PDA

View Full Version : welke geluidskaart?



emielow
8 januari 2005, 12:09
ik wil een pc gaan kopen om daar zelf spul (spoor voor spoor) mee te gaan opnemen, in nuendo.

nu wil ik voor gitaar / bas rechtstreeks in de geluidskaart prikken, en over een onboard effectenbak (in nuendo) spelen, maar dan uiteraard wel ZONDER latency . . .

kan dit met een standaard geluidskaart, als je voldoende geheugen hebt?
of moet je een speciale geluidskaart kopen, met aparte ingangen enzo kopen?

emielow
8 januari 2005, 12:11
of kun je ook een USB kastje er tussen drukken, zodat je de geluidskaart ´niet nodig hebt´ ?

harrie-beton
8 januari 2005, 12:25
Gewone geluidskaarten hebben veel last van latency maar ook de wat duurdere hoor.

Wat is budget voor pc en wat is je budget voor geluidskaart?
Hoeveel sporen wil je TEGELIJK op kunnen nemen?

hb

skabouter
8 januari 2005, 19:39
hij zegt spoor voor spoor, dus zal wel 1 zijn. is een M audio -audiophile niet iets ? zeg ik niet alleen omdat ik die zelf heb, maar ook omdat dit zo`n beetje de standaard is voor goede, prijsgunstige kaarten is niet ? weinig poespas, 2 in, 2 uit. 100 euro bij feedback

bert k
8 januari 2005, 20:28
Precies. Simpel stereokaartje zoals M-audio, terratec, en nog veel meer. Let op dat er goeie ASIO drivers bij zitten. Das erg fijn voor een lage latency.

emielow
9 januari 2005, 00:02
dus met dat ding heb je op geen enkel mogelijke manier latency?

Azrael
9 januari 2005, 00:04
dus met dat ding heb je op geen enkel mogelijke manier latency?

Geen latency bestaat niet.......niet voor naar je computer tenminste. Je kunt wel direct monitoring gebruiken en latency vrolijk compenseren. Maar je zult met zo'n USB kastje van latency geen last meer hebben als het goed is.

bert k
9 januari 2005, 00:56
USB kastjes hebben net zo goed latency als interne kaarten. Meer zelfs, omdat er ook nog het usb protocol tussen zit. Maar met modern spul heb je nergens last van.

Brianmayrulezzz
9 januari 2005, 10:54
kep een edirol da2496, echt een superapparaat!
check dit http://www.edirol.com/products/info/archive/da2496.html

kep 'm voor een erg leuke prijs uit duitsland laten komen van de zomer, daar was bij veel winkels de helft van de retail prijs. Volgens mij omdat edirol stopte met dat model. Zoek maar es bij musicstore koln en thomann ofzo. Tis trouwens pci (met ASIO2 drivers ontworpen door M-audio), dus ook zeer lage latency

bert k
9 januari 2005, 14:56
Mooie doos, zeker, maar behoorlijk overkill als je spoor voor spoor gaat opnemen, wat de bedoeling was.

emielow
9 januari 2005, 16:35
idd, moet gewoon een simpele kaart ofzo zijn, misschien wel handig als er 2 ingangen inzitten, zodat je bijv stereo akoestische gitaar kan opnemen ofzow?