PDA

View Full Version : Guitarists for Asia: wie doet er mee?



Stratman70
6 januari 2005, 19:36
Ik wil graag het volgende bereiken mensen:

Muziek dat door ons gemaakt is, dat (het liefst heel veel) geld opbrengt voor Azië. Hierbij heb ik jullie hulp nodig.

Als je meedoet wil ik ook echt van je op aankunnen: er zit een tijdsdruk achter en wil het graag laten slagen met gemotiveerde mensen.

WIE DOET ER MEE??????

Ik ben met Gert-Jan al ideeën aan het uitwisselen over hoe we het gaan aanpakken.

Het idee is als volgt:
We willen een CD uitbrengen, waarbij we even moeten kijken wat gitaarnet ons ter beschikking stelt i.v.m. het produceren van cd's.
Op deze cd moet een compilatie staan van de beste nummers ooit gepost in Sounds. Naast deze nummers moeten we een eigen, compleet nummer opnemen voor Azië, die uiteindelijk in twee uitvoeringen verschijnt: de single versie: commercieel en kort, en de cd versie: hetzelfde nummer maar dan met een lange gitaarsolo bestaande uit korte gitaarsolo's van forumgitaristen, zoals ooit in de jaren 80 door Hear 'n Aid werd gedaan.

Gert-Jan en ik zorgen voor het nummer, waarvan de solo's etc daarna nog ingespeeld moeten worden. En natuurlijk de zangpartijen....
WIE???? Wie willen er graag op meezingen en kunnen evt. goede teksten schrijven op een aangegeven zanglijn?

Zodra de partijen zijn ingespeeld en ingezongen moeten we alleen nog een keer ergens de achtergrondkoorpartijen inzingen.

Wie ondersteunt dit idee en doet mee?

Tips, commentaar en suggesties altijd welkom. Ga niet uit van het negatieve (wat niet haalbaar is), maar van het positieve (wat wel haalbaar is): let's create a (positive) monster!!!!

Alsjeblieft doe mee!!!!!!!

Gert-Jan
6 januari 2005, 19:43
Zoals je zelf al zegt; I'm in!!

JvD.
6 januari 2005, 20:15
misschien een idee, beetje surf gitaar als intro ofzo, maar nietzo happy als bij dickdale, maar zo geinspireerd misschien toepasselijk?

't is een goed idee!

Stratman70
6 januari 2005, 20:19
Surf - vloedgolf..... kweenie.....



ik denk er nog ff over na als je het niet erg vind. :wink:

Das Schaap
6 januari 2005, 20:19
Wel tof idee, maar je moet dan wel een echt sappige backing maken. 8-)
Dan pas kan je ook teksten enzo schrijven.

Stratman70
6 januari 2005, 20:20
pcies!

JvD.
6 januari 2005, 20:30
als je dat goed wilt doen moet je tog gewoon bij elkaar komen ?
en met ze allen schrijfen ?

c.hultermans
6 januari 2005, 20:32
count me in!!!!!

Gaarne wil ik mijn partijen voor t gezamelijke nummer bij iemand opnemen, kep nog geen goed opnameprogramma!!!!

Stratman??? Rijen is logistiek goed te doen..... :wink:

Grtz,

Conrad

schizo910
6 januari 2005, 20:50
Zang en Tekst? I'm in!

Stratman70
6 januari 2005, 21:16
count me in!!!!!

Gaarne wil ik mijn partijen voor t gezamelijke nummer bij iemand opnemen, kep nog geen goed opnameprogramma!!!!

Stratman??? Rijen is logistiek goed te doen..... :wink:

Grtz,

Conrad
Wat mij betreft prima.

Hempo
6 januari 2005, 21:53
bouke kan wel goed inzingen denk ik :)

Gert-Jan
6 januari 2005, 22:03
Hey mensen,

Ik juich het idee nog steeds van harte toe, maar ben bezorgd over de haalbaarheid van een goede opbrengst.

De tijdsdruk, het feit dat er NU gehandeld moet worden is waar het om gaat. Gewoon reeel bekeken is het (bijna) onmogelijk een compositie te schrijven, op te nemen en te promoten/maketen binnen een aantal dagen.

