PDA

View Full Version : post foto's van jullie (zelfgemaakte) Pedalboards



Pagina's : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 [23] 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49

Joey Handsome
25 juli 2008, 22:07
Haha dat klopt inderdaad ja van die Rate knop ;) Misschien eens kijken wat dr gaande is. Ik heb hem inderdaad in Arnhem gekocht. Grootste ballentent daar en veel te duur maar 59 euro voor deze bak is dan weer niet duur. Mijne doet het verder prima maar inderdaad de eerste helft van de rate werkt niet nee. Pas als je de 12 uur gepaseerd bent zeg maar, komt er wat geluid :S Ach ik heb hem min of meer gekocht als collectors ding. Ik vind het uiterlijk echt onwijs cool. Heerlijk dat legergroene kleurtje enzo.

Hmm... Zo begin je je bijna af te vragen hoe die man toch aan die batch NOS pedalen is gekomen... Misschien omdat de hele batch gaar is? Ik ben dus niet de enige die dit probleem heeft. Gelukkig heb ik ook nog een zwarte Rus.
Ik heb dit ding ook als collectors item gekocht. Staat leuk bij m'n groene Muff die ik ook nooit meer gebruik, sinds ik een versie III vintage USA heb. Wel jammer, want dat ding klinkt naar mijn idee juist het gaafst op de traagste rate.

robert-gitarist
25 juli 2008, 22:13
Tsja misschien dat ze daarom zo goedkoop zijn? Misschien een restpartij gekocht die gewoon brak zijn en daarom zo weinig kosten? het kistje was wel verzegeld toen ik hem in de winkel ging testen (kon niet goed testen want had weinig tijd, was op doorreis),maar wel vreemd ja. Ach ik vind hem zo wel lekker klinken opzich op deze stand maar ik moet zeggen, de beste phaser blijf ik nog steeds de MXR Phase 90 vinden (die van mij heeft een R28 mod gehad, stukken beter). Maar goed, ik ben dus niet de enigste die hem heeft gekocht kwa looks etc :D

DeiDRagonas
26 juli 2008, 00:02
Zijn dit nieuwe EHX pedaaltjes (in de zin van niet-vintage)? Want dat de eerste helft van de rate knop "niet werkt" is ook bij de nieuwe Electric Mistress het geval, alleen daar is het express gedaan zodat je ook vaste instellingen zonder sweep kunt gebruiken. Of om met de hand te sweepen.. Staat in de handleiding. Of dit ook geldt voor deze pedalenn heb ik natuurlijk geen flauw idee van maar ik dacht ik post t toch ff..

Grt Roy!

B_2_the_a
26 juli 2008, 02:09
ff de pot inspuiten, misschien scheelt dat
of ben ik nu aan het vloeken in de kerk?

Herman
26 juli 2008, 15:35
Zo, even een kleine update sinds de vorige keer: de Boss Rc-20XL.. gaaf apparaat! http://85.17.225.43/305600001-305650000/305636901-305637000/305636926_6_NnmF.jpeg

Voor de rest lijkt het me allemaal vrij duidelijk. De kabels wil ik uiteindelijk nog iets netter weg werken (en de patchkabel van de DD6 naar de RC20 is te lang, die moet ik nog even een keer inkorten).

Tis de bedoeling dat ie uiteindelijk vol gaat uiteraard, zit dan min of meer te gassen om die reverb van Line6 (tonelock) (voor volumeswells lijkt me dat een super gaaf ding, lekker spacy!) en de DD7 lijkt me ook wel een vooruitgang ten opzichte van de DD6. Voor de rest misschien nog een keer een phaser oid, maar tegen de tijd dat ik geld heb om het echt vol te gooien wil ik toch weer andere zooi. :D

robert-gitarist
28 juli 2008, 16:19
Oef grote foto.

Volgens mij de zelfde bak als mij ^ *zie boven*
Leuke pedalen. Wat is dat voor een zwart afgetapt pedaal dan? Gok zelf op een TS-9.

Unicron
28 juli 2008, 16:20
bas:
http://s64.photobucket.com/albums/h193/Jerommbah/th_TC.jpg (http://i64.photobucket.com/albums/h193/Jerommbah/TC.jpg)
Korg Tuner -> TC Vintage Distortion -> TC Classic Phaser -> TC Vintage Tremelo

gitaar:
http://s64.photobucket.com/albums/h193/Jerommbah/th_board.jpg (http://i64.photobucket.com/albums/h193/Jerommbah/board.jpg)

Hiervoor onlangs een Rockcase gehaald, erg handig!

TU-2 -> TS-9 -> Dunlop JH -> HM-2 -> GE7B -> CS-505 -> EHX Reverb

Nu nog een Dejavibe...

@Robert, had em vanwege het formaat al verwijderd om het opnieuw te doen... Zelfde bak idd, die zwarte is dus de TS-9. Misschien een keer kabeltjes die minder ruimte innemen mocht die Dejavibe er komen.

robert-gitarist
28 juli 2008, 16:29
http://s64.photobucket.com/albums/h193/Jerommbah/th_board.jpg (http://i64.photobucket.com/albums/h193/Jerommbah/board.jpg)

Onlangs een Rockcase gehaald, erg handig!

TU-2 -> TS-9 -> Dunlop JH -> HM-2 -> GE7B -> CS-505 -> EHX Reverb

Nu nog een Dejavibe...

@Robert, had em vanwege het formaat al verwijderd om het opnieuw te doen... Zelfde bak idd, die zwarte is dus de TS-9. Misschien een keer kabeltjes die minder ruimte innemen mocht die Dejavibe er komen.

Fijne boards he ;) Alleen wat wel irritant is, is dat na een tijdje (en zeker als je je pedalen vaak verwisseld),aan de binnekant die stof loslaat. In de randen zeg maar. Mja goed, even met Bison tix wat lijm op smeren en klaar.
Zie trouwens net dat je in Autumn speeld, tof! Heb jullie paar jaar geleden live gezien in het voor programma van Within Temptation. Klonk echt heel erg strak. En dat nog wel terwijl je een HM-2 van Boss gebruikt :D ;) (heb het pedaal ook gehad en met geen mogelijkheid een fatsoenlijke sound uit kunnen halen hehe. Wel leuk om te gebruiken bij bepaalde loopjes en voor op de basgitaar).

Unicron
28 juli 2008, 16:32
Ik heb de post weer ge-edit sorry... maar gebruik de setup met HM-2 bij een andere band op gitaar... Die shows met WT was ik niet bij, maar dit weekend wel Wacken Open Air, vet!

robert-gitarist
28 juli 2008, 16:43
Wow dat is natuurlijk wel heel erg vet ja optreden op Wacken!! :blast: Veel succes dan ;)

HaroldA
28 juli 2008, 16:45
de beste phaser blijf ik nog steeds de MXR Phase 90 vinden (die van mij heeft een R28 mod gehad, stukken beter)
Heb je ook C11 en C12 los gegooid?


Pulling out the R28 disengages the input feedback for that IC, decreasing the input signal of the pedal. This removes the horrible distortion.

The C11/12 pull makes the sweep more transparent and balanced, and now the pedal sounds exactly the way I wanted it to do.

robert-gitarist
28 juli 2008, 16:46
Heb je ook C11 en C12 los gegooid?


Yepz ;) (10tekens)

Misery Signals
2 augustus 2008, 18:27
Eindelijk is mijn pedalenbak weer compleet en beter dan ooit.

Nieuwe Korg tuner, stemt veel beter dan zijn Boss broertje.
De MXR EQ in combinatie met de Rocktron Multivalve zorgt voor een fantastisch effectgeluid zonder verlies van dynamiek en mooi analoog klinkend plus voordelen van midi schakeling in combinatie met de amps.

Ik heb lange kabels heen en terug naar de fx loop (samen 12m) en dat zorgde wel voor beetje verlies van laag en hoog. Hiermee dus mooi opgelost. Ik ga ze nog wel laten inkorten tot 2m, want de Engl switcher kan ik eraf nemen en via fantoomvoeding met één midikabel 6m verder zetten, kan de bak lekker achteraan blijven en de Engl switcher vangt alle rotzooi wel op...

http://users.pandora.be/bartmetde6snaren/Gear/Gitaar/DSC00718.JPG

MS

robert-gitarist
2 augustus 2008, 18:29
Appart die MXR EQ zo op z'n kop. Waarom heb je dat gedaan?
Verder mooi board hoor.

Misery Signals
2 augustus 2008, 18:41
Die eq staat altijd aan, en zo kwamen de voedingen en bekabeling 't beste uit.
Dank u...

MS

Dude
2 augustus 2008, 19:07
wat is dat grijze ronde ding in je stekkerdoos ?

Misery Signals
2 augustus 2008, 19:25
Adapter uit de Brico, Belgische doe 't zelfzaak...
Voeding werk ik ooit nog wel eens weg onder een houten paneel...

MS

Felanovic
2 augustus 2008, 22:28
Hey MS,

gaaf board!

Hoe bevalt die X2 wireless pedal-vorm? Als die ooit in Nederland uit komt wil ik hem namelijk ook kopen.

later Felanovic

Misery Signals
2 augustus 2008, 23:08
Dank je...

X2, ik was eerst een non-believer, hing vast aan mijn Sennheiser ew172.

Nu heb ik er eentje, geruild met de Sennheiser, geen seconde spijt van. Dynamiek en tone blijft 100% gehandhaafd, echt mega goed!

Je kan die in de US bestellen voor 235 opgestuurd incl betere cable, als Line6 ze uitbrengt gaan ze een pakske duurder zijn vrees ik...

MS

Felanovic
2 augustus 2008, 23:25
Joo MS thankx voor de reactie.

Ik was laatst bij Jukebox en daar verkopen ze geen wireless (ze zweren bij kabel), maar ze zouden binnenkort wel de x2 binnenkrijgen. Ik heb al gelezen op dit forum over illegale frequentie en dergelijke, dus ik wacht toch maar gewoon af. Zolang die goedkoper is dan ew172 vind ik het ook wel best trouwens.

Misery Signals
2 augustus 2008, 23:45
Op één van de vijf vaste frequenties (de eerste) heb ik soms problemen. Bij de andere ben ik zelfs al 50m verderop buiten gaan staan om te testen, blijft perfect gaan...

MS

Oppy
3 augustus 2008, 14:40
Vandaag m'n pedalboard afgemaakt. Hier het resulaat.
http://inlinethumb46.webshots.com/39853/2703111620101710168S425x425Q85.jpg (http://entertainment.webshots.com/photo/2703111620101710168LiqdEZ)
Het geheel past precies in een showmaster48 case. De korg ax1500 is aangesloten via een true bypass loopboxje.
Van de Korg gebruik ik alleen de reverb, delay- en modulatie-effecten en ben eigenlijk op zoek naar iets anders, bijvoorbeeld de TC electronic Nova of Eventide modfactor(duur!).
Het board is bekleed met hetzelfde materiaal, waarmee ook hoedenplanken van auto's zijn bekleed.

robert-gitarist
3 augustus 2008, 14:49
Netjes gemaakt zeg dat board! :)

FruscianteFan
3 augustus 2008, 15:38
één dezer dagen nog eens een foto maken van mijn plank.

JimiDylan
4 augustus 2008, 11:07
Lijpe pedalboards, ik moet het nu nog doen met een BOSS ME-50, maar ach, mijn tijd komt wel :P

FruscianteFan
4 augustus 2008, 12:24
Dit is hem dan, hij is wel redelijk af. Och, ik zou wel een tremolo, pitch vibrato/chorus/flanger, octaver, fuzz etc. willen, maar dat heb ik allemaal niet zo nodig. Ik zou de boel op een andere plank kunnen zetten om gewicht te besparen (nu 10 kg!) en om de kabels weg te werken, maar de plank zelf is helemaal niet zwaar en de kabels liggen nu niet in de weg. Nee, ik ben echt wel tevreden.

http://i16.photobucket.com/albums/b43/erikharings/pedalboard.jpg

Ibanez666
4 augustus 2008, 17:20
terug van vakantie, pedalen binnen en kist afgemaakt!

http://img399.imageshack.us/img399/1624/finishedqc3.jpg

Riky
5 augustus 2008, 13:07
very nice! lekker strak ibanez!

Kim Wilson
5 augustus 2008, 13:13
Inderdaad! Mooi strakke plank!

Ibanez666
5 augustus 2008, 13:23
thnx guys, die ruimte die ik over had kwam meteen van pas aangezien er nu ook een OC-2 op staat. Wat een vet ding joh! En als ik hem in combinatie met mn wah gebruik wordt je gek! Nu alleen nog een BOSS tap-pedaaltje, die kan onderaan bij de wah...Vanavond voor het eerst met de band testen :-)

RiffMeister
5 augustus 2008, 14:24
Dit is hem dan, hij is wel redelijk af. Och, ik zou wel een tremolo, pitch vibrato/chorus/flanger, octaver, fuzz etc. willen, maar dat heb ik allemaal niet zo nodig. Ik zou de boel op een andere plank kunnen zetten om gewicht te besparen (nu 10 kg!) en om de kabels weg te werken, maar de plank zelf is helemaal niet zwaar en de kabels liggen nu niet in de weg. Nee, ik ben echt wel tevreden.

http://i16.photobucket.com/albums/b43/erikharings/pedalboard.jpg

gebruik je die DS-1 als booster, omdat deze voor de wah staat?
en daarnaast.. werkt dat een phaser door die blackstar heenduwen of gebruik je die nooit samen?

Misery Signals
5 augustus 2008, 14:32
Wat mij nog steeds opvalt zijn de dure pedalen met daar tussenin minderwaardige patchcables...

Sinds ik een tijd geleden alle cables waardoor geluidssignaal ging (de cable naar de tuner en van mijn looper naar de tapswitch zijn goed maar niet top) vervangen heb door custom handgemaakte cables met de beste onderdelen, is het geluid uit die keten hoorbaar verbeterd.
Kostelijk grapje maar zeker de moeite waard...


MS

Ibanez666
5 augustus 2008, 14:39
Wat mij nog steeds opvalt zijn de dure pedalen met daar tussenin minderwaardige patchcables...

