PDA

View Full Version : Marshalls.....



Dila
23 september 2001, 22:50
Okee mede gitaristen ik ben Dila en ik ben zo te zien een van de weinige vrouwen hier, maar okee dan. Ik ben van plan om een Marshall-amp te gaan kopen, maar ik vroeg me af, wat voor een kan je nou het beste nemen als je op een strat speelt? Beetje domme vraag ik zal jullie vermoeden dat vrouwen geen gitaar kunnen spelen wel bevestiggen haha kee dan mzzl

Hitpoint
23 september 2001, 23:47
Ik heb zelf pas geleden een Marshall AVT 50 gekocht. 50Watt buizen voorversterkt. De amp heeft een warm clean geluid en een vette metal gain. Ik heb voor deze amp gekozen, omdat je veel kwaliteit krijgt voor dat geld en loop FX, de achterkant van de amp is gesloten zodat het geluid nog meer naar voren komt (vooral de bassen). Ik heb xtra niet voor de AVT100 gekozen omdat deze qua prijs al behoorlijk verschilt en die digitale effecten hoef ik niet (koop ooit nog wel een Boss GT 6)

Ik weet niet wat voor soort muziek je speelt maar de Valvestate 2000 series is echt een allrounder.

Outshine
24 september 2001, 10:52
...Beetje domme vraag ik zal jullie vermoeden dat vrouwen geen gitaar kunnen spelen wel bevestiggen haha kee dan mzzl


Wat een onzin zeg! Waarom zouden vrouwen geen gitaar kunnnen spelen? Gitaar spelen is toch gewoon een kwestie van oefenen en spelen, dan maakt t geslacht toch niet uit?

Maar om je vraag te beantwoorden. Een marshall icm een gitaar met single-coils (fender dus) is een van de meest gebruikte combinaties. (Oom van me speelt bijv op een strat anniversary met 2 marshall combootjes).

Dus zit je met een avt serie wel goed. Of evt een oude valvestate.

Dila
24 september 2001, 16:48
Ach ja iedereen denkt dat altijd ik ben er aan gewend hahaha...

Conundrum
24 september 2001, 19:33
Ik heb gehoord dat de Marchall Valvestate heel goed is (de oudere series zouden het beste zijn). Ik heb er zelf geen ervaring mee want ik ga net beginnen.

Outshine
24 september 2001, 19:36
Op 2001-09-24 19:33, schreef Conundrum:
Ik heb gehoord dat de Marchall Valvestate heel goed is (de oudere series zouden het beste zijn). Ik heb er zelf geen ervaring mee want ik ga net beginnen.


Ja klopt, ik heb nu zelf een oude stereo Valvestate 2x30w en daar zit een even goed zo niet beter geluid in dan de nieuwe AVT series

taylor
24 september 2001, 22:21
ja waar ben je naar op zoek???

ik zelf zou voor en oude gaan de 2203 of 2204 of een 1959 of 1978.

veder moet je zelf maar testen.

wat meten is weten

Hitpoint
24 september 2001, 23:38
Op 2001-09-24 19:36, schreef Outshine:


Op 2001-09-24 19:33, schreef Conundrum:
Ik heb gehoord dat de Marchall Valvestate heel goed is (de oudere series zouden het beste zijn). Ik heb er zelf geen ervaring mee want ik ga net beginnen.

Ja klopt, ik heb nu zelf een oude stereo Valvestate 2x30w en daar zit een even goed zo niet beter geluid in dan de nieuwe AVT series


Die oude Valvestate series hebben toch een open kast? Koop een plank en maak die achterkant dicht en zet dan je valvestate weer aan :smile: Een nog veel beter geluid, omdat het geluid dan niet van achteren kan onsnappen. Kijk maar bij die nieuwe Valvestate series allemaal gesloten kast.

Outshine
25 september 2001, 08:50
Die oude Valvestate series hebben toch een open kast? Koop een plank en maak die achterkant dicht en zet dan je valvestate weer aan :smile: Een nog veel beter geluid, omdat het geluid dan niet van achteren kan onsnappen. Kijk maar bij die nieuwe Valvestate series allemaal gesloten kast.


Mmmm...Interessant. Die van mij heeft inderdaad een open kast.

Rectifier
25 september 2001, 09:20
Dat open achterkant idee is meer Fender achtig dan Marshall.
Als je veel druk wil en laag moet je een gesloten achterkant nemen/maken.
Voor het cleane klinkt een open achterkant mooier (smaak verschillen natuurlijk) maar het definieerd een cleane toon mooier.
En als je speelt met een open achterkant dan wordt het geluid redelijk goed om je versterker heen geprojecteerd. Je hoort dan op veel plaatsen hetzelfde geluid.
Met een gesloten kast niet, dan hoor je eigenlijk alleen recht voor de speakerkast het geluid zoals het zou moeten zijn en een paar meter ernaast klinkt het alweer stukken anders.
Maar voor de ruige jongens: een gesloten kast!

taylor
25 september 2001, 12:17
dat van die open en dichte kast dat bepaald wel het geluid .
als en open hebt moet maar is en karton ofzo voor plaatsen je zult gelijk verschil in geluid horen.

Ditmar
25 september 2001, 14:40
Hee Dila, zeg ook even wat voor strat je hebt (amerikaans, mexicaans, fat, double-fat.....) en wat voor muziek je speelt, anders weet ik echt niet wat voor Marshall je moet nemen.

Oh ja, en zeg ook effe of je downtuned of niet...

Dila
25 september 2001, 20:13
Okee het klinkt lullig maar ik heb n Squier Strat. Ik speel rock, grungy vooral, Nirvana, Silverchair maar ook Muse en Kane of Anouk. Rock gewoon zeg maar. :smile:

Ditmar
26 september 2001, 14:23
Probeer eens een VS-100 of een VS-65, heppik zelf ook, zijn errug lekkere versterkers. Als je niet downtuned, kan je ook de JCM900 serie of de JCM2000 serie proberen.

Grooveyard21
26 september 2001, 15:33
Een tip voor rock, neem een 100% buizen versterker en je zit bijna altijd goed, dus geen valvestate rommel ofzo maar 100% the real thing.

taylor
26 september 2001, 16:00
je hebt ook wel hydride amps dus preamp buizen ,eindversterker transistor die zeer goed klinken

bv die gast van pantera gebruikt dat soort randall amps die klinken niet verkeerd

Ditmar
26 september 2001, 16:29
Hee Grooveyard, wist je dat een volledige buizenbak bij een goed gedowntunede gitaar (zoals ik heb) in 9 van de 10 gevallen ONTZETTEND KUT klinkt, vandaar dat ik een Valvestate ook aanraad.

Rectifier
26 september 2001, 16:47
Welke amps heb je allemaal geprobeerd dan???

Grooveyard21
27 september 2001, 09:35
Er zullen vast enkele hybride versterkertjes best ok kunnen klinken, maar de goedkope types zoals o.a. valvestate klinkt naar mijn mening ongelooflijk slecht.

En over gedowntunde gitaar, hoe laag tune je je gitaar dan. Ik heb diverse malen iemand met 7 snarige gitaar over een vette JCM900 of mesa boogie horen spelen en dat klinkt echt top.

Kijk maar naar de groten der aarde, de heavy jongens spelen bijna allemaal over 100% buizen versterkers, en je kunt toch echt niet stellen dat dat slecht klinkt.

Ditmar
27 september 2001, 10:31
Goed, ik speel dus op een 7-snarige in B of drop-A tuning.... Ik speel thuis over een Marshall Valvestate 100w en dat klinkt perfect, maar in de oefenruimte staan Marshall JCM 900 100w versterkers (over een 4x12) en dat klinkt gewoon absoluut waardeloos. Dus tegenwoordig sluit ik m'n Valvestate combo aan op een 4x12 en dat klinkt beter dan wat dan ook. Over 100% buizen moet ik je gelijk geven dat alle groten daar over spelen, maar gecustomizede Marshalls en Mesa Boogies zijn gewoon niet te betalen (ik ben een student he), dus dan is een Valvestate gewoon een betere keus. Bovendien is een nadeel aan buizen voor + buizen eind dat je geen echt clean kan krijgen als je over high-output humbuckers speelt.

Rectifier
27 september 2001, 10:37
Daarom zitten er op veel (goede) buizenversterkers ook twee ingangen.
Een gevoelige en minder gevoelige.
En ik kan me niet voorstellen dat je 7-snarige gitaar niet klinkt over die JCM900 + 4x12. Misschien is er wel iets niet goed met die bak. Trouwens, dat is niet echt een versterker om lekker clean me te spelen.
Sluit je gitaar eens aan op een Fender of Mesa,wedden dat je er een goed clean geluid uit krijgt. Moet je niet de Dual Rect. nemen,want die wil eigenlijk ook alleen meer scheuren en racen.

taylor
27 september 2001, 16:57
er zijn zat gitaristen die en transistor bak of hybride gebruiken omdat het geen buizzen bak is wil niet zeggen dat die per defenitie slecht is .

buizen is niet beter maar anders

Rectifier
27 september 2001, 17:05
Dat is zo,de Roland JC-120 etc. Klinkt clean erg lekker, en Peavey heeft ook een paar leuk klinkende transistorbakken.
Ik vind zelf buizenbakken wel lekkerder,mede door de natuurlijke compressie je krijgt van de buizen.