Maaaar, waarom niet iets wat veel sneller te realiseren is. Een gitaristenspektakel live op straat. Bijvoorbeel in Utrecht (centraal) een lokatie kiezen, geluid regelen en een aantal tracks (jams voor mij part) spelen met een gitarist of 20. Dat trekt een hoop volk en we gaan ter plekke met de pet rond. Is het een idee???

Voor alle duidelijkheid ik blijf meewerken aan welk idee dan ook, maar zoek iets "snels" nu nederland bereid is de portomonnee te trekken.

Graag jullie reactie.

GJ

Hempo
6 januari 2005, 22:04
ff podiumpje in utrecht/ midden NL. vinden

en dan bands fixen :) die zonder kosten willen spelen.

Gert-Jan
6 januari 2005, 22:08
Die band zijn wij dus!!!! Ik kan wel aan een redelijk geluid komen. Ieder zijn versterker mee, een aantal nummers afspreken (voor mij part ergens oefenen, soundchecken eerst) en dan GASSEN. Zet Utrecht op zijn kop. We kunnen met backtracks spelen of met een drummer en bassist.

Stratman70
6 januari 2005, 22:20
Ik vrees dat je gelijk hebt Gert-Jan... gezien de tijdsdruk. Ik kan me er ook iets bij voorstellen dat Nederland op een gegeven moment "555-moe" wordt, waardoor snelle actie is vereist.

Een grote jam-sessie met optredens van forumgitaristen juich ik natuurlijk ook van harte toe.

Ik zag net een stel kleine kinderen op tv die hadden met gitaarspelen 300 euro ofzo opgehaald (of een ander bedrag, maar in ieder geval best wat) en dan denk ik: hoe dan ook: wij moeten toch ook in staat zijn om als gitarist zijnde iets op te halen.

Zaterdag moet ik optreden en de inkomsten van dat optreden moeten ook naar giro 555.

maar ik juich ook alle initiatieven toe en ik ben overal voor in, zolang het maar niet met kinderen en/of dieren is. :D

defecto
7 januari 2005, 06:44
Heel erg goed idee, alleen nu na die show op tv is nederland denk ik niet meer bereid geld te geven. Zou het niet een goed idee zijn om dit idee vast te houden en over een tijdje voor een goed doel wat niet perse in de media staat maar wel aan de orde is een cd te maken of een optreden te doen? Zoals nu in Darfur. Dat is minstens net zo erg als wat er in azie is gebeurd maar daar heeft geen enkel mens (natuurlijk wel wat) meer aandacht voor, al die aandacht gaat nu uit naar azie, 555 en het media circus... ??

Stratman70
7 januari 2005, 10:03
Ik heb ook zitten denken om gewoon op ons gemakkie verder te gaan met dit idee. Een nummer te maken dat voor verschillende rampen geschikt is qua tekst enzo. En als er dan weer eens een ramp uitbreekt dan hebben we gelijk een nummer.

Ook aan het werken van een forum cd kunnen we gewoon blijven doen natuurlijk.

AART
7 januari 2005, 10:46
Ik heb ook zitten denken om gewoon op ons gemakkie verder te gaan met dit idee. Een nummer te maken dat voor verschillende rampen geschikt is qua tekst enzo. En als er dan weer eens een ramp uitbreekt dan hebben we gelijk een nummer.

Ook aan het werken van een forum cd kunnen we gewoon blijven doen natuurlijk.

klinkt cru, maar heel goed idee :)

MonkeyFace
7 januari 2005, 19:12
coun't me in. Zowel akoestisch als electrisch :) Goed initiatief, hier wil ik zeker een steentje aan bijdragen :)

De Teng
7 januari 2005, 21:43
Jammen in Utrecht > Count me in.

ON BASS

Locatie vinden, amps neerzetten en spelen. 't Gaat om de sound en het trekt vast erg veel mensen als je een batterij gitaren op een rijtje zet. Vet spandoek en je bent klaar.

Neude?
Plein bij Broese/ City Hall?

De opmerking over Dafur vind ik goed. Laten we die mensen niet vergeten... misschien dat we voor hen kunnen spelen? 'Vergeet Dafur Niet!' (slogan of zo) > Mailtje sturen naar 3FM en ze zeggen het ook wel op de radio. Veel mensen zullen komen!




Ik check hier niet zo vaak de laatste tijd, maar mochten jullie meer weten en willen doen? > mailtje aub!