PDA

View Full Version : Esteve



Demi
16 juni 2002, 16:34
Het was al heel lang een wens van me om gitaar te leren spelen en nu is het dan eindelijk zover!Ik heb een gitaar gekregen van mijn ouders voor mijn diploma en het is een klassieke (spaaanse) akkoestische gitaar van het merk Esteve geworden.
Ben benieuwd naar jullie mening over deze gitaar en dit merk.
Zelf vind ik dat er een heel mooi geluid uitkomt al kan ik natuurlijk nog voor geen meter spelen. Nu ik toch bezig ben, ik heb veel moeite met het stemmen van mijn gitaar.
Ik heb wel een cd met de verschillende hoogtes van de octaven en daar zou het officieel mee moeten lukken, maar ik heb toch het idee dat ik misschien geen goed gehoor heb om het goed te doen.Volgens mij klinkt mijn gitaar niet zo als het zou moeten.
Nu ben ik met akkoorden bezig het klinkt allemaal heel leuk, maar ik weet dus niet of het geluid wat er uitkomt ook echt het geluid is wat goed is.
Ik ga wel op les, maar dat moet ik nog regelen.
Ik hoop eigenlijk dat jullie me wat adviezen kunnen geven. Alvast bedankt!

christian
16 juni 2002, 16:39
het zou handig zijn als je een stemapparaat zou kopen je hebt ze al vanaf 10 euro dus zo duur is het niet en dan weet je temminste zeker dat je gitaar goed gestemd is

Demi
16 juni 2002, 17:42
Bedankt die ga ik dan morgen meteen maar even kopen, want het is wel een prettig idee om in ieder geval te weten dat wel het geluid uit je gitaar komt wat er uit hoort te komen bij een bepaald akkoord, anders schiet het natuurlijk nog niet op!
Maareh wat vinden jullie van de esteve? beetje goede aankoop voor een absolute beginner?

Kjiratsiekoedel
16 juni 2002, 18:13
Gefeleciteerd met je gitaar (en diploma)

Welk type is het? (serienummer ofzo)

Demi
16 juni 2002, 18:25
Dankje, het is een esteve 4ST.

Kjiratsiekoedel
16 juni 2002, 18:33
Classical Guitars by Esteve
January 2000 Retail Prices
1.4ST, African Sapelly back & sides, wenge fingerboard, $450

Dit heb ik gevonden, volgens mij is het een goede beginnersgitaar, maar echt veel kan ik er niet over zeggen.

Demi
16 juni 2002, 18:54
Ik heb hem kunnen kopen voor 260 Euro dus dat is wel een betere prijs, maar toch mooi om te zien dat ie dus ook voor meer de deur uit gaat!
Hij speelt in ieder geval lekker al heb ik wel pijnlijke vingers, maar dat schijnt er bij te horen dus ik moet nog even doorbikkelen en dan hoop ik op flink wat eelt!

christian
16 juni 2002, 23:09
je hebt geen eelt nodig om minder pijn aan je vingers te krijgen nylon snaren snijden niet zo snel je moet er gewoon ff aan wennen en het is normaal dat als je een paar uur gaat spelen dat je dan last van je vingers krijgt maar eelt is alleen nodig voor stalen snaren want die snijden heel erg

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: christian op 2002-06-16 22:10 ]</font>

gershwin5150
17 juni 2002, 01:34
Hee, ik heb ook een nylonsnarige akoestische van Esteve, en ik moet zeggen dat ik het een aardig goeie gitaar vind. Ondankt dat ie vol deuken en krassen zit speelt ie nog perfect (heeft al de nodige ongelukjes meegemaakt :smile: )!

Kjiratsiekoedel
17 juni 2002, 09:02
Die deuken maken hem juist mooi.

gershwin5150
17 juni 2002, 17:50
inderdaad :smile:

Demi
20 juni 2002, 15:33
Ik heb een stemapparaat gekochten ben er heel blij mee, maar wou toch even melden dat in mijn muziekwinkel die dingen beginnen bij 24 euro. Die heb ik dus maar gekocht maa dat is dus wel ietsje duurder dan 10 euro!
Maarja boeie...

christian
20 juni 2002, 15:52
ooh dat is best wel duur ik had toch wel verwacht dat ze goedkoper waren maar ja nu is je gitaar temminste goed gestemt

christian
25 juni 2002, 00:21
en demi gaat het gitaar spelen al wat beter?

