda
4 december 2010, 13:27
De verzameling Boss-boxjes uitgezocht, een plank op maat in een alu-koffer gemaakt,
vloertegel en klitteband geplakt, Klotz patchkabeltjes en Boss PSA aangesloten, resultaat:

http://img801.imageshack.us/img801/7318/pb300005.jpg

Volgorde: gitaar-TU2-PSM5-(CS2-SD1-BD2-PH2)-AC3-CH1-DD3-GE7-amp.
Met de PSM schakel ik de onderste rij aan of uit, de bovenste rij staat altijd aan.
Nu nog even een middagje de goede settings zoeken... alles beïnvloedt elkaar natuurlijk.

the sure thing
4 december 2010, 13:44
De verzameling Boss-boxjes uitgezocht, een plank op maat in een alu-koffer gemaakt,
vloertegel en klitteband geplakt, Klotz patchkabeltjes en Boss PSA aangesloten, resultaat:

http://img801.imageshack.us/img801/7318/pb300005.jpg

Volgorde: gitaar-TU2-PSM5-(CS2-SD1-BD2-PH2)-AC3-CH1-DD3-GE7-amp.
Met de PSM schakel ik de onderste rij aan of uit, de bovenste rij staat altijd aan.
Nu nog even een middagje de goede settings zoeken... alles beïnvloedt elkaar natuurlijk.Ziet er goed uit! Blijft een voordeel: de "grootte" van de BOSS pedaaltjes.... Passen er lekker veel naast elkaar :)

the sure thing
4 december 2010, 13:49
Hierbij een update van mijn board: bij de laatste gearmeeting heb ik de Barber direct drive SS (super sport) van Toaster uitgeprobeerd: wat een pedaal! Het geluid zit tussen die van een OCD en een "reguliere" destortion in, reageert zeer goed op je volume-pot. Aangezien die niet meer gemaakt wordt, en ondanks vele ads niemand m wilde verkopen (of niemand heeft m :)) eens rondgestruind op internet. WAt blijkt (Toaster kwam er ook al achter): de direct drive SS is opnieuw uitgebracht, als custom shop pedaaltje! Teveel GAS om die te laten staan:http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/december2010010.jpg

Deze op mijn pedalboard gezet: nu is ie ECHT vol:

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/december2010011.jpg

Don Olivier
4 december 2010, 14:07
@ DemolitionColorScheme: waar heb je de Strymon gekocht?

Wat vind / vond je zelf hoe ie vergeleek met de Echoplex?

DemolitionColorScheme
4 december 2010, 14:15
@ DemolitionColorScheme: waar heb je de Strymon gekocht?

Wat vind / vond je zelf hoe ie vergeleek met de Echoplex?
Je kunt tegenwoordig Strymon pedalen kopen bij Feedback. De Capistan is er nog niet though, maar zou nog voor Kerst komen.
En voor vergelijkingen, zie de thread die ik ervoor heb gemaakt:
- Strymon El Capistan vs. echte Tape Delays (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=140763)

Mitch
4 december 2010, 14:22
Hierbij een update van mijn board: bij de laatste gearmeeting heb ik de Barber direct drive SS (super sport) van Toaster uitgeprobeerd: wat een pedaal! Het geluid zit tussen die van een OCD en een "reguliere" destortion in, reageert zeer goed op je volume-pot. Aangezien die niet meer gemaakt wordt, en ondanks vele ads niemand m wilde verkopen (of niemand heeft m :)) eens rondgestruind op internet. WAt blijkt (Toaster kwam er ook al achter): de direct drive SS is opnieuw uitgebracht, als custom shop pedaaltje! Teveel GAS om die te laten staan
Ben wel benieuwd hoe je die dan gebruikt als je ook de Mercury Box hebt staan. Oh en hoog tijd voor een sig-update :D

robert-gitarist
4 december 2010, 14:26
Heerlijk board The S(S;))ure Thing!
Ik ben wel jaloers op die Fulltoen wah eigelijk :D Blijft een fantastisch lekkere wah.

the sure thing
4 december 2010, 14:35
Ben wel benieuwd hoe je die dan gebruikt als je ook de Mercury Box hebt staan. Oh en hoog tijd voor een sig-update :D De mercury box gebruik ik uitsluitend voor (gillende) solo's, de direct drive voor stevige crunch/slag. De Fulldrive gaat als cleanboost/clean met een randje fungeren. Ff opnieuw de intellingen afgaan :)

beunklats
5 december 2010, 17:44
Zijn er sites waar staat hoe je een pedaalbord kan maken.

driftkop
5 december 2010, 18:31
Zijn er sites waar staat hoe je een pedaalbord kan maken.

