PDA

View Full Version : rockinger 5 minute kit, goede pups?



butters
7 januari 2005, 00:45
hoi,

ik heb al veel goeds gelezen over de 5 minute kits van rockinger. mij zegt het stratocastermodel wel iets.
wat zijn de ervaringen met de elementen die erin zitten?

fred dons
7 januari 2005, 08:40
die zijn ook wel ok (alnico) vergelijkbaar met fender produktie pups
het zijn geen customshop elementen maar meer dan bruikbaar

up-guitarman
7 januari 2005, 16:14
Ken ik niet, waar kan je deze kits krijgen ??? Zijn ze een beetje van degelijke kwaliteit (nek, body, houtsoorten, ...) en hoeveel kosten ze ???

fred dons
7 januari 2005, 16:57
www.rockinger.de
ze zijn al nagenoeg geassembleerd (alleen nog wat schroefjes er inzetten)
goede houtsoorten (elzen, swampash, maple rosewood etc)
goede hardware (kluson) brug met staalblock

+/- eur500

butters
8 januari 2005, 19:55
is de hardware en hout kwaliteit te vergelijken met mexicaanse classic serie (vb 60's stratocaster)?

schwalbe
9 januari 2005, 13:18
'T zou mij niet verbazen als ze beter zijn..

fred dons
10 januari 2005, 08:12
het swampash is in ieder geval beter (ik heb die van mij gelijk gekocht met wat customshop strats in swampash en die rockinger was het lichts en klonk het best nadat ik de neck en de pups omgewisseld had, ik vind de nekken op de 5 minute kits te dun dus die gaan er zowieso af (tis een standaard c shape maar ik hou van hele dikke nekken), en ik had nog kinmans liggen en ik hou niet van brom dus daarom zijn de originele pups er ook uitgegaan)

dit is tie van mij
http://www.pixum.nl/members/freddons/?act=a_view&album=440038&i_pos=4&page=1&ktw=5620d2b23b45c064836194d0df876db5&sid=r4wz5d02859aa2075f02f93f81b4fa60

butters
10 januari 2005, 09:57
@ fred dons

die ziet er goed uit. (brug ook vervangen?).
was de neck C-shape? volgens hun site zijn het allemaal D-shapes?

ik ga ze mailen of ze de kit niet met een linkse neck kunnen leveren. dat vind ik nog iets mooier.
moet je dan op iets speciaals letten?
past een linkse neck zomaar in een rechtse body of moet er nog iets mee gebeuren (behalve de nut aanpassen)?

mooie verzameling zeg.

fred dons
10 januari 2005, 13:10
zenks,

de nek die ik er toen bij had was een C shape (als je de nek doorzaagd
zie je een c profiel)overigens kan een d shape een c shape met brede schouders zijn maar het kan ook een kopie van een fender nek uit begin jaren 6o zijn met een D stempel op de hiel en dan heeft hij nog steeds een c profiel ( en dat heet dus ook een d nek)

ik heb de brug inderdaad ook vervangen voor een zelfde brug maar dan in het goud (beiden van Rockinger met een staalblok)

als je een andere nek er bij wilt betaal je bij hun gewoon voor een extra nek (en je krijgt dan geen korting voor je nek die je niet wilt)
ik zou hem zelf eerst proberen misschien zijn ze inderdaad dikker geworden, als je dan alsnog een nieuwe nek wilt zou ik hem bij warmoth bestellen (is uiteindelijk toch een klasse of 2 beter)
En een linkshandige nek kan gewoon op een rechts handige body, waar je wel op moet letten is dat als je bij warmoth dit besteld je dan een rechtshandige nek met linkshandige kop moet bestellen omdat anders de positie dots van de zijkant aan de verkeerde kant zitten (de onder kant) en als je warmoth vraagt er alvast een topkam er op te zetten deze dus verkeerd om zit (bij een 100 % linkshandige nek)

butters
10 januari 2005, 14:42
ha, idd die dots, daar had ik nog niet aan gedacht.
ik ga alvast bij warmoth ook een kijkje nemen.
bedankt voor je leerrijk advies!