PDA

View Full Version : vibrolux reverb



zok
7 januari 2005, 17:04
joew,

ik bespeel dus een fender vibrolux reverb maar er scheelt iets mee....op sommige momenten, wanneer ik dus aan het spelen ben, valt het volume terug en wordt het geluid dus ook veel dunner....en dit zonder enige knop aan te raken....dit gaat meestal ook gepaard met wat gekraak (soms stil, soms luider)....als ik blijf spelen, herstelt het volume soms zichzelf weer (soms snel, soms duurt het langer)...vrij irritant....het zijn niet de kabels, noch de gitaar.....het ligt aan de amp weet ik vrij zeker.....heeft iemand een oplossing?
bedankt....

matto
3 juli 2005, 17:49
is dit vanzelf over gegaan?

Al
3 juli 2005, 17:57
joew,

ik bespeel dus een fender vibrolux reverb maar er scheelt iets mee....op sommige momenten, wanneer ik dus aan het spelen ben, valt het volume terug en wordt het geluid dus ook veel dunner....en dit zonder enige knop aan te raken....dit gaat meestal ook gepaard met wat gekraak (soms stil, soms luider)....als ik blijf spelen, herstelt het volume soms zichzelf weer (soms snel, soms duurt het langer)...vrij irritant....het zijn niet de kabels, noch de gitaar.....het ligt aan de amp weet ik vrij zeker.....heeft iemand een oplossing?
bedankt....

Kan vanalles zijn maar waarschijnlijk is het een slecht contact.

--> Kan tricky zijn waar...

Als je outputplug geen goed contact maak kan de amp kapot gaan evenals met slechte buisvoeten die teveel opgerekt zijn. Even een deskundige laten checken vanwege het risico.

Al

Mr.Jay
7 juli 2005, 18:04
joew,

ik bespeel dus een fender vibrolux reverb maar er scheelt iets mee....op sommige momenten, wanneer ik dus aan het spelen ben, valt het volume terug en wordt het geluid dus ook veel dunner....en dit zonder enige knop aan te raken....dit gaat meestal ook gepaard met wat gekraak (soms stil, soms luider)....als ik blijf spelen, herstelt het volume soms zichzelf weer (soms snel, soms duurt het langer)...vrij irritant....het zijn niet de kabels, noch de gitaar.....het ligt aan de amp weet ik vrij zeker.....heeft iemand een oplossing?
bedankt....

Klinkt als een van de eindbuizen die soms wegvalt door slecht kontact misschien > snel na laten kijken !

JaY

Negative K3 fan
7 juli 2005, 22:51
vooral het gekraak doet me ook denken aan een slecht contact... als je zelf handig bent kun je daar wel achter komen, maar liever wegbrengen want in een versterker zitten dodelijke voltages, ook als hij uitstaat en als hij niet aangtesloten is op het stopcontact!

Negative K3 fan
7 juli 2005, 22:52
vooral het gekraak doet me ook denken aan een slecht contact... als je zelf handig bent kun je daar wel achter komen, maar liever wegbrengen want in een versterker zitten dodelijke voltages, ook als hij uitstaat en als hij niet aangtesloten is op het stopcontact!

Ché
8 juli 2005, 18:44
heb ook een dergelijk probleem gehad, ligt aan de rectifier buis volgens mij.

als je amp lang aanstaat wordt die heet en 'smelten' de tipjes van de rectifier buis->slecht contact->langzaam uitvallen van klank

kijk de volgende keer even naar je rectifier buis als het probleem weer opduikt...als de draadjes niet meer gloeien heb je prijs, anders ligt het probleem ergens anders aan
als je lichtjes beweegt met de buis kan je de draadjes ook weer zien opgloeien of uitgloeien


ik heb het opgelost door de buis/lamp eruit te halen soldeerbout tegen de tipjes van de pen plaatsen (je kan een heel klein bolletje zien in dat tipje dat moet in contact zijn met de rest van de pen) en een heel klein beetje soldeersel toe te voegen op het uiteinde

Ché
8 juli 2005, 19:00
mijn vriendin woont in Testelt :) als het aan die rectifier ligt wil ik wel even langskomen om het te fixen, dan kan ik je vibrolux in een baan horen :-D
kheb er eentje op het oog maar die kerel woont nogal ver om te testen :D

is het de (zwarte) 'custom' 2*10jensen ?

Mr.Jay
8 juli 2005, 19:28
als je amp lang aanstaat wordt die heet en 'smelten' de tipjes van de rectifier buis->slecht contact->langzaam uitvallen van klank

uhhh???????????

JaY

Mr.Jay
8 juli 2005, 19:29
mijn vriendin woont in Testelt :) als het aan die rectifier ligt wil ik wel even langskomen om het te fixen,
is het de (zwarte) 'custom' 2*10jensen ?

Zover ik weet heeft die geen buizenrectifier.

JaY

Al
8 juli 2005, 20:53
heb ook een dergelijk probleem gehad, ligt aan de rectifier buis volgens mij.

als je amp lang aanstaat wordt die heet en 'smelten' de tipjes van de rectifier buis->slecht contact->langzaam uitvallen van klank



Het is inderdaad mogelijk de rectifier zoals het zoveel kan zijn maar wat er hierboven bedoeld wordt is me niet duidelijk.

Wat bedoel je met "tipjes"?

Lang aanstaan mag nooit het smelten van maakt-niet-wat veroorzaken. Indien dat wel gebeurt is er iets serieus mis.

Al

Mr.Jay
9 juli 2005, 09:51
Lang aanstaan mag nooit het smelten van maakt-niet-wat veroorzaken.

Dat bedoel ik, zou fraai zijn.
"kort-gebruik amps" :D

JaY