Sinds ik een tijd geleden alle cables waardoor geluidssignaal ging (de cable naar de tuner en van mijn looper naar de tapswitch zijn goed maar niet top) vervangen heb door custom handgemaakte cables met de beste onderdelen, is het geluid uit die keten hoorbaar verbeterd.
Kostelijk grapje maar zeker de moeite waard...


MS


Sja, daar zijn al veel topics over geweest en de meningen verschillen daar wel over. Ik heb inmiddels mijn "el cheapo alle kleuren van de regenboog kabeltjes" vervangen door duurdere maar merk, behalve een een mooier uitziend boardje, geen verschil eigenlijk.

FruscianteFan
5 augustus 2008, 14:53
@ Misery: was dat aan mij gericht? Ik heb geen peperdure patchkabels maar dit klinkt toch niet gek...

@ Riffmeister: de DS1 is inderdaad vooral een boost voor de Blackstar. Maar soms is het ook wel lekker om een iets meer synthy geluid te krijgen door de DS1 met de wahwah te combineren. De MXR klinkt best goed voor de Blackstar, al helemaal als ik de DS1 ervoor aanzet. Maar ja, de kans is redelijk groot dat je een totaal ander geluid verwacht dan ik.

Maar eigenlijk gebruik ik niet zo vaak een phaser. En meestal staat-ie ook maar heel even aan, bij wijze van woosh.

Dirk_Hendrik
5 augustus 2008, 14:57
vervangen heb door custom handgemaakte cables met de beste onderdelen,

Custom handgemaakt? Dat kan m'n tante ook als ik haar leer solderen. Definieer de voordelen van a) custom en b) handgemaakt. Tot die tijd zijn het alléén loze kreten.

De beste onderdelen?? Wat zijn dat precies? Betekent dat dat er nergens op aarde iets beters te vinden is?

"De beste" is, evenals "hoge kwaliteit", een leeg begrip totdat het een duidelijke, meetbare, referentie heeft.

Dirk_Hendrik
5 augustus 2008, 15:00
@ Misery: was dat aan mij gericht? Ik heb geen peperdure patchkabels maar dit klinkt toch niet gek...

Oh,
je bedoelt dat dat geen peperdure handgemaakte customkabeltjes zijn?? Gaaf dat Misery dat aan de buitenkant zou kunnen zien! Ik heb thuis toch echt ook wat van die pluggen liggen en die waren van de beste kwaliteit!
;)

WillemdaGuide
5 augustus 2008, 15:09
wou zeggen, dat ziet er voor mij niet uit als el cheapo kabeltjes...

FruscianteFan
5 augustus 2008, 15:15
€2,44 bij Thomann (ssnake en dean/cordial). Ik neem ook aan dat Misery het algemeen bedoelde, en niet aan mij. Zag er alleen een beetje ongelukkig uit ;)

Misery Signals
5 augustus 2008, 15:31
Haha,

Was inderdaad niet aan jou specifiek bedoeld hoor Frusciante...

Mijn komen van bij Guitargear.be
Neutriks met trekvaste pluggen (vrij overbodig op een pedalenboard maar toch) en de beste kabel.
Ik heb ze allemaal bij hem laten maken, en als er een ooit nieuwe betere draad uitkomt mag ik die hem laten vervangen, enkel prijsverschil en werkuurtjes betalen... Ook levenslange garantie dus mochten ze kapot gaan maakt hij ze kosteloos... Kosten ongeveer 20 per stuk, iets meer... Ik heb er zo 4 zitten, kom je op 80-90 Euro uit dus da's geen oor af he... Zelfde garantie en werkwijze trouwens ook bij mijn gitaarcables, die zijn zo al eens een keer vervangen geweest...
Hij heeft ooit zo ''ns mijn toenmalige pedalenbak nagemeten met gekleurde patch cabletjes en dan met zijn cables om 't verschil aan te tonen, en dat was er wel degelijk.
Custom wil zeggen de juiste lengte, plugs die ik wil, en handgemaakt wil zeggen niet uit een fabriek maar met zorg met zijn voeten gemaakt 8-)

Da's al wat ik bedoel...

MS

Ibanez666
5 augustus 2008, 15:46
Hij heeft ooit zo ''ns mijn toenmalige pedalenbak nagemeten met gekleurde patch cabletjes en dan met zijn cables om 't verschil aan te tonen, en dat was er wel degelijk.

Iets wat meetbaar is, is nog niet altijd te horen met het menselijke oor en daar gaat het toch om? ;-)

charlie45
5 augustus 2008, 16:35
mm, ik heb ook zo'n mxr phaser en die suckt net zo veel tone als 10 van die gekleurde kabeltjes.

als je een gitaar hebt met veel output dan heb je misschien wat minder last van slechte kabeltjes.

FruscianteFan
5 augustus 2008, 16:46
mm, ik heb ook zo'n mxr phaser en die suckt net zo veel tone als 10 van die gekleurde kabeltjes.

als je een gitaar hebt met veel output dan heb je misschien wat minder last van slechte kabeltjes.Dan verschilt het misschien per exemplaar en/of je overdrijft. Ik heb er niet bijzonder veel last van (als-ie aanstaat wel trouwens, maar da's wat anders). Alleen de wahwah snoept wel wat van de klank af, maar boeiend.

Misery Signals
5 augustus 2008, 20:00
Boeiend?

Dan kan je evengoed alles goedkoop kopen als 't je toch niet interesseert of er van je geluid wordt afgesnoept haha!
Als je amp top is, je gitaren en effecten ook, moeten de kabels die deze spullen met elkaar verbinden ook maar top zijn...
Op 't eerste zicht hoor je veel niet, tot je zes van deze "niet-hoorbaar-slechter" spullen hebt...

Logisch toch? :)

MS

FruscianteFan
6 augustus 2008, 01:34
Nuanceren, ooit van gehoord?

Mike McCready
6 augustus 2008, 09:06
Custom wil zeggen de juiste lengte, plugs die ik wil, en handgemaakt wil zeggen niet uit een fabriek maar met zorg met zijn voeten gemaakt 8-)

Dan is het dus custom footmade i.p.v. custom handmade...

Misery Signals
6 augustus 2008, 10:10
Nuanceren, ooit van gehoord?
Weet ik wel :)

Ik voor mezelf wil gewoon zo weinig mogelijk tot geen zwakke elementen in mijn setup. Bij mij is dat mijn Boss Loopstation, maar als die ik nu nodig heb moet ie erin, ik ga hem mss in een midischakelbaar loopkastje zetten om heb te kunnen true bypassen als ik hem niet nodig heb... Ook mijn kabels in de fx loop heen naar en terug van mijn pedalenbak zijn veel te lang, 6m elk. Die ga ik binnenkort laten inkorten tot 2m. Mijn switcher kan ik er toch afhalen en overal op podium zetten...

MS

B_2_the_a
6 augustus 2008, 10:36
uhmm
wat een gezeik zeg


ik geef je een tientje als je het verschil hoort tussen de disco kabels of je zogenaamde costum made kabels...

terwijl de drummer meespeelt in een of andere klote kroeg, waar 99 van de 100 leden spelen....

Nocki
6 augustus 2008, 10:40
Hee Ro, Je bent weer online... Al iets onderweg?

Kabels doen een hoop... kan me niet schelen dat een ander het niet hoort. ik hoorde het maar je moet wel spullen hebben waar je het bij hoort natuurlijk.

jero
6 augustus 2008, 10:45
uhmm
wat een gezeik zeg


....

prachtige nuance weer.

het maakt toch niet uit? als je het hoort, dan hoor je het en is het de moeite waard.

als je het niet hoort, hoor je het niet en is het niet de moeite waard.

zo is het met alles, standaard tubescreamers vs booteekjes, behringer vs cornish etc...

beetje zinloos om een discussie te voeren over wat iemand anders wel of niet hoort toch?

Kim Wilson
6 augustus 2008, 10:46
Misschien hoor je het wel, en is het juist de bedoeling. Misschien is het juist die vermindering van het hoog of het laag die je prettig vindt.

B_2_the_a
6 augustus 2008, 10:51
om eerlijk te zijn heb ik een schijthekel aan dat snijdende hoog wat ik heb als ik mijn kabels vervang voor de dure shit...

pol
6 augustus 2008, 10:52
enige verschil voor mij is, goedkope kabels zijn niet betrouwbaar, daarom koop ik degelijke kabel + stevige neutrik jacks, gaan jaren mee en uiteindelijk ben ik nog goedkoper uit dan als ik constant nieuwe kabels moet kopen.

B_2_the_a
6 augustus 2008, 10:53
Hee Ro, Je bent weer online... Al iets onderweg?

die honden van de tnt hebben het hier naartoe teruggestuurd omdat ze een fout hebben gemaakt in het sorteer proces...
ik probeer het vandaag of morgen weer

mocht het weer mislukken (gaat akelig vaak fout hier in schiedam) stuur ik ze een bom :D

jero
6 augustus 2008, 10:55
uhmm
wat een gezeik zeg


ik geef je een tientje als je het verschil hoort tussen de disco kabels of je zogenaamde costum made kabels...

terwijl de drummer meespeelt in een of andere klote kroeg, waar 99 van de 100 leden spelen....


om eerlijk te zijn heb ik een schijthekel aan dat snijdende hoog wat ik heb als ik mijn kabels vervang voor de dure shit...

dus toch verschil?

B_2_the_a
6 augustus 2008, 10:59
misschien wel misschien niet ;)
ik denk dat je het niet hoort...

Nocki
6 augustus 2008, 11:03
die honden van de tnt hebben het hier naartoe teruggestuurd omdat ze een fout hebben gemaakt in het sorteer proces...
ik probeer het vandaag of morgen weer

mocht het weer mislukken (gaat akelig vaak fout hier in schiedam) stuur ik ze een bom :D


Tjonge... dat zijn er 2 tegelijk! een ander pakje waar ik met smart op zit te wachten is ook al "return to sender"... erg vervelend als je erop zit te wachten... ik zie m wel tegemoet!





weer on topic:

de beste sounds had ik met van den hull kabels in mn rack... wanneer ik weer eens op orde ben met mn rack komen die er zeker weer in! zelfs vanauit een ongebruikte line out naar de tuner... zelfs die is dan sneller en accurater...

Ibanez666
6 augustus 2008, 11:16
Heb mn OC-2 en DD-7 gisteravond voor het eerst getest over mn main set-up en ik was er wel behoorlijk van onder de indruk! Ik zie op het moment niet hoe ik mijn boardje zou kunnen verbeteren...maar dat kan morgen wel weer anders zijn ;-)

Misery Signals
6 augustus 2008, 12:04
Wat doet zo'n octaver eigenlijk en in welke situatie kan je dat gebruiken?

MS

Herman
6 augustus 2008, 13:23
Zoals de naam van het effect al zegt voegt hij een octaaf aan je signaal toe. Je hebt ze in verschillende soorten: Octaaf boven het originele geluid, octaaf eronder, 2 octaaf eronder, een mix hiervan, en er zijn ook versies die accoorden trekken (denk bv aan de EHX POG).

Je kunt ze op meerdere manieren gebruiken, soms vind ik het bv wel tof in een soort van stoner riff, of gewoon in een solo oid.

Speeddemon
6 augustus 2008, 14:06
Haha,

Was inderdaad niet aan jou specifiek bedoeld hoor Frusciante...

Mijn komen van bij Guitargear.be
Neutriks met trekvaste pluggen (vrij overbodig op een pedalenboard maar toch) en de beste kabel....
Ho, ho, ho. Wat is dan 'de beste kabel'?

Ik heb op mijn board ook 'custom handmade' kabels (zelf gesoldeerd op zelf-gekozen lengtes :dance: ), van Tasker met Neutrik pluggen. Die Tasker kabel is nog geen euro de meter. Knappe jongen als jij in een pedalboard met meer dan 4 pedalen het verschil tussen Tasker, Evidence Audio, Vovox, Zaolla en Van Den Hul hoort.

Ik hoor 't verschil absoluut tussen George L en die cheap-ass Hosa kabeltjes, maar op een gegeven moment is goed genoeg goed genoeg.
En gaan lopen mieren over dat "Vovox een helderder tophoog" heeft, terwijl je er een Boss DS-1 met carbonfilm weerstanden, run-of-the-mill condensatoren en IC's op aan sluit... tja... :sssh:

SimonS
6 augustus 2008, 19:02
En gaan lopen mieren over dat "Vovox een helderder tophoog" heeft, terwijl je er een Boss DS-1 met carbonfilm weerstanden, run-of-the-mill condensatoren en IC's op aan sluit... tja... :sssh:
jij voelt je vast niet zo thuis op hifi-fora of wel? Wat je daar voor een onzin leest....

Valoosj
6 augustus 2008, 19:10
Ho, ho, ho. Wat is dan 'de beste kabel'?

Ik heb op mijn board ook 'custom handmade' kabels (zelf gesoldeerd op zelf-gekozen lengtes :dance: ), van Tasker met Neutrik pluggen. Die Tasker kabel is nog geen euro de meter. Knappe jongen als jij in een pedalboard met meer dan 4 pedalen het verschil tussen Tasker, Evidence Audio, Vovox, Zaolla en Van Den Hul hoort.


En mogami dan :sneaky:
65 euro weggegooid nu dit niet langer de beste kabel is!









;)

Ibanez666
6 augustus 2008, 19:11
Wat doet zo'n octaver eigenlijk en in welke situatie kan je dat gebruiken?

MS

de mijne kan 1 en 2 octaven lager en je kunt deze octaven afzonderlijk alsook het originele signaal instellen qua volume. Werkt erg leuk voor loopjes en solo's, klinkt erg massief en overdonderend, zeker over mn 100 Watt Bassman met 2x12 inch celestions van 100 watt per stuk :-)

Het is echter geen echt basgeluid, of je eigen geluid maar dan lager, maar iets anders. Doet het leuk clean en met crunch.

