PDA

View Full Version : Slayer's Tormentor



Izegrim
8 januari 2005, 13:15
Vind ik een lekker nummer om te spelen, maar die tweede riff... Het klinkt altijd zo rommelig bij mij. Ik heb het over de riff na het intro waarbij je kruislings de EAD snaren bespeelt met gefrette noten en open snaren. Nu klinkt het wat beter als ik een beetje demp bij de brug, maar heeft iemand idee hoe zij het zelf spelen? Dempen ze zelf? Of helemaal niet? Minder gain? WAT?!?

(Ik bedoel dus dat de snaren blijven doorklinken)

Azrael
8 januari 2005, 13:23
Snaren die doorklinken heeft in iedergeval niks met gain te maken.........das een kwestie van dempen. Kan je rechthand zijn maar kan ook de linker zijn.

slayurrr
8 januari 2005, 18:19
Vind ik een lekker nummer om te spelen, maar die tweede riff... Het klinkt altijd zo rommelig bij mij. Ik heb het over de riff na het intro waarbij je kruislings de EAD snaren bespeelt met gefrette noten en open snaren. Nu klinkt het wat beter als ik een beetje demp bij de brug, maar heeft iemand idee hoe zij het zelf spelen? Dempen ze zelf? Of helemaal niet? Minder gain? WAT?!?

(Ik bedoel dus dat de snaren blijven doorklinken)

Dat heeft sustain toch? (Ik ben een n00b, dus weet niet of het goed is)

Azrael
8 januari 2005, 18:26
Nee dat heet geen sustain maar je zit niet zo heel erg ervanaf. Het is niet zo dat een gitaar met veel sustain rommelig klinkt. Sustain is fysiek bepaald door je gitaar. Sustain wil niets anders zeggen dan "als ik aansla en ik doe niks verder , hoelang klinkt mijn noot dan door".
Het liefst wil je een gitaar waarvan de noten eeuwig doorklinken. Maar het is niet de gitaar die bepaald wanneer je noten stoppen. Dat doe je als het goed is zelf.

Rommelig spel komt dus niet door veel sustain op je gitaar. Gewoon een kwestie van slecht spel.

Izegrim
8 januari 2005, 19:38
Mijn probleem bij dit stuk is het feit dat gefrette noten afsterven als je je vinger optilt, maar open snaren niet. Bij dit stuk speel je gefrette noten en open snaren door elkaar. Dat maakt het rommelig. Kent iemand dit stuk ook? :???:

BlackSun
8 januari 2005, 19:44
Ikken eht nummer zo niet, maar probeer eens na een losse snaar, dan tijdens het fretten van de volgende snaar, met die vinger tegen de net gespeelde open snaar aan te zitten, zodat deze gedempt wordt.