PDA

View Full Version : [n00b] hoe krijg ik pook uit floyd rose?[n00b]



AART
7 januari 2005, 10:17
Hallo darmplukkers,

ik heb net een nieuwe gitaar, ibanez rg 750, mijn eerste met een floyd rose tremolo, en daar zit mijn probleem nu, kheb die ppok er laatst ingedaan, maar nu moet ie eruit voor vervoer, hoe gaat ie er uit? :oops:

Groeten,

Aart

Anders Destium
7 januari 2005, 10:21
het is een plopper, gewoon er uit trekken. Dat is geen probleem, als het een schroever was geweest had je moeten draaien.

Stratman70
7 januari 2005, 10:22
Moertje losdraaien aan de bovenkant van de blok (waar de arm het blok in gaat) en als daar geen moertje zit aan de onderkant van het blok het moertje losdraaien.

AART
7 januari 2005, 10:23
EDIT: opgelost! dank u, idd plopper

AART
7 januari 2005, 10:24
@ anders, als ik er vrij hard aan trek gaat ie nog niet los(lees: gitaar optillen aan pook)
EDIT: opgelost, moest er wel erg hard aan trekken :-?

Anders Destium
7 januari 2005, 10:26
Je houdt de brug tegen met je ene hand terwijl de gitaar ergens opligt en trekt dán aan de pook.

AART
7 januari 2005, 10:27
ok, daqnk u

Anders Destium
7 januari 2005, 10:29
@ anders, als ik er vrij hard aan trek gaat ie nog niet los(lees: gitaar optillen aan pook)
EDIT: opgelost, moest er wel erg hard aan trekken :-?

Controleer even of er nog witte ringetjes aanzitten aan de onderkant van de trem!

AART
7 januari 2005, 10:32
@ anders, als ik er vrij hard aan trek gaat ie nog niet los(lees: gitaar optillen aan pook)
EDIT: opgelost, moest er wel erg hard aan trekken :-?

Controleer even of er nog witte ringetjes aanzitten aan de onderkant van de trem!

aan de onderkant van de pook wel, twee.

Anders Destium
7 januari 2005, 10:37
Ok, klemt hij nog wel goed als je hem gebruikt of niet?

In dat geval is er niets aan de hand. Het er uit werken van de pook moet natuurlijk niet té makkelijk gaan ook :wink:

AART
7 januari 2005, 10:47
klemt prima, heel erg bedankt. :)

FNaRK
7 januari 2005, 13:11
En....
hoe bevalt de RG750 ??

AART
7 januari 2005, 14:52
zeer goed, hij is heel strak, lekkere harmonics en een zeer fijne hals natuurlijk 8-)

Randy
7 januari 2005, 16:01
@ anders, als ik er vrij hard aan trek gaat ie nog niet los(lees: gitaar optillen aan pook)
EDIT: opgelost, moest er wel erg hard aan trekken :-?

Controleer even of er nog witte ringetjes aanzitten aan de onderkant van de trem!

Zijn die ringetjes los verkrijgbaar?? Ben bij rockpalace geweest en bij peer dellen zonder succes..

Anders Destium
7 januari 2005, 18:14
Bij mij zeiden ze van wel, maar ik heb nooit nieuwe nodig gehad :)


Misschien www.serlui.nl mailen?

vulvasonic
7 januari 2005, 22:08
die ringetjes zijn idd los te verkrijgen.

Ik weet niet of je die 750 nieuw hebt gekocht, maar Ibanez levert normaal gesproken heel keurig een aantal reserveringetjes (ze hebben een naam trouwens... :???: ), een zooi imbussleuteltjes en nog wat spul bij een nieuwe gitaar. Helaas 'vergeten' muziekzaken deze spulletjes nogal eens mee te geven.

Randy
7 januari 2005, 23:27
die ringetjes zijn idd los te verkrijgen.