Ik gebruik hem bijvoorbeeld bij Hot Chocolate's "Everyone's a winner" dat loopje aant begin dat een paar keer terug komt..
http://nl.youtube.com/watch?v=TNFi16-wyKQ alleen heb ik hem nog een stuk zwaarder staan

Ibanez666
6 augustus 2008, 19:13
jij voelt je vast niet zo thuis op hifi-fora of wel? Wat je daar voor een onzin leest....


Ja zoals gouden contactjes...dat verschil is alleen meetbaar (nauwelijks) en helemaal niet te horen voor het menselijk oor. En ik denk niet dat het de hond wat uitmaakt ;-)

Speeddemon
6 augustus 2008, 19:29
En mogami dan :sneaky:
65 euro weggegooid nu dit niet langer de beste kabel is!



;)
Voor welke Mogami kabel heb je 65 euro betaald dan?!
Meestal is Mogami vergelijkbaar geprijsd met Canare, Belden en Tasker, en voor zover ik weet, ook van vergelijkbare kwaliteit.

@Simon_S; idd ja. Die bullshit hoeft van mij niet.

Valoosj
7 augustus 2008, 00:04
Mogami 2425 ofzoiets. Ik heb wel 35m :D

HaroldA
7 augustus 2008, 00:06
Mogami 2425 ofzoiets. Ik heb wel 35m :D
35 meter??? Wordt het geen tijd voor draadloos dan? Dat krijg je toch nooit fatsoenlijk op en afgerold? Zit het op een haspel soms? ;)

(eigenlijk een 4-in-1 vraag dus)

Luke-wannabe
7 augustus 2008, 00:11
Ik denk niet dat z'n kabel 35 meter lang is, maar dat -ie daar stukje uit knipt om patchkabeltjes te maken.

Valoosj
7 augustus 2008, 00:20
Wat als ik nu graag 2 verdiepingen boven mn amp sta om die zo luid genoeg te kunnen zetten voor t heerlijke buizengeluid?



Maar Luke heeft gelijk. Patchkabels, fx loop kabels en enkele voor mn gitaren is waar hij voor dient. Binnenkort eens aan beginnen, want mijn pedalenbord zit deze week nog ineen!

kokeleko
7 augustus 2008, 09:23
Update van mijn bordje.

http://img156.imageshack.us/img156/8162/pedalboardfz5.th.jpg (http://img156.imageshack.us/my.php?image=pedalboardfz5.jpg)

Nocki
7 augustus 2008, 09:26
Das een mooi bordje Ko.
Nu heb je vast geen geld meer en moet je je Egnater 4x12 verkopen... of niet :)
ziet er netjes uit.

kokeleko
7 augustus 2008, 09:28
Hahaha, ik moet niks.
Maar zoals al eerder gezegd doe een onweerstaanbaar bod en je bent spekkoper.

j3lt3
7 augustus 2008, 14:10
Dit is mijn pedalenbordje. Kheb em 'n tijdje geleden gemaakt in zo'n DAP-48-showkaas-koffer-gebeuren. Ik had die koffer al meerdere malen hier voorbij zien komen, en heb me ook ietwat laten inspireren door wat mooie resultaten.

http://i78.photobucket.com/albums/j83/masterjelte/pb1.png

-------------------------------------------------------------------------------daar hoort een wah te zitten-^^^^^^^^^


http://i78.photobucket.com/albums/j83/masterjelte/pb2.png



http://i78.photobucket.com/albums/j83/masterjelte/pb3.png
Klepje dicht^

http://i78.photobucket.com/albums/j83/masterjelte/pb4.jpg
Klepje open^



En nog ruimte genoeg over voor nieuw spul =)

Ibanez666
7 augustus 2008, 14:44
@ j3lt3 : netjes gedaan joh! Je ingangen voor jacks en stroom zien er wel wat proffessioneler uit dan bij mijn Dap kistje :-)

En die ruimte is erg lekker en gaat je vast en zeker snel van pas komen ;-)

Unicron
7 augustus 2008, 15:32
Ik zou persoonlijk nooit zo'n stekkeringang gebruiken, daar gaat ooit iemand op staan en als het knapt is het de vraag of je de stroom snel kan omprikken. Ik bevestig liever aan de stekkerdoos op het bord zelf een meter of zes aan stroomkabel.

Verder idd erg netjes gedaan.

pol
7 augustus 2008, 15:36
powercon is hier ideaal voor, die trek je niet zomaar los.

j3lt3
7 augustus 2008, 17:12
Ik heb er inderdaad nog aan zitten denken om zo'n powercon te kopen, maar ik had deze al thuis liggen... en ik ben lui....

maar opzich blijft het snoer opmerkelijk goed zitten, en heb ik er tot dusver geen problemen mee gehad. ;)

HaroldA
7 augustus 2008, 19:12
powercon is hier ideaal voor, die trek je niet zomaar los.
Dan zou je het dubbel uit moeten voeren voor als je eens je 'custom' kabeltje vergeet... Een extra eurostekkerkabel is altijd wel aanwezig.

B_2_the_a
7 augustus 2008, 22:02
Wat als ik nu graag 2 verdiepingen boven mn amp sta om die zo luid genoeg te kunnen zetten voor t heerlijke buizengeluid?
met die ruk versterker van jou? succes ;)

The_Darkness
8 augustus 2008, 15:52
Mijn setup
Cry baby -> Phase 90 -> ENGL powerball -> VP junior (-> DT-10) -> Small Clone -> Holy grail plus -> Nova delay

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DJ64D4M4.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GE7LLNWZ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DHQW7C46.jpg

Nitefly7
8 augustus 2008, 16:01
hoe heb je die footswitch bedraad?
wordt die vanuit je pedalboard aangestuurd.. ?


Mijn setup
Cry baby -> Phase 90 -> ENGL powerball -> VP junior (-> DT-10) -> Small Clone -> Holy grail plus -> Nova delay

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DJ64D4M4.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-GE7LLNWZ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DHQW7C46.jpg

Kim Wilson
8 augustus 2008, 16:05
Mooi gedaan met die beugeltjes over de kabels. Wat ik dan minder snap, is dat je de aansluitingen aan de achterkant (stroom en jacks), die het meest kwetsbaar zijn, niet hebt beveiligd.

Strak board verder, erg netjes!

The_Darkness
8 augustus 2008, 16:13
@ nitefly: Die aansluiting voor de footswitch aan de achterkant is door gelust naar de switch zelf. Zo is het een stuk gemakkelijker om de footswitch op de amp aan te sluiten.

@ kimwilson: Ik zou ze wel willen beveiligen maar daar is gewoonweg geen ruimte voor. Ik denk dat er nog hooguit 3mm over is tussen de dksel den de aansluitingen

Don Olivier
8 augustus 2008, 19:30
Hoe bevalt die nieuwe Electro Harmonix Holy Grail Plus????
Heb je em vergeleken met de reverb van de TC Electronic Nova serie?

The_Darkness
9 augustus 2008, 10:05
De holy grail plus bevalt prima. Ik had met mijn eerste een klein probleempje als ik de amount knop helemaal opendraaide viel het pedaal uit. Maar ik heb een nieuwe gekregen.
Ik heb hem niet met de nova reverb getest ik vond die net iets te ingewikkeld als reverb. Ik heb hier de gewone holy grail getest en die beviel me wel. Maar toen heb ik bij thomann de holy grail plus besteld omdat deze hetzelfde is maar net dat ietsje meer heeft om in te stellen.
En nu heb ik hem zelf en hij klink idd vrij identiek aan de gewone holy grail je hebt er alleen net iets meer controle over.

Don Olivier
9 augustus 2008, 11:19
Dank voor de omschrijving, top!

cerpintaxt
13 augustus 2008, 13:57
Bevalt die Powerbank een beetje dude? Onze zanger heeft em ook, maar soms stoort zijn board nogal eens (brom). Geen idee of het de powerbank is of zijn kabels oid. Ik wil zelf ook zoiets gaan aanschaffen, vandaar dat ik nog wat gebruikerservaringen wil horen :wink:

als je last van een brom is zou ik es naar of alle apparatuur wel een aarde heeft.

vinni
13 augustus 2008, 15:18
Met alle respect.....


Die laatste opmerking zou ik maar vergeten.

Juist het feit dat alles geaard is (de vraag is hoe?) kan juist de oorzaak zijn
van brom.

Er zijn vele artikelen over grounding te vinden op internet die je wellicht verder kunnen helpen. Zoek ook eens op stargrounding.

Groet,
Vinni

pinovino
14 augustus 2008, 09:31
Mijn pedalboard:

http://lh5.ggpht.com/jeroen.wijn/SKPX6rirAII/AAAAAAAAADc/feH9iQDvM2s/IMG_0568.JPG?imgmax=512

http://lh5.ggpht.com/jeroen.wijn/SKPX7hJPmxI/AAAAAAAAADk/_Ru4sg5kZhY/IMG_0570.JPG?imgmax=512

http://lh6.ggpht.com/jeroen.wijn/SKPX8aX1F1I/AAAAAAAAADs/qCLYnugAZNk/IMG_0571.JPG?imgmax=512

Het board is een pedaltrain 2 en alles zit met klitteband er op.

De setup:
Gitaar -> Strobostomp 2 -> Cry Baby -> Big Muff Pi -> Amp
En in de FX loop: Phase 90 -> CE-2 -> DL-4

Er is nog wat ruimte en ik denk nog na over een booster en een compressor.

De Big Muff en de DL-4 worden met batterijen gevoed (al denk ik wel dat ik een aparte adapter zal kopen voor de DL-4) en de rest met een Fuel Tank die onder de DL-4 geplaatst is.

Mijn GT-3 is nu officieel met pensioen maar ik mis wel het volumepedaal daarvan. Dat gemis moet zeker opgevangen worden maar dan zal dat pedaal wel naast de pedaltrain komen te staan.

Riky
14 augustus 2008, 13:19
waarom staat je ??amp swith??? niet op je pedalboard... ziet er niet nar uit dat er geen ruimte meer is ...

Squier4ever
14 augustus 2008, 16:58
als je last van een brom is zou ik es naar of alle apparatuur wel een aarde heeft.

je reageert op een post uit het begin van dit topic naar ik mij herinner. dat is lang geleden. lijkt me dat blok z'n zaken wel op orde heeft nu hoor.

JvD.
14 augustus 2008, 19:32
mijn pedal-tas had ik al eens gepost. en ik ben er helemaal tevreden over:
(de UBERMETAL!!!11 gebruik ik alleen als ik mijn eigen buizencombo'tje niet kan gebruiken)
http://img352.imageshack.us/img352/3716/pedalboard004xr7.jpg

maar sinds gister is er ook mijn vocal-board bij gekomen:

http://img230.imageshack.us/img230/1066/vocalboard003cg3.jpg

Bestaande uit mijn Multi-FX-galmbak en mijn monitoring kastje.

maar nu rest er weer een probleem. mijn vocal boardje heeft twee adapters(verschillende waardes). en mijn pedalboard heeft maar 1 plekje over. Dit onderdeel van mijn post is voor de creative zielen bedoelt, anyone een handige oplossing?:

http://img230.imageshack.us/img230/265/voedingprobleemmv7.jpg

Riky
14 augustus 2008, 19:34
grotere stekkerdoos op je board...

JvD.
14 augustus 2008, 19:38
grotere stekkerdoos op je board...
als ik een stekkerdoos neem met de stekker gaatjes recht passen mijn onespots niet. en met de schuine passen die nieuwe adapters niet. daar komt bij dat ze volgens mij geen 5 gaats stekkerblok maken. van 4 gaat het meteen naar 6 en dat is te groot. vandaar "creative oplossing"

Riky
14 augustus 2008, 19:47
ah ok:)

dan zou ik gewoon een stekkerdoosje in de stekkedoos van je board steken... neem aan dat je mc boardje niet op je pedal board komt?
ziet er dan wel niet heel geweldig uit, maar op podium ziet niemand dat toch??

anders weet ik het ook niet:)

JvD.
14 augustus 2008, 19:50
ah ok:)

dan zou ik gewoon een stekkerdoosje in de stekkedoos van je board steken... neem aan dat je mc boardje niet op je pedal board komt?
ziet er dan wel niet heel geweldig uit, maar op podium ziet niemand dat toch??

anders weet ik het ook niet:)
ja, ik heb gewoon zo'n ouderwetse illegale 1 naar 3 splitter. en die heb ik nu op een kort kabeltje dat ik gemaakt heb. maar das geen porem. vandaar.

Ibanez666
14 augustus 2008, 20:10
maar nu rest er weer een probleem. mijn vocal boardje heeft twee adapters(verschillende waardes). en mijn pedalboard heeft maar 1 plekje over. Dit onderdeel van mijn post is voor de creative zielen bedoelt, anyone een handige oplossing?:

Waar heb je 3 one-spots voor nodig?

Nielsje
14 augustus 2008, 21:34
Waar heb je 3 one-spots voor nodig?

Line 6 'eist' een aparte adapter, de morley helaas ook volgens mij.

Je kan ook een ander stekkerblok nemen, of zo'n verdeelstekker, waar je drie one-spots in kwijt kan, en die steek je dan weer in zo'n stekkerdoos. Snap je wat ik bedoel?

Persoonlijk zou ik gewoon die morley en line6 wegdoen. En als je echt een creatieve oplossing wil, dan moet je klarinet gaan spelen.

JvD.
14 augustus 2008, 21:53
Waar heb je 3 one-spots voor nodig?
ubermetal wil een eigen adapter.
holygrail wil een eigen adapter.
de rest op een onespot.

anders ruis.


Mijn vocal kastjes lopen allebei op 12v maar ik kon mijn behringer kastje niet op mijn tc electronics adapter doen, en andersom durf ik niet te testen. die TC is 250euro. en die TC electronics is weer digitaal, dus dat zal wel weer brom opleveren als je ze samen op een hubje doet.

hier word ik niet veel wijzer van:
http://img176.imageshack.us/img176/9185/adaptersgp6.jpg

Henri H
14 augustus 2008, 21:56
Je kunt ook een (custom) multi kabel naar je pedalboard maken.
De stekkerdoos leg je dan bij je amp, maakt niet uit hoe groot deze dan is.
Het principe van de pedalsnake dus maar dan zelf gemaakt/gesoldeerd.

http://www.pedalsnake.com/

De pedalsnake kun je natuurlijk ook gewoon kopen, hoef je niet zelf te solderen. Max Guitar in Den Haag verkoopt ze.

