PDA

View Full Version : zelfbouw wordt wel heel erg duur!



JvD.
8 januari 2005, 15:31
Stel ik wil me zelfbouw afmaken, dan kost dat bij vox humana 191 euro =[
dit moet toch goedkoper kunnen?

hier is me prijslijst als word document met alle plaatjes van onderdelen die ik wil hebben: http://62.195.73.87/gitaar%20aankooplijst.doc

die element kapjes staan er 4 keer omdat ik ze zo mooi vind en ook op me andere gitaar doe!

maar heeft iemand idee hoe dit goedkoper kan, de tuners heb ik zomaar gekozen, ik wilde gewoon zwarte recht toe recht aan tuners, en waarom die tune-o-matic zo duur is ?

[mijn GRX40 krijgt de humbuckers uit me iceman en is helemaal donker paars! Met zwarte hardware zou dit super mooi zijn]

Iemand een creatief idee om net andere onderdelen te kiezen zodat het goedkoper word[ofzo]?

Javaca
8 januari 2005, 18:50
www.backandforth.nl
www.bostonmupro.com

prs
8 januari 2005, 21:15
Is die site van boston musical products verdwenen? ik zag het gisteren al....

michielv
8 januari 2005, 22:46
Je kiest ook meteen kwaliteits onderdelen. Schaller is natuurlijk extreem goed en ook zeer de moeite waard maar niet goedkoop.

Dan komt er nog eens bij dat je zwarte hardware wilt, dat is ook een stuk duurder dan standaard chroom. Wil je goedkoper: koop dan goedkopere onderdelen van bijvoorbeeld GTR (goed budget merk van Vox Humana) en spuit dat zelf zwart. Dan ben je waarschijnlijk voor de helft van het geld al klaar, als het niet minder is. De toegevoegde waarde van de output van 9 euro zie ik ook niet, een normale jack-uitgang van 2 euro doet het toch ook goed?

Compleet off-topic maar ik erger me er mateloos aan:

Het is MIJN prijslijst/zelfbouw/iceman, niet ME prijslijst/zelfbouw/iceman. En het het wordT goedkoper. Als je dan toch zo voor het uiterlijk gaat, werk dan ook je taalgebruik svp. een beetje af. Een typefoutje kan best, gebeurt mij ook zo vaak, maar met name het gebruik van "me" is gewoon slecht Nederlands.

:evil:

JvD.
8 januari 2005, 23:44
en hier noem je weer iets waar ik me verschrikkelijk aan erger, ik ben ontzettend zwaar dyslectisch, en altijd gedoemd om niet alles goed te schrijven, mijn posts gaan altijd eerst door me spellingscontrole bij word maar egt goed is die niet, dus aub. niet meer zeuren, je kunt het lezen.

zwart is bijna nooit duurder dan chroom, en chroom "gewoon" zwart spuiten is niet te doen, dan raak je het aan en licht het der weer af.

michielv
9 januari 2005, 20:07
Okay, dan zit er blijkbaar meer achter. Kan gebeuren. Een maat van me is ook dyslectisch en ik zal eens vragen hoe hij het voor elkaar krijgt hooguit af en toe iets mafs in te typen (wat wel weer voor de nodige hilariteit zorgt op een ander forum overigens ;) ). Niet persoonlijk naar jou toe maar ik zie op mijn werk, op diverse fora en zelfs in de krant zoveel ongelofelijk slecht Nederlands dat ik er nu domweg ontzettend snel geirriteerd door raak. Dit slechte Nederlands wordt overigens wel veroorzaakt door slordigheid en niet weten hoe de Nederlandse taal in elkaar zit.

Terug naar het onderwerp: Chroom is vrijwel altijd het goedkoopst, goud en zwart zijn vrijwel altijd een slag duurder. Vergelijk gerust een aantal prijslijsten (Vox Humana, Rockinger, Warmoth, BackandForth).

Ik ben geen spuit/verf expert maar misschien kan iemand anders iets zinnigs zeggen over het eventueel zwart spuiten van chromen hardware?

Javaca
9 januari 2005, 20:22
Spuiten gaat niet.
Je zou powdercoat kunnen proberen maar dat is duurder dan dat je gewoon zwarte hardware koopt.

JvD.
10 januari 2005, 14:26
jah, maar bij mijn donker paarse gitaar hoort echt zwart! =]

michielv
10 januari 2005, 21:04
De gitaar strippen en blank olien is zeker geen optie? ;)

Mattia
25 januari 2005, 15:53
Oke, vraagje: waarom de gesloten 'inbouw' jack EN de jack plate? Da's nogal dubbelop. Kun je beter of het een, of een Jackplate en een Switchcraft 1/4" open jack nemen.

Verder is met de lage dollarkoers bestellen in de VS veelal stukken voordeliger. Stewmac heeft goeie service, top producten, alleen geen zwarte TOM systemen. Er zijn vast wel meer mensen te vinden die weer eens wat nodig hebben van Stewart Macdonald, denk ik zo (ik voor de verandering eens niet, maar ik heb een maandje geleden een pakket van een paar honderd dollar van ze ontvangen, dus da's niet zo raar).