PDA

View Full Version : Kahler probleem



AlterEgo
6 januari 2005, 20:49
Ik heb vandaag de schroeven die in de nut zitten van mijn gitaar eruit gehaald, zodat ik met de tuners in de headstock de gitaar kan stemmen. Zo hoef ik die finetuners in de brug niet te gebruiken en kan ik van D naar E enzo. Maar als ik die schroefjes terug wil doen werkt dat bij de rechter en linker gewoon normaal, maar bij de middelste "valt" de schroef er in een keer in, zonder te draaien. Die zit ook gewoon niet vast. Hoe kan dit?

ToTaL FaKe
6 januari 2005, 21:29
verkeerde schroefje :lol:

of het schroefdraad dat versleten is, moet je ff naar ijzer winkel gaan, die kan het vast weer goed maken.

Wormaap
7 januari 2005, 01:35
Kijk even na of het plaatje dat de snaar tegen de lock aanklemt er nog in zit, hier grijpt de schroef namelijk in, en niet in de stringlock zelf.
Ik bedoel dus het plaatje waar je snaar 'op' ligt en hem van beneden vastdrukt.

Set Wenker
7 januari 2005, 03:46
Weet ik echt niet. Sorry...

Anders Destium
7 januari 2005, 10:34
Ik heb vandaag de schroeven die in de nut zitten van mijn gitaar eruit gehaald, zodat ik met de tuners in de headstock de gitaar kan stemmen. Zo hoef ik die finetuners in de brug niet te gebruiken en kan ik van D naar E enzo. Maar als ik die schroefjes terug wil doen werkt dat bij de rechter en linker gewoon normaal, maar bij de middelste "valt" de schroef er in een keer in, zonder te draaien. Die zit ook gewoon niet vast. Hoe kan dit?

Les 1 bij Kahlers ed: Ga niet als een bezetene van stemmingen wisselen, je brug is dan bijna continu van slag. Je moet ook de veren verstellen élke keer als je van stemming verandert, geen leuk werk kan ik je vertellen :evil:

Kijk even of een van de andere schroefjes wél werkt in het middelste gat, of anders moet je een nieuw schroefje omdat je hem dol hebt gedraaid bij het er uit halen.

Johannes
10 januari 2005, 13:19
Als je het schroefje te los draait, valt het plaatje wat je snaren vast zet in de uitsparing voor je halspen. Oplossing: heel lang klooien, of heel de top lock ff loshalen.