JvD.
14 augustus 2008, 21:57
Je kan ook een ander stekkerblok nemen, of zo'n verdeelstekker, waar je drie one-spots in kwijt kan, en die steek je dan weer in zo'n stekkerdoos. Snap je wat ik bedoel?
zo'n stekkerblok? nooit van gehoort of gezien! foto'tje toevallig?


Persoonlijk zou ik gewoon die morley en line6 wegdoen. En als je echt een creatieve oplossing wil, dan moet je klarinet gaan spelen.
Er is gewoon geen betere distortion voor als je zomaar over een amp gaat spelen die je niet kent. met dit ding kun je uit alles een redelijk geluid krijgen.

de morley is voor wat ik er mee doe de beste wah die er is. ik moet echt zonder zo'n aan-en-uit knop kunnen wah-en.

JvD.
14 augustus 2008, 21:59
Je kunt ook een (custom) multi kabel naar je pedalboard maken.
De stekkerdoos leg je dan bij je amp, maakt niet uit hoe groot deze dan is.
Het principe van de pedalsnake dus maar dan zelf gemaakt/gesoldeerd.

http://www.pedalsnake.com/

De pedalsnake kun je natuurlijk ook gewoon kopen, hoef je niet zelf te solderen. Max Guitar in Den Haag verkoopt ze.
het maakt ik mijn geval altijd uit hoe groot iets is. ik moet het ook naar de plaats delict slepen.

owh, ik zie het nu. de min en plus zitten andersom bij beide adapters. als ik dat met een hubje wissel kan ik ze dan bijde op 1 proberen zonder dat ik mijn tc electronic upfuck?

MSNL
14 augustus 2008, 22:53
ubermetal wil een eigen adapter.
holygrail wil een eigen adapter.
de rest op een onespot.

anders ruis.


Mijn vocal kastjes lopen allebei op 12v maar ik kon mijn behringer kastje niet op mijn tc electronics adapter doen, en andersom durf ik niet te testen. die TC is 250euro. en die TC electronics is weer digitaal, dus dat zal wel weer brom opleveren als je ze samen op een hubje doet.

hier word ik niet veel wijzer van:
http://img176.imageshack.us/img176/9185/adaptersgp6.jpg
De 2 adapters hebben verschillende polariteit (plus en min zijn omgedraaid), dus vandaar dat je de behringer niet werkt met de TC adapter.

Ibanez666
15 augustus 2008, 09:55
ubermetal wil een eigen adapter.
holygrail wil een eigen adapter.
de rest op een onespot.

anders ruis.]


Goh wat een gedoe...ik heb de hele rits pedalen in mn sig op 1 one-spot aangesloten. Maar ja, als het niet anders kan..

FruscianteFan
15 augustus 2008, 10:48
Ik gebruik ook 4 voedingen voor 7 pedalen. Ik heb het geprobeerd met minder, maar dat geeft vreemde ruis, brom of andere dingen. Maarja, op die plank van mij past zonder moeite een stekkerdoos met 6 stopcontacten, dus een probleem is het niet.

HaroldA
15 augustus 2008, 10:55
Ik gebruik een Cioks Double Jack (http://www.cioks.com/products/jack.htm) voor mijn 9 pedalen. Boss ACA pedaaltjes krijgen ook 12V van mij ;) Geen last van toegevoegde ruis en/of brom....

Hellsbellsnl
15 augustus 2008, 11:03
Line 6 'eist' een aparte adapter, de morley helaas ook volgens mij.
Dit klopt helemaal.
Line6 is namelijk wisselstroom en de andere gelijkstroom.(of andersom)
Ik heb hiervoor gewoon 5 adapters moeten plaatsen in mijn pedalboard.
http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/pedalboard/PICT0086.jpg
Hier zie je dus:
5 x LINE6 Adapter
1 x Ibanez adapter (voor boss eq)
1 x Morley adapter (voor me wah)
De morley heeft een mini jackplug als adapter aansluiting (3,5 mm geloof ik)
En dit ligt er allemaal in:
http://i161.photobucket.com/albums/t233/hellsbellsnl/pedalboard/PICT0002.jpg

WillemdaGuide
15 augustus 2008, 11:06
Ok, wellicht weer tijd voor wat pics.
Ik ben al een tijdje bezig met de bouw van een pedalboard, maar dat schiet nog niet zo op. Aangezien ik vorige week za een gig had heb ik mijn pedaltrain maar eens erbij gepakt voor een tijdelijke setup!

Anyway, dit is het geworden!!

http://i323.photobucket.com/albums/nn446/Willemdaguide/Pedalboard09-08-08.jpg

http://i323.photobucket.com/albums/nn446/Willemdaguide/Pedalboard209-08-08.jpg

vrnl: Lp studio -> Fishman Powerblend->Vox Wah->Korg Tuner->Blues Pro->pre-amp->hi-band flanger->supervibe->delay->six band eq.

HaroldA
15 augustus 2008, 11:09
1 x Morley adapter (voor me wah)
De morley heeft een mini jackplug als adapter aansluiting (3,5 mm geloof ik)
Vroeger kreeg mijn ex-Morley Bad Horsie 2 ook gewoon stroom van mijn Double Jack. Ik had zelfs mijn ex-Sennheiser EW100G2 Wireless er op aangesloten!

Allemaal zonder problemen. :dance:

Dude
15 augustus 2008, 11:36
@ WillemdaGuide

wat steken daar allemaal voor pluggen in je pedaltrain onder dat paarse boss pedaaltje ?

WillemdaGuide
15 augustus 2008, 11:39
@ WillemdaGuide

wat steken daar allemaal voor pluggen in je pedaltrain onder dat paarse boss pedaaltje ?

Dat is de patchbay, dus send en return van de amp en de output!

Dude
15 augustus 2008, 11:52
En die heb je in je pedaltrain gebouwd ?

kan je daar wat foto;s van posten ?

WillemdaGuide
15 augustus 2008, 12:00
nou om heel eerlijk te zijn heb ik die door Gerard van Shiny guitar gear in de pedaltrain laten bouwen, maar goed, werkt echt perfect. Zit ook nog een buffer in die ik aan of uit kan zetten.

Anyway, toevallig hier op mijn pc nog wat pics ervan.
De patchbay heeft een input (buffer), footswitch (stereojack) send, return en twee outputs. Hiermee kan ik altijd alle kanten op, ideaal,

http://i323.photobucket.com/albums/nn446/Willemdaguide/pedaltrain2006.jpg
http://i323.photobucket.com/albums/nn446/Willemdaguide/pedalboard016.jpg
http://i323.photobucket.com/albums/nn446/Willemdaguide/pedaltrain2003.jpg

Dude
15 augustus 2008, 12:05
Zo da's niet verkeerd zeg, kan het door de donkere foto's niet heel goed zien maar ik begrijp dat hij de jack inputs gewoon in het pedaltrain frame heeft gebouwd ?

mooi spul hoor, mag ik vragen wat je er voor kwijt was ? ik ben het geklooi met losse draden ook zo zat aan het worden.

WillemdaGuide
15 augustus 2008, 12:13
klopt! alle snoeren prik ik rechtstreeks in de pedaltrain.

ik heb je een pm gestuurd.

Laga
15 augustus 2008, 13:08
M'n pedalboard is al een poosje in gebruik
Even een paar foto's

http://i111.photobucket.com/albums/n132/lauraes100/DSC03473.jpg

http://i111.photobucket.com/albums/n132/lauraes100/DSC03474.jpg

http://i111.photobucket.com/albums/n132/lauraes100/DSC03475.jpg

Lekker stoffig zo op de foto's... :)
Heb alles bevestigd met dubbelzijdige klitteband.. Moet nog even wat extra plakken op een aantal plankjes en dan zit het echt muurvast
Verder bevalt hij helemaal goed!
Heb nog wat ruimte dus er kan altijd nog iets leuks bij

Nitefly7
15 augustus 2008, 13:13
Heb je piezo's in je LP Studio zitten?
Powerblend nieuw gekocht?


Ok, wellicht weer tijd voor wat pics.
Ik ben al een tijdje bezig met de bouw van een pedalboard, maar dat schiet nog niet zo op. Aangezien ik vorige week za een gig had heb ik mijn pedaltrain maar eens erbij gepakt voor een tijdelijke setup!

Anyway, dit is het geworden!!

http://i323.photobucket.com/albums/nn446/Willemdaguide/Pedalboard09-08-08.jpg

http://i323.photobucket.com/albums/nn446/Willemdaguide/Pedalboard209-08-08.jpg

vrnl: Lp studio -> Fishman Powerblend->Vox Wah->Korg Tuner->Blues Pro->pre-amp->hi-band flanger->supervibe->delay->six band eq.

WillemdaGuide
15 augustus 2008, 13:23
yups, de LP heeft een fishman powerbridge en loopt via een stereo jack in de powerblend waar de signalen worden gesplit of gemixt.


Die powerblend heb ik 2e hands gekocht, volgens mij worden ze al een tijdje niet meer gemaakt. Overigens heb ik ze in nederland zelden voorbij zien komen, die van mij heb ik van een knakker uit de us overgenomen voor 100 dollar.

Valoosj
15 augustus 2008, 21:42
Toffe foto's Willem. Hier die van mij. Bijna klaar!
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC_0155.jpg

JvD.
15 augustus 2008, 21:45
Toffe foto's Willem. Hier die van mij. Bijna klaar!
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC_0155.jpg

kolere! hoe wil je de boel gaan voeden?

Valoosj
15 augustus 2008, 21:51
2x one spot, 1 keer EHX (voor holy grail) en nog eentje op 12V.

Ibanez666
15 augustus 2008, 21:54
2x one spot, 1 keer EHX (voor holy grail) en nog eentje op 12V.


Gave plank hoor! Staat er ook een DD-7 op?

JvD.
15 augustus 2008, 21:54
2x one spot, 1 keer EHX (voor holy grail) en nog eentje op 12V.
ah, dat valt heel erg mee. naja je zeult je toch al een breuk en hebt ruimte zat. dus het maakt denk ik niet heel erg veel uit. ik merk wel dat die EHX adapter brom geeft als je er een signaal snoer langs laat gaan. daarom heb ik die vervangen voor een 1spot en alles is dood stil.
ik kan niet wachten op de foto's met ledjes in het donker om jou kunstwerkjes echt te aanschouwen.

Valoosj
15 augustus 2008, 22:00
Gave plank hoor! Staat er ook een DD-7 op?

Nee, een DD-6 en een zelfgebouwde delay met zalige oscillatie.


ah, dat valt heel erg mee. naja je zeult je toch al een breuk en hebt ruimte zat. dus het maakt denk ik niet heel erg veel uit. ik merk wel dat die EHX adapter brom geeft als je er een signaal snoer langs laat gaan. daarom heb ik die vervangen voor een 1spot en alles is dood stil.
ik kan niet wachten op de foto's met ledjes in het donker om jou kunstwerkjes echt te aanschouwen.

Ik heb al eens een foto genomen in het donker om mn kunstwerkje met die spin te aanschouwen.

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC01746.jpg

Misery Signals
15 augustus 2008, 22:36
Waanzinnig Valoosj.

Enkele dingen die ik bedenk:

Staat die bovenste rij pedalen niet hoog om te switchen?

En beneden, de fx die niet aan de rand staan, zijn die gemakkelijk bij te geraken?

MS

robert-gitarist
15 augustus 2008, 22:47
Super strak board Willem, zoals ik vorige week zat. al zei :)
Ik heb zijn bak vorige week mogen aanschouwen, en zag er super gelikt uit ;) wist alleen niet dat ie een looper eronder had hangen hehe. Ben erg benieuwd naar het board waar je mee bezig bent nog.

Valoosj, damn wat een giga groot board zeg. Hoe ga je dat oplossen als je in een kroeg moet spelen en de ruimte vrij beperkt is? :D ik vind het wel erg tof en mooi hoor, zeker de effect in het donker van die spin. Erg creatief gedaan. Ben benieuwd naar het resultaat.

Valoosj
15 augustus 2008, 22:50
Het schakelt allemaal zeer gemakkelijk.
Bij plaatsgebrek, wat er in mijn band zoiezo gaat zijn staat er 2 man maar voor t podium.

B_2_the_a
15 augustus 2008, 22:56
haha :)
dan zijn het aantal mensen in de zaal verdubbeld

goedzo!

Lexvandoef
15 augustus 2008, 23:23
Het schakelt allemaal zeer gemakkelijk.
Bij plaatsgebrek, wat er in mijn band zoiezo gaat zijn staat er 2 man maar voor t podium.

Das echt geen porum als het om een verhoogd podium gaat he ;)

B_2_the_a
16 augustus 2008, 00:17
tjah
die kennen ze in belgie niet!

Riky
16 augustus 2008, 09:50
Valoosj dat is pedalboard porno! Echt gave plak geworden zeg. heb je project wel aardig gevolgd en volgens mij is het de moeite waard geweest! ziet er echt mooi en strak uit!

Nocki
16 augustus 2008, 18:59
http://img339.imageshack.us/img339/2555/img7377aj2.th.jpg (http://img339.imageshack.us/my.php?image=img7377aj2.jpg)

http://img526.imageshack.us/img526/7579/img7376ms0.th.jpg (http://img526.imageshack.us/my.php?image=img7376ms0.jpg)

Zojuist deze reuzachtige koffer opgehaald... wie weet wordt het wat voor mn zelfgebouwde midi pedaal. ruimte zat voor 2 expressie pedaal en het pedaal voor mn rackwah!

Daarnaast nog ruimte voor: Bier, onderbroek, muziekstandaard, gitaarstandaard, bierhouder en een tent... :)

paulusdeBKB
16 augustus 2008, 20:49
Whoah, Nocki! De bouw van je footcontroller had ik even niet meegekregen... Wat een stoer ding, zeg! Komen er nog effect pedaaltjes bij in die koffer? Zal haast wel niet. Als je de moeite neemt om een rack-wah aan te schaffen, zul je wel rechtstreeks je rack / amp in gaan, neem ik aan?

