PDA

View Full Version : Wie maakt zijn zelfbouw project ook echt af ?



Desperado
7 januari 2005, 00:20
Lees hier al een tijdje en het valt mij op dat je van alle mooie plannen uiteindelijk niets meer hoort (oa Javaca en kjiratsiekoedel om er maar 2 te noemen)

Vind het altijd wel leuk om te volgen,jammer alleen dat je er na een tijdje niets meer van hoort ! Dus heren hoe staat het ermee? of is het in de open haard beland? :lol:

chennie
7 januari 2005, 02:21
let op mijn woorden : ik ga mijn retriever project afmaken !
Niet alleen om aan het eind iedereen in verbazing te kunnen achter laten dat ik het ook daadwerkelijk heb afgemaakt....ik heb alleen zoveel tegenslagen...

birt
7 januari 2005, 02:50
let op mijn woorden : ik ga mijn retriever project afmaken !
Niet alleen om aan het eind iedereen in verbazing te kunnen achter laten dat ik het ook daadwerkelijk heb afgemaakt....ik heb alleen zoveel tegenslagen...

een hond met een gitaarnek in z'n kont? :D

arno
7 januari 2005, 14:09
Dat is het inderdaad......tegenslag.

Ik heb er nu één gemaakt en ook afgemaakt. Ik ben al in juni met m'n tweede begonnen. Body is vrij ver, maar bij de nek blijf ik nu hangen.
Als tijdens het fresen van een sleuf voor je halspen je frees los trilt en door je hals heen gaat wordt je niet vrolijk. :cry:

Geloof me, dan heb je even geen zin meer.

up-guitarman
7 januari 2005, 16:03
Ik ben ook van plan om mijn squier-projectje af te werken, heb nu even examens ma ga daarna zeker door !!
Ok, het is niet echt zelfbouw, meer een zelf-"bewerking" of zo, ma het is dan ook de eerste keer dat ik bezig ben met gitaarbouw ...

Check it out;
http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=44192&postdays=0&postorder=asc&start=0[/url]

Stitch
7 januari 2005, 18:46
Ben nog steeds bezig :D maarja heb mn prioriteiten wat betreft geld telkens net ff anders liggen.

Lune-a-tic
7 januari 2005, 18:53
Ben deze week aan de Saga kit begonnen (HT-10), heb nu griep, dus even uitgesteld, body aan het opschuren (dikke laag sealer weghalen) headstock moet nog in model gezet worden (maar kiezen is moeilijk).
Gekleurde olie al getest op een onzichtbaar hoekje, lijkt goed te komen.
8-)

Snaar'n Bennie
7 januari 2005, 20:45
Ik begin pas als ik ALLE onderdelen heb. Anders werkt het niet fijn. Maar kan snappen dat de jonge studentjes onder ons niet al te veel kunnen besteden, en dus gewoon maar aan de slag gaan...

chennie
7 januari 2005, 21:12
ik koop altijd mijn onderdelen wanneer ik eraan toe ben , Anders ga ik altijd gehaast beginnen aan het nieuwe onderdeel =)
Als ik het nog niet thuis heb dan moet ik maar even wachten en kan ik altijd de laatste stap wat beter doen.

Javaca
7 januari 2005, 22:57
Ben erg afhankelijk van het weer en mijn vrije tijd.
In het voorjaar komt er hier hopelijk goede schuur die ik als werkplaats in kan richten. Tot dan toe moet ik steeds een miniwerkplaats buiten opzetten en afbreken. Hier gaat veel tijd in zitten.

Ook heb ik meer bezigheden dan alleen de gitaar.

Ben wel in de vrije uurtjes bezig met het bouwen van een Rickenbacker model, in de bouwtraditie van Danelectro. :lol:

AART
9 januari 2005, 17:11
hoe staat het eigenlijk met de leaves?

