PDA

View Full Version : Hier Kon Ik dus niet mee lachen...



deloosem
8 januari 2005, 19:43
Ik vroeg dus een prijsje aan en zie hier...

(Normaal doe ik zoiets niet maar dit moest ik gewoon doen)

De mails... Begin vanonder te lezen...


Ja zeg... hoi hoi.
Wat mag hij dan nu kosten ?



-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: Patrick Piens [mailto:musicplanet@piens.be]
Verzonden: zaterdag 8 januari 2005 18:50
Aan: deloosem
Onderwerp: Re: Price Offer Piens MusicPlanet - LEXICON MPX-110

juist

Spijtig voor jou, want hij is deze week nu net in Super-Promotie ... !


Piens MusicPlanet Customer Service



On 8-jan-05, at 18:41, Marc De Loose Prive wrote:

> Teveel poespas. Ik bestel hem wel bij in Duitsland.
>
> Groeten
>
> -----Oorspronkelijk bericht-----
> Van: Patrick Piens [mailto:musicplanet@piens.be]
> Verzonden: zaterdag 8 januari 2005 17:18
> Aan: deloosem
> Onderwerp: Price Offer Piens MusicPlanet - LEXICON MPX-110
>
> Beste,
>
> Jouw mailtje hebben wij goed ontvangen. Bedankt dat je shopt op
> http://www.piens.be.
>
> Ik heb vergeefs geprobeerd je klanten-fiche terug te vinden.
>
> Heb jij al een klanten-nummer bij Piens MusicPlanet ? Registreren als
> Piens-Klant kan door jouw gegevens in te vullen via onderstaande link
> :
>
> http://www.piens.be/shop/adh-update.lasso?o=74109&k=88571
>
> Samen met je MusicPlanet klanten-nummer sturen wij jou dan de
> gevraagde informatie.
>
> Met vriendelijke groeten en tot ziens ... bij Piens !
>
> Patrick Piens
> Piens MusicPlanet Deinze
>
> ---
> ________________

Lutz
8 januari 2005, 20:04
ooit in je gedachten gekomen dat dat misschien een automatische mail is ?


als je bij piens een prijs vraagt krijg je namelijk altijd een automatische mail terug, dagprijs is een goeie reclame maar ver van realiteit


(daarmee doel ik op de eerste mail die je terug kreeg dus niet die van den jaja superpromotie toestand)

deloosem
8 januari 2005, 20:11
dubbele post...solly

deloosem
8 januari 2005, 20:12
ooit in je gedachten gekomen dat dat misschien een automatische mail is ?


als je bij piens een prijs vraagt krijg je namelijk altijd een automatische mail terug, dagprijs is een goeie reclame maar ver van realiteit


(daarmee doel ik op de eerste mail die je terug kreeg dus niet die van den jaja superpromotie toestand)

Kan wel zijn maar... registreren voor een prijs...komaan zeg. En dat kan wel maar de reactie erop was alles behalve... Ze hadden trouwens mijn telefoon al, die moest ik invullen in hun prijsaanvraag formulier.

Waar staat trouwens dat ik moet registreren ? (dit is een copy van hun site)

BESTE PRIJS-AANVRAAG
Ben je vastbesloten een nieuw instrument te kopen ?
Weet je al heel goed wat je wil kopen ?
Heb je het budget al beschikbaar ?

Stuur ons snel een mailtje om jouw beste dagprijs aan te vragen !

Wij geven jou een super-scherpe prijs, met onze befaamde PPG, onze Piens PrijsGarantie ! Dit is onze manier om jou duidelijk te maken dat je bij Piens altijd de Beste Prijs krijgt !

bat
8 januari 2005, 20:20
Heerlijk is dat, je moeten registreren om info te krijgen.

Waarschijnlijk ook met allemaal verplichte velden en een email-adres waar je een password krijgt wat je nodig hebt om überhaupt de door jou gevraagde informatie te kunnen krijgen.

Oftewel: geef ons al je persoonlijke info die we tegen goed geld kunnen doorverkopen, dan krijg je van ons info waar je waarschijnlijk toch niks mee kunt plus heel veel reclame van ons en vele anderen!

groot gelijk: niet aan beginnen.

morris
8 januari 2005, 22:33
helemaal mee eens.
belachelijk. Ik snap niet dat ze nog zaken doen op deze manier.

Maiden Michiel
9 januari 2005, 13:14
juist

Spijtig voor jou, want hij is deze week nu net in Super-Promotie ... !