Ik weet niet of je die 750 nieuw hebt gekocht, maar Ibanez levert normaal gesproken heel keurig een aantal reserveringetjes (ze hebben een naam trouwens... :???: ), een zooi imbussleuteltjes en nog wat spul bij een nieuwe gitaar. Helaas 'vergeten' muziekzaken deze spulletjes nogal eens mee te geven.

Bij mijn ibanez kreeg idd een zak inbussleutels en extra tremolo bushings (die nylon ringetjes). Die reserve ringetjes zijn inmiddels versleten. Via deze forum heb ik van iemand twee extra ringetjes kunnen krijgen maar hoe moet het nu verder als die ook versleten zijn? De meeste ibanez users and abusers kan het geen zak schelen of hun tremolo arm nou stabiel is of niet.. well I do care :cry:

Cubensis
7 januari 2005, 23:32
die ringetjes zijn idd los te verkrijgen.

Ik weet niet of je die 750 nieuw hebt gekocht, maar Ibanez levert normaal gesproken heel keurig een aantal reserveringetjes (ze hebben een naam trouwens... :???: ), een zooi imbussleuteltjes en nog wat spul bij een nieuwe gitaar. Helaas 'vergeten' muziekzaken deze spulletjes nogal eens mee te geven.

nieuw gekocht?
die gitaar wordt al 15 jaar niet meer gemaakt ofzo :P

Azrael
7 januari 2005, 23:32
Ik wil ook graag nieuwe bushings ( zo heten die ringertjes ) maar helaas weet ik ook niet waar ik ze moet kopen. Kan wel bij ibanezrules.com maarja....hoop geld voor de ringetjes. Wat je ook kunt doen is wat nagelharder gebruiken. Kan je er weer een maandje mee door.....
Echter moet je daarna toch echt aan de nieuwe ringetjes.

Randy
8 januari 2005, 14:15
Ik wil ook graag nieuwe bushings ( zo heten die ringertjes ) maar helaas weet ik ook niet waar ik ze moet kopen. Kan wel bij ibanezrules.com maarja....hoop geld voor de ringetjes. Wat je ook kunt doen is wat nagelharder gebruiken. Kan je er weer een maandje mee door.....
Echter moet je daarna toch echt aan de nieuwe ringetjes.

Peer Dellen in Den Haag wilde mij een tremolo arm verkopen voor 13euro..moet er niet aan denken..om de drie maanden een nieuwe tremolo arm :(

Anders Destium
8 januari 2005, 21:02
dat is wel redelijk extreem :o

Azrael
9 januari 2005, 00:15
Ik wil ook graag nieuwe bushings ( zo heten die ringertjes ) maar helaas weet ik ook niet waar ik ze moet kopen. Kan wel bij ibanezrules.com maarja....hoop geld voor de ringetjes. Wat je ook kunt doen is wat nagelharder gebruiken. Kan je er weer een maandje mee door.....
Echter moet je daarna toch echt aan de nieuwe ringetjes.

Peer Dellen in Den Haag wilde mij een tremolo arm verkopen voor 13euro..moet er niet aan denken..om de drie maanden een nieuwe tremolo arm :(

Dat is ronduit lachwekkend inderdaad. En volkomen onzinnig. Nieuwe arm voor een paar stomme ringetjes.

Was op jemsite een man die regelmatig zijn tremoloarm brak.....das pas raar.....vraag we af wat je met zo'n pook moet doen voordat hij afbreekt. Moet toegeven dat ik niet zo'n tremabuser ben (gebruik hem misschien eens in de maand) om de simpele reden dat ik eerst gitaar wil leren spelen en dan pas truukjes. Hoewel ik wel moet zeggen dat ik (gisteren weer eens gespeeld met mijn tremolo) er wel wat extra emotie in mijn spel mee kan stoppen. Maar ik wil eerst gitaar leren en dan pas die tremolo gaan ondekken.
Ik ben wel blij dat hij erop zit 8-)

Ik zal Serlui eens mailen hoe het zit met de bushings. Mag toch wel aannemen dat deze te koop zijn. Zeker aangezien ze op belachelijk dure gitaren zitten.....

Pegasus
9 januari 2005, 22:13
Afgelopen jaar heb ik eens van die ringetjes gekocht in Hoogeveen. Dus die dingen worden wel los geleverd door Ibanez.

Randy
9 januari 2005, 23:32
Ik wil ook graag nieuwe bushings ( zo heten die ringertjes ) maar helaas weet ik ook niet waar ik ze moet kopen. Kan wel bij ibanezrules.com maarja....hoop geld voor de ringetjes. Wat je ook kunt doen is wat nagelharder gebruiken. Kan je er weer een maandje mee door.....
Echter moet je daarna toch echt aan de nieuwe ringetjes.

Peer Dellen in Den Haag wilde mij een tremolo arm verkopen voor 13euro..moet er niet aan denken..om de drie maanden een nieuwe tremolo arm :(

Dat is ronduit lachwekkend inderdaad. En volkomen onzinnig. Nieuwe arm voor een paar stomme ringetjes.

Was op jemsite een man die regelmatig zijn tremoloarm brak.....das pas raar.....vraag we af wat je met zo'n pook moet doen voordat hij afbreekt. Moet toegeven dat ik niet zo'n tremabuser ben (gebruik hem misschien eens in de maand) om de simpele reden dat ik eerst gitaar wil leren spelen en dan pas truukjes. Hoewel ik wel moet zeggen dat ik (gisteren weer eens gespeeld met mijn tremolo) er wel wat extra emotie in mijn spel mee kan stoppen. Maar ik wil eerst gitaar leren en dan pas die tremolo gaan ondekken.
Ik ben wel blij dat hij erop zit 8-)

Ik zal Serlui eens mailen hoe het zit met de bushings. Mag toch wel aannemen dat deze te koop zijn. Zeker aangezien ze op belachelijk dure gitaren zitten.....

Hey gozer,

Laat me weten als ze nog na te bestellen zijn.. :wink:

Azrael
9 januari 2005, 23:46
Ik wil ook graag nieuwe bushings ( zo heten die ringertjes ) maar helaas weet ik ook niet waar ik ze moet kopen. Kan wel bij ibanezrules.com maarja....hoop geld voor de ringetjes. Wat je ook kunt doen is wat nagelharder gebruiken. Kan je er weer een maandje mee door.....
Echter moet je daarna toch echt aan de nieuwe ringetjes.

Peer Dellen in Den Haag wilde mij een tremolo arm verkopen voor 13euro..moet er niet aan denken..om de drie maanden een nieuwe tremolo arm :(

Dat is ronduit lachwekkend inderdaad. En volkomen onzinnig. Nieuwe arm voor een paar stomme ringetjes.

Was op jemsite een man die regelmatig zijn tremoloarm brak.....das pas raar.....vraag we af wat je met zo'n pook moet doen voordat hij afbreekt. Moet toegeven dat ik niet zo'n tremabuser ben (gebruik hem misschien eens in de maand) om de simpele reden dat ik eerst gitaar wil leren spelen en dan pas truukjes. Hoewel ik wel moet zeggen dat ik (gisteren weer eens gespeeld met mijn tremolo) er wel wat extra emotie in mijn spel mee kan stoppen. Maar ik wil eerst gitaar leren en dan pas die tremolo gaan ondekken.
Ik ben wel blij dat hij erop zit 8-)

Ik zal Serlui eens mailen hoe het zit met de bushings. Mag toch wel aannemen dat deze te koop zijn. Zeker aangezien ze op belachelijk dure gitaren zitten.....