Javaca
9 januari 2005, 19:28
Gaat nog niet verder zolang ik geen geschikte werkplaats heb.

e_lukather
10 januari 2005, 10:51
ik heb mijn zelfbouw nu al een jaar. en het is zelfs 1 van m'n hoofdgitaren geworden. speelt super maar ziet er wat minder uit. :razz:

michielv
10 januari 2005, 21:08
Ik heb een aantal zelfbouwers inmiddels afgerond en lange tijd gebruikt (eentje zelfs voor iemand anders gebouwd die er toch dik 2 jaar op gespeeld heeft) maar momenteel heb ik nogal de neiging om iets te maken, keertje proberen en dan weer slopen voor de onderdelen. Niet dat de gitaar in 1 keer uit elkaar gaat maar dan heb je een element nodig, soms is de hals niet naar mijn smaak en gaat die weer in de verkoop (inmiddels 3 keer gehad afgelopen 1,5 jaar) enz.

chocorookie
10 januari 2005, 22:55
Jongens, ff hulp bij zelfbouw: www.rockinger.de.
Ieders probleem: de neck.
Deze zijn picobello, vooral de vintage series. Heb er 2 bij hun besteld en zijn toppie.

Just a tip.

gr Pat

PS. Deze prijzen haal je niet bij VOX humana enz.
En wat let je een beetje hulp...............

michielv
11 januari 2005, 08:57
Rockinger halzen zijn inderdaad erg goed maar persoonlijk vind ik een hals maken niet zo'n gigantisch probleem (eigenlijk leuker dan de body ;) ). De nut daarentegen (die je ook bij een Rockinger hals nog zelf moet doen) is een k*tkarweitje waar ik altijd een hekel aan heb.

arno
11 januari 2005, 15:22
Mee eens! En ik wil een scalloped neck. Warmoth heeft die wel, maar zelf maken is toch leuker.

Marcel2
11 januari 2005, 20:09
Lees hier al een tijdje en het valt mij op dat je van alle mooie plannen uiteindelijk niets meer hoort (oa Javaca en kjiratsiekoedel om er maar 2 te noemen)

Vind het altijd wel leuk om te volgen,jammer alleen dat je er na een tijdje niets meer van hoort ! Dus heren hoe staat het ermee? of is het in de open haard beland? :lol:

Hoewel geboren met 2 linkerhanden heb ik vorig jaar onder deskundige leiding van Mark Bailey in 5 dagen mijn gitaar gebouwd. Geen kits, geen kant en klare halzen, maar gewoon beginnen met een paar stukken hout.

http://www.buildyourguitar.com/guitars/yourguit/besselink2.jpg

http://www.buildyourguitar.com/guitars/yourguit/besselink3.jpg

Over een paar maanden ga ik weer naar hem toe, nu om een bas te bouwen.

Desperado
12 januari 2005, 16:57
Ah ik zie dat er toch wat mensen zijn die het af gemaakt hebben,die hebben dan zeker geen foto serie van het bouw proces geplaatst of die heb ik gemist?
Ik snap dat iedereen ook nog ander dingen te doen heeft en soms ook niet de beschikking heeft over een werkruimte,maar het zou jammer zijn om alle moeite die je er al in gestopt hebt weg te gooien door het niet af te maken.
Loop zelf al een tijdje met div plannen maar ben nog niet eens begonnen :oops: wel al bezig met div restauratie projecten als voorbereiding op het echte werk :D

Marcel2
12 januari 2005, 19:53
Ah ik zie dat er toch wat mensen zijn die het af gemaakt hebben,die hebben dan zeker geen foto serie van het bouw proces geplaatst of die heb ik gemist?

Foto's en het verhaal over de bouw van m'n gitaar kun je HIER (http://www.home.zonnet.nl/m.besselink/Wengeocaster.htm) op mijn website lezen.

arno
12 januari 2005, 21:05
Op een gegeven moment moet je er gewoon aan beginnen, anders komt het er nooit van. Uitstel is afstel!

Ik heb mijn images maar even online gegooid. Er zit geen beschrijving bij.

Mijn eerste: De AM SG custom: Deze is dus af. Je zult een hoop prutswerk zien, maar uiteindelijk speelt hij als een zonnetje en ziet hij er ook goed uit, al zeg ik het zelf. :lol: En daar gaat het toch om! :-D
http://members.chello.nl/m.vandemeijde/SG/index.htm

Mijn huidige project: De PRS. Bedoeling is een fender geluid met het uiterlijk van een PRS. Er zullen Dimarzio's HS-3 en YNG's inkomen, verder Floyd Rose trem, scalloped neck. Hout: Essen(body) en Maple(neck + top).
http://members.chello.nl/m.vandemeijde/PRS/index.htm