Nocki
16 augustus 2008, 20:56
klopt. er komt geen signaal in de case... Alles blijft in het rack! daar is zo'n ding voor he! deze flightcase is toch wel een beetje overkill hoor :)

Kim Wilson
17 augustus 2008, 09:57
Mijn plankje op herhaling, nu met DT-10:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/IMG_1837.jpg

zjanke
17 augustus 2008, 10:06
Dit zijn niet de settings waar je mee speelt neem ik aan, maar je gebruikt drie soorten scheur en de GE7 om te boosten?

Kim Wilson
17 augustus 2008, 10:15
Dit zijn niet de settings waar je mee speelt neem ik aan, maar je gebruikt drie soorten scheur en de GE7 om te boosten?
Ja, dit zijn wel ongeveer de juiste settings hoor. En idd, drie soorten drive, die ik ook kan stapelen als ik daar behoefte aan heb, en de GE-7 om het hele geluid wat op te krikken.

zjanke
17 augustus 2008, 10:27
Ik vond de setting op de OCD nogal typisch en ook de GE7 staat vrij neutraal. Maar wie ben ik om er iets van te vinden als het werkt :hippie:.


Ik heb wel gemerkt dat het heel erg verschilt welke amp je gebruikt met een OCD, mijn settings zijn ook behoorlijk gewijzigd vorige week. Mis je geen delay of tremolo? (reverb zul je uit je amp halen?)

Kim Wilson
17 augustus 2008, 10:32
De OCD staat allemaal redelijk in het midden, en ik vind dit voorlopig het lekkerst klinken. De GE-7 had ik altijd om het laag eruit te filteren, maar met mijn nieuwe amp is dat niet nodig. Mijn vorige amp had tremolo, en mijn nieuwe niet, dus misschien zou ik daar nog eens naar kunnen zoeken i.p.v. de GE-7. Een delay heb ik al eens gehad, maar dat had geen toegevoegde waarde voor mij.

Dude
17 augustus 2008, 11:07
met die GE-7.... omgekeerd V'tje met een heeeul klein beetje level boost werkt altijd ERG lekker op een marshall hans !

drap
17 augustus 2008, 11:12
Rocktron Pulse Tremelo... Je hebt het niet van mij... :sssh:

Dude
17 augustus 2008, 11:15
ehx stereo pulsar... heb je ook niet van mij :sssh:

drap
17 augustus 2008, 11:46
De Rocktron Pulse Tremelo is ongeveer de helft van de prijs van een EHX Stereo Pulsar... Je hebt het niet van mij... :roll:

The Lo Lands
17 augustus 2008, 15:37
Na de aanschaf van de Orange RockerVerb 50H heb ik tevens mijn plank met pedalen aangepast en alsvolgt geschakeld:

gitaar > Morley Bad Horsie 2 Wah > Boss TU-2 > Voodoo Lab Sparkle Drive > input Orange amp.

De effectloop van Orange is alvolgt met pedalen geschakeld:

send Orange amp > Little Lehle Looper > T.C. electronic chorus/pitch modulator/flanger > Boss GE-7 EQ > T.C. electronic vintage delay > Little Lehle Looper > return Orange amp.

TIP: De keuze om de Boss TU-2 en Boss GE-7 achter de Morley Wah en T.C. electronic chorus/pitch modulator/flanger te zetten is om de buffer van deze twee pedalen op te heffen! Hier kwam ik toevallig achter, zet ik ze niet tussen de gebufferde en true bypass pedalen zal vervolgens de True Bypass Voodoo Lab Sparkle Drive en True Bypass T.C. electronic vintage delay pedalen een harde plop geven bij in- en uitschakelen! Nu zijn ze volledig stil bij in- en uitschakelen! Blijkbaar is de combinatie van gebufferde en true bypass pedalen niet echt handig voor de true bypass pedalen :mad:

Verder voed ik de meeste pedalen met de Big John 9V/600mA beschermde voeding. De Boss FS-6 is de switch voor de Orange clean/overdrive kanaal en de reverb.

http://www.misterjinx.nl/pedalboard_the_lo_lands.jpg

dml
17 augustus 2008, 18:52
http://www.misterjinx.nl/pedalboard_the_lo_lands.jpg

Zitten je pedalen zodanig ingeklemd tussen die strips dat, als je het board op de kop houdt, de pedalen blijven hangen? Of donderen ze eruit? En zijn die strips van staal of van alu? Verder wel netjes!!

The Lo Lands
17 augustus 2008, 19:12
Zitten je pedalen zodanig ingeklemd tussen die strips dat, als je het board op de kop houdt, de pedalen blijven hangen? Of donderen ze eruit? En zijn die strips van staal of van alu? Verder wel netjes!!Het zijn metalen hoekprofielen welke gewoon verkrijgbaar bij de bouwmarkt waarbij ik ze als bescherming heb voorzien van een rubber laagje binnenband van een fiets. Hierdoor zitten de pedalen wel klem maar als je het bord op zijn kop houdt zullen de zwaardere pedalen er wel uitvallen :) Dit is mij in de laatste 8 jaar met dit bord nog niet overkomen (kijk naar alle gaten uit het verleden ; ). Verder past deze plank precies in een gewone gitaarkoffer van 50 euro welke ik met extra opvulmiddel heb gevoerd waardoor bij vervoeren alles netjes op zijn plaats blijft liggen. Goedkoop en effectief :)

strato501
17 augustus 2008, 19:41
hoe post ik nu een foto van mijn pedalboardje?............

Nielsje
17 augustus 2008, 19:51
Welkom!

je kan hier niet direct foto's uploaden. Je moet hiervoor imageshack, webshots oid voor gebruiken. Daar kan je foto's uploaden, en dan hier een linkje ernaar toe zetten. succes!

Mitch
17 augustus 2008, 19:51
Even bij Photobucket een account openen. Dan daar je foto's uploaden, daarna bij voorkeur even verkleinen tot 'message board' (forum) niveau en dan de link kopiëren in je post. Bij Photobucket staat al direct een code voor je klaar, dus tussen image tags dus bijvoorbeeld ww.photbucket blabla/dir whatever.jpeg
Als het tussen die tags staat zie je het op het forum als een directe foto.

Als het bestand klein genoeg is kun je het fotobestandje ook toevoegen als bestand aan je post (staat onderin, als je een reactie plaatst, bij overige opties). Deze mogelijkheid wordt niet veel gebruikt, maar het kan wel sinds een jaartje of zo.

imlikeajungle
17 augustus 2008, 21:37
Het zijn metalen hoekprofielen welke gewoon verkrijgbaar bij de bouwmarkt waarbij ik ze als bescherming heb voorzien van een rubber laagje binnenband van een fiets. Hierdoor zitten de pedalen wel klem maar als je het bord op zijn kop houdt zullen de zwaardere pedalen er wel uitvallen :) Dit is mij in de laatste 8 jaar met dit bord nog niet overkomen (kijk naar alle gaten uit het verleden ; ). Verder past deze plank precies in een gewone gitaarkoffer van 50 euro welke ik met extra opvulmiddel heb gevoerd waardoor bij vervoeren alles netjes op zijn plaats blijft liggen. Goedkoop en effectief :)

Knap board, inventief systeem!

Henri H
17 augustus 2008, 22:08
hoe post ik nu een foto van mijn pedalboardje?............Veel van dit soort vragen staan ook in zgn. sticky posts bovenaan een subforum.
Deze kun je ook 's doorlezen als je tijd teveel hebt ;)

Mitch
17 augustus 2008, 23:21
Mag je mij de sticky wijzen waar dat in staat. Zelfs in de FAQ staat het namelijk nauwelijks uitgelegd, vandaar dat de vraag regelmatig voorbij komt.

Henri H
17 augustus 2008, 23:45
Mag je mij de sticky wijzen waar dat in staat. Zelfs in de FAQ staat het namelijk nauwelijks uitgelegd, vandaar dat de vraag regelmatig voorbij komt.Staat in de FAQ: http://www.gitaarnet.nl/forum/faq.php?faq=vb_read_and_post#faq_vb_special_codes
Je moet wel even zoeken en de hoeveelheid info is ook behoorlijk vandaar mijn opmerking over "tijd over" ;)

Mitch
18 augustus 2008, 00:02
Dat zei ik dus al, het staat niet in sticky's bovenan de subfora, wel in de FAQ, maar uiterst summier. Dit wil je toch geen uitleg noemen?

De [img] code kan gebruikt worden om plaatjes aan een post toe te voegen.
Vroeger kon je trouwens geen bijlages bij de posts plaatsen, sinds de laatste update kan dat wel, dus kleine plaatjes zijn ook nar Gitaarnet te uploaden. Wordt er keurig een voorbeeldje afgebeeld in de post.

Henri H
18 augustus 2008, 09:09
Het staat idd niet in sticky's maar daar staan wel vaak andere tips oid.
Als je doorklikt krijg je toch best wel een aardig nauwkeurige uitleg:
http://www.gitaarnet.nl/forum/misc.php?do=bbcode#imgcode

pinovino
18 augustus 2008, 13:48
waarom staat je ??amp swith??? niet op je pedalboard... ziet er niet nar uit dat er geen ruimte meer is ...

Had ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Maar lijkt me een goede suggestie. Tenks! :p

Riky
18 augustus 2008, 13:49
Had ik eigenlijk nog niet over nagedacht. Maar lijkt me een goede suggestie. Tenks! :p

haha ok! Dacht dat het een reden had maar niet dus:D

HaroldA
18 augustus 2008, 14:00
http://img231.imageshack.us/img231/7495/dsc04407ye8.jpg
Dude,

Waar heb jij die platte contra-stekkers gekocht? Ik kan ze nergens vinden... (bij de Praxis/Hornybach/Karwei hebben ze ze niet)

Excuses voor de late reactie trouwens ;)

paulbekkers
18 augustus 2008, 14:33
Ik ben bezig met een nieuw ontwerp voor een board.

Zit eraan te denken om een Rocktron Banshee erbij te kopen, maar moet even kijken of het geheel dat niet te lomp wordt.

Heeft iemand de afmetingen? Ik was aan het googlen, maar daar vond ik in inches: 12,9 x 12,3 x 4,1
Dat zou betekenen dat dat ding bijna 33cm lang is, ongeveer 31 cm breed en 11 cm hoog. Die laatste vertrouw ik wel, maar is dat ding écht zo breed?

strato501
18 augustus 2008, 21:04
dankjullie wel voor de info,
ik ga het eens proberen....... :lp:

Henri H
18 augustus 2008, 22:01
eindelijk gelukt! dankjullie wel voor de hulp.http://i68.photobucket.com/albums/i8/strato501/DSCN0726.jpg
Wat een gaaf board man!
Waar gebruik je die midi controller voor?

strato501
18 augustus 2008, 22:26
Dankjewel voor het plaatsen van de foto in de forumtekst!
De midicontroller gebruik ik om een replifex aan te sturen (vroeger intellifex)
ik vind die apparaten nog steeds de best klinkende en fijnst reagerende multi-effecten. Replifex zit in de loop van een oude ENGL straight combo, dat is alles. Ik wil nog een nieuwe combo-behuizing maken waar dan ook plaats in is voor de replifex. Maar dat duurt nog wel even :satisfie:

hugo123
19 augustus 2008, 15:58
Wat is dat ding naast je wah, een soort houder voor je slide?? Daar lijkt het tenminste op;)

artnaz
19 augustus 2008, 16:02
Ziet er uit als een houder voor al het kleine prut! :D

Maar erg strak gemaakt Strato! :)

FruscianteFan
19 augustus 2008, 16:16
Da's geen slecht idee, zeker niet als ik straks voor één solo een slide moet gebruiken. Misschien is het in mijn geval trouwens wel beter om die solo zonder slide te spelen.

B_2_the_a
19 augustus 2008, 16:30
volgens mij is die schakelaar links boven van het lanceerplatform
klik *vliegende slide*

artnaz
19 augustus 2008, 16:31
Ik zet de slide op mijn amp als ik hem voor een solo moet gebruiken. Daarna gooi ik hem weg, en laat het door een "roadie" weer op mijn amp zetten.

Deze heb ik ook, maar die vergat ik steeds mee te nemen... Bovendien zing ik niet, dus er moet dan zo'n mic staand langs het podium speciaal hiervoor staan...

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/3/6/7/371367.jpg

FruscianteFan
19 augustus 2008, 16:34
Je kunt hem ook in je broekzak stoppen.

artnaz
19 augustus 2008, 16:38
Kan, maar dat gaat te langzaam. Meestal wil je (ik) meteen na een riff soleren, en dan wil je niet gaan klooien met een broekzak, en dan ook nog eens goed in je hand nemen. Als hij ergens gewoon staat/hangt heb je hem meteen goed in de hand.

FruscianteFan
19 augustus 2008, 17:03
Klopt. Als ik daadwerklijk dat nummer met slide ga spelen, zal ik het hele nummer met slide spelen. Ik doe hem dan om mijn pink, zodat ik de akkoorden nog een beetje kan pakken. Bij nummers waar de gitaar een belangrijke rol speelt, zou ik me dan wel gehandicapt voelen.

Dude
20 augustus 2008, 11:10
Dude,

Waar heb jij die platte contra-stekkers gekocht? Ik kan ze nergens vinden... (bij de Praxis/Hornybach/Karwei hebben ze ze niet)

Excuses voor de late reactie trouwens ;)

bij de handyman.... zit volgens mij overal wel zo'n beetje.

strato501
21 augustus 2008, 22:50
Links naast de "wah" is inderdaad wat schuim waarin de bottleneck, een capo en een aantal plectrums zitten. Eronder zitten de stekkers van de midi-controller. Ik wilde de bottleneck en de capo op mijn pedalboard hebben omdat ik bijna altijd vergat om die dingen uit mijn gitaarkoffer te nemen en dan de slide stukken speelde met een bierglas :) .

