PDA

View Full Version : peavey



jeroen rommens
8 januari 2005, 17:41
Wat vinden jullie van de peavey versterkers ??
Ik wil er een aanschaffen omdat ze niet al te duur zijn.
Maar wat vinden jullie van de Supreme XL head?
http://www.peavey.com/images/products/guitaramps/supreme_large.jpg

Michael AE
8 januari 2005, 17:45
Ik vond de 5150 voor de prijs niet slecht. Ik heb ook ooit eens een Ultra+ gehad die wel redelijk was. De classic serie is ook wel te pruimen.

Echter...

Op school hebben we een aantal Peavey transtubes staan en die zijn ronduit waardeloos. Er valt niet eens een redelijk bruikbaar geluid uit te halen. Bovendien gaan ze constant kapot, maar dat is een beetje Peavey eigen is mijn ervaring.

Soul Grinder
8 januari 2005, 17:47
De Supreme XL ken ik niet. Heb zelf de Triple XXX, die ik super vind klinken. Als de Supreme XL een buizenbak is, zal het met het distortion-gedeelte wel goed zitten.

Michael AE
8 januari 2005, 17:47
Oeps, ik zag niet dat je een link naar een bepaalde Peavey geplaatst had. Dat maakt echter niet uit, want die Peavey heb ik nog nooit gehoord. Ik weet wel dat de nieuwste Peavey transistor-series best redelijk klinken. Ze hebben in ieder geval iets geleerd op dat gebied.

andoni
8 januari 2005, 18:58
die tribal is wel lelijk...

The Fallen
8 januari 2005, 19:54
Ik heb sinds kort een 5150 en ben er zeer tevreden over, vooral dan de distortion klinkt monsterachtig goed imo. Kijk vooral uit naar tweedehandsspullen want die 5150 I gaat hier nieuw rond de 1500€ en de II 1800€. Ik heb de mijne van een jaar oud (nieuwstaat) gekocht voor 750€.

ccc
9 januari 2005, 21:06
Ik heb een Peavey classic 50 en die klinkt echt wel fantastisch vooral clean. Die dingen zijn wel heel goedkoop (ik betaalde 500 Euro tweedehands) en moest eerst wel eens goed afgesteld worden, er scheelde iets met de bias en de de reverbschakeling.

Soulflyhigh
9 januari 2005, 22:33
Ik heb sinds kort een 5150 en ben er zeer tevreden over, vooral dan de distortion klinkt monsterachtig goed imo. Kijk vooral uit naar tweedehandsspullen want die 5150 I gaat hier nieuw rond de 1500€ en de II 1800€. Ik heb de mijne van een jaar oud (nieuwstaat) gekocht voor 750€.
Dan moet je eens in duitsland kijken want daar heb je er een voor nog net geen 1000 euri.

Wormaap
9 januari 2005, 22:45
Ik vond de 5150 voor de prijs niet slecht. Ik heb ook ooit eens een Ultra+ gehad die wel redelijk was. De classic serie is ook wel te pruimen.

Echter...

Op school hebben we een aantal Peavey transtubes staan en die zijn ronduit waardeloos. Er valt niet eens een redelijk bruikbaar geluid uit te halen. Bovendien gaan ze constant kapot, maar dat is een beetje Peavey eigen is mijn ervaring.
Kapot = Peavey eigen? :o
Als je Peavey spul kapot krijg ben je een barbaar! Je kan een Peavey amp van een flatgebouw gooien, en als je kabels lang genoeg zijn speelt'ie lekker door o_O
Tijdje terug nog gemixt met'n Peavey powered mixer en setje boxen uit, ik meen, 1976. OK, 't ruiste een beetje maar't werkte nog prima allemaal :)

Anders Destium
9 januari 2005, 23:02
Ik heb een 5150 en ik ben een tevreden mens :) Goede tracking op de potmeters ook, zodat je duidelijk verschil hoort als je aan de knoppen draait!

Maar, net als bij andere versterkers moet het geluid je wel liggen. Eerst testen dus of het wel jouw sound is of kan worden :wink: