PDA

View Full Version : Vraagje over slagplaat



kokteejl
9 januari 2005, 14:03
Misschien hoort het hier niet echt thuis maar toch:
Ik wil men jagstang-slagplaat in mint-green spuiten, ik kan gratis aan autoverf geraken maar is dit wel een goed idee? Welke verf is het beste? En moet ik eerst schuren of...? (wil geen nieuwe slagplaat kopen, maar het moet toch deftig zijn :))
dank

michielv
9 januari 2005, 19:58
Als het die rode Jagstang is met die witte pearl slagplaat zou ik die zeker niet overspuiten! Die dingen zijn duur en er komt een moment dat je je originele slagplaat weer wilt hebben! Ik heb zelf ooit eens een rode turtle jazz bass (van een Framus bas) slagplaat verzaagd omdat ik een stuk in die kleur nodig had. Eeuwig zonde want die dingen blijken niet alleen ontzettend duur te zijn maar een standaard Fender blijkt niet te passen dus nu heeft die bas geen slagplaat meer (en dat zou ik nu wel graag willen).

Niet doen dus, gewoon een paar stuivers uittrekken om een andere slagplaat te kopen! Desnoods een plaat slagplaatmateriaal zodat je het zelf uitzaagt. Je hebt immers een goed voorbeeld dus al te moeilijk kan dat niet zijn ;)

kokteejl
9 januari 2005, 23:31
Mmmz, heb ik ook al over gedacht, omdat ik later van plan ben een humbucker te installeren aan de neck (weet ik, komt freezen en zo aan te pas maar dat zie ik wel), kvind de pearloid gewoon niet zo mooi...
Waar zou ik aan slagplaten kunnen geraken in België? Weet niet hoe te beginnen zoeken :s (in mijn buurt zijn er enkel kleine winkeltjes)