Piens MusicPlanet Customer Service

...jammer!

Alain
9 januari 2005, 15:44
menslief toch...

ik dacht dat ik dit al eerder had gepost, maar lees dit draadje op een ander forum eens... 't gaat over Piens...

http://forum.offstage.be/viewtopic.php?t=616

morris
9 januari 2005, 17:44
juist

Spijtig voor jou, want hij is deze week nu net in Super-Promotie ... !


Piens MusicPlanet Customer Service

Wat een sukkels zeg...

P****Fred
9 januari 2005, 18:12
dat is het juiste woord als het over piens gaat..

doncker
9 januari 2005, 23:00
Idd, maat van me wilde ze niet helpen omdat hij er te jong uitzag, tot als hij 1500 € cash bovenhaalde en vertelde dat hij een basversterker nodig had, toen kwam het spreekwoord klant is koning naar boven.

Kben er zelf 1 keer geweest met mijn vader, je wordt niet geholpen dan want je hebt toch geen geld voor een dure gitaar , maar wat een hypocriete eikels.

deloosem
11 januari 2005, 20:16
Het zijn toch kiekes... :roll: nu sturen ze dit... :razz:

Hoe ben ik trouwens ineens klant geworden :o

Beste,


Ik zie op je klanten-fiche dat jij een email address hebt. Ben jij ook
al gesubscribed op onze MusicPlanet NewsLetter ?

Via deze weg kunnen wij snel en zeer efficient met elkaar communiceren.

Stuur nu een mailtje naar
<mailto:newsletter@piens.be?subject=subscribe> , druk op Send Now en
onze internet-servers doen de rest !

Mag ik ook nog eens je aandacht vestigen op onze internet-site
<http://www.piens.be> ?
Ga regelmatig eens kijken naar de nieuwtjes en de promoties van onze
MusicPlanet in Deinze !

In onze e-shop <http://www.piens.be/shop.htm> vind je elke week meer
instrumenten te koop.

In onze bookshop <http://www.piens.be/books.htm> vind je nu reeds meer
dan 20.000 titels !

En ons prikbord <http://www.piens.be/bargains.htm> kan voor jou een
forum zijn om in contact te komen met andere muziek-liefhebbers !

Kijk ook eens op het MusicPlanet Forum <http://forum.piens.be>

Stuur je nu eerst een mailtje naar
<mailto:newsletter@piens.be?subject=subscribe> ?

Tot ziens ... bij Piens !!


Patrick Piens
mailto:musicplanet@piens.be



Info : http://www.piens.be/index2.lasso?c=xxxx

------------------------------------------------
Your Personal Customer Number = xxxxx
------------------------------------------------

crapton
15 januari 2005, 10:40
Ik vind dat je dit nogal overdrijft. Piens kan verdomd scherp aanbieden en hij wil vookomen dat de concurrent snel ff kijkt waarmee Piens in de markt zit. En hij probeert natuurlijk namen te krijgen voor zijn mailing bestand. Mijn ervaring met Piens - zeer scherpe prijs (ik heb er een Ibanez SAS32 gekocht tegen 370 Euro, winkelprijs met korting overal minstens 50 Euro meer). Wel was de levertijd wat lang, maar dat kwam door Serlui (importeur Ibanez).

Dus ieder zijn keuze, dus ga zeker naar de muziekzaak om de hoek want kan je nog proberen ook. Of shop voor scherpe prijs en accepteer daarbij bepaalde voorwaarden zoals bij Piens.

deloosem
15 januari 2005, 12:08
Ik vind dat je dit nogal overdrijft. Piens kan verdomd scherp aanbieden en hij wil vookomen dat de concurrent snel ff kijkt waarmee Piens in de markt zit. En hij probeert natuurlijk namen te krijgen voor zijn mailing bestand. Mijn ervaring met Piens - zeer scherpe prijs (ik heb er een Ibanez SAS32 gekocht tegen 370 Euro, winkelprijs met korting overal minstens 50 Euro meer). Wel was de levertijd wat lang, maar dat kwam door Serlui (importeur Ibanez).

Dus ieder zijn keuze, dus ga zeker naar de muziekzaak om de hoek want kan je nog proberen ook. Of shop voor scherpe prijs en accepteer daarbij bepaalde voorwaarden zoals bij Piens.

Een scherpe prijs betekent voor niet onbeschoft zijn... Ik overdrijf niet...I ken ze al van vroeger maar dacht dat ze verandert waren...