B_2_the_a
22 augustus 2008, 19:21
sorry voor het layout fucken

http://img128.imageshack.us/img128/1650/boardaug08pc2.jpg

ja het board is aangepakt!
nieuwe plank erin, vloerbedekking erop, linksboven zit een verhoging (12 mm, precies genoeg)

signal chain:
gitaar
morley wah/volume
planet waves tuner
frequency analyzer
micro qtron
t.a.a.s. hotcake
mxr six band eq
deluxe electric mistress
boss re-20 (expressie pedaal is voor de rate)
amp


heb al wat plannen (ik heb nog ruimte eh ;))
deluxe electric mistress eruit, evh flanger erin en een boss dd-20 ofzo!
natuurlijk ook alles wat netter leggen en 2 kabels vervangen...

almarvk
22 augustus 2008, 20:59
Jij blijft ook een T.A.A.S. überuser. :D

Blijf gas houden voor z'n spulletjes. Moet binnenkort mijn pedalboard ook maar 's updaten en kijken of ik ergens ruimte overhoud voor iets nieuws.

Bernardduur
22 augustus 2008, 21:51
sorry voor het layout fucken

http://img128.imageshack.us/img128/1650/boardaug08pc2.jpg

ja het board is aangepakt!
nieuwe plank erin, vloerbedekking erop, linksboven zit een verhoging (12 mm, precies genoeg)

signal chain:
gitaar
morley wah/volume
planet waves tuner
frequency analyzer
micro qtron
t.a.a.s. hotcake
mxr six band eq
deluxe electric mistress
boss re-20 (expressie pedaal is voor de rate)
amp


heb al wat plannen (ik heb nog ruimte eh ;))
deluxe electric mistress eruit, evh flanger erin en een boss dd-20 ofzo!
natuurlijk ook alles wat netter leggen en 2 kabels vervangen...

Die, die ken ik :)

B_2_the_a
23 augustus 2008, 04:54
Jij blijft ook een T.A.A.S. überuser. :D

nou
uber user? der ligt er nu maar 1 op het board
der ligt een 2e in de kast, maar de frequency analyzer is ook onder handen genomen door t.a.a.s.

yhcmarc
23 augustus 2008, 11:50
Knap board, inventief systeem!

Ja dat vond ik ook idd. Ik zit ook altijd te klooien met goede oplossingen daarvoor. Dit is echt slim. Ik heb ook geprobeerd met die fietsketting schakels, maar dan blijken sommige boutjes in pedalen weer net te kort en valt het pedaal weer van de plank af. Ik ga hiermee ook eens een poging wagen.

robert-gitarist
23 augustus 2008, 14:35
Mooi ruim board B2, inderdaad nog ruimte genoeg voor wat pedalen :D
Hoe bevalt je die EQ van MXR? Ik wil nog eens een keer een EQ hebben maar zowel die van Boss als die van MXR spreken me eigelijk wel aan (MXR is mooi compact, groot voordeel nog wel).

Update van mijn board:

http://img.photobucket.com/albums/v375/kadettman/Pedalboard1-1.jpg

Nieuwe verhogingen gemaakt (moet nog een keer erover met zwarte verf, zodat het echt zwart is, het is nu meer heel donkergrijs). Straks klitteband erop maken en dan mooi de pedalen plaatsen en min of meer de kabels een beetje weg werken ;)
Lang niet zo mooi en strak als de meeste boards van hier (laat staan die planken van Paul Lenders ;) ) maar voor mij werkt het perfect zo.

Nielsje
23 augustus 2008, 14:54
Leuke verhoging. Ik heb ook een miniscule verhoging voor m'n pedalen op m'n warwick board. Achteraan (waar jij nu je verhoging hebt) heb ik nu m'n voeding liggen en m'n tijdelijke patchbay (die er al een half jaar op zit :satisfie:).

Blijven jouw pootjes wel op je case zitten? Ik ben inmiddels al zo'n 5 dopjes kwijt, omdat SexLex niet zo handig is met inpakken van z'n bus :D
We kunnen natuurlijk ook gewoon stellen dat de kwaliteit ruk is...

B_2_the_a
23 augustus 2008, 14:59
het ligt niet aan sexlex hoor ;) ik vind nogsteeds dopjes in m'n ma der wagen :s van de 2 rockcases die ik heb gehad...

die mxr 6band is wel ok, heb liever de boss (Die heeft volgens mij nog ook een master)... Maar ik gebruik hem niet zoveel (soms om m'n amp een mid opdonder te geven of zo'n funky telefoon geluidje)

Swan
23 augustus 2008, 16:21
ik raak ook veel van die rockcase dopjes kwijt..
trouwens ook al behoorlijk wat popnagels zoals die van t handvat vervangen door stevige bouten, zat niet al te vast meer na elke week al die kilo's door t OV sjouwen...

robert-gitarist
23 augustus 2008, 16:22
Bedankt Niels!
Het zijn erg fijne bakken waar je mooi de boel van kan verbouwen. Aan de rechterzijkant heb ik bijv. nog ff een stuk uit weg gehaald zodat ik me kabel rechtstreeks me wah in kan. Over die dopjes, helemaal geen problemen mee eigelijk. Degelijke kist die ik heb, en ik ben soms echt een onbenul maar dopjes heb ik er nog niet vanaf gekregen ;) Ach en anders zet je Lex toch voor het podium neer met je board in z'n handen, als hij iedere keer zorgt voor kapotte pootjes? :D

B2, thnx voor de info. Op die GE-7 van Boss zit inderdaad een master op. Ik denk toch dat ik dan maar eens een A/B test ga doen met de EQ van MXR en die van Boss. Eens ff kijken of er veel verschil nog tussen is.

Lexvandoef
23 augustus 2008, 18:39
Bedankt Niels!
Het zijn erg fijne bakken waar je mooi de boel van kan verbouwen. Aan de rechterzijkant heb ik bijv. nog ff een stuk uit weg gehaald zodat ik me kabel rechtstreeks me wah in kan. Over die dopjes, helemaal geen problemen mee eigelijk. Degelijke kist die ik heb, en ik ben soms echt een onbenul maar dopjes heb ik er nog niet vanaf gekregen ;) Ach en anders zet je Lex toch voor het podium neer met je board in z'n handen, als hij iedere keer zorgt voor kapotte pootjes/ :D

B2, thnx voor de info. Op die GE-7 van Boss zit inderdaad een master op. Ik denk toch dat ik dan maar eens een A/B test ga doen met de EQ van MXR en die van Boss. Eens ff kijken of er veel verschil nog tussen is.

Not gonna happen ;)

Ik zit trouwens wel weer te denken om een boardje te vullen met delay/flanger/reverb. Is losse pedalen dan handig? Zit ook stiekem naar een nova system te koekeloeren :satisfie:

Nielsje
23 augustus 2008, 18:41
Wat jij wil lex.

Een nova system is wel handig met een coverband, je kan lekker alles opslaan etc. Ik denk dat (net als met alle multi systemen vs enkele fx) losse pedalen beter gaan klinken. Maar dat is natuurlijk smaak.

Lexvandoef
23 augustus 2008, 18:51
Wat jij wil lex.

Een nova system is wel handig met een coverband, je kan lekker alles opslaan etc. Ik denk dat (net als met alle multi systemen vs enkele fx) losse pedalen beter gaan klinken. Maar dat is natuurlijk smaak.

Ben wel een beetje huiverig voor multi-fx dingen, heb van tech21 iets gehad en van boss, maar vond het beide niks. Maar tis wel weer makkelijk en als ik een keer iets moet doen waar geen plek is voor de hook kan ik zoiets wel mee nemen.

Een rack is ook wel leuk... ;)

toneblo
23 augustus 2008, 18:57
multi fx is voor mietjes!!:hippie:

B_2_the_a
23 augustus 2008, 18:58
sexlex,
je kan beter stoppen met gitaarspelen voordat je heel gitaarnet jaloers loopt te maken!

ik zou lekker voor losse pedalen gaan, anders heb je alles met 1 voicing!

toneblo
23 augustus 2008, 19:01
http://www.gitaarnet.nl/forum/images/misc/im_msn.gif (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1782026#)

http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon1.gif
sexlex,
je kan beter stoppen met gitaarspelen voordat je heel gitaarnet jaloers loopt te maken!

ik zou lekker voor losse pedalen gaan, anders heb je alles met 1 voicing!
+!
....terwijl jij pretendeerd dat een hook amp alles is....... gaat ie naar dit soort shit kijken...


je amp moet het al voor je kunnen doen man, beetje spelen met je vloumepot en wat losse flangers en delay's en je bent er..

Lexvandoef
23 augustus 2008, 19:02
sexlex,
je kan beter stoppen met gitaarspelen voordat je heel gitaarnet jaloers loopt te maken!

ik zou lekker voor losse pedalen gaan, anders heb je alles met 1 voicing!

haha, dat valt wel mee hoor, der zijn hier gasten met veel leuker spul ;)

Ik zou zoiets dus alleen in de loop gebruiken voor de mod/reverb/delay, overdrives komen (denk ik) toch niet in de buurt van de hook.

Ik ga maar eens testen en denken :)

@Toneblo, dat is ook de bedoeling, alle basis puur uit de hook, en dan een plank erbij voor alleen de effecten, maar dan of losse pedalen of alles in 1, zeg maar. En ik pretendeer niks, ik vind het een fijne versterker ;)

toneblo
23 augustus 2008, 19:04
...ten eerste, hook zuigt toon en dan dus ook nog eens een toonzuigende multi fx ???????

....ik had je hoger in geschat..

toneblo
23 augustus 2008, 19:05
[QUOTE][ ...ten eerste, hook zuigt toon/QUOTE]
...maar da's puur mijn mening, dat mag je mij kwalijk nemen!!:satisfie:

Lexvandoef
23 augustus 2008, 19:08
[QUOTE][ ...ten eerste, hook zuigt toon/QUOTE]
...maar da's puur mijn mening, dat mag je mij kwalijk nemen!!:satisfie:

Ik wou net zeggen, ahum ;)

Maar heb je er eentje weleens serieus bespeeld/getest?

vidar
23 augustus 2008, 19:08
Bij deze mijn pedalenplankje. Hij is pas een week klaar maar begint nu eigenlijk alweer te klein te worden, vandaar dat de morley wah er naast staat, die gebruik ik weinig omdat ik hem niet erg lekker vind klinken. Ook de GE-7 achteraan is op het moment niet aangesloten wegens problemen met ruis en klank, maar daar wordt aan gewerkt.

http://img383.imageshack.us/img383/6043/img69881000pxan4.jpg

Volgorde op de foto:
Danelectro Cool Cat Tremelo
MXR Phase 90
Danelectro Cool Cat Transparent Overdrive
Mesa Boogie Stiletto
Boss GE-7 (binnenkort weer)
Danelectro Cool Cat Chorus
EHX Deluxe Electric Mistress, dry output naar KORG LCA-120 tuner
Boss DD20
EHX Holy Grail

Behalve de DD20 zit alles vast met klittenband, ook de verhoging zit met klittenband vast. Dit omdat ik verwacht dat er nog wel het een en ander zal wisselen in mn pedalen en hun volgorde.
Ik heb de powersupplies onder het board gemaakt maar omdat ik de Electric mistress toen nog niet had heb ik maar voor 3 adapters plaats gereserveerd:
http://img59.imageshack.us/img59/6529/img69891000pxpo1.jpg
Pre-amp
Loop
Holy grail

Ik ben dus nog op zoek naar een platte contrastekker zodat ook de adapter van de EM onder het board kan worden geplakt.
Overigens worden de regenboogkabeltjes (hoewel deze best degelijk zijn ziet het er natuurlijk niet uit) nog vervangen door kabels op maat, maar die moet ik nog maken. In ieder geval ben ik al erg blij met hoe het werkt en eruit ziet en het scheelt heel veel tijd met opbouwen!

rickert
23 augustus 2008, 19:10
Die MXR Phase 90, is dat nou gewoon de beste? Dat iedereen zowat dat ding heeft joh!

toneblo
23 augustus 2008, 19:13
yep, heb ik gedaan, zowel serieel als paralel.... komen niet in de buurt van een triamp!
Heb ze beiden over het zelfde kabinet gehad en moet zeggen dat de duitser de minste voicing heeft ( neutraal dus )
Minimaal toonverlies ... was eerst ook niet voor die duitse shit maar ben totaal om..... zelfs naast een marshall plexi gehad en ( bijna ) geen verschil...

Dat vindt ik dan toch appart, je begrijpt waar ik dus voor ga....

Moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik het wel jammer vindt dat je CMW promoot terwijl je over een hook speelt....geen endorsement aangeboden gekregen?

vidar
23 augustus 2008, 19:21
@ Ricktekent: Ik weet niet of het de beste is, hij klinkt denk ik gewoon vertrouwd en goed en is lekker compact. Ik zocht een phaser en kon deze voor een goede prijs krijgen en je kunt er eigenlijk geen echte miskoop aan doen. Ik kan me wel voorstellen dat je iets meer instelmogelijkheden zou willen, dan zou je bijvoorbeeld voor een EHX polyphase kunnen kijken, maar die is wel weer een stuk groter en door zijn grotere mate van controle ook weer minder makkelijk te bedienen.

rickert
23 augustus 2008, 19:39
yep, heb ik gedaan, zowel serieel als paralel.... komen niet in de buurt van een triamp!
Heb ze beiden over het zelfde kabinet gehad en moet zeggen dat de duitser de minste voicing heeft ( neutraal dus )
Minimaal toonverlies ... was eerst ook niet voor die duitse shit maar ben totaal om..... zelfs naast een marshall plexi gehad en ( bijna ) geen verschil...

Dat vindt ik dan toch appart, je begrijpt waar ik dus voor ga....

Moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik het wel jammer vindt dat je CMW promoot terwijl je over een hook speelt....geen endorsement aangeboden gekregen?
Hij heeft ook een CMW JCM888 mod.

@Vidar: Oke, maar eens proberen dan. Ik heb die electric mistress stereo, maar dat is het toch niet helemaal. Zo'n MXR lijkt me ideaal, zo vaak gebruik ik het niet, enkel van wat nummer de bridge.