Demi
25 juni 2002, 12:34
Ja! Het gaat zeker beter, ik oefen heel veel en het gaat eigenlijk steeds beter.
Nu ben ik bezig met het nr Michel van Anouk dat is op zich wel een heel makkelijk nr en het gaat al steeds beter en sneller!
Verder ben ik nog steeds bezig met akkoorden oefenen, met me vingers gaat het overigens niet eel beter gaan steeds zeerder doen en nu met typen doen ze ook zeer en er komen nu ook blaren op!
Maarja je moet er iets voor over hebben he!
Dat stemapaaraat is trouwens wel heel erg handig! Stemt echt heel nauwkeurig en dat kan ik van mezelf niet zeggen.
Dusse nog bedankt!

christian
25 juni 2002, 18:17
michel is geen moeilijk nummer dat is waar maar kan je al barre akkoorden spelen of speel je michel zonder b akkoord?
maar het zou misschien goed zijn als je ff zou stoppen als het zeer doet en wat je ook nog zou kunnen doen is een paar dagen stoppen met gitaar spelen zodat je geen blaren meer hebt en zodat je veel minder pijn hebt als je weer gitaar gaat spelen

Demi
25 juni 2002, 18:45
Die barre akkoorden zijn nog wel lastig ja, maar ik oefen ze al wel.
Ik zou wel even willen stoppen voor me blaren maar ik kan niet meer! Ben een beetje te verslaafd geworden geloof ik...
Maarja ik ben ook wel een bikkel dus ik geloof dat ik het wel overleef!
Maareeeh wel bedankt voor het advies!

zzzzon
26 juni 2002, 23:25
Hoi, ik heb ook zo'n gitaar (esteve) en ik denk dat ik wel weet hoe het komt dat je zo'n last van je vingers blijft houden.
Ten eerste :je knijpt, en adt moet je niet doen....maar waarom knijp je....
Dat weet ik want dat had ik ook bij dezelfde gitaar. De snaren liggen namelijk nogal hoog boven de hals (dan hoef je nog niet te knijpen maar je doet het wel eerder). Je kunt gewoon naar de winkel waar jeje gitaar gekocht hebt gaan en dan vijlen ze er een stukje voor je af (van dat witte stukje bij de kam). Niet teveel want anders gaat hij aanlopen =rottig trilgeluid.
Bij mij heeft het heel goed geholpen.
Succes!!!

zzzzon
26 juni 2002, 23:26
Hoi, ik heb ook zo'n gitaar (esteve) en ik denk dat ik wel weet hoe het komt dat je zo'n last van je vingers blijft houden.
Ten eerste :je knijpt, en adt moet je niet doen....maar waarom knijp je....
Dat weet ik want dat had ik ook bij dezelfde gitaar. De snaren liggen namelijk nogal hoog boven de hals (dan hoef je nog niet te knijpen maar je doet het wel eerder). Je kunt gewoon naar de winkel waar jeje gitaar gekocht hebt gaan en dan vijlen ze er een stukje voor je af (van dat witte stukje bij de kam). Niet teveel want anders gaat hij aanlopen =rottig trilgeluid.
Bij mij heeft het heel goed geholpen.
Succes!!!

Beer
3 augustus 2002, 21:05
Een esteve is heel goed. met name prijs/kwaliteit-verhouding.Ben altijd zoekende naar goede versterkte gitaar met Nylon-snaren.Heb nu o.a. een esteve igr3ece
met ingebouwde Fischman.Kosten(nieuw) eur.550,-- en veel beter dan bijv. een takamine welke het dubbele kost.
Goede natuurlijke en warme klank, ook versterkt,alleen dan laag beperkt houden.
Ook goed bespeelbaar.

Demi
5 augustus 2002, 21:42
Dat wilde ik nou horen!!! Thanks Beer

iwan
11 november 2002, 12:31
Esteve is een mooi merk ja. Veel kwaliteit, zeker voor de prijs! Handgebouwd, kleine werkplaats... Ik heb er ook een en daar ben ik heel tevreden mee.
Ik kan zo snel de website van Esteve niet vinden, maar op deze site kan je leuke info over je beestje nazien:
http://www.fernandezmusic.com/Esteve%20Guitars.html