Hey gozer,

Laat me weten als ze nog na te bestellen zijn.. :wink:

Zal ik doen........echter nog niks terug gekregen via mail.

fred dons
10 januari 2005, 09:08
die arm die Peer je wilde verkopen is een OFR arm van Schaller
en die is een stuk beter (om een understatement te gebruiken) dan de Ibanez arm.
Er zit ook een bevestigingsstuk bij waarmee je hem aan de tremelo bevestigd zodat je het probleem met de ringetjes niet meer hebt

Azrael
10 januari 2005, 10:37
die arm die Peer je wilde verkopen is een OFR arm van Schaller
en die is een stuk beter (om een understatement te gebruiken) dan de Ibanez arm.
Er zit ook een bevestigingsstuk bij waarmee je hem aan de tremelo bevestigd zodat je het probleem met de ringetjes niet meer hebt

Zou je mij er wat meer over kunnen vertellen en waarom het echt zoveel beter is? Zou een oplossing kunnnen zijn.

Anders Destium
10 januari 2005, 10:42
Ik heb nog nooit problemen gehad met de Ibanez armen :-? Moest je bij OFRs niet schroeven?

Als hij echt zoveel beter is hou ik me aanbevolen :wink:

fred dons
10 januari 2005, 11:14
op www.rockinger.de onder tremelo's, floyd rose parts
(hij is daar overigens wel goedkoper dan bij Peer alleen komen daar natuurlijk weer wel vervoers kosten bij)

de arm zit in de buisje waarbij je de spanning op de arm regelt met een imbus, de arm verwijderen doe je met een ring die je vast en los draaid)
het buisje zelf gaat onder de trem (past in ieder geval op de pro) en de arm gaat er dan normaal van boven in

ik heb zelf bij een 2e hand's ibbi zo'n arm op moeten zetten omdat de originele arm door de vorige eigenaar misplaced was

Azrael
10 januari 2005, 11:31
op www.rockinger.de onder tremelo's, floyd rose parts
(hij is daar overigens wel goedkoper dan bij Peer alleen komen daar natuurlijk weer wel vervoers kosten bij)

de arm zit in de buisje waarbij je de spanning op de arm regelt met een imbus, de arm verwijderen doe je met een ring die je vast en los draaid)
het buisje zelf gaat onder de trem (past in ieder geval op de pro) en de arm gaat er dan normaal van boven in

ik heb zelf bij een 2e hand's ibbi zo'n arm op moeten zetten omdat de originele arm door de vorige eigenaar misplaced was

Kan me herinneren dat men op JEMsite over deze armen juist niet zo te spreken was. Ik zal het daar ook eens navragen.

fred dons
10 januari 2005, 11:57
tis steviger dan wat er standaard op een Ibbi zit maar het zijn wat meer handelingen als je je arm er regelmatig afhaald dus dat zou een bezwaar kunnen zijn, daarnaast heb je te maken met metaal op metaal wat een gepiep op kan leveren als je arm beweegt (ipv met rubberen ringetjes)
maar uiteindelijk is het wel betrouwbaarder op de lange termijn

Anders Destium
10 januari 2005, 19:14
Mijn lo-pro uit 91 doet het nog prima, doe ik iets fout :-? :wink:

Wormaap
10 januari 2005, 19:18
Mijn lo-pro uit 91 doet het nog prima, doe ik iets fout :-? :wink:
Je gebruikt'm te weinig :razz:

Anders Destium
10 januari 2005, 19:19
Zal ik eens closeups laten zien van de brug, dan piep je wel anders :razz:

fred dons
11 januari 2005, 07:00
ik heb zelf ook geen problemen met lo pro's net zoals ik geen problemen heb met ingesleten frets of snel roestende snaren maar ik heb vrienden
die als ik ze een uurtje op mijn gitaar laten spelen er voor kunnen zorgen dat ik die problemen wel heb :D
het ligt dus heel erg aan de gebruiker (en soms kun je gewoon pech hebben met een maandagochtend produktie gitaar)