PDA

View Full Version : vibrolux reverb



zok
7 januari 2005, 17:04
joew,

ik bespeel dus een fender vibrolux reverb maar er scheelt iets mee....op sommige momenten, wanneer ik dus aan het spelen ben, valt het volume terug en wordt het geluid dus ook veel dunner....en dit zonder enige knop aan te raken....dit gaat meestal ook gepaard met wat gekraak (soms stil, soms luider)....als ik blijf spelen, herstelt het volume soms zichzelf weer (soms snel, soms duurt het langer)...vrij irritant....het zijn niet de kabels, noch de gitaar.....het ligt aan de amp weet ik vrij zeker.....heeft iemand een oplossing?
bedankt....

josh.vandenberg
7 januari 2005, 19:57
buis. of spanningen die wegvallen,oxidatie.

tikken met een achterkant van buizen.,bij microfonie een defecte bbuis

Mr.Jay
7 januari 2005, 21:09
joew,

ik bespeel dus een fender vibrolux reverb maar er scheelt iets mee....op sommige momenten, wanneer ik dus aan het spelen ben, valt het volume terug en wordt het geluid dus ook veel dunner....en dit zonder enige knop aan te raken....dit gaat meestal ook gepaard met wat gekraak (soms stil, soms luider)....als ik blijf spelen, herstelt het volume soms zichzelf weer (soms snel, soms duurt het langer)...vrij irritant....het zijn niet de kabels, noch de gitaar.....het ligt aan de amp weet ik vrij zeker.....heeft iemand een oplossing?
bedankt....

Ik zou er niet mee doorspelen > kan best iets met 1 van de 2 eindbuizen zijn, als er een kapot gaat, kun je daarna nog je uitgangstrafo beschadigen, dus even na laten kijken door een tech.

JaY

matto
8 januari 2005, 00:27
+1

stewartfan
9 januari 2005, 16:14
jah het ligt zeker aan je eindbuizen een bandlid heeft het probleem ook gehad en na een goede nakijkbeurt en nieuwe buizen was het bij hem weg ook zijn de 2 stekkertjes van z,n reverb vervangen.

Al
13 januari 2005, 23:09
fender vibrolux reverb maar er scheelt iets mee....op sommige momenten, wanneer ik dus aan het spelen ben, valt het volume terug en wordt het geluid dus ook veel dunner....en dit zonder enige knop aan te raken....dit gaat meestal ook gepaard met wat gekraak (soms stil, soms luider)....als ik blijf spelen, herstelt het volume soms zichzelf weer (soms snel, soms duurt het langer)...vrij irritant....het zijn niet de kabels, noch de gitaar.....het ligt aan de amp weet ik vrij zeker.....heeft iemand een oplossing?
bedankt....

vast een buis of buisvoet. De latere Vibroluxen hadden een mindere kwaliteit buisvoeten (de bruine) Ze moeten regelmatig even opgespannen worden

Al