PDA

View Full Version : Diezel VH4



Angel
8 januari 2005, 14:18
Ik speel momenteel in een, goeddraaiende, rock-coverband en ben nu van plan een top-top aan te schaffen om eindelijk van het hele gezever af te zijn en eindelijk met zeer goed materiaal te spelen.
Ik zat te denken aan de VH4 van Diezel. Ik heb enkel recenties gelezen en enkele demo's beluisterd via het internet.
Kunnen jullie me zeggen of deze top geschikt is om covers mee te spelen zoals Europe, Toto, Anouk, Lenny Kravitz, U2, Bryan Adams, ...

Thx

Cubensis
8 januari 2005, 14:20
zijn goeie amps, maar ze zijn godsgruwelijk te duur imo, maar als t jouw sound is zou ik m kopen als je t geld hebt (gewoon ergens uitproberen dus)

Michael AE
8 januari 2005, 14:28
Hij is voor cover-werk zeker uitermate geschikt, maar ik zou hem wel eerst proberen. Ik vond hem zelf nogal tegenvallen, terwijl hele volks-stammen hem super vinden.

LordRiffenstein
8 januari 2005, 14:41
Zeker een degelijke versterker maar testen voor je hem koopt is een must en meer dan 1 keer testen want de Diezels hebben een zeer typische sound. In de prijsklasse van de Diezel zijn er nog meerdere versterkers die prima geschikt zijn voor een rock coverband dus gewoon zo veel mogelijk versterkers testen is de boodschap.

Dr. Tim
8 januari 2005, 14:59
Angel, had jij niet onlangs een Groove Tubes Trio preamp gekocht? Kun je die niet heel goed hiervoor gebruiken, of wil je die naast de top gaan gebruiken?

Tim

Angel
8 januari 2005, 16:30
Angel, had jij niet onlangs een Groove Tubes Trio preamp gekocht? Kun je die niet heel goed hiervoor gebruiken, of wil je die naast de top gaan gebruiken?

Tim

Klopt, ik wil die Diezel er naast hebben, maar zoals nu al meerdermaals gezegd, eerst testen :wink:

LordRiffenstein
10 januari 2005, 13:41
Klopt, ik wil die Diezel er naast hebben, maar zoals nu al meerdermaals gezegd, eerst testen :wink:

Je zal hem al wel gezien hebben maar op de site van Humo staat een VH4 met bijhorende 4x12 te koop!

Josdevos
10 januari 2005, 14:49
Tis weeral een cliché, en ik weet dat iedereen hem al een heeft maar check ook even de Engl Savage SE, zeer veelzijdige rock amp. Pak goedkopre en mits optie ook midi bestuurbaar... Maar 't is een ander geluid uiteraard. Ik moet van de VH4 niet veel hebben, geef mij maar de Herbert... :amp:

marc_o
10 januari 2005, 16:36
Ik vond die VH-4 echt wel te gek, maar die heeft naar mijn mening 1 heel groot minpunt. kanaal 4 lijkt niet bij de rest van de versterker te passen op één of andere manier...veel compressie erin, en ik kreeg dat er niet echt uit. kanaal 1,2 en 3 waren echt te gek overigens en de aanschaf eigenlijk al bijna waard. Maar in deze prijsklasse is er werkelijk veel te koop, kijk bijvoorbeeld naar Bogner Extacy, of de duurdere Engls inderdaad.

LordRiffenstein
10 januari 2005, 16:59
Tis weeral een cliché, en ik weet dat iedereen hem al een heeft maar check ook even de Engl Savage SE, zeer veelzijdige rock amp. Pak goedkopre en mits optie ook midi bestuurbaar... Maar 't is een ander geluid uiteraard. Ik moet van de VH4 niet veel hebben, geef mij maar de Herbert... :amp:

Helemaal me eens, Engl niet over het hoofd zien zoals vele andere. Mocht je een Engl Savage 120 overwegen, geef me een seintje, ik weet eentje te koop staan voor een nette prijs (niet de mijne!).

Lucky
10 januari 2005, 17:07
VH-4 is zeer geschikt voor coverband achtige situaties. Alle geluiden die je ooit nodig zult hebben kun je er in vinden. Ik heb hem zelf daar ook voor gebruikt.
Het is een zeer gebruiksvriendelijke amp met een hoop mogelijkheden.
nadelen:
duur!
en een beetje een gebrek aan karakter. Ik vond hem erg vlak klinken (ook met nos Telefunkens e.d. er in)

marc_o
10 januari 2005, 21:42
Heb jij een VH-4 gehad Luca?
Vreemde stap dan naar wat je nu gebruikt, toch?
Heb je de boogie al terug?

srv-man
10 januari 2005, 23:22
De VH4 heeft vrij veel compressie, vandaar de wat sommige noemen "vlakke klank". Dit karakter moet bij je spel passen.

Behalve de genoemde kenmerken zou ik er aan toe willen voegen dat hij werkelijk loodzwaar is, SNOEIHARD gaat en een geweldige druk levert. De vraag is of je dat allemaal nodig hebt. :wink: Het was voor mij in ieder geval net wat te....(sjouw het kreng maar eens wekelijks 3 trappen of en af in een flightcase, dan weet je wat ik bedoel :razz: )

Kortom, het is een fantastische amp, maar het zou kunnen dat je met bijv. een Engl Savage SE ook goed uit de voeten kunt, die is trouwens wel weer een stuk beschaafder. Proberen dus!

Succes, Theo