PDA

View Full Version : Rob Winter



Sj03rd
17 juni 2002, 19:22
Ik zag laatst op het nieuws een HEEL klein stukje van dat optreden van borsato in de kuip dacht ik, en wat zag ik:
Rob Winter op de Line 6 vetta! 2 nog wel!
Is hij echt overgestapt naar line6, hij had zo'n mooi geluid! dan moet dat wel heel goed zijn.

Grandma_Placenta
17 juni 2002, 19:24
rob winter?

Dude
17 juni 2002, 19:57
Grandma_Placenta ook op Harmony central ??

gershwin5150
17 juni 2002, 21:53
Ik heb gehoord dat Rob Winter inderdaad een Line6 fan is, maar hij gebruikt ook Marshall, Soldano en Peavey versterkers.
Kortom van alles wat. Hij haalt er inderdaad zeer goede geluiden uit!

Grandma_Placenta
17 juni 2002, 22:12
Op 2002-06-17 19:57, schreef iamyou:
Grandma_Placenta ook op Harmony central ??




jep...beste forum van allemaal, vind ik zelf

Dude
18 juni 2002, 08:54
Op 2002-06-17 22:12, schreef Grandma_Placenta:


Op 2002-06-17 19:57, schreef iamyou:
Grandma_Placenta ook op Harmony central ??




jep...beste forum van allemaal, vind ik zelf



zeker, supersnelle reacties enzo, helemaal top !!

Rectifier
18 juni 2002, 12:39
In de studio speelt hij in ieder geval op een Soldano SLO 100 top.

Live gebruikte hij eerst een Custom Audio Electronics CAE3+ pre-amp met volgens mij een peavey 50/50 eindtrap. Maar dat weet ik niet zeker.

Hij zal wel voor de flexibiliteit gaan van de Vetta.

Nocki
18 juni 2002, 14:08
tja ik heb ooit eens met ron huisen gesproken en die speelde ook op de vetta.
nou ja hij moet m promoten voor line6 en hij zei dt ie thuis de triaxeis had met een simul90 mesa poweramp. en dat ie dat ging verkopen.
hij heeft me zelfs zn kaartje gegeven om m te bereiken... dus ik stond best wel te kijken hoe dat kan. van mesa naar line 6.

ik denk dat het komt omdat niemand het verschil hoort en je als je thuis buizen speelt en op het podium gewoon trnsistor je dan minder je foutjes hoort en dus beter speelt...

zoiets..
maar gek blijft het.

Nocki

Rectifier
18 juni 2002, 16:56
Mmm, dat ben ik het niet helemaal met je eens.
Je hoort je fouten met een transistorbak zowiezo wel, en zulke jongens die maken eigenlijk niet veel foutjes. Hij is niet voor niets demonstrateur.... :wink:

Vergeet niet dat een Triaxis gewoon klinkt als Boogie. Hij is ontzettend goed, maar hij klinkt niet als een Vox of een Marshall. (alhoewel ie wel een eind in de richting kan komen)

Een Vetta is veel allrounder en op laag volume klinkt ie ook vet.
En als je het floorboard erbij hebt, ben je toch klaar. Alles onder controle, en het publiek hoort inderdaad geen verschil.

Grootste voordeel is dus de brede inzetbaarheid.

Rectifier
18 juni 2002, 16:58
Dan zou niemand meer met Delay spelen,
want dan hoor je je fout twee keer. (of vaker)
Dus dat je van transistor beter gaat spelen is onzin.

Bates15
18 juni 2002, 19:29
Tja, en Rob kan natuurlijk op alles spelen waar hij maar op wil spelen. Ik denk dat niemand dat zal tegenhouden. De Vetta is gewoon een erg mooie en goed klinkende ampje die aardig aan de prijs is. Moet toegeven dat ik twee wel erg veel vons maarja, het oog wil ook wat.... En hij kan dat gewoon neerzetten en de meesten van ons moeten nog ff doorsparen hehehe

Sj03rd
18 juni 2002, 22:59
Ja, twee heads slaat in principe nergens op want in de versterker zit tevens de Fx processor en dan zou je dus telkens alle instellingen identiek moeten maken, wat alleen maar onhandig is!
Maarja, het moet nou eenmaal groot zijn he!

Nu snap ik idd ook weer waarom die op deze bak speelt.
Want toen de vetta in de gitarist stond, stond rob ook op de foto bij bassconnection. (hier werd de Vetta bekend gemaakt ofzo)

Maar die vetta moet idd wel vet zijn.
maar ik heb mijn spulletjes nu mooi bij elkaar dus ik ga niks meer kopen!

Wbremer
19 juni 2002, 09:42
Ik speel al jaren op de voorloper van de Vetta (AX 2 212) en kan beamen dat het een heel erg goede versterker is. Grote voordeel (indien nodig dan) dat je er geheel gescheiden van elkaar twee versterkers "uit" kan halen. Plus de nodige effecten en nog veeeeeeeeeeeeel meer. En zeker in combinatie mat dat floorboard..... Een zegen voor de mensheid!
P.S. Als iemand toevallig een floorboard voor een Line 6 AX 212 over heeft.... hou ik me aanbevolen!

Sj03rd
19 juni 2002, 18:54
Ik had zo'n flextone head met floorboard en alles!
het is een vet ding en er zit veel op maar ik had maar 2 overdrives en 2 cleans nodig en dat gecombineerd met verschillende effecten en dat was het. Er zat dus veel te veel op dat ding voor mij. Bovendien kon je de effecten niet goed instellen.
Dus nu ben ik weer terug bij een marshall head en 19" spullen.

Thomasvv
20 juni 2002, 16:38
Nu is het ook zo dat Line6 goed met betalen zit, en dat is voor veel muzikanten erg belangrijk.. Ze bieden meer met een endorsement dan veel andere fabrikanten en veel gitaristen gaan dan om. en idd, lekker veelzijdig