PDA

View Full Version : Middelste Single-Coil verwijderen...



InVein
18 juni 2002, 11:50
Ik heb nu een S/S/H configuratie op mijn Ibanez maar omdat ik veel palm mute zit het middelste element me een beetje in de weg. Ik heb wel eens gezien dat iemand dit weg heeft gehaald, ik zit dit ook te overwegen omdat ik het element toch nooit gebruik. Maar hoef ik dan alleen maar de draadjes los te solderen en het element te verwijderen of moeten er nog andere potmeters in oid.?

The Edge
18 juni 2002, 12:08
waarom zou je het eruit halen het zit toch niet in de weg of vind je dit mooier staan.

InVein
18 juni 2002, 12:18
Het zit dus wel een beetje in de weg...eerst het bericht lezen voor je reageert !! :smile:

Moonchild
18 juni 2002, 12:19
je hebt je elementen wel ONDER je snaren zitten he?










ja dat dachtte ik al, maar waarom zou dat ding dan in de weg zitten?

Moonchild
18 juni 2002, 12:19
en waarom staat deze thread onder randapparatuur?

pimmetje
18 juni 2002, 12:59
Ik wil die speciale palm-mute techniek, waarbij het middelste element in de weg gaat zitten, ook graag zien en horen.

moretel
18 juni 2002, 13:02
Horen zal wat moeilijk gaan want dat middelste element zit immers in de weg :smile:

lars
18 juni 2002, 13:38
mjah als ik palm mute douw ik mijn speelhand ook altijd onder de snaren en op het element dan mute ik mijn element zodat je de snaren niet hoort.... kei practisch, ik speel dan trouwens met mijn linkerhand want het maakt toch niet uit welke noot je speelt, je mute em toch

echt waar.

blimb
18 juni 2002, 14:42
hmm rare technieken gebruiken jullie ... ik zet altijd het element dat ik niet gebruik gewoon uit. Maar ja je kan ook weingig anders als je met een dubbelhanded palmmute aan de gang gaat ...

InVein
18 juni 2002, 14:49
Het gaat er niet om WELKE TECHNIEK ik gebruik, het gaat erom of je zo een element uit je gitaar kan wippen. En graag serieuze reacties! als je denkt dat je de leukste thuis bent dan ga je dat maar verkondigen in een topic in Algemeen oid. Ik stel ook gewoon maar een vraag!

poeyerke
18 juni 2002, 15:30
Op 2002-06-18 14:49, schreef InVein:
Het gaat er niet om WELKE TECHNIEK ik gebruik, het gaat erom of je zo een element uit je gitaar kan wippen. En graag serieuze reacties! als je denkt dat je de leukste thuis bent dan ga je dat maar verkondigen in een topic in Algemeen oid. Ik stel ook gewoon maar een vraag!


Ja en die vraag stel je in het VERKEERDE FORUM.
Maar goed, is het niet een snellere oplossing het element zo laag mogelijk af te stellen zodat het niet meer in de weg zit?

Je kan het ook verwijderen zonder problemen, potmeters hoef je niet te vervangen. Gewoon de draadjes los solderen, en leren leven met een lelijk gat in je gitaar...

pimmetje
18 juni 2002, 16:14
Op 2002-06-18 14:49, schreef InVein:
Het gaat er niet om WELKE TECHNIEK ik gebruik, het gaat erom of je zo een element uit je gitaar kan wippen. En graag serieuze reacties! als je denkt dat je de leukste thuis bent dan ga je dat maar verkondigen in een topic in Algemeen oid. Ik stel ook gewoon maar een vraag!


Poehee!!! Lange teentjes, InVein??
Als je zo'n reeks reacties op je vraag krijgt, kan je je ook afvragen of je misschien iets aan je palm-mute techniek moet doen ipv de spullen te gaan verminken. Dit gaat toch iets verder dan een spelers-aversie tegen bepaalde halsen of bruggen.

blimb
18 juni 2002, 16:15
sorry hoor wist niet dat je boos werd :sad:

Dat zulke reacties komen komt eventueel door het feit dat wat je zegt.. tja hoe zeg je dat op een goede manier ... it just doesn't make sense .. middelste element in de weg voor palm muting :? (hoe doe je dat ???)

Maar goed .. volgens mij kan je het middelste element gewoon weghalen .. tenzij je een ingewikkelde actieve elementen structuur hebt ..... maar daar weet ik het fijne niet van ... misschien ben ik eigenlijk niet de goede persoon voor om dan te reageren :smile:

nogmaals .. k wist niet dat je boos werd .. nofi :smile:


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: blimb op 2002-06-18 16:18 ]</font>

Rectifier
18 juni 2002, 17:02
Snelste oplossing is het element naar onderdraaien met de stelschroefjes.

Lijkt toch nergens naar als je dat element eruit haalt, alleen om palm muting...
En zoveel last kan je er niet van hebben als je hem omlgaag draait.

Maar t'is jouw gitaar en jij moet ermee kunnen spelen.
Maar je kan hem er ongestrafd uithalen.

InVein
18 juni 2002, 20:04
Ja sorry hoor ik ben niet boos maar ik erger me een beetje aan die onserieuze reacties die ik krijg :smile: Ik begrijp dat het verhaal misschien een beetje raar klinkt maar soms zit het gewoon in de weg en raak ik met mijn plektrum tijdens het spelen steeds mijn element erg irritant. (het zal ook wel wat met techniek te maken hebben, dat ontken ik niet) Maar ik zag eens een keer een optreden van een artiest die dus z'n middelste single coil had verwijderd en opzich leek het mij ook niet zo'n slecht idee, en nogmaals het zal ook aan mijn techniek liggen dat ik er last van heb dat geef ik toe :razz:

Phizer
18 juni 2002, 20:36
het is geen palmmuten dat, eigenlijk heb ik er nog nooit van gehoord, je elementen dempen.... maar als je het fijn vind moet je het gewoon doen! (en weg laten halen, als het niet je geluid verne*kt)

ArpeggioKing
18 juni 2002, 21:27
zoals al werd gezegd, schroef je middelste coil gewoon naar beneden (kan een heel end).

InVein
18 juni 2002, 23:49
Ok ik zal wel eens proberen om het element wat naar beneden te schroeven... bedankt ik weet genoeg :smile:

Braindead
19 juni 2002, 21:37
Ik vind het helemaal niet zo vreemd want ik heb er zelf ook wel last van gehad, ligt een beetje aan je gitaar, en hoe je middelstge pick up erin zit. Ik zelf heb hem toen geloof ik helemaal naar beneden dus in de gitaar geschroefd. ( niet aan te raden als je hem ook gebruikt :smile: ). HAd er toen minder last van. Trouwens ik had dat geloof ik niet alleen met palm muten maar dat weet ik niet zeker meer.

Anders moet je hem inderdaad er gewoon uitslopen. Deed Eddy van Halen vroeger ook met zijn Kramer.
Maar hoe precies? ff vragen bij de gitaarzaak. Ik denk dat je de draadjes van de desbetreffende pickup het beste in het electronicavakje kunt lossolderen.

Ic3gl0vE
20 juni 2002, 10:49
ik vind op die ibanez gitaren zo'n single coil in het midden ook verrekte irritant bij palm muten
daarom heb ik ook een gitaar met H/H configuratie :razz:

pimmetje
20 juni 2002, 12:16
Ik wordt er een beetje kriegelig van... hoe hebben jullie dan precies last van dat element? Ik heb m'n strat nu weer uit z'n stofnest getrokken en ben aan het proberen om last te krijgen van die middelste pick-up, maar 't wil me maar niet lukken.

HELP ME !!! Ik wil 't echt snappen.

The Edge
20 juni 2002, 12:43
Op 2002-06-20 12:16, schreef pimmetje:
HELP ME !!! Ik wil 't echt snappen.


Ja ik snap het ook niet echt ik heb ook een ibanez maar ik heb er geen last van.

poeyerke
20 juni 2002, 14:20
Ik kan me er ook niets bij voorstellen, dat je last hebt van dat middelste element. Maar een strat is natuurlijk anders dan een ibanez, misschien zit het middelste element op een andere positie (dichter bij de brug)?

Overigens haalde Richie Blackmore ook het middelste element eruit... omdat hij dat element op die positie niet mooi vond klinken en nooit gebruikte, ook onzin, maar RB spoort zowieso niet helemaal geloof ik.. :eek:)

pimmetje
20 juni 2002, 17:07
Zelfs als dat element dichter bij de brug zit... hij zit toch ONDER de snaren. Mijn verbazing is na urenlang proberen nog steeds niet verminderd.

Wat zit-ie dan in de weg... je hand, je plectrum, duw je je snaren er tegenaan of zo?? Echt een raadsel voor me...

Braindead
20 juni 2002, 18:06
Ahum, ja ik heb het nog even nagechecked en het was bij een oude gitaar van mij. Die heeft een single coil in het midden met een soort van uitstekende rand van zwart plastic waar die magneetjes zitten. Steekt dus uit in vergelijking met de spoel waar een soort van koper metalen plaatje omheen zit. Ik denk dat het kwam doordat het plastic bovenaan dus naar buiten uitseekt en als je dan op de lage E of hoge E een beetje diep speelt zodat je zeg maar de snaar goed raakt en je hebt die s.c. dus vrij hoog kun je er dus soms met je plectrum achter blijven hangen. Gebeurd niet vaak maar irriteerd wel mateloos. :smile: Maargoed bij andere gitaren heb ik het nooit gehad.