Dila
27 september 2001, 18:20
Ik heb nou een peavey blazer 158 heel kleintje 20 watt. In de oefenruimte speel ik ook op zo'n valvestate dat klinkt okee ik ga daar maar eens grondig over nadenken :smile:

Ditmar
28 september 2001, 20:50
Da's een goed idee

Dila
28 september 2001, 21:24
Een jongen in mn klas heeft me n aanbod gedaan vandaag. Hij heeft een 400 watt versterker, hij heeft geen idee welk merk en type, voor 200 piek. Klinkt goedkoop, maar ik m eerst bekijken en horen, ik vertel nog wel wat t er voor een is!

anoniem
30 september 2001, 18:57
Dila,
Voor een megasound: twee 50 Watt buizenbakken met bekende 4 x 12 inch speakers in stereo.
Verder een moeilijke vraag. Als ik houdt van patatje oorlog wil dat niet zeggen dat jij dat ook wat vindt.
Pak je gitaar onder je arm en ga gewoon amps proberen. Geluid is persoonlijk en Marshall is niet heilig. Succes.

Ditmar
30 september 2001, 19:39
Ik heb zo het idee dat m'n Valvestate zojuist de geest gegeven heeft, dus ik weet niet hoe het zit met betrouwbaarheid.

Sander
1 oktober 2001, 21:50
Ik heb een VS-100, ik heb er een SG (G-400) aanhangen en dat klinkt echt geweldig. Maar ga gewoon eens naar de muziekwinkel, daar hebben ze vast wel een gitaar als de jouwe liggen (of je neemt je eigen mee) en dan probeer je hem op een berg versterkers uit. Over 't algemeen wordt je wel r'laxed geholpen in de muziekwinkels.

bonecollector
4 oktober 2001, 21:21
Ik heb een VS100H met een 4x12 bak. Klinkt naar mijn mening ook nog eens rete vet.

Outshine
5 oktober 2001, 14:15
Op 2001-10-01 21:50, schreef Sander:
Ik heb een VS-100, ik heb er een SG (G-400) aanhangen en dat klinkt echt geweldig.

eeh... Epi of Gibson?

Ben namelijk van plan om me grx40 te vervangen.

sweet
20 april 2002, 20:16
Hee Dila ...

Speel jij Silverchair ? Dat zie je ook weinig. Ik ben helemaal weg van die band maar in de omgeving waar ik woon ben ik wel flink in m'n remi. Vraag voor de rest: Is het niet vervelend dat een buizenversterker eerst moet opwarmen ? Ik ben namelijk zo'n type die als er reclame op tv is ff ga gitaren !!! Dan wil ik niet twee minuten wachten want dan begint de film alweer ...

Dila&Kitaar
21 april 2002, 12:33
zie ja dat weinig? hmm valt wel mee toch?

Okkehel
21 april 2002, 14:35
Ach Buizen Rules vind ik zelf...Ik speel zelf in een punkband..En heb dus een buizenversterker..Persoonlijk vind ik dat een mooi geluid...maar ja wie ben ik..Je moet gewoon es naar een gitaarwinkel gaan es wat gaan testen Suc6 in ieder geval
Mzzl

blimb
21 april 2002, 15:46
is het eigenlijk nog steeds zo dat marshalls kwalitatief niet zo goed zijn. Dat ze snel uitelkaar donderen enzo .... dat was een x aantal jaren geleden zo namelijk ...

pimmetje
21 april 2002, 16:08
Is dat zo van die uit elkaar vallende Marshalls (welke periode)? 't Zou kunnen.
Ik gebruikte een Valvestate van ruim 8 jaar geleden tot 2 jaar terug. Hij heeft 't dus dik 6 jaar moeten uithouden in een band die nogal ruw met de spullen omging. Nu gebruikt de mondharmonika-speler 'm met veel plezier. Hij doet 't nog prima.
Ook de andere gitarist uit die band gebruikt zijn Valvestate (zelfde model, 2 jaar ouder) nog steeds in zijn nieuwe band. En ik moet zeggen dat ik er tot nog toe ook geen klachten over de duurzaamheid heb gehoord van andere (ex-)gebruikers.

blimb
21 april 2002, 16:15
de gitarist uit de band waarin ik speelde heeft zo'n 100watt combo stereo ding .. k geloof ook een valvestate, en dat is gewoon een hoopje ellende ... sloecht gesoldeerde contacten, knoppen die ervan af donderen raar kraken en ga zo maar door. En hij heeft hem nu een jaar nof 7 ... T kan best zijn dat hij er een uit een kut serie had of zo, maar ik weet wel dat het toen vaker voorkwam.

sebass
21 april 2002, 17:45
Ik heb een marshall uit de 70's of 80's en hij doet het nog steeds goed. Alle knoppen zitten goed vast. Over het geluid ben ik ook tevreden. Hij kraakte eerst wel maar dat is nu weg.