PDA

View Full Version : Boeken



MilesD
17 juni 2002, 12:42
Wie weet er een goed/leuk studieboek ?
Ik ben op zoek naar een boek met theorie, toonladders, tips, technieken, etc. M.a.w. een boek waarmee ik binnen de kortste keren zal spelen als Jaco of Marcus...
(en begin nou niet over veel oefen en dat soort flauwekul)
Miles

AllodoX
17 juni 2002, 13:33
Helaas.. zonder oefenen kom je er niet.. :smile:

flearulez
17 juni 2002, 13:56
Hahahhaha man met een boek MArcus en Jaco leren, probeer talent eens.
MAar als je iets wil lezen probeer "Bassbook van Bassplayer eens.

Ron C
17 juni 2002, 14:13
Toch maar heel hard oefenen!

MilesD
17 juni 2002, 15:03
uiteraard zal ik oefenen (het woord cynisme is zeker niet bekend bij iedereen...)

Is er dan maar één boek een aanrader ?

Gaarne meer suggesties ...

frenske
17 juni 2002, 16:08
Kijk eens vaker in de spiegel van de kapper!
He, ik bedoel, hersens groeien in de bibliotheek!
In de grotere bibliotheken hebben ze vaak verschllende studieboeken over bassspelen (en vaak inclusief CD). Zo heb ik de eerste weken bass leren spelen! Volgens mij heette de auteur Richard of Richarts, zo iets!
Beste is nog altijd een basleraar (of er bij), omdat hij ook dingen ziet wat jij fout doet en vertelt dingen die niet in het boek staan!
Op het internet staan ook verschillende boeken??? die verhandelen over het bas spelen! Zie bv http://www.wheatdesign.com/bassbook/

Succes!

Ron C
17 juni 2002, 16:22
Precies, Les nemen is de beste methode om te leren spelen!

MilesD
17 juni 2002, 20:15
oke,

dank jullie wel.

Miles

Phyrexian
17 juni 2002, 23:40
Ik ben een beginnend bassist (wel al meer dan een jaar een gitaar in de vingers).

Die Wheat's Bassbook vind ik prachtig om correct bass te leren. Superlink!

Waarschijnlijk zal'k ook nog les nemen binnenkort, wat me de meest efficiente manier lijkt om beter te leren spelen...

Ron C
18 juni 2002, 10:06
Het probleem als dat je in het begin geen (goede)les neemt is dat je grote kans hebt een foute techniek aan te leren, hierdoor zal je beperkt blijven in je spel. Neem daarna les dan je je deze foute techniek weer af moeten leren, dit kost weer erg veel tijd! zonde...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron C op 2002-06-18 14:28 ]</font>

AllodoX
18 juni 2002, 19:28
tell me about it :wink:

ik heb 5 jaar zonder les gedaan.. ben pas begonnen.. zwaar moeilijk om dan heel anders te leren spelen

Ron C
19 juni 2002, 10:37
Op 2002-06-18 18:28, schreef AllodoX:
tell me about it &lt;IMG SRC="/phpBB/images/smiles/icon_wink.gif">

ik heb 5 jaar zonder les gedaan.. ben pas begonnen.. zwaar moeilijk om dan heel anders te leren spelen


Ik heb dit probleem ook meegemaakt, wel meteen les genomen maar slechte les gehad waardoor ik alle technieken verkeerd aangeleerd had, na een half jaar gestopt met deze les, toen 1 jaar zonder les aangeklooit. Hierna ben ik weer les gaan nemen bij een goede leraar en moest ik alles opnieuw aanleren. Het heeft me toch een aantal maanden gekost om de juiste technieken weer onder de knie te krijgen.
Ik ben nu inmiddels 11 jaar verder.....(met een goede techniek)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron C op 2002-06-19 09:38 ]</font>