PDA

View Full Version : screamer 50



bloempot
9 januari 2005, 12:11
ik heb al de savage 120 en de powerball van engl kunnen uitproberen en ik moet zeggen dat ik ook al had ik zoveel goede dingen gehoord ik ze zelf nog altijd verbaasd was hoe goed ze klonken, maar omdat ik nu eenmaal een student ben met een beperkt budget denk ik omde screamer50 combo te kopen, en kan je deze versterker qua geluid vergelijken met een van de engl tops?het geluid dat ik wil krijgen is een zware metaldistortion met veel gain, en kan ik ook nog een engl 1x12" cabinet aansluisten als extra speaker?groeten joeri

bloempot
9 januari 2005, 12:17
ps het gaat hier over de screamer 50 combo niet over de head

StereoX
9 januari 2005, 12:42
over de screamer weet ik weinig. ik heb zelf de thunder combo en daar kan je met gemak een dikke metaldistortion uittrekken. ik heb de gain knop op 11 uur staan en dat is al meer dan genoeg om hem te laten beuken.

en op de thunder kan je zoiezo nog een cabinet aansluiten. ik weet bijna wel zeker dat dat bij de screamer ook mogelijk is

hadv
10 januari 2005, 17:40
yep, dat kan zomaar, en zelfs meer dan 1
alleen het verhaal in de handleiding over de impedanties is echt een raadsel, het lijkt alsof het helemaal verkeerd om is geschreven
navraag gedaan, maar het antwoord was dermate even cryptisch

zucht

LordRiffenstein
10 januari 2005, 18:22
Hallo Joeri,

de Screamer is een erg onderschatte versterker en behoorlijk veelzijdig. Hij doet zeker een goeie vette metal distortion en je kan er altijd een 1x12 bij aansluiten. Om eerlijk te zijn, moet ik je aanraden om toch de head en een cab te kopen want de Screamer head klinkt beter dan de combo weet ik uit eigen ervaring.

Groeten,

Yoeri

Negative K3 fan
10 januari 2005, 18:26
ik heb de screamr combo eens geprobeerd en ik vond de scheur die eruit kwam echt ontzettend veel lijken op die van mn 5150 combo.

bloempot
10 januari 2005, 21:22
ik ben eens gaan kijken voor de head op de site ,(ik dacht in de manual) dat er stond dat je geen 4x12" kast er kon op aansluiten of ben ik totaal verkeerd?

LordRiffenstein
10 januari 2005, 21:44
ik ben eens gaan kijken voor de head op de site ,(ik dacht in de manual) dat er stond dat je geen 4x12" kast er kon op aansluiten of ben ik totaal verkeerd?

Op die head kan je alle cabinets aansluiten!

bloempot
10 januari 2005, 22:04
Nog ongeveer 200euro en ik zou hem kunnen kopen met een 4*12cabje erbij .Het enige probleem is dat ik hem moet bestellen omdat hij hier bijna nergens te kopen/testen is, dus moet ik hem bestellen en ik hoor toch liever nog eens de amp voordat ik hem koop. Iemand een winkel weet in de buurt van gent mag het gerust es doormaile of iemand die hem zelf heeft en waar ik hem eens zou mogen uittesten dat zou heeeel vriendelijk zijn 8-) ) .En nu na al deze uitleg dan toch nog de vraag die ik wou stellen: kan deze qua geluid een beetje zijn mannetje staan tegen een marshalljcm200 tsl 100

andoni
11 januari 2005, 09:57
Nog ongeveer 200euro en ik zou hem kunnen kopen met een 4*12cabje erbij .Het enige probleem is dat ik hem moet bestellen omdat hij hier bijna nergens te kopen/testen is, dus moet ik hem bestellen en ik hoor toch liever nog eens de amp voordat ik hem koop. Iemand een winkel weet in de buurt van gent mag het gerust es doormaile of iemand die hem zelf heeft en waar ik hem eens zou mogen uittesten dat zou heeeel vriendelijk zijn 8-) ) .En nu na al deze uitleg dan toch nog de vraag die ik wou stellen: kan deze qua geluid een beetje zijn mannetje staan tegen een marshalljcm200 tsl 100


Waarom, ben je van plan om dat ding helemaal voluit te doen blazen? Zo'n Screamer is zeker luid genoeg, zeker met een 4x12 onder, de combo kan idd mss wat verdrinken in de sound van een andere half stack, maar als je de head + cab neemt moet je je nergens zorgen om maken, tenzij die andere jongen met zijn amp op 10 speelt, wat behoorlijk ongezond is :)
Heb zelf nog overwogen om er eentje te kopen, voor het geld krijg je een supersound.

hadv
11 januari 2005, 10:38
bel de importeur op (kun je vinden via de website van engl), die zal toch wel weten waar hij zijn spullen verkoopt