PDA

View Full Version : Woohoo! Spelletje!!



Jax
6 januari 2005, 10:58
Ok, het doel van dit spelletje is het volgende: Rangschik de volgende gitaren op basis van kwaliteit/bespeelbaarheid, en geef een kleine toelichting waarom je volgorde is zoals die is. Graag reactie gebaseerd op persoonlijke ervaringen met de gitaren. :wink:

Japanse standaard Strat
Mexicaanse standaard Strat
Mexicaanse classic series Strat (50's, 60's, 70's)
Fender Powerhouse Strat
Squier SQ-series
Squier E-series

En als je alleen iets te zeggen hebt over één of een paar van deze gitaren, dan is dat ook goed hoor! :D

ToTaL FaKe
6 januari 2005, 11:05
hoort dit niet bij diversen :???: :roll:

AART
6 januari 2005, 11:08
tis allemaal fender.....





















we hebben hier nog wel een open haard hoor, dan zullen we zien welke het beste brand :lol:

Jax
6 januari 2005, 11:09
@total fake - Ik vraag toch advies over bepaalde electrische gitaren? Dan hoort dat toch bij electrische gitaren? Of zie ik het nou fout?

ToTaL FaKe
6 januari 2005, 11:20
@total fake - Ik vraag toch advies over bepaalde electrische gitaren? Dan hoort dat toch bij electrische gitaren? Of zie ik het nou fout?

ja eigenlijk wel :razz: maar dan is de topic naam een beetje verkeerd vind ik.. maar na het 30000 x gelezen te hebben vind ik idd dat je gelijk hebt :oops:

ToTaL FaKe
6 januari 2005, 11:22
maar om dan ontopic te blijven..

ik heb gister op Fender mex '70 gespeeld.. Olympic white.. en WOOW wat speelde die lekker. weet niet meer prcies de prijs, maar ik zou egt is gaan kijken..

Anders Destium
6 januari 2005, 11:24
Wat heb je er nou aan wat anderen vinden :???: Als ik zeg dat alle Fenders niet lekker spelen, maar de Powerhouse het minst slecht hoeft dat natuurlijk niet voor jou ook te gelden.

Wat ik wil zeggen: Een Fender koop je voor het geluid, en niet omdat hij zo lekker speelt...

Orpheo
6 januari 2005, 11:56
ik ben t in principe met anders D eens: wat voor ons lekker is, hoeft voor jou niet fijn te zijn.

maar ik koop n fender heus wel,omdat ie EN lekker KLINKT, en lekker SPEELT. want dat doen ze heus wel.

Orpheo
6 januari 2005, 11:57
ik ben t in principe met anders D eens: wat voor ons lekker is, hoeft voor jou niet fijn te zijn.

maar ik koop n fender heus wel,omdat ie EN lekker KLINKT, en lekker SPEELT. want dat doen ze heus wel.

Jax
6 januari 2005, 12:02
Wat heb je er nou aan wat anderen vinden Als ik zeg dat alle Fenders niet lekker spelen, maar de Powerhouse het minst slecht hoeft dat natuurlijk niet voor jou ook te gelden.

Wat ik wil zeggen: Een Fender koop je voor het geluid, en niet omdat hij zo lekker speelt...



Ok, daar heb je gelijk in...tijd voor een slotje!

Anders Destium
6 januari 2005, 12:09
Ik denk dat je het beste naar een winkel kunt gaan waar ze een aantal van deze gitaren hebben hangen. De gitaar die jou het beste gevoel geeft moet je hebben, zelfs als dat net een andere gitaar is dan waar je aan had gedacht :)

ToTaL FaKe
6 januari 2005, 12:13
ondanks dat feedback K*T personeel heeft, hebben ze wel veel fender mex hangen in utrecht nu... zo ik cker even heen gaan om te checke, het chille is dat je veel kunt proberen, zonder egt te vragen, de eerst gitaar die je pakt zou ik wel ff vragen, dan kijken ze je minder vreemd aan :cool:

Jax
6 januari 2005, 12:24
Ok, bedankt voor de tips!

bat
6 januari 2005, 13:14
Wat ik wil zeggen: Een Fender koop je voor het geluid, en niet omdat hij zo lekker speelt...

Yep.

Zelfde geldt voor een Gibson.

ResNovae
6 januari 2005, 13:20
Daar komt nog bij dat (ik weet niet hoe het zit met Gibson) de gemiddelde Fender bar slecht afgesteld van de fabriek komt, dus sowieso in de winkel niet optimaal speelt/klinkt.

Anders Destium
6 januari 2005, 13:50
Dat is volgens mij meer de taak van het winkelpersoneel, onbegrijpelijk wat je soms tegenkomt in muziekwinkels :wink:

Bluesbreaker
6 januari 2005, 14:08
inderdaad, een goede winkel stelt elke gitaar die binnenkomt even goed af

Bluesbreaker
6 januari 2005, 14:10
oja, die mex classic zijn erg fijn hoor, ik heb er ruim 3 maanden geleden een besteld en die is er nog steeds niet, dus als het door jou gewenste type/kleur er niet is kun je wel eens pech hebben

Jax
6 januari 2005, 14:52
Toch nog even een vraagje, kan iemand me wat meer vertellen over een Squier Bullet uit '87, met een serienummer beginnend met een e? Wat zou een nette prijs zijn?