PDA

View Full Version : AFRI-CAN



BLOK182
6 januari 2005, 11:20
test

BLOK182
6 januari 2005, 11:22
Na 3 weken door Zuid-Afrika getoerd te hebben kon ik het niet laten om in Kaapstad het volgende mee te nemen, een Afri-Can Township axe! Single coil, zwaar overwonden, met tone en volumecontrol :D En het klinkt, voor clean en blues is het echt verrassend goed 8-)

http://img61.exs.cx/img61/452/dsc005036my.jpg

http://img16.exs.cx/img16/8861/dsc005052xs.jpg

Questions? Feel free to ask :)

kokteejl
6 januari 2005, 11:25
soundfiles? :D

Fvddungen
6 januari 2005, 11:26
Quanta Costa?


Lijkt me serieus een hebbeding voor de fun en nou niet echt iets om live mee de blits uit te hangen.

Casseman
6 januari 2005, 11:27
Ik vind zo`n ding wel erg cool!

mag ik zo brutaal zijn om te vragen wat je ervoor hebt betaald?

Groeten
Casper

dejohan
6 januari 2005, 11:29
Is dat nou een Tele-Castrol of de Strato-Castrol?

Casseman
6 januari 2005, 11:31
Is dat nou een Tele-Castrol of de Strato-Castrol?

Haha :D

bat
6 januari 2005, 11:31
Overigens ook gewoon in Nederland te koop :wink:

The Mule
6 januari 2005, 11:33
Cool ding, zou ik zeker ook live gebruiken, al is het maar als 'conversation piece' voor na afloop. Maar wat ik me nou afvraag: hoeveel hout/body zit er nou nog IN dat blik, ik zie wel twee schroeven maar verder niets. Enne, speelt veel beter dan je PRS zeker? :wink:

frekie
6 januari 2005, 11:38
Stond een tijdje geleden op Gitaarnet voor 450 euri oid. Vond ik net teveel voor een geintje erbij. Wel leuk die gebruiksaanwijzing in het Afrikaners aan de zijkant van de "body" :-D Billy G. van ZZ Top schijnt er ook een te hebben, past goed bij die rode Hotrod 8-)

pimmetje
6 januari 2005, 12:08
Een al tijden geleden hier verdwenen forumlid "strat" (een Epener handelaar in o.a. stoffige boeken) heeft die dingen ook nog een tijdje geprobeerd hier in NL op de markt te krijgen.

Als ik 't me goed herinner, is dat uiteindelijk niet helemaal gelukt omdat de leveringen vanuit z-afrika niet altijd even zeker waren. Ze hebben er ook professionele muzikanten op laten spelen en die waren geloof ik toch wel allen onder de indruk.

Quink
6 januari 2005, 12:12
Is dat nou een Tele-Castrol of de Strato-Castrol?

Hallo, stemknoppen zitten niet aan een kant van de kop hoor. Het is natuurlijk een Les Castrol. Tssk, en dat op een gitaarforum.


:-D

BLOK182
6 januari 2005, 12:28
Thanks allemaal :) Kostte me trouwens +/- 200 euro. De nek (mahonie) loop trouwens helemaal tot het eind door (neck-thru), 2 schroeven aan de bovenkant en op de brug zit ie ook nog in aan het blik geschroefd. Vandaar dat de constructie vrij stevig is. Klinkt trouwens verrassend lekker, zal vanaaf wat proberen op te nemen!

dunnoaname
6 januari 2005, 12:35
Ik heb zelf ook door zuid-afrika gereisd, en heb in kaapstad zittten jammen met een aardige man van de Afri-Can guitar company. die gitaren zijn verkrijgbaar in soorten en maten, ook op professioneel niveau. Prima dingen!!!

groetjes, Allert

BLOK182
6 januari 2005, 12:43
Ik heb zelf ook door zuid-afrika gereisd, en heb in kaapstad zittten jammen met een aardige man van de Afri-Can guitar company. die gitaren zijn verkrijgbaar in soorten en maten, ook op professioneel niveau. Prima dingen!!!

groetjes, AllertWas het toevallig in de Craftsmarket bij Waterfront, vlakbij de CD-Wherehouse? Ik heb nl ook met die vent zitten jammen, Dani heet ie, relaxte kerel :)

Dweezman
6 januari 2005, 13:12
beetje blikkerig, of niet?

(en: zijn dat Jaguar onderdelen?)

matto
6 januari 2005, 15:38
beetje "blikken geluidje"zeker? :razz:

Anders Destium
6 januari 2005, 16:07
erg cool :lol:

GitaarNet Admin
6 januari 2005, 16:09
http://www.gitaarnet.nl/magazine/artikelen/artikelen/africanguitars.php3


(ook met soundfiles)


die actie is wel afgelopen en Nederlandse importeur is ermee gestopt

Javaca
6 januari 2005, 16:24
Ze zijn zo gaaf 8-)

(Please houd me tegen als ik volgende week wil beginnen met het bouwen zo'n ding :oops: )

birt
6 januari 2005, 16:50
Ze zijn zo gaaf 8-)

(Please houd me tegen als ik volgende week wil beginnen met het bouwen zo'n ding :oops: )

ik zat er ook al aan te denken :D
maar dan met 2 elementen en een boostercircuitje erin 8-)

Javaca
6 januari 2005, 17:04
Wat hebben jullie toch voor vreemd beeld van mij?
Dat ik alle gekke gitaren meteen wil nabouwen :dontgeti:














Nou ja het klopt ook wel een beetje :amp:

Timba
6 januari 2005, 19:17
Ik heb ook vlakbij Waterfront in zo'n klein standje met zo'n gast zitten jammen. Gave gitaartjes man. Ze winden ook zelf de elementen. Je hebt kleine en grote, zijn naar mijn mening iets te duur

BLOK182
6 januari 2005, 19:19
Ja die met de longscale nek vond ik gewoon wat minder, ehm, leuk zeg maar, dit is grappiger :) Ze hadden ook nog met alu nek, maar de balans was rampzalig, het speelde niet en was duur (idd richting 400 euro).

birt
6 januari 2005, 19:57
Wat hebben jullie toch voor vreemd beeld van mij?
Dat ik alle gekke gitaren meteen wil nabouwen :dontgeti:

Nou ja het klopt ook wel een beetje :amp:

ik bedoelde eigenlijk dat ik eraan dacht om eentje te bouwen :wink:

wietse
6 januari 2005, 20:19
en kreeg de douane ook gelijk een lachstuip en dachten dat het speelgoed was?
of werden ze vervelend.

dunnoaname
6 januari 2005, 21:04
JA! dat was daar! lol! :-D BTW, goede cd winkel, he?

BLOK182
6 januari 2005, 22:45
Cd winkel is super, heb nog een stuk of 8 cd's meegenomen :) Douane hield me wel tegen, maar ze dachten dat ze dus een of andere waardeloze souvenir beethadden, dus geen gezeik. Voor de zekerheid nog een extra rekening laten schrijven op 150 rand (20 euro) mochten ze me snaaien en lastig doen. Trouwens ook ff last gehad met KLM in Kaapstad, dachten dat het een echte souvenir was, en zeiden dat het geen handbagage was. FF het ding uitgepakt, laten zien dat het een gitaar/instrument was, en toen no problem :)