PDA

View Full Version : contest noobit



abbys
7 januari 2005, 16:15
http://onlinerock.com/musicians/abbys//backing-contest.mp3
slechte kwaliteit, en speel nog maar één jaar, so be gentle, wou gewoon eens iets posten

ResNovae
7 januari 2005, 16:29
Klinkt leuk. Als je had geschreven dat je 5 jaar speelde, had ik het ook geloofd. Zit redelijk goed in elkaar. Hou vooral de subtiele vibrato in je spel, want dat klinkt goed!
(ik neem aan dat dat geen effect was)

Met wat 'stijlfiguren' kan je je solo's nog wat spannender maken denk ik.

abbys
7 januari 2005, 16:29
http://onlinerock.com/musicians/abbys//backing-contest.mp3
juiste link voor het volledige stuk

abbys
7 januari 2005, 16:30
thx ^^ vibrato is all natural, care to explain stijlfiguren?

ResNovae
7 januari 2005, 16:38
Een stijlfiguur is eigenlijk een standaardlick dat bij een bepaald genre hoort.

Voorbeeld van standaard stijlfiguren, die hedendaagse bluesgitaristen zo'n beetje allemaal gebruiken vind je hier:

Bluesvoorbeeld:

http://www.fenderplayersclub.com/pdfs/lessons/blues_licks.pdf

Zo heb je ook standaard Rock & jazz stijlfiguren.

Gert-Jan
7 januari 2005, 17:50
Kan hem niet downloaden......... mail anders ff

supermagneet
8 januari 2005, 14:29
heh, hoe kom je aan die snelle uitbarstingen naar een jaar spelen?(ik speel anderhalf jaar en die uitbarsting die heb nog nie zozeer)
maar klinkt voorderest goed hoor:)

Ome Henk
8 januari 2005, 16:26
Kan hem niet downloaden......... mail anders ff

zit een / teveel in de link

abbys
8 januari 2005, 17:05
http://onlinerock.com/musicians/abbys/backing-contest.mp3

Azrael
8 januari 2005, 17:39
Ik vind het niet mooi..........heel erg rommelig........en super saai.....typish geval van rammen op een backingtrack.

abbys
8 januari 2005, 23:21
ja hoor, na een jaar kan ik al composities maken die met azrael kunnen concurreren, je mening geven is OK, maar boor me niet in de grond he

Hempo
8 januari 2005, 23:31
nouja,
het is vervelend dat de geluidskwaliteit zo slecht is en de solo heeft niet echt een verhaal.
maar als je dat even aan de kant zet vind ik het best wel goed voor iemand die 1 jaar speelt.

Azrael
8 januari 2005, 23:40
ja hoor, na een jaar kan ik al composities maken die met azrael kunnen concurreren, je mening geven is OK, maar boor me niet in de grond he

De enige reden dat jij slordig speelt is omdat je veel te snel speelt voor je kunnen. En slordig spel krijg je er erg moeilijk uit. Ik betrap mijzelf er vaak ook op simpelweg veel te snel te spelen voor wat ik kan.
Je kunt immers ook fatsoenlijk op je eigen niveau spelen. Ook beter voor je spel....
Behalve dat je te snel speelt is het technish ook zo slecht niet opzich maar je compositie is alles behalve interresant. Het klinkt erg emotieloos.

Ik kijkt overgens ook nooit naar hoe lang mensen spelen bij mijn beoordeling. Het is voor iemand die 1 jaar speelt helemaal niet slecht dat geef ik zo toe maar los daarvan niet veel bijzonders.

Geef wel toe dat ik niet bepaald genuanceerd was deze keer. Excuses als je het zo zwaar opvatte.

abbys
9 januari 2005, 16:04
snel spelen is makkelijk op te lossen, maar emotieloos?
ik kan men bends toch niet meer laten huilen of men vibratos meer laten schokken, en ik speel in perfect normale toonladders, wat bedoel je met emotieloos?

Axl Rose
9 januari 2005, 17:11
snel spelen is makkelijk op te lossen, maar emotieloos?
ik kan men bends toch niet meer laten huilen of men vibratos meer laten schokken, en ik speel in perfect normale toonladders, wat bedoel je met emotieloos?

Doordat je bijvoorbeeld te snel speelt voor je kunnen wordt het geheel een emotieloos gebeuren. Oorzaak --> gevolg.

Als je wat zorgvuldiger je noten uitkiest en iets meer harmonisch te werk gaat wordt het geheel een stuk interessanter. Ik maak soms ook de fout door te snel te willen spelen.

Het gaat om de manier hoe je het brengt. Hetgeen wat je al wel kan moet je zo goed mogelijk 'uitbuiten' of toepassen. Snelle solo's komen alleen over als je het ook echt goed kan. Maar dan nog bestaat het gevaar dat het saai / emotieloos wordt.

Maak het jezelf niet te moeilijk. Helemaal niet als je pas een jaar speelt. Je spel is overigens zeker niet slecht voor iemand die pas een jaar speelt. Dat moet je niet vergeten. :)

Azrael
9 januari 2005, 20:38
snel spelen is makkelijk op te lossen, maar emotieloos?
ik kan men bends toch niet meer laten huilen of men vibratos meer laten schokken, en ik speel in perfect normale toonladders, wat bedoel je met emotieloos?

En dat is het hem nu juist........
Je kunt je bends wel meer laten huilen en je vibratos meer laten schokken. Is echter heel moeilijk om goed te doen.
En in perfect normale toonladders spelen.......emotie ligt daar niet.

Emotie is frasering , dynamiek , timing , controle......nootkeuze hoort daar ook bij maar het is niet zo dat als je nootkeuze goed is ook gelijk je emotie goed zit. Meestal komt je "emotie" (eigenlijk een fout woord) ook meer naar voren naar mate je techniek beter wordt en je meer een met je gitaar wordt. Dit kost echter gewoon tijd. Emotie is overgens een ietwat fout gekozen woord maar een veel beter woord kan ik er ook niet voor verzinnen en als ik het wel zou moeten zou het "eenheid" worden.

abbys
9 januari 2005, 20:45
nouja, kan ongeveer wel volgen, btw, no bad feelings and stuff
kweet niet goed wat doen, maar zal proberen tot ik iets...vind om deftig te spelen, ben nogal gelimiteerd in het kunnen spelen tegenover het willen spelen (nuja, zoals je dus zei)

Hempo
9 januari 2005, 20:58
hey abbys,
je speelt een jaar. dan loop je al ff een eindje voor op gemiddeld hoor.
over 3 jaar speel jij 70% op 't forum eruit hier.

Azrael
9 januari 2005, 23:00
hey abbys,
je speelt een jaar. dan loop je al ff een eindje voor op gemiddeld hoor.
over 3 jaar speel jij 70% op 't forum eruit hier.

Zeer goed mogelijk.....

Azrael
9 januari 2005, 23:01
nouja, kan ongeveer wel volgen, btw, no bad feelings and stuff
kweet niet goed wat doen, maar zal proberen tot ik iets...vind om deftig te spelen, ben nogal gelimiteerd in het kunnen spelen tegenover het willen spelen (nuja, zoals je dus zei)

Komt vanzelf wel. Ik gok dat je dat niet in 1 jaar leert 8-)

Hempo
9 januari 2005, 23:13
die reactie was overbodig

abbys
9 januari 2005, 23:17
ik buig voor u ^^ haha, dat waren nou eens de beste oppeppers die ik ooit gehoord heb