Ja hoor, gewoon even zoeken via Google :ok:

Don Olivier
5 december 2010, 19:58
Je kunt tegenwoordig Strymon pedalen kopen bij Feedback. De Capistan is er nog niet though, maar zou nog voor Kerst komen.
En voor vergelijkingen, zie de thread die ik ervoor heb gemaakt:
- Strymon El Capistan vs. echte Tape Delays (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=140763)


Ik weet dat je die clip hebt gemaakt en heb ze ook gezien en gehoord maar vroeg me af wat JIJ er zelf van vond ;)

Toaster
5 december 2010, 20:24
Hierbij een update van mijn board: bij de laatste gearmeeting heb ik de Barber direct drive SS (super sport) van Toaster uitgeprobeerd: wat een pedaal! Het geluid zit tussen die van een OCD en een "reguliere" destortion in, reageert zeer goed op je volume-pot. Aangezien die niet meer gemaakt wordt, en ondanks vele ads niemand m wilde verkopen (of niemand heeft m :)) eens rondgestruind op internet. WAt blijkt (Toaster kwam er ook al achter): de direct drive SS is opnieuw uitgebracht, als custom shop pedaaltje! Teveel GAS om die te laten staan:http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/december2010010.jpg

Deze op mijn pedalboard gezet: nu is ie ECHT vol:

http://i76.photobucket.com/albums/j39/thesurething/december2010011.jpg

Gefeliciteerd!!!!!

Ik vind deze er eigenlijk wel veel mooier uitzien. Klinkt ie ook net zo? (Als het goed is zitten er aan de binnenkant nog wat trimpotjes en heb je een handleiding erbij gehad zodat je nog wat extra sounds kan maken....)

the sure thing
5 december 2010, 21:02
Gefeliciteerd!!!!!

Ik vind deze er eigenlijk wel veel mooier uitzien. Klinkt ie ook net zo? (Als het goed is zitten er aan de binnenkant nog wat trimpotjes en heb je een handleiding erbij gehad zodat je nog wat extra sounds kan maken....) Ja hij klinkt exact net zo (alsof ik nog exact herinner hoe de jouwe klonk :)). Hij heeft in ieder geval hetzelfe karakter. Er zitten idd 5 (!) interne trimpots in. Zat ook een gebruiksaanwijzing bij. De trimpots staan bij mij allemaal op 12u. Ik ga er nog een keer voor zitten en e.e.a. tweaken. Mocht je GAS krijgen: vhHaar heeft m ruim op voorraad :) Ik ben er erg tevreden mee!

stratestic
6 december 2010, 20:52
Op www.pedalboardplanner.com kun je zelf een pedalboard samenstellen en kijken of alles past. Eigenlijk best een leuke site.

the sure thing
6 december 2010, 21:17
Op www.pedalboardplanner.com kun je zelf een pedalboard samenstellen en kijken of alles past. Eigenlijk best een leuke site.

Hmmmm. Barber pedalen kennen ze niet en Retro Sonic pedalen ook niet....

lollol
6 december 2010, 21:27
Hmmmm. Barber pedalen kennen ze niet en Retro Sonic pedalen ook niet....

Dat is niet zo heeeeeeel raar,
Maar bijvoorbeeld Fulltone,
Qua wah alleen de crybaby

Jammer, maar verder wel vet

the sure thing
6 december 2010, 22:25
(...) Qua wah alleen de crybaby
Jammer, maar verder wel vet Jammer en dus niet vet meer. We zijn meer waard :)

titzenpitzer
7 december 2010, 10:59
Ik heb in de jaren al een aardig word-documentje opgemaakt met pedalen op schaal. Klinkt ENORM nerdy, ik weet het. Van zodra ik eens heb uitgebreid ga ik wellicht het documentje ergens downloadbaar zetten.

Henri H
7 december 2010, 23:59
2 pedalbords:

http://lh4.ggpht.com/_tg2m_JiG_wQ/TP6zs-eqw1I/AAAAAAAAANk/D5E8Mu2j01M/s800/Afb0034.jpg

http://lh6.ggpht.com/_tg2m_JiG_wQ/TP6ztbuOyqI/AAAAAAAAANo/xua8RNxbGek/s800/Afb0035.jpg

En ja! De Ross phaser en Ibanez SC10 zijn "nieuw" (2e hands).
De Ross Phaser is een Taiwanees, en ik was een beetje huiverig dat ie niet zo goed zou klinken, maar ik ben er best enthousiast over, vet pedaal.

De SC10 heb ik erbij gekocht omdat ik een 2e pedalboard wil samenstellen, gewoon omdat het kan...en het is nog best een geinige chorus voor weinig geld.

De Ross reageerde in eerste instantie, toen ik hem als enige pedaal had aangesloten niet goed op de Godlyke adapter, zat een raar bijgeluidje in, maar als ik hem tussen de rest v.d. pedalen zet, heb ik totaal geen last, mooi toch? :cheerup:

HaroldA
8 december 2010, 00:14
De Ross Phaser is een Taiwanees, en ik was een beetje huiverig dat ie niet zo goed zou klinken, maar ik ben er best enthousiast over, vet pedaal.

Ah, je hebt dus eindelijk een goed werkende Ross Phaser! :ok:

Midwolda
8 december 2010, 07:58
Ik heb in de jaren al een aardig word-documentje opgemaakt met pedalen op schaal. Klinkt ENORM nerdy, ik weet het. Van zodra ik eens heb uitgebreid ga ik wellicht het documentje ergens downloadbaar zetten.

He ja, leuk, wie is de grootste pedalennerd... :D
ik heb van dit bordje (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=2523930&postcount=11480) de knoppen van de CH-1 en de DD-3 omgewisseld. :makeup: