PDA

View Full Version : Doubleneck bouwen.



Casseman
7 januari 2005, 19:56
Hey iedereen.

Ik kwam laatst op het idee om misschien een doubleneck te gaan bouwen.
Het liefst wil ik zo`n sg doubleneck model, maar die body`s kan ik nergens vinden, dus misschien kan ik die nog wel zelf maken.

Wie heeft hier nog tips of andere opmerkingen over?

Groeten
Casper

Snaar'n Bennie
7 januari 2005, 20:39
Is het je eerste gitaar die je maakt? Zo ja, probeer het eerst eens met één hals... Maar da's slechts mijn mening. De hals vond ik het moeilijkste van het hele bouwen. je kunt ook beginnen om een paar goedkope halzen te halen bij de lokale gitaarboer.

Een SG model is toch niet zo moeilijk om na te tekenen? AutoCad???


Maar ja, zijn slechts mijn woorden. Succes d'r mee! Laat even zien hoe het geworden is! :)

Casseman
7 januari 2005, 20:43
Is het je eerste gitaar die je maakt? Zo ja, probeer het eerst eens met één hals... Maar da's slechts mijn mening. De hals vond ik het moeilijkste van het hele bouwen. je kunt ook beginnen om een paar goedkope halzen te halen bij de lokale gitaarboer.

Een SG model is toch niet zo moeilijk om na te tekenen? AutoCad???


Maar ja, zijn slechts mijn woorden. Succes d'r mee! Laat even zien hoe het geworden is! :)

Ja, het is mijn eerste keer, maar ik wilde de halzen niet zelf maken, gewoon los kopen.

fred dons
8 januari 2005, 08:40
warmoth maakt dubbele bodies, kun je ook gelijk je halzen mee laten komen

Casseman
8 januari 2005, 10:43
warmoth maakt dubbele bodies, kun je ook gelijk je halzen mee laten komen

Ja, daar zat ik ook al te kijken, maar is er niet een zaak waar het goedkoper kan?

Groeten
Casper

fred dons
8 januari 2005, 10:55
ja hoor, je kunt naar een lokale bouwer gaan en vragen of hij een dubbele body voor je maakt (ga uit van 1,5 keer de prijs van een normale body), de meeste doen dat wel (voordeel van Warmoth is de perfecte houtsoorten die ze hebben)

Casseman
8 januari 2005, 11:54
ja hoor, je kunt naar een lokale bouwer gaan en vragen of hij een dubbele body voor je maakt (ga uit van 1,5 keer de prijs van een normale body), de meeste doen dat wel (voordeel van Warmoth is de perfecte houtsoorten die ze hebben)

Ah, bedankt, dan ga ik eens kijken bij onze lokale bouwer.

Groeten
Casper

Casseman
8 januari 2005, 11:54
ja hoor, je kunt naar een lokale bouwer gaan en vragen of hij een dubbele body voor je maakt (ga uit van 1,5 keer de prijs van een normale body), de meeste doen dat wel (voordeel van Warmoth is de perfecte houtsoorten die ze hebben)

Ah, bedankt, dan ga ik eens kijken bij onze lokale bouwer.

Groeten
Casper

Casseman
8 januari 2005, 17:25
Ik heb de lokale gitaarbouwer gemailt, maar nog niks terug gekregen.
Weet iemand ook misschien ongeveer hoe duur een doubleneck body kan worden bij een bouwer.
En weet iemand waar ik goedkope halzen kan krijgen.
Vox Humana misschien?

Groeten
Casper