PDA

View Full Version : Boss Micro Rack Series



erikvdh
6 januari 2005, 12:00
Hey iedereen,

Ik ben in het bezit van een Boss RPH-10 Pasher van Boss, uit de micro rack series.
Ik vroeg me af of er iemand van jullie weet hoeveel effecten er zijn gemaakt in die serie, en nog belangrijker of die aparaten nog steeds te koop zijn?

Groet van Erik.

Robbert
6 januari 2005, 12:29
Volgens mij zijn er 5 of 6 gemaakt. Staat me bij: EQ, voeding, delay, flanger en reverb. Volgens mij is er ook nog een grijze serie.

Uiteraard zul je ze nieuw niet meer vinden, maar heel regelmatig staan ze nog op Marktplaats. Soms voor 50-60 Euro, soms ook het dubbele.

mmrizio
7 januari 2005, 11:42
Volgens mij is de 10 serie al lang niet meer te koop. De serie is begin jaren '90 vervangen door de 50 serie half rack apparaten, waaronder de SE50 multi effect. Ik weet niet eens of die reeks nog bestaat...

Ik heb zelf een ROD10 (Overdrive Distortion), m'n eerste distortion apparaat, gekocht toen ik begon met gitaar spelen. Die haalt het niet bij de Boss pedaaltjes, kwam ik later achter. Verder heb ik nog een RPS10 Pitch shift/delay. Tsja, wat kun je verwachten van een betaalbare pitch shifter van eind jaren '80.... Leuk als effect. Volgens mij is de serie in grijs en zwart uitgebracht.

Verder waren er nog (in 1987):
RRV10 Dig. reverb
RDD20 Dig. delay (misschien is er ook een RDD10 geweest?)
RSD10 Dig. sampler/delay
RCE10 Dig. Chorus
RBF10 Flanger
jouw RPH10 Phaser
RGE10 10 band Equalizer
RPQ10 2 band Para Eq
RCL10 Compressor/limiter