PDA

View Full Version : 60 watt genoeg voor optreden?



starscream
8 januari 2005, 10:39
De gitarist van onze band heeft een versterker van 60 watt met 1 12", een behringer blue devil (http://www.behringer.com/GX112/index.cfm?lang=ENG). Kun je hier een optreden mee doen in een kleine zaal? (capaciteit tot 200 man) We hebben vanavond namelijk een optreden en op het laatste moment hebben we een versterker tekort.

Random_hero
8 januari 2005, 10:43
Je kunt het wel doen denk ik, mits het geluid niet te erg vervormt op hoog volume (wat ik dus betwijfel bij Behringer).

SilverFoo
8 januari 2005, 10:48
Mic ervoor en via PA?

starscream
8 januari 2005, 10:54
hadden we ook al aan gedacht...maar we hebben alleen dynamische microfoons. kan dat hiermee? en kun je maar 1 gitaarversterker (+zang) over de PA versterken en de rest niet?

Bins
8 januari 2005, 11:05
Wat voor genre spelen jullie, en wat voor versterker heeft de andere gitarist?

starscream
8 januari 2005, 11:08
we spelen punkrock..wat de andere gitarist heeft weet ik nog niet. versterkers zijn namelijk geleend van een andere band. Tis in iedergeval wel meer als 60 watt.

ToTaL FaKe
8 januari 2005, 11:23
ahh dat lukt wel joh... Ik speel met een 15 watt Cube.. en daarbij kom ik ook over me band uit.. en die spelen ook hard... vooral de drummer RAGT als een gek..

dus 60 watt red je makkelijk...

Bins
8 januari 2005, 11:45
we spelen punkrock..wat de andere gitarist heeft weet ik nog niet. versterkers zijn namelijk geleend van een andere band. Tis in iedergeval wel meer als 60 watt.

Het zal wel gaan, maar mooi klinken is waarschijnlijk anders :P

SilverFoo
8 januari 2005, 11:50
Punkrock? Dan speel je toch vooral distorted? Gewoon lekker doorraggen met distortion erdoor... niemand die het opmerkt hoor, dat hoort toch ook wel een beetje bij punk. En daarnaast heb je nog die andere gitarist die jou ook wel "ondersteund" met het geluid. Lukt vast wel joh, gewoon proberen, als het niet wil weet je het iig voor de volgende keer :razz:

starscream
8 januari 2005, 13:38
ok thnx, we gaan het gewoon proberen...als het niet lukt weten we het indd voor de volgende keer :o :razz:

frekie
8 januari 2005, 14:48
Speakers zijn ook belangrijk in het verhaal. Een 100 Db rendement speaker gaat twee keer zo hard als een 97 db. 2 speakers gaan harder als 1. Ik heb ooit een optreden gedaan in een kroeg met een 10 W Guyatone (?) transistor oefenversterkertje maar dan wel doorgekoppeld naar een Marshall 4X12" kast. In ieder geval geen klachten gehad dat het te ZACHT was :-D

bert k
8 januari 2005, 14:57
Dit heb je ook al in Moderne versterkers gepost, dus ik sluit dit onderwerp.