PDA

View Full Version : Marshall Mode Four



Rene Rijpma
6 januari 2005, 19:57
Ik ben op het moment in bezit van een Marshall valvestate VS265, Boss GT6 en een Jackson Soloist met Seymor Duncan elementen. Ik kan hier niet echt een super geluid uit krijgen. (Het blijft een beetje iel.)
Nu zit ik te denken om een Marshall Mode Four top te kopen.

Een aantal vragen:

Heeft iemand ervaring met de Mode Four?

Is het mogelijk de effecten van de GT6 te gebruiken over het cleane kanaal, maar ook het scheurkanaal van de Mode Four te gebruiken.(Zonder dat de GT6 het scheurkanaal beinvloed.)

Kan ik de Mode Four direct naar de PA sturen, dus zonder cabinet?(En is dit een goed idee, of is een microfoon voor een cabinet beter?)

Alvast bedankt

BlackSun
6 januari 2005, 20:15
- Geen ervaring met Mode Four

- Ja je kan de effecten van je gt6 los gebruiken, en bv dist kanaal van mode four gebruiken. Er zijn verschillende manieren om je gt6 aan te sluiten hiervoor, daa ris wle veel over op internet te vinden.

- ZO'n amp direct in de PA zal niet lekker klinken denk ik. IIG slechter dan met een cab, en ik weet niet of het gezond is voor je amp om er geen speakers op aan te sluiten!!

Cubensis
6 januari 2005, 20:18
marshall mode four is heel veel watt en een gewone 4x12 trekt de mode four niet denk ik (die blaas je ermee op) dus je bent bijna verplicht die mode four cab erbij te kopen..

BlackSun
6 januari 2005, 20:22
marshall mode four is heel veel watt en een gewone 4x12 trekt de mode four niet denk ik (die blaas je ermee op) dus je bent bijna verplicht die mode four cab erbij te kopen..

ZOlang je niet op 10 gaat spelen valt dat wel mee hoor :roll:

Cubensis
6 januari 2005, 20:24
350 watt....als je dat over en 4x12 met 30 watt speakers doet... (120 watt) hoef je m nieteens op 10 te zetten om m op te blazen denk ik...

Squier4ever
6 januari 2005, 21:35
uhhh bij de Mode FOur horen per versie speciale 4x12's
je hebt nl een 280? watter en 350 ofzo dus de kasten zijn daar op aangepasst.

Ik vind ze persoonlijk errug lekker klinken, maja buizenfans hier op 't forum waren er minder over te spreken. Als JIJ um cool vind, gwoon doen zouk zegge

ben79
6 januari 2005, 22:48
Ik vind hem niet slecht klinken, maar niet super voor zoveel geld.
Wat ik wel cool vind is het cab, lekker groot en vooral mooi.

pol
6 januari 2005, 22:52
niet kopen, da's veel te duur voor een top zonder buizen. Ga die maar eens testen langs een goeie buizen top.
en die 350 watt valt nog wel mee hoor, de meeste van die nieuwe cabs krijgen dit wel getrokken.

die mode 4 cab zijn wel niet slecht idd.

PeArLjAm
6 januari 2005, 23:05
350 watt....als je dat over en 4x12 met 30 watt speakers doet... (120 watt) hoef je m nieteens op 10 te zetten om m op te blazen denk ik...
hehe ja ok heb je gelijk in maar meestal koopt men toch niet een cabinet met een laag wattage speakers (hebben overignes wel mijn voorkeur) De standaard 4x12" cab die je OVERAL ziet staan zon beetje kan een vermogen van 300watt aan dus die kan je wel prima met zon amp gebruiken. En de meeste cabs kunnen toch wel 250 a 300 watt aan hoor, zoals cabs met de V30's en g12t75's (die in de standaard marshall cabs zitten). Vind het knap als je die wilt opblazen want 350 watt is HEEL hard en onbruikbaar voor een ieder van ons op dit forum.

andy
6 januari 2005, 23:23
niet kopen, da's veel te duur voor een top zonder buizen. Ga die maar eens testen langs een goeie buizen top.


Mee eens, ik vind het een van de mindere Marshalls.

Negative K3 fan
6 januari 2005, 23:49
hij klinkt wel aardig, maar niet voor zon prijs, echt te veel voor wat je krijgt!

BLOK182
7 januari 2005, 09:39
Vind em ook niezo daverend, kan smaak zijn. Zoiets direct op PA aansluiten, niet doen, gewoon een cab laten mic'en!

Baker
7 januari 2005, 09:52
Heb je al amps getest?
Prik je gitaar es in een buizen amp, (zet hem WEL goed hard!!!)
Voor mijn part een Marshall TSL, met een 4x12

Grave Fillé
26 februari 2005, 17:11
Gaat dit ding met zijn 350 Watt harder dan een Engl Powerball?

Bins
26 februari 2005, 17:46
Ik speelde laatst samen met een band waarvan de gitarist een mode4 heeft... Eerst dacht ik "uh oh, dat wordt wat", maar echt, als je me geblindoekt had, had ik gezegd dat het een triple recto was (dit kan je zowel positief als negatief opvatten). Ik die cab ook gebruikt toen, ook geen klachten over.

