PDA

View Full Version : pick-ups tele



zeppos
7 januari 2005, 12:08
eladebie,

vraagje ik speel op telecaster '78 met RAT 30% en tube 70% drive. op een vox en deluxereverb '75. zit beetje in de garagerock\surf\trash.
nu ben ik niet 100% tevreden met mijn geluid wil nl beejte meer rauw scheuren allá triggerfinger sweatmaster met feedbak enzo krijg ik nu niet echt voor mekaar als ik het brugelement schakele dan ist pfieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeppp. vooral het brug element is te iel. welke pickup raden de experts aan? en wa gaat da koste?
moet ik een lindy fralin p90 nemen of een seymour duncan?
of iets anders? kan je een single coil kopen met humbucker trekjes?
hoor het wel
thanx zeppos 8-)

Kevin-D
7 januari 2005, 12:36
Je kan een humbucker kopen in Singlecoil formaat. Denk aan een Seymour Duncan Hotrails For Telecaster, Het is net zo'n hotrails als op ne strat maar dan met meer 'twang', zodat de clean een b'tje telecaster'ig blijft :wink: Suc6

michielv
7 januari 2005, 12:41
Van wat ik me kan herinneren is de RAT nogal berucht om, dat piept en fluit verschrikkelijk. Maar goed, smaken verschillen.

Wat je kunt doen is je element laten wax-dippen, dat scheelt een eind in de feedback.

De bands waaraan je refereert ken ik niet maar misschien helpt het ook om je tone ietsiepietsie dicht te draaien?

zeppos
7 januari 2005, 15:09
[/quote]Wat je kunt doen is je element laten wax-dippen???
duuuuuuh en was da klinkt in ieder geval spannend :-D
zal uns zoeke op het net. enne RAT is idd fiepe en rammelen maar daar hou ik wel van.
Zelf heb ik zo'n vermoeden dat teveel rat en tubescreamer de oorzaak is van het fpiepe. te hoge output van het brugelement kan da t?
kan het brugelemant ook niet nog verder van de snaren afdraaien.
dus eerst optie is toon regeling 2de is waxxe what the hell da ook mag zijn zijn en derde is een element zoeken wat een rauwe humbucker achtige klank heeft.
maar ik wacht nog ff op reacties terug van jullie over mijn vrage

thanx

zeppos
7 januari 2005, 15:10
[/quote]Wat je kunt doen is je element laten wax-dippen???
duuuuuuh en was da klinkt in ieder geval spannend :-D
zal uns zoeke op het net. enne RAT is idd fiepe en rammelen maar daar hou ik wel van.
Zelf heb ik zo'n vermoeden dat teveel rat en tubescreamer de oorzaak is van het fpiepe. te hoge output van het brugelement kan da t?
kan het brugelemant ook niet nog verder van de snaren afdraaien.
dus eerst optie is toon regeling 2de is waxxe what the hell da ook mag zijn zijn en derde is een element zoeken wat een rauwe humbucker achtige klank heeft.
maar ik wacht nog ff op reacties terug van jullie over mijn vrage

thanx

imlikeajungle
7 januari 2005, 20:23
misschien ff duidelijk algemeen nederlands typen, de meeste gebruikers zijn nederlanders... leestekens helpen ook!

succes..

vulvasonic
7 januari 2005, 21:56
Wat je kunt doen is je element laten wax-dippen???
duuuuuuh en was da klinkt in ieder geval spannend :-D
zal uns zoeke op het net. enne RAT is idd fiepe en rammelen maar daar hou ik wel van.
Zelf heb ik zo'n vermoeden dat teveel rat en tubescreamer de oorzaak is van het fpiepe. te hoge output van het brugelement kan da t?
kan het brugelemant ook niet nog verder van de snaren afdraaien.
dus eerst optie is toon regeling 2de is waxxe what the hell da ook mag zijn zijn en derde is een element zoeken wat een rauwe humbucker achtige klank heeft.
maar ik wacht nog ff op reacties terug van jullie over mijn vrage

thanx[/quote]

Ik denk niet dat het de 'hoge' output van je element is, maar het type element maakt wel degelijk uit. De brugelementen van telecasters hebben een heel specifiek geluid dat niet overal even geschikt voor is.
Als ik kijk naar je set-up denk ik dat je gewoon niet helemaal de gelukkigste combinatie hebt.

En dompel je element in vredesnaam niet in was. Het is een vrij nauwkeurig werkje en als je niet precies weet hoe je dit moet doen, loop je het risico het hele ding naar de kl*t*n te helpen.

En gebruik es wat minder distortion. Leg dikkere snaren op je tele en ram gewoon harder. Dat geeft een veel agressiever geluid dan al die overdreven overdrive.