PDA

View Full Version : Pod2 of Podxt



ar250artist
6 januari 2005, 23:15
Hoi,

Zit te gassen op een pod om thuis te gebruiken voor opnemen en oefenen (zeker geen live gebruik). Nu vroeg ik me af of die dingen ook een ingang hebben om je cd speler aan te sluiten zodat je mee kunt spelen? Zover als ik heb kunnen vinden namelijk niet.
Bovendien vroeg ik me af in hoeverre de bijna dubbele prijs van de xt het waard is tov de pod2? Heeft iemand daar iets zinnigs over te zeggen?

Mzzl,

roy

Speeddemon
6 januari 2005, 23:42
bijna dubbele prijs?
Bij mijn weten is de POD 2 199 euro bij Feedback en de XT 325.
anyway, ik heb paar keer gespeeld op de POD 2, vond de JCM800 en de SOldano geluiden errug o.k. (in een profi studio signal-path), maar de cleane en licht crunchy sounds waren maar matig.
Van de XT alleen de samples gehoord, maar die Tweed sample zou 't verschil alleen al waard zijn! En aan andere dingen merk je ook dat Line6 het clean/crunchy gedeelte beter voor elkaar heeft.

Kijk trouwens ook naar de VOX Tonelab, die is 319 bij Feedback.

harrie-beton
7 januari 2005, 10:16
ingang hebben om je cd speler aan te sluiten zodat je mee kunt spelen? Zover als ik heb kunnen vinden namelijk niet.


De pod xt heeft een USB poort en de pod niet. Als je je computer koppelt aan de podxt kun je via USB digitaal opnemen en ook je POD XT als "usb geluidskaart" aansturen. Als je dan een cd of een mp3 draait in je pc dan hoort je het geluid uit je pod xt!
Met de pod xt kun je dan meespelen, handig niet?

Zo oefenen ik thuis zonder ruzie met de vrouw en of buren.
En met heel weinig kabels..

Phyrexian
7 januari 2005, 10:27
Ga voor de POD XT. Deze is beter van klank én gemakkelijker te gebruiken. Kheb zowel de 2.0 (POD Pro dan wel) en de XT gehad en de XT overklast de 2.0 helemaal.

harrie-beton
7 januari 2005, 14:02
De topic starter zeurt wel over geld dus de xt is niet zo duidelijk als 1e keuze. alleen thuis opnemen enzo is een v-amp ook geschikt hoewel de pod beter is dan de v-amp. De podxt is superieur.

De xt is helemaal wat jij wil (ook cd afspelen enzo) maar wel een prijsverschil.

Je kunt ook een tweedehands pod kopen met een mini mengtafeltje van 30 á 50 euro.

Laat weten wat je doet. Ben benieuwd welke keuze je maakt.

Bouke
7 januari 2005, 20:43
Ook leuk voor nog minder geld: Korg Ampworks. Verder zou ik de PodXT kiezen of een ToneLabs

Bouke

ar250artist
9 januari 2005, 13:48
En het is geworden:........de pod xt

Ik heb ook nog de tonelab getest en hoewel me die ook aansprak (goed geluid en eenvoudig van opzet), vond ik de pod beter. De tonelab had een erg warm geluid, maar klonk over de koptelefoon nogal dof. Ik vond het geluid van de pod veel helderer en gedefinieerder. Bovendien vond ik de update mogelijkheden van de pod en de mogelijkheden om met je pc te werken een groot voordeel.
Ik heb er nog niet zo heel veel mee gespeeld, maar wat ik tot nu toe heb gehoord klinkt erg indrukwekkend.

Ik heb nog een vraag: het afspelen van een cd over de pod lukt (om mee te spelen), maar er zit ruis en een vertraging in het afspelen (gaten) in. Ik heb alle nieuwste drivers etc gedownload. Waar kan hem dit in zitten?

groet,

roy

DarknessAwaits
18 januari 2005, 10:35
Gebruik je je geluidskaart of de USB-aansluiting om op te nemen?

ar250artist
18 januari 2005, 14:17
Ben nog niet aan opnemen toegekomen. Het ging alleen om het afspelen van een cd. Inmiddels zijn de problemen wel een heel eind opgelost door de slider te verzetten en het channel volume niet te hoog te zetten. Ook de niveaus van het volume etc binnen windows heb ik wat aangepast. Ik heb alleen nog wat last van clipping, maar dat krijgen we er ook nog wel uit!