Wel veeeel te duur imo.

AART
26 februari 2005, 19:42
Ik speelde laatst samen met een band waarvan de gitarist een mode4 heeft... Eerst dacht ik "uh oh, dat wordt wat", maar echt, als je me geblindoekt had, had ik gezegd dat het een triple recto was (dit kan je zowel positief als negatief opvatten). Ik die cab ook gebruikt toen, ook geen klachten over.

Wel veeeel te duur imo.

hmm, ik wil hem nu ook wel eens horen, ik dacht dat Vriese hier vlakbij er een had.
Veel mensen doen er negatief over, maar ik betwijfel het of ze er ooit een gehoord hebben...
en zolang ik hem niet gehoord heb vel ik er nog geen oordeel over...

mmrizio
26 februari 2005, 20:54
Ik speelde laatst samen met een band waarvan de gitarist een mode4 heeft... Eerst dacht ik "uh oh, dat wordt wat", maar echt, als je me geblindoekt had, had ik gezegd dat het een triple recto was (dit kan je zowel positief als negatief opvatten). Ik die cab ook gebruikt toen, ook geen klachten over.

Wel veeeel te duur imo.

Is-tie veeeeel duurder dan een Triple Recto dan?

Thom TK
26 februari 2005, 22:02
Ik speelde laatst samen met een band waarvan de gitarist een mode4 heeft... Eerst dacht ik "uh oh, dat wordt wat", maar echt, als je me geblindoekt had, had ik gezegd dat het een triple recto was (dit kan je zowel positief als negatief opvatten). Ik die cab ook gebruikt toen, ook geen klachten over.

Wel veeeel te duur imo.

Is-tie veeeeel duurder dan een Triple Recto dan?

:-D
Euhm....een Triple Recto is veeeel duurder, man! :lol:

NeeraDJ
27 februari 2005, 00:31
niet kopen, da's veel te duur voor een top zonder buizen. Ga die maar eens testen langs een goeie buizen top.
en die 350 watt valt nog wel mee hoor, de meeste van die nieuwe cabs krijgen dit wel getrokken.
Pff je hebt wel goede hybrids hoor, en genoeg slechte buizenamps dus zo'n generaliserende opmerking vind ik een beetje raar. Voor die prijs is menig buizentop wel een stuk aantrekkelijker. Ik vind 't een amp die in het begin wel lekker klinkt, maar op den duur merk je toch wel hoe piercend en well mag ik het zeggen, slecht dat ding klinkt. Net zoiets als een beginnertje met een valvestate ofzo

BLOK182
27 februari 2005, 12:26
Gaat dit ding met zijn 350 Watt harder dan een Engl Powerball?
Tis maar net hoe je het instelt, veel mids, weinig mids, veel/weinig treble/presence. Maar denk dat het volumeverschil uiteindelijk niet echt groot zal zijn. Die 350 watt transistor is voornamelijk headroom.

mmrizio
27 februari 2005, 19:29
Ik speelde laatst samen met een band waarvan de gitarist een mode4 heeft... Eerst dacht ik "uh oh, dat wordt wat", maar echt, als je me geblindoekt had, had ik gezegd dat het een triple recto was (dit kan je zowel positief als negatief opvatten). Ik die cab ook gebruikt toen, ook geen klachten over.

Wel veeeel te duur imo.

Is-tie veeeeel duurder dan een Triple Recto dan?

:-D
Euhm....een Triple Recto is veeeel duurder, man! :lol:

Hoe kan die Mode4 dan te duur zijn, als hij hetzelfde klinkt als een 3Recto die veeeeeel duurder is?

vester86
27 februari 2005, 19:58
ze klinken echt totaal anders, maar dat terzijde.....

t ziet er alleen stoer uit, zo'n fullstack met marshall erop, voor alle onwetende pubers in het publiek....

Nielsje
27 februari 2005, 20:30
ik vind een bogner shiva o.i.d juist stoer staan, maar dat kan je maar niet wijsmaken aan pubers ;)

Grave Fillé
28 februari 2005, 15:56
Gaat dit ding met zijn 350 Watt harder dan een Engl Powerball?
Tis maar net hoe je het instelt, veel mids, weinig mids, veel/weinig treble/presence. Maar denk dat het volumeverschil uiteindelijk niet echt groot zal zijn. Die 350 watt transistor is voornamelijk headroom.

Ok thnx, ik ben namelijk in de race voor zo'n Powerball, en mn mede gitarist in de band, voor een mode 4.

Grave Fillé
28 februari 2005, 15:56
Gaat dit ding met zijn 350 Watt harder dan een Engl Powerball?
Tis maar net hoe je het instelt, veel mids, weinig mids, veel/weinig treble/presence. Maar denk dat het volumeverschil uiteindelijk niet echt groot zal zijn. Die 350 watt transistor is voornamelijk headroom.

Ok thnx, ik ben namelijk in de race voor zo'n Powerball, en mn mede gitarist in de band, voor een mode 4.