PDA

View Full Version : VHT



ieme
5 januari 2005, 21:36
Wie heeft ervaring met deze versterkers?

ieme

Negative K3 fan
5 januari 2005, 21:45
geen ervaring, maar ik ken de reputatie van de high gainers wel...

ieme
5 januari 2005, 21:51
geen ervaring, maar ik ken de reputatie van de high gainers wel...

Daarom, ik zoek een higainer!
de CL en de Ultralead scheuren als een tiet, maar die Pittbull 45? die ook?

Negative K3 fan
5 januari 2005, 21:53
ik ken nauwelijks types etc omdat ik er vanwege de prijs, zoiets wil ik niet op gassen, maar VHT schijnt ontzettend sytrak te zijn, echt superstrak. Niks voor mij denk/hoop ik, ik vind engls al te strak voor mij.

ieme
5 januari 2005, 21:54
ik ken nauwelijks types etc omdat ik er vanwege de prijs, zoiets wil ik niet op gassen, maar VHT schijnt ontzettend sytrak te zijn, echt superstrak. Niks voor mij denk/hoop ik, ik vind engls al te strak voor mij.

:D gas gas gas!

Negative K3 fan
5 januari 2005, 21:56
en jij vind single rectos, guytrons en ac30s etc geil... niet bepaald de strakste amps op het blok.

ieme
5 januari 2005, 21:58
en jij vind single rectos, guytrons en ac30s etc geil... niet bepaald de strakste amps op het blok.

daarom neem ik zo ook allemaal :-D

NeeraDJ
5 januari 2005, 22:25
Daarom, ik zoek een higainer!
de CL en de Ultralead scheuren als een tiet, maar die Pittbull 45? die ook?

Nee de Pitbull 45 is een Rock/Blues amp echt niet bruikbaar voor bijv Metal of Punk wel een mooi clean kanaal though, de CL heeft geen clean kanaal, maar twee lead kanalen: Red en Green. Green is wat klassieker gevoiced, en wat opener met onwijs veel gain though. Red is wat strakker en compressed heeft een iets andere voicing (wat moderner) dan Green, maar niet veel meer gain.

De Ultralead heeft een prachtig clean kanaal, een marshall achtig rhythm kanaal, en een superstrak lead kanaal, met een onwijs strakke bottom end en harmonics response, zonder ongedefineerd en modderig te worden. Maar goed die is wel even duur als de ENGL SE, maar je kunt er dan ook echt alle kanten mee op.

VHT zijn boutique amps, die bekend staan om hun strakke laag, alleen dat prijskaartje, sja...

gerrekat
5 januari 2005, 22:51
Vond alleen de Ultralead en de 100 CLX echt interessant, zeker lekkere bakken maar ze klinker erg steriel, strak en bijna Solid State achtig, minder "vet" dan bijvoorbeeld een ENGL.

D3nnis
5 januari 2005, 22:52
Daarom, ik zoek een higainer!
de CL en de Ultralead scheuren als een tiet, maar die Pittbull 45? die ook?

Die pitbull scheurt wel, maar klinkt wel heel erg AC/DC :)

Ik weet niet of het wat uitmaakt, maar die dingen zijn net marshalls -->hard zetten om een mooi geluid te krijgen

josh.vandenberg
6 januari 2005, 00:12
De clx is goed,voor opnames.De UL is de metalbak.

Die cleanere combo's zijn ontzettend goed voor country en blues.En jazz ook wel.

Soms overdrijft het merk en gaan ze te extreem.De versterkers zitten zo tjokvol electronica,dat is is geen highend.Op zich zit er allemaal standaard electronica in.Veel te veel ,en er zaten vroeger ontwerpfoutjes in ,zoals rammelende trafo's en zo.Tegenwoordig zijnze te duur,veel te duur.Maar wel goed spul

Thom TK
6 januari 2005, 01:44
:???: Geld teveel??
Je wou toch eerst een single recto Ieme?

ieme
6 januari 2005, 12:06
:???: Geld teveel??
Je wou toch eerst een single recto Ieme?

Ik zit te twijfelen tussen
Engl blackmore
Mesa recto
Framus dragon
VHT pittbull

AART
6 januari 2005, 12:52
ff beyers gechecked net, heb echt zwaar gas voor een 4*12 fat bottom, kosten nauwelijks meer dan een nieuwe marshall 4*12! :o

ieme
6 januari 2005, 13:45
ff beyers gechecked net, heb echt zwaar gas voor een 4*12 fat bottom, kosten nauwelijks meer dan een nieuwe marshall 4*12! :o
799 is idd niet veel

AART
7 januari 2005, 16:13
weet iemand trouwens waar ik soundfiles kan vinden van VHT amps(fifty en ul het liefst)

AART
8 januari 2005, 00:11
BUMP /\

The Fallen
8 januari 2005, 12:34
Ik weet enkel dat Congress hun laatste album met een Pitbull heeft opgenomen en die klinkt in elk geval heeeel strak, zoals iemand al zei, bijna solid state achtig steriel. Ik zou eerder voor ENGL gaan.

NeeraDJ
8 januari 2005, 12:47
Idd ENGL komt in het high gain gebