PDA

View Full Version : TOOL



MJK
17 juni 2002, 11:51
volgens mij is TOOL echt de beste band op de wereld... voor degene die op OZZFEST zijn geweest weten waar ik over praat.
wat vinden jullie nou zo van TOOL ?

Echoes
17 juni 2002, 12:37
live zal het ongetwijfeld erg leuk zijn, maar de cd(s) en nummers die ik gehoord heb waren nogal saai. Vind er weinig dynamiek in zitten, en weinig melodie. Steeds dat zelfde duistere gerommel. De drummer is wel goed, maar begint beetje te vervelen wat hij speelt. Zit zo weinig leven in die nummers. Als je het bijvoorbeeld vergelijkt met Muse (da's wel andere gerne, I know) dan zit er in die nummers van Muse zoveel meer leven..afwisseld van hard naar zacht, dan weer stukje ruig , dan weer stukje rustige piano etc...
Kortom, ik vind het saai op cd, maar het zal live wel gaaf weze..

MJK
17 juni 2002, 12:42
ABSOLUUT NIET WAAR ! Tool wisselt juist veel van melodie. En ja, zij hebben niet het couplet rustig en het refrein ruig maar zij hebben juist een eige soort van indeling die niemand kan overtreffen... zij hebben geen refrein in hun nummers, je moet de nummers niet als nummers zien maar als composities... ze hebbe trouwens ook de beste zanger van de wereld.

Dionyios
17 juni 2002, 13:14
Op de een of andere reden 'klikte' het niet tussen Tool en mij op Ozzfest. Had wel hoge verwachtingen maar vond het dus niet zo...
46 & 2 vind ik wel een stoer nummer!

moretel
17 juni 2002, 13:44
Lateralis vind ik erg goed, ook die videoclipjes mag ik graag zien, snap ze alleen niet helemaal.

dirkw83
17 juni 2002, 20:47
Op 2002-06-17 12:37, schreef Echoes:
live zal het ongetwijfeld erg leuk zijn, maar de cd(s) en nummers die ik gehoord heb waren nogal saai. Vind er weinig dynamiek in zitten, en weinig melodie. Steeds dat zelfde duistere gerommel. De drummer is wel goed, maar begint beetje te vervelen wat hij speelt. Zit zo weinig leven in die nummers. Als je het bijvoorbeeld vergelijkt met Muse (da's wel andere gerne, I know) dan zit er in die nummers van Muse zoveel meer leven..afwisseld van hard naar zacht, dan weer stukje ruig , dan weer stukje rustige piano etc...
Kortom, ik vind het saai op cd, maar het zal live wel gaaf weze..


Of ze er veel van af weten of niet, ik ben het met Echoes eens. Vind de clips van hun wel fascinerend.

alexgit
17 juni 2002, 22:32
Op 2002-06-17 20:47, schreef dirkw83:


Op 2002-06-17 12:37, schreef Echoes:
live zal het ongetwijfeld erg leuk zijn, maar de cd(s) en nummers die ik gehoord heb waren nogal saai. Vind er weinig dynamiek in zitten, en weinig melodie. Steeds dat zelfde duistere gerommel. De drummer is wel goed, maar begint beetje te vervelen wat hij speelt. Zit zo weinig leven in die nummers. Als je het bijvoorbeeld vergelijkt met Muse (da's wel andere gerne, I know) dan zit er in die nummers van Muse zoveel meer leven..afwisseld van hard naar zacht, dan weer stukje ruig , dan weer stukje rustige piano etc...
Kortom, ik vind het saai op cd, maar het zal live wel gaaf weze..


Of ze er veel van af weten of niet, ik ben het met Echoes eens. Vind de clips van hun wel fascinerend.


Nah, er komen een aantal van die lui van het conservatorium af dus op zich weten ze wel hoe ze muziek moeten maken..
Of ze nou de beste zanger ter wereld hebben tja, daar twijfel ik aan, maar ze maken echt wel gevarieerde muziek en vooral keigaaf!!

flippodestroyer
17 juni 2002, 22:38
Op de plaat is Tool onzettend goed. Maar live vind ik het echt een hopeloze band. Het is onwijs knap dat ze hun ceedees exact kunnen naspelen, maar een beetje contact met het publiek kan geen kwaad. Toe ik ze op Pinkpop was gebeurde er echt helemaal niks op het podium.

Echoes
18 juni 2002, 12:04
muzikaal zal het gerust goed zijn, maar ik vind het gewoon saai, tis steeds zo hetzelfde gerommel. Als ik weer een voorbeeldje met Muse mag geven. Als je zo'n liedje hoort blijft het hangen, dat wil je nog een keer horen. Je zingt het in jezelf. Maar van Tool zou ik geen refrein of stukkie muziek kunnen zeggen hoe het gaat. Het blijft bij mij in ieder geval niet hangen.

moretel
18 juni 2002, 12:38
Muziek die niet direkt blijft hangen vergt meerdere luisterbeurten, in feite net als klassieke muziek. En dat er geen uitbundige podiumact is vind ik geen probleem, al die poeha met ontploffingen en extravagante lichtshows zeggen me persoonlijk weinig. Is wel leuk en mooi maar leidt de aandacht af.
Als je tegenwoordig geen uitgebreide show hebt is het saai (vaak volgens de recensenten).
In het concertgebouw gooien ze toch ook niet met confetti en wordt je verblind door lichtkanonnen en laten ze bommen ontploffen.
Ik wil naar muziek luisteren en vind dat genoeg. Maat zoals Queen al reeds zong :
The Show must go on.
Maar met de huidige concertprijzen bekijken ze het maar lekker. Joe Satriani ga ik nog bekijken en beluisteren en verder lokale muziek. Die grote circussen laat ik voortaan links liggen.

Goed dat er bands als Tool kunnen blijven bestaan en nog beter is het dat heel veel mensen er niets aan vinden, lekker rustig .

Dila
18 juni 2002, 12:58
tool tsja ik vind het best okee hoor, maar ik kan er nooit zo naar luisteren... beetje te vage muziek.

brookhuis4
15 juli 2002, 01:37
Eindelijk weer een band die eens weer
wat te bieden heeft en VERNIEUWEND is.
sinds Nirvana, Faith no more en pearljam
heb ( bijna 10 jaar geleden ) ik weinig
intersants gehoord ( natuurlijk er is
veel goede jaren 70 en 80 shit ). Je maakt
mij niet wijs dat een band als Limp Biskit
vernieuwend is, volgens mij bestaat dat soort bandjes na een jaar of 2 niet meer, de
gitarist is al opgerot, ik bedoel maar.
En wat Tool betreft; Deze jongens wil ik
live absoluut weer zien !!!

Raffel
15 juli 2002, 09:41
zeker vernieuwend, maar het is eigenlijk een soort van afscheiding van normale muziek als je t mij vraagt. Vanwege de maatsoorten, sfeer e.d. Zeker wel relaxte muziek.

Nog relaxter als Dream Theater dan TOOL speelt op een gig in de HMH :smile:

Mithrandir
15 juli 2002, 13:54
Tool vind ik echt geweldig, lekkere mysterieuze en duistere muziek. Het tweede project van Maynard James Keenan, A Perfect Circle, vind ik trouwens ook geweldig.

De vergelijking die gemaakt wordt met Muse (die ik ook erg goed vindt) vind ik trouwens niet echt terecht, het zijn twee totaal verschillende bands die een hele eigen stijl hebben.

Ditmar
15 juli 2002, 19:56
De andere gitarist van m'n band heeft me maar eens een cd van tool en van a perfect circle uitgeleend. Nou kon ik perfect circle nog wel waarderen maar tool vond ik dus echt waardeloos. Als het meerdere luisterbeurten vereist zou het kunnen dat ik m'n mening nog verander, maar ik snap dus allemaal niet wat mensen er zo briljant aan vinden. Voor mij ontbreekt alle dynamiek in die muziek.

Maar alaaf, ik heb Tool op ozzfest gezien ook, en ik kan ook zeggen dat ze me daar diep te kort zijn geschoten. Een of andere mafkees die een beetje in z'n oranje zwart geschildere pens (ah, stakker, te cheap om een outfit te kopen ???) een beetje gek loopt te doen bij wijze van 'act' en drie andere gasten die een beetje staan te spelen, maar ook niks meer doen. beetje triest hoor

Echoes
16 juli 2002, 19:24
Op 2002-07-15 13:54, schreef Mithrandir:
De vergelijking die gemaakt wordt met Muse (die ik ook erg goed vindt) vind ik trouwens niet echt terecht, het zijn twee totaal verschillende bands die een hele eigen stijl hebben.

Ik vergelijk niet de muziekgerne's zoals ik al zei, maar het 'leven'/dynamiek/melodie (of hoe je het wilt noemen) van/in de liedjes.

Goed lezen dus eerst :eek:p

puvin
17 juli 2002, 22:20
ik ben gek van tool!!!
zat er net naar te luisteren toen ik dit las héhé...
Best grappig.

Nee, ze zijn zo mooi gewoon van muziek...

Live wil ik eigenlijk wel show :wink:, noem het wat zielig maarja, je bent 17 en je wil wat zieeeen :wink:...

Op plaat gewoon teeeeeeeeeeee goeoeoeeed :wink:

Ditmar
18 juli 2002, 20:40
Op 2002-06-17 12:42, schreef MJK:
ze hebbe trouwens ook de beste zanger van de wereld.


Waarom klinkt ie dan altijd alsof zo ontzettend nodig moet poepen ????

geertenno
27 december 2002, 22:47
Op 2002-07-15 01:37, schreef brookhuis4:
Eindelijk weer een band die eens weer
wat te bieden heeft en VERNIEUWEND is.
sinds Nirvana, Faith no more en pearljam
heb ( bijna 10 jaar geleden ) ik weinig
intersants gehoord....


Rage Against The Machine was vernieuwend!

Maar wat ik over Tool vind:
Ik vind het 1 van de beste bands op dit moment.
De zanger en de drummer zijn gruwelijk goed
en de gitarist/artwork/clips Andy Jones (Ik weet niet zeker of hij zo heet, afijn) is
Gruwelijk briljant!

LuC
28 december 2002, 00:12
Ow come on , Tool = god , damn die gasten zijn technisch zoo enorm goed, en ze hebben ook nog een van de beste zangers van de wereld , ik snap niet niet how people can dislike Tool , maar ik vind het allang goed , heb ik d evolgende keer misschien wel een kaartje voor een concert :grin:

Intwine
2 januari 2003, 01:25
TOOL RULEZ.. Jaja..