Luke-wannabe
23 augustus 2008, 19:40
http://img383.imageshack.us/img383/6043/img69881000pxan4.jpg

Hoe bevalt die Dano overdrive? Waar gebruik je hem voor?

Lexvandoef
23 augustus 2008, 19:40
yep, heb ik gedaan, zowel serieel als paralel.... komen niet in de buurt van een triamp!
Heb ze beiden over het zelfde kabinet gehad en moet zeggen dat de duitser de minste voicing heeft ( neutraal dus )
Minimaal toonverlies ... was eerst ook niet voor die duitse shit maar ben totaal om..... zelfs naast een marshall plexi gehad en ( bijna ) geen verschil...

Dat vindt ik dan toch appart, je begrijpt waar ik dus voor ga....

Moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik het wel jammer vindt dat je CMW promoot terwijl je over een hook speelt....geen endorsement aangeboden gekregen?

Hoe bedoel je, zowel serieel als parallel geprobeerd? Volgens mij kan je een versterker niet parallel zetten, hoogstens de loop, maar dat kan bij de Hook ook niet. Ik begrijp je hiermee ook niet echt helemaal, ben ik bang.
Ik vind het missen van een voicing juist vervelend, en ik ben echt anti ruis&knetter (slechte ervaringen in het verleden). Ieder z'n ding he ;)

Over mijn geouwehoer over CMW, Chris maakt onzettend goeie amps, en is ook nog eens een zeer toffe kerel, kan heel goed met hem opschieten. En bovendien speel ik vooral in de band over mijn Hook, maar heb ik ook een CMW jcm888 thuis staan, en heb ik andere CMW's al meerdere malen gehoord/bespeeld, dus weet ik wel een beetje wat ik aanprijs ;)
En nee, geen endorsements hier, I wish!

Nielsje
23 augustus 2008, 19:43
En nee, geen endorsements hier, I wish!

Kijk, en daarin gaan wij gewoon van elkaar verschillen :D














(geintje...*grinnik*)

Lexvandoef
23 augustus 2008, 19:51
Kijk, en daarin gaan wij gewoon van elkaar verschillen :D

(geintje...*grinnik*)

Goed zo jongen!









Mocht je willen!

vidar
23 augustus 2008, 21:28
@Luke-Wannabe: de Dano overdrive bevalt uitstekend, is zn geld wel 3 keer waard wat mij betreft. Ik gebruik hem als standalone overdrive en ook als boost voor mn lead kanaal, beiden doet ie erg goed. en natuurlijk is de 2 bands eq een uitkomst! Een nadeel, hij reageert niet super goed op de volumeknop van je gitaar, althans niet zo goed als mn versterker, maar ja, wat wil je voor een euro of 30...

imlikeajungle
23 augustus 2008, 22:45
Over de phaserdiscussie: MXR Phase90 is gewoon 'die' sound, subtiele phaser. Als je graag een swoooosh wil moet je een EHX Nano Small Stone kopen, superveel bang for the buck en uit een test met een phaser of 20 waaronder veel vintage maar ook dingen à la RetroSonic voor mij als goeie winnaar gekomen (ik houd dan $$$ & vindbaarheid in beraad). Kost tweedehands een euro of 60, true bypass, metalen behuizing, blablabla.

rickert
23 augustus 2008, 23:31
Die nano small stone en andere EHX dingen vind ik er juist te veel bovenop liggen. Die MXR lijkt me een zeer geschikt pedaal voor me.

robert-gitarist
23 augustus 2008, 23:39
MXR Phase90 is echt een hele fijne phaser. Hoewel de oudjes van Boss ook erg fijn zijn behalve de PH-2, die heb ik gehad en vond ik niet veel soeps eigelijk. De MXR is juist zo fijn door zijn eenvoud. 1 knop en die ook nog eens makkelijk te bedienen is met je voet, en voor de rest een prettig geluid, wat wil je nog meer? De huidige Phase90 is erg fijn alleen heeft die een irritant randje drive in het geluid zitten, tenminste ik vond die bij cleane stukken erg irritant maar bij overdrive solo's etc is het juist wel weer mooi opzich..maar goed, dat is uiteraad op te lossen met een R28 mod, of een schakelaar tussen drukken. Ik heb het eerste gedaan en die van mij klinkt bijna identiek als de Script Phase90; clean en lekker subtiel. Precies wat ik zocht.

rickert
23 augustus 2008, 23:40
Clean? Wat is dat?

robert-gitarist
24 augustus 2008, 00:02
Clean? Wat is dat?

Als je afgekickt bent van de drugs :D ;)

rickert
25 augustus 2008, 14:21
http://img372.imageshack.us/img372/2335/foto79di1.jpg (http://imageshack.us)
http://img372.imageshack.us/img372/2335/foto79di1.5e1152fc1c.jpg (http://g.imageshack.us/g.php?h=372&i=foto79di1.jpg)

Dit, plus een T-rex Moller, een MXR phase 90 en een fueltank onder de pedaltrain, gaat toch wel passen op een pedaltrain jr.???

Nielsje
25 augustus 2008, 14:26
Dan heb je er dus 6 pedalen op? Lijkt me gemakkelijk passen.
Meten is weten! De moller zal zo ongeveer zo breed zijn als de pog (of net iets breder) de phase 90 is smaller dan de ocd.

Geen wah erop?

rickert
25 augustus 2008, 14:33
Nee wah gebruik ik nooit in de band dus die ligt gewoon thuis. PLus ik vind het een redelijk uitgekauwd effect:D. Mij lijkt het ook wel te passen, en wil met die moller en phase 90 niets meer, ik gebruik dat toch allemaal niet meer! Maar zo'n fueltank kan er gemakkelijk onder met wat tieraps ofzo?

Ik wil het omdat die pedaltrain jr. in zo'n mooie tas zit met schouderophanging:D, en ik pedaltrains altijd het strakst eruit vind zien. Lijkt me voor mij wat beter dan die grote kist.

Nielsje
25 augustus 2008, 14:36
heb je gelijk in, pedaltrains zijn ook er mooi.

Grappig is wel, dat je een rockcase van 60x40 te klein vond, en nu wel voor een pedaltrain junior gaat :D

rickert
25 augustus 2008, 14:39
Ja ben eens bij mezelf te raden gegaan wat ik nou eigenlijk gebruik enzo. Big Muff was voor 1 solo'tje voor dikke sustain wat ook met de ocd+moller kan, dus die is er nu ook af. Wah gebruikte ik gewoon nooit, alleen voor korte jamstukjes dus zinloos. Verder vind ik zo'n klein boardje altijd mooier en ik werk het liefst met 2 tot 3 gitaren, dus daar haal ik liever de nuances enzo vandaan!

Denk trouwens dat het makkelijk past hoe ik het nu zie, er zijn foto's waar veel grotere pedalen er zelfs opliggen! Maar gelijk bestellen dan:satisfie:

qwertyuiop
27 augustus 2008, 22:03
http://img148.imageshack.us/img148/4727/cimg1690ev8.th.jpg (http://img148.imageshack.us/my.php?image=cimg1690ev8.jpg)

hele zondagochtend kabels gemaakt, maar eindelijk klaar!
op de lege plek boven de musicom looper komt nog een CAE/MXR boost/overdrive 402.
het hele plankje past precies in een flightcase met een dubbele bodem eronder voor de kabels en andere rotzooi.

Nielsje
27 augustus 2008, 22:35
Netjes hoor. Hoe gebruik je die looper nou? Ik vind dergelijke apparaten wel stoer, maar ik vraag me steeds af hoe nuttig het nou is..

Zeker weten dat je die overdrive/boost wil? Bij de overdrive shootout laatst vond ik hem niet zo denderend... Voor minder geld heb je, een naar mijn mening, betere MI audio Blues Pro.

Zit in hetzelfde straatje, maar klinkt veel beter. Alleen dan zonder boost.

fullorder
27 augustus 2008, 22:42
Dit, plus een T-rex Moller, een MXR phase 90 en een fueltank onder de pedaltrain, gaat toch wel passen op een pedaltrain jr.???

Met gemak, ik heb nu 6 pedalen op mijn junior, waaronder zelfs een boss dd-20 en een peterson stobe tuner. en ik heb zelfs nog plaats over.
Wel een flatliner six mooi onder het frame geplakt als voeding.

qwertyuiop
27 augustus 2008, 23:41
Netjes hoor. Hoe gebruik je die looper nou? Ik vind dergelijke apparaten wel stoer, maar ik vraag me steeds af hoe nuttig het nou is..

Zeker weten dat je die overdrive/boost wil? Bij de overdrive shootout laatst vond ik hem niet zo denderend... Voor minder geld heb je, een naar mijn mening, betere MI audio Blues Pro.

Zit in hetzelfde straatje, maar klinkt veel beter. Alleen dan zonder boost.
dank je.

de looper gebruik ik zoals iedereen 'm denk ik gebruikt; om de verschillende pedalen tegelijk aan en uit te kunnen zetten, geen ge-tapdance meer dus... bovendien schakelt-ie mijn versterker ook gelijk mee.

ik weet inderdaad niet helemaal zeker of het de 402 gaat worden. heb 'm gehad en vond 'm wel oke voor wat ik wil. maar misschien is er nog iets beters. tegen de tijd dat er weer geld is, ga ik wel wat pedalen halen bij m'n "dealer" om te testen...

Nielsje
27 augustus 2008, 23:46
Oké dan.

Ja, ik zou zeker gaan kijken naar wat andere pedalen. Voor dat geld zijn er naar mijn mening meerdere mooie dingen te verkrijgen.

Wat is dat eigenlijk voor looper? Ik herken hem eigenlijk niet (en nog zo'n vraag.. wat kost dat nou?)

qwertyuiop
28 augustus 2008, 08:55
het is een musicom lab EFX MKII- looper, zie looperparadise.de, daar is-ie verkrijgbaar. mooi apparaat; eigenlijk een gcx en ground control in 1. 8 loops of 6 loops en 2 switches. hij heeft ook nog midi zodat je eventuele midi-rack-apparaten mee kunt switchen.

grteezzz!

Henri H
28 augustus 2008, 09:29
het is een musicom lab EFX MKII- looper, zie looperparadise.de, daar is-ie verkrijgbaar. mooi apparaat; eigenlijk een gcx en ground control in 1. 8 loops of 6 loops en 2 switches. hij heeft ook nog midi zodat je eventuele midi-rack-apparaten mee kunt switchen.

grteezzz!'t is loopersparadise.de

qwertyuiop
28 augustus 2008, 13:26
't is loopersparadise.de
ja klopt!
da's ook gek; ik heb al een jaar looperparadise in m'n favo's staan, en hij gaat gewoon altijd naar de goede website?
nou ja, hoe dan ook, het is inderdaad met een s ertussen.

Rewind
28 augustus 2008, 13:46
http://img148.imageshack.us/img148/4727/cimg1690ev8.th.jpg (http://img148.imageshack.us/my.php?image=cimg1690ev8.jpg)



iets naais!

Henri H
28 augustus 2008, 13:53
Willkommen bei "Loopersparadise" Welcome to "Looperparadise" Bienvenu sur la Site "Loopersparadise"

Misschien was de titel op het moment dat jij hem bookmarkte op z'n engels, oftewel "Welcome to "Looperparadise"".

Bernardduur
28 augustus 2008, 14:17
http://www.student.ru.nl/r.kerkhof/Posts/Pedals.jpg

De mijne is geupdate :)

Dweezman
28 augustus 2008, 14:46
dacht ff da'k mn eigen board zag ;-) Fijne plank!

Nielsje
28 augustus 2008, 16:21
Deluxe Bigg Muff? kenniknie..
Wat heb je aan de Small clone veranderd?

En als laaste: Wat voor effect heeft de lege behuizing? :D

Fragedallic
28 augustus 2008, 16:26
http://www.student.ru.nl/r.kerkhof/Posts/Pedals.jpg

De mijne is geupdate :)

Heej Bernardduur. ten eerst ; cool board!

Hoe heb je die George L kabels aan je neutrik inputs gesoldeerd? ik wil hetzelfde doen alleen ben een beetje huiverig. Kun je een beetje stap voor stap uitleggen wat the way to go is ? googlen heeft mij niet geholpen zover

Bernardduur
28 augustus 2008, 17:02
Deluxe Bigg Muff? kenniknie..
Wat heb je aan de Small clone veranderd?

En als laaste: Wat voor effect heeft de lege behuizing? :D

Deluxe Muff = vet maar heeft technisch wel een aantal "fouten"...... ik had deze al een lange tijd maar pas sinds een aantal weken heb ik alle foutjes eruit weten te halen waardoor hij veel opener en duidelijker klinkt.

Er zijn twee soorten gemaakt (zo rond '77):
- versie 1: opamp muff + normale soul preacher compressor en een blend switch; switch uit: fuzz komt uit de fuzz out, compressie komt uit de comp out. switch aan: fuzz en compressie komt uit de fuzz out (geblend).
- versie 2: opamp muff + 3080 OTA gebaseerde soul preacher compressor met een series / parallel switch. Hiermee kun je de compressor en de fuzz parallel zetten (blend) of in series (comp eerst, dan fuzz).

Ik heb de tweede.

Geluid van de opamp muff is erg vet! Duidelijker en minder modderig dan de transistor muffs. Heerlijk, zeker op bas! De compressor is erg duister en kan erg knijpen maar het maakt je geluid wel supervet! Heerlijk!

De Small Clone is gemod:
- Delay knop (flanger, chorus en vibrato geluiden)
- Diepte knop (ipv switch) om zo de diepte beter in te stellen
- snelheid switch (2x zo snel)
- tremolo switch; erg diepe en choppy tremolo
- Blend knop op de achterkant (om zo je orginele signaal overend te houden).

Ik heb aan het circuit ook wat kleine aanpassingen gemaakt zodat hij iets meer midden heeft, minder ruist en wat smoother klinkt.

De legfe behuizing is effe een plaatsvervanger voor de A/B die er normaal zit (geisoleerd) zodat ik het bord gewoon kan gebruiken. Ik heb deze A/B switch uitgeleend (net als mn Boss SD-2 waar nu een SYB3 voor in de plaats zit :)).

Bernardduur
28 augustus 2008, 17:08
Heej Bernardduur. ten eerst ; cool board!

Hoe heb je die George L kabels aan je neutrik inputs gesoldeerd? ik wil hetzelfde doen alleen ben een beetje huiverig. Kun je een beetje stap voor stap uitleggen wat the way to go is ? googlen heeft mij niet geholpen zover

Hmmmmmmm, goeie vraag. Op dit moment (ik ben alweer een stap verder) gebruik ik George L's pas na mijn super-buffer (7 opamps :)) omdat ik geen verschil hoorde en ik mn kabels wil sparen!

Output is wel direct aan de Neurtriks gesoldeerd. Maar hoe ik dat gedaan heb....... gewoon de GL strippen (tis een soort van COAX kabel). Ik heb een deel van de shield eraf geknipt omdat er wel heel erg veel kabel anders is. Van het andere deel een tweede kabel gemaakt en vertint. Rond de knip zone een krimpkous gedaan als om de aarde kabel. Signaal deel strippen, vertinnen, en aan de Neutrik vastsolderen.

Nocki
28 augustus 2008, 18:02
Onder het mom van. Damoekoekhen heb ik ook maar een pedalcase besteld. morgen hoop ik m te hebben en dan gan we eens kijken welke pedaaltjes er allemaal op komen... ben erg benieuwd! lijkt me leuk!

Grooveyard21
29 augustus 2008, 16:55
Hmmmmmmm, goeie vraag. Op dit moment (ik ben alweer een stap verder) gebruik ik George L's pas na mijn super-buffer (7 opamps :)) omdat ik geen verschil hoorde en ik mn kabels wil sparen!


hee een super buffer, die van AMZ?

die gebruik ik in elk geval wel, maar dan met 2 opamps, bevalt erg goed.

Nielsje
29 augustus 2008, 17:00
Onder het mom van. Damoekoekhen heb ik ook maar een pedalcase besteld. morgen hoop ik m te hebben en dan gan we eens kijken welke pedaaltjes er allemaal op komen... ben erg benieuwd! lijkt me leuk!

Welk board heb je gekocht?

Nocki
29 augustus 2008, 17:16
Welk board heb je gekocht?

http://www.rjshop.nl/data/product/977/afbeeldingen/Showmaster24-Angled-DAP.jpg

Showmaster 24 2ehands... even kijken hoe en wat... en zeker nog welke pedals erin gaan komen...

Nielsje
29 augustus 2008, 17:29
:D

Oei, de kleine versie! Dat wordt moeilijk kiezen! ;)

Nocki
29 augustus 2008, 17:32
:D

Oei, de kleine versie! Dat wordt moeilijk kiezen! ;)

Wie weet helpt het me om keuze's te maken... :)

nee. dat is onzin. ik wou er gewoon eens kennis mee maken met die cases en kijken of ik een klein pedalboardje kon opzetten.
Wah, 2od's en een delay is al voldoende :)

Bernardduur
29 augustus 2008, 18:38
hee een super buffer, die van AMZ?

die gebruik ik in elk geval wel, maar dan met 2 opamps, bevalt erg goed.

Yep! Ik had er 2 van op mn bord maar toen heb ik de output geisoleerd en dan gaat ie al door een buffer heen :) Dus van 2 superbuffers 1 gemaakt (normale superbuffer = 4 opamps, 2x4 = 8 ) met een tuner out (-1 opamp = 7 opamps :))

Ik denk dat ik het verschil totaal niet zal merken.......... maar ach; hoef ik weer geen dingen te gaan vervangen en zo!

Ibanez666
29 augustus 2008, 21:50
:D

Oei, de kleine versie! Dat wordt moeilijk kiezen! ;)

Blij dat ik de grotere heb :-)

artnaz
29 augustus 2008, 21:59
Wah, 2od's en een delay is al voldoende :)Heeft iemand Nocki's account gehackt ofzo? :D

Misery Signals
30 augustus 2008, 03:54
http://users.pandora.be/bartmetde6snaren/Gear/Gitaar/DSC00943.JPG
http://users.pandora.be/bartmetde6snaren/Gear/Gitaar/DSC00944.JPG

Een update:

Lehle D Loop op de kop getikt, hoop George L. draad en pluggen en een bodem tweezijdige velcro.

Loop en Hook repen velcro aan elkaar geplakt (wat een klotewerk zeg) en de boden van pedalenbak ermee bedekt.
Pedalenbak herschikt.
Voedingskabels weggewerkt onder de dubbele bodem en ook send/return/midibekabeling die vanuit 't midden van 't board kwam naar de kant weggewerkt.
Dan alles bekabeld met George L.
Nu volgende week nog zwarte houten behuizing maken over het voedinggedeelte en dan is 't eindelijk af.
Ook nog zwaardere voedingsadapter steken in plaats van de Boss PSA, daar hangen 5 apparaten aan (zender, Loopstation, Lehle, fantoom voor switcher en tuner) en dat trekt hij maar een minuut of twee, dan valt hij uit.
Dus Boss adapter te koop :)

EDIT Ik was nog een kabel vergeten, van de Loopstation naar de taptoets, is intussen gebeurd :)

MS

M@rtijn
31 augustus 2008, 11:41
Mijn plankje op herhaling, nu met DT-10:

http://i109.photobucket.com/albums/n70/hans-janet/IMG_1837.jpg

Ik zag een tijd geleden dat je voor de DT-10 een TU-2 had? Mag ik vragen waarom je de TU-2 hebt weggedaan en nu de DT-10 hebt? Ik ben namelijk ook nog opzoek naar een tuner en mijn oog viel op de DT-10, ik heb er een keer snel gebruik van gemaakt en vond hem erg duidelijk. Merk je nog verschil tussen de TU-2 en DT-10 qua nauwkeurigheid?

Henri K
31 augustus 2008, 12:27
Mijn pedaalboard

http://img84.imageshack.us/img84/4219/cimg0733ja1.jpg

http://img403.imageshack.us/img403/747/cimg0734tg5.jpg

Pedalen op mijn pedaalboard ( Ik ben een beetje pedalen gek )
Dit is ook de volgorde hoe ik de pedalen heb aangesloten

Korg - DT-10 ( Tunner )
Masotti – Blackbox ( Buffer )
Indy Guitarist Effects – Plexi Drive
Dirk Hendrik - R.Nijboer Hotter Rod ( overdrive met 12AX7 tube )
Fulltone – Fulldrive2 Mosfet
Fulltone - Fat-Boost
Retro-Sonic – Boost
Ibanez - CS-9 Stereo Chrorus ( bj 1983 )
Maxon - AD-9 Analoge Delay
EBS - DynaVerb
Morley - pro series II ( distortion, wah, volume )
Yamaha - NE-1 ( EQ )
Morley - Tripler

Burkey Fatliner Six en een Visual Sound One Spot ( stroom voorziening )


Losse pedalen…

http://img247.imageshack.us/img247/4528/cimg0735pp1.jpg

Ibanez - TS808 ( aangepast door Dirk hendrik, Hij heeft nu een meer open geluid. )
Voodoo Lab - Sparkle Drive
Morley - little alligator
Carl Martin - Red Repeat
Carl martin – Classic Chorus
Electro-harmonix – HolyGrail
Boss LS-s Line Selector
Custom Audio Electronics – Booster/Line Driver
Marshall EH-1 Echohead
Mesa Boogie V-Twin ( Staat niet op foto )

Misery Signals
31 augustus 2008, 13:47
Ik heb een vraagje over die Lehle in mijn pedalenboard.

In de Loop A zit een tuner (send maar geen return terug) en in loop B mijn Loop station.
Nu loopt in een patch het signaal door de Lehle met enkel de buffer op (en A en B af) en toch zie ik dat als ik een snaar aansla de tuner stemt.

Nog een tweede ding: als ik mijn fx loop uitschake op mijn ampl (en de pedalenbak dus niet gebruikt wordt) en ik zet loop B toch op, hoor ik op heel laag volume mijn stukje toch spelen wat in de Boss Loop Station staat.

???

MS

B_2_the_a
31 augustus 2008, 13:58
die lehle stuurt wel uit
maar hij kapt het signaal wat terugkomt af

G.G.
31 augustus 2008, 14:33
Zo, net de showmaster48 besteld. Niet omdat ik het zo druk heb en steeds moet slepen met mijn gear, maar omdat ik al die losse kabels in huis zo zat ben.


Wat erin moet komen: een univibe, 2 tubescreamers, mijn OCD/SHO pedaaltje, een superduper, channelswitch, stekkerblok en een wah. Toch maar de showmaster48 genomen op de groei en rekeninghouden met GAS. Raar idee, een pedalboard bouwen dat waarscjhijnlijk nooit een podium zal zien.

Nielsje
31 augustus 2008, 14:35
Zo, net de showmaster48 besteld. Niet omdat ik het zo druk heb en steeds moet slepen met mijn gear, maar omdat ik al die losse kabels in huis zo zat ben.


Wat erin moet komen: een univibe, 2 tubescreamers, mijn OCD/SHO pedaaltje, een superduper, channelswitch, stekkerblok en een wah. Toch maar de showmaster48 genomen op de groei en rekeninghouden met GAS. Raar idee, een pedalboard bouwen dat waarscjhijnlijk nooit een podium zal zien.

Je moet gewoon nog even leren hoe je GAS kweekt voor een bandje ;)

robert-gitarist
31 augustus 2008, 14:50
Ik zag een tijd geleden dat je voor de DT-10 een TU-2 had? Mag ik vragen waarom je de TU-2 hebt weggedaan en nu de DT-10 hebt? Ik ben namelijk ook nog opzoek naar een tuner en mijn oog viel op de DT-10, ik heb er een keer snel gebruik van gemaakt en vond hem erg duidelijk. Merk je nog verschil tussen de TU-2 en DT-10 qua nauwkeurigheid?

Blader even een paar pagina's verder op dit subforum, daar staat een topic over div. tuners waaronder de DT10, Tu-2 etc. Daar staan ook waarom Kim W. zijn pedaal heeft weg gedaan. Daar staat echt alle info die je nodig hebt ;)

Valoosj
31 augustus 2008, 14:54
Bijna klaar, vandaar enkele pics van de huidige toestand, pedalen liggen ongeveer op de uiteindelijke plek.

http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC_3154.jpg
http://i69.photobucket.com/albums/i45/Valoosj/DSC_3157.jpg

imlikeajungle
31 augustus 2008, 14:59
Blij dat de Dynaverb bevalt! :)



Mijn pedaalboard

http://img84.imageshack.us/img84/4219/cimg0733ja1.jpg

http://img403.imageshack.us/img403/747/cimg0734tg5.jpg

Pedalen op mijn pedaalboard ( Ik ben een beetje pedalen gek )
Dit is ook de volgorde hoe ik de pedalen heb aangesloten

Korg - DT-10 ( Tunner )
Masotti – Blackbox ( Buffer )
Indy Guitarist Effects – Plexi Drive
Dirk Hendrik - R.Nijboer Hotter Rod ( overdrive met 12AX7 tube )
Fulltone – Fulldrive2 Mosfet
Fulltone - Fat-Boost
Retro-Sonic – Boost
Ibanez - CS-9 Stereo Chrorus ( bj 1983 )
Maxon - AD-9 Analoge Delay
EBS - DynaVerb
Morley - pro series II ( distortion, wah, volume )
Yamaha - NE-1 ( EQ )
Morley - Tripler

Burkey Fatliner Six en een Visual Sound One Spot ( stroom voorziening )


Losse pedalen…

http://img247.imageshack.us/img247/4528/cimg0735pp1.jpg

Ibanez - TS808 ( aangepast door Dirk hendrik, Hij heeft nu een meer open geluid. )
Voodoo Lab - Sparkle Drive
Morley - little alligator
Carl Martin - Red Repeat
Carl martin – Classic Chorus
Electro-harmonix – HolyGrail
Boss LS-s Line Selector
Custom Audio Electronics – Booster/Line Driver
Marshall EH-1 Echohead
Mesa Boogie V-Twin ( Staat niet op foto )

Henri K
1 september 2008, 18:32
@ imlikeajungle... Hij bevalt zeker, super pedaal.

Bram78
1 september 2008, 18:40
Mijn pedaalboard

http://img84.imageshack.us/img84/4219/cimg0733ja1.jpg

http://img403.imageshack.us/img403/747/cimg0734tg5.jpg

Pedalen op mijn pedaalboard ( Ik ben een beetje pedalen gek )
Dit is ook de volgorde hoe ik de pedalen heb aangesloten

Korg - DT-10 ( Tunner )
Masotti – Blackbox ( Buffer )
Indy Guitarist Effects – Plexi Drive
Dirk Hendrik - R.Nijboer Hotter Rod ( overdrive met 12AX7 tube )
Fulltone – Fulldrive2 Mosfet
Fulltone - Fat-Boost
Retro-Sonic – Boost
Ibanez - CS-9 Stereo Chrorus ( bj 1983 )
Maxon - AD-9 Analoge Delay
EBS - DynaVerb
Morley - pro series II ( distortion, wah, volume )
Yamaha - NE-1 ( EQ )
Morley - Tripler

Burkey Fatliner Six en een Visual Sound One Spot ( stroom voorziening )


Losse pedalen…

http://img247.imageshack.us/img247/4528/cimg0735pp1.jpg

Ibanez - TS808 ( aangepast door Dirk hendrik, Hij heeft nu een meer open geluid. )
Voodoo Lab - Sparkle Drive
Morley - little alligator
Carl Martin - Red Repeat
Carl martin – Classic Chorus
Electro-harmonix – HolyGrail
Boss LS-s Line Selector
Custom Audio Electronics – Booster/Line Driver
Marshall EH-1 Echohead
Mesa Boogie V-Twin ( Staat niet op foto )

Prachtig board en mooi opgezet en afgewerkt!

Chris Winsemius
2 september 2008, 18:28
Niet(s) zelfgemaakt, gewoon gevuld! :D :

http://i49.photobucket.com/albums/f298/RickGretsch/CMW%20enzo/100_3620.jpg