Ik vind het zeer jammer dat mensen niet meer aan het oude gedachtengoed "Klant is koning" vasthouden...Veel (potentiele)klanten laten over zich lopen en vinden dat nog goed ook.

Ben ondertussen in mijn vriendenkring al heel wat onleuke ervaringen te weten gekomen die zij met Piens hadden. Maar blijkbaar maakt dat niks uit want ze blijven daar klant...En dat is nu net het probleem...Ik kan mij daar enorm kwaad om maken...Geef die mensen geen kans om ons zo te behandelen en het beurt niet meer...

Sorry... niet eens... :)

bloempot
15 januari 2005, 18:45
een vriend van me had een gitaar besteld, ze bellen hem op om te zeggen dat ze binnen was ,2dagen later hij gaat naar piens, maar ziet ze nergens hangen, bleek dat ze ze doodleuk in de winkel hadden gehangen toen ze binnen was gekomen en ze verkocht hadden aan iemand anders,de dag ervoor, dus hij moest ze opnieuw bestellen, blijkt nu dat hij 3maand moet wachten :o

marc_o
26 januari 2005, 15:41
De enige die onbeschoft is in de eerste post is de topicstarter.

Verder hou ik helemaal niet van Piens, ik vind het een mooie zaak om te zien, alleen voel ik me er niet welkom, dus van mij mogen ze afbranden.

P****Fred
25 februari 2005, 16:47
hey!!

vandaag lekker naar piens geweest met twee kameraden.
ze hebben daar dus een nieuwe parking aangelegd. Proper gedaan, echt waar.
enige probleem is dus dat je een code nodig hebt om buiten te geraken.
één maat had wat drumstokken gekocht, dus die kreeg een code aan de kassa.
Ik was apart met de wagen (ik kwam van ergens anders) dus ik had ook een code nodig.
Vraagt die gast m'n naam: ik geef hem. (want ik heb daar nog een account, dacht ik)
Ben ik blijkbaar geband! (vandaar wschl dat ze niet meer antwoorden op m'n prijsaanvragen)

"Ah de man van de forums! Die heel de tijd op piens zit te kakken. En gij hebt nog het lef van hier binnen te komen?
ge moet hier niet meer komen"

kzeg " da geeft ni heb ondertussen andere winkels gevonden"

"ja al die winkels in duitsland zeker. allez ge kunnet dan weer op de forums gaan schrijven"
(wat ik dus bij deze aan het doen ben)

krijg ik daar zo 'n papiertje: Wildparkeerder

vriendelijk hoor daaro...

nla0079
25 februari 2005, 16:55
Vind ik wel hééél kras ! Hoe weten ze daar nu wie wat post onder welke naam ? (Tenzij je natuurlijk ergens in je profiel je echte naam of e-mail-adres hebt vermeld). Hoe dan ook, dat ze zich dan de moeite van het opzoeken en blacklisten getroosten... Mooie boel wordt het, als je al geen kritiek meer mag posten over een winkel !

Robbert
25 februari 2005, 23:39
Hehe.. Piens = Internetmaffia? :cool:

Maiden Michiel
26 februari 2005, 22:59
Te triest voor woorden dit!

ben79
26 februari 2005, 23:12
Ik ben er laatst geweest samen met Doncker om een hd 147 te testen.
Geen enkel probleem, de enige vraag die ik kreeg was welke gitaar ik wou om mee te testen waarna ik netjes een LP std Goldtop in men handjes kreeg.
Nadat de verkoper me uitlegde hoe ik kon switchen tussen alle versterkers die er stonden (waaronder de nieuwe mesa en een triamp) mochten we rustig alles lekker hard en lang testen.
Dus waren we aangenaam verrast, vroeger heb ik inderdaad ook een keertje een minder vriendelijke verkoper tegen gekomen maar nu vond ik echt dat ze erg klantvriendelijk waren.
Op het gebied van internet-ervaring heb ik ook geen slecht woord (ik heb echter wel al een hele tijd een klantennummer).
Dus misschien moeten we ook een betje rekening houden me het feit dat dit een forum is waardoor ales een beetje sneller opgeblazen wordt.

robzilla
27 februari 2005, 00:22
lol :D

P****Fred
27 februari 2005, 04:18
Dus misschien moeten we ook een betje rekening houden me het feit dat dit een forum is waardoor ales een beetje sneller opgeblazen wordt.

sorry hoor, maar wat ik hierboven heb beschreven is letterlijk wat er gebeurd is... zelfs heel objectief nog, want het was net die verkoper die ik nog als enige sympathiek achtte in heel die winkel...

deloosem
27 februari 2005, 23:57
De enige die onbeschoft is in de eerste post is de topicstarter.

Verder hou ik helemaal niet van Piens, ik vind het een mooie zaak om te zien, alleen voel ik me er niet welkom, dus van mij mogen ze afbranden.

Inderdaad... Ik ben een onbeschofterik. Sta ik echt voor bekend... :-?

Hoe kon ik zo stom zijn van te verwachten dat ik een prijsje ging krijgen nadat ik alle gegevens, tel enz al had ingegeven...

Ik heb er al eens ooit (3 jaar geleden) een gitaar van 1600 euro besteld...en volgens P was ze in goede staat...onbeschoft dat ik was heb ik hen gecontacteerd dat de gitaar niet in goede staat was maar bekrast was, er stukjes verf af waren gebroken studs had en er vijzen ontbraken aan de stemsleutels. Enz...

Ze hebben ze teruggenomen en we hebben maar 3 keer moeten bellen om ons geld terug te krijgen...wat nochtans belooft was...(OEPS VERGETEN)

Ik dacht dat ze ondertussen wel zouden verbeterd zijn...onbeschoft van mij...

ALs ik een link zie met "vraag uw prijs aan" en dan vervolgens mijn email, naam en telefoon invul, denk ik als onbeschofterik dat ik dan ook het beloofde namelijk de prijs zal krijgen.... dommerik dat ik ben...natuurlijk niet. Eerst moet ik een klantnr hebben...

Hadden ze me de prijs gegeven had ik de mpx gekocht...nu heb ik hem elders gekocht...klootzak die ik ben...

:-D (Ik lach er zelfs groen van)

nla0079
13 maart 2005, 18:55
De enige die onbeschoft is in de eerste post is de topicstarter.

Verder hou ik helemaal niet van Piens, ik vind het een mooie zaak om te zien, alleen voel ik me er niet welkom, dus van mij mogen ze afbranden.

En dat is wel aardig om te zeggen ? Ik kan maar al te goed begrijpen dat de OP even zijn hart moet luchten. En dan iedereen maar zeiken "dat de detailhandel het moet afleggen tegen 't internet". De detailhandel die mij driemaal de Ebay-prijs aanrekent en dan nog doet alsof ik daar dankbaar voor moet zijn kan naar de h*l lopen :evil:

Nocki
13 maart 2005, 23:24
ik vind piens idd ook niks. maar ik sta zelf in een winkel en als je soms mee maakt hoe erg klanten zijn... ik lever goede service en goed advies. en als je koopt hangt daar een prijskaartje aan. maar toch nog zeuren dat er korting op moet en zeuren dit en zeuren dat. alsik in een muziek winkel kom dan probeer ik ook netjes en correct te zijn, maar soms zie ik gasten lopen die zich nergens wat van aan trekken. hard spelen op op dure shit en niks kopen... dat vin dik dan ook niet kunnen. als je als verkoper er wat van zegt schreeuwen ze hard dat ze het dan wel ergens anders kopen... beetje zielig vind ik. vooral met instrumenten waar ern in principe geen 2 dezelfde gelijk zijn. soms is de klant al wat al te mondig, maar er zijn idd ook een hoop muziek zaken die er een troep van maken,
zoals:

de muziekwinkel in dordrecht. nee hoor je kunt best deze audio poweramp aan je amp hangen. want je hoort toch ghet vershil niet tussen een gitaar buizen poweramp en deze audio poweramp van 300 gulden,

de muziek winkel key in sint-niklaas: deze randall top moet je hebben! want er zitten celestions in. nocki: maar het is toch een top? daar zitten toch geen speakers in? verkoper: ehhh.. nee.. dat klopt. maar er zit wel celestion techniek in...

dus het is vaak erg moeilijk.... maar bij pines voel ik me ook niet erg blij.

Nocki

pol
14 maart 2005, 16:28
leve de kleine winkel :)
ik ga altijd langs bij Ricks rockshop in Tongeren, laatst belde em mij nog op om ne ashdows fallen angel te komen testen :-D , en als ik es dingen wil testen mag ik die gewoon mee naar huis nemen voor een weekske.
da's pas service.

AART
14 maart 2005, 19:29
leve de kleine winkel :)
ik ga altijd langs bij Ricks rockshop in Tongeren, laatst belde em mij nog op om ne ashdows fallen angel te komen testen :-D , en als ik es dingen wil testen mag ik die gewoon mee naar huis nemen voor een weekske.
da's pas service.

dat is idd superservice... maarja, de feedback kan dat gewoon niet, en piens ook niet, ze kennen niet iedereen.

zij leveren daarom goedkoper(piens via guitarbargains(vet goedkoop!).

Bij kleine winkels heb je wel eerder kans op unieke en leuke koopjes.

pol
14 maart 2005, 22:43
ik koop toch bijna nooit nieuwe stuff, en piens of keymusic hebben nooit de speciale dingen, altijd de boss pedaaltjes , wat line 6 dingen, mainstream stuff meestal, ik hou meer van die unieke dingen.

jukebox in boekel vond ik ook wel een fijne winkel, spijtig dat het zo ver is.
fijne testruimte daar.

Ic3gl0vE
16 maart 2005, 20:44
een vriend van me had een gitaar besteld, ze bellen hem op om te zeggen dat ze binnen was ,2dagen later hij gaat naar piens, maar ziet ze nergens hangen, bleek dat ze ze doodleuk in de winkel hadden gehangen toen ze binnen was gekomen en ze verkocht hadden aan iemand anders,de dag ervoor, dus hij moest ze opnieuw bestellen, blijkt nu dat hij 3maand moet wachten :o

jezus man :|

Globetrotter
25 mei 2005, 10:28
Hoi

Mij zullen ze ook niet meer zien in Piens... Ik heb daar op 12 januari een basgitaar besteld. Omdat ze toen niet binnen was, hadden ze mij aangeraden om ze via de site te bestellen én te betalen, dat ze dan in bestelling zou gezet worden bij de groothandel. Wel, ik heb nu 2 weken geleden mijn basgitaar aangekregen, dus begin mei. Al die tijd werd ik van 't kastje naar de muur gestuurd en kon men mij nooit met enige duidelijkheid zeggen wanneer 't ding geleverd zou worden (over een week, 't einde van deze maand, begin volgende maand enz. tot begin mei...). Al die tijd had ik geen instrument, had ik dit bestelde instrument al wel betaald en kreeg ik vanuit Piens geen waardevolle en concrete antwoorden op mijn ongenoegens en vragen. Ok, ze zijn misschien een beetje goedkoper dan andere winkels, maar de manier van met klanten omgaan is naar mijn gevoel beneden alle peil. Klant is verre van koning, en dat weegt toch ook een stuk door bij de aankoop van een instrument in mijn ogen. Nee, ik doe er voorlopig geen aankopen meer... geef mij maar Key Music (ook best goedkoop hoor!) of een gewone kleinhandel waar je nog enigzins met respect behandeld word.
Groeten,

Bart

N.B. Ik wil absoluut geen contra reclame maken voor Piens, of ze helemaal als slecht afschrijven, maar ik wil wel graag mijn ervaringen delen. Een gewaarschuwd man is er twee waard zeker?

Globetrotter
25 mei 2005, 10:28
Hoi

Mij zullen ze ook niet meer zien in Piens... Ik heb daar op 12 januari een basgitaar besteld. Omdat ze toen niet binnen was, hadden ze mij aangeraden om ze via de site te bestellen én te betalen, dat ze dan in bestelling zou gezet worden bij de groothandel. Wel, ik heb nu 2 weken geleden mijn basgitaar aangekregen, dus begin mei. Al die tijd werd ik van 't kastje naar de muur gestuurd en kon men mij nooit met enige duidelijkheid zeggen wanneer 't ding geleverd zou worden (over een week, 't einde van deze maand, begin volgende maand enz. tot begin mei...). Al die tijd had ik geen instrument, had ik dit bestelde instrument al wel betaald en kreeg ik vanuit Piens geen waardevolle en concrete antwoorden op mijn ongenoegens en vragen. Ok, ze zijn misschien een beetje goedkoper dan andere winkels, maar de manier van met klanten omgaan is naar mijn gevoel beneden alle peil. Klant is verre van koning, en dat weegt toch ook een stuk door bij de aankoop van een instrument in mijn ogen. Nee, ik doe er voorlopig geen aankopen meer... geef mij maar Key Music (ook best goedkoop hoor!) of een gewone kleinhandel waar je nog enigzins met respect behandeld word.
Groeten,

Bart

N.B. Ik wil absoluut geen contra reclame maken voor Piens, of ze helemaal als slecht afschrijven, maar ik wil wel graag mijn ervaringen delen. Een gewaarschuwd man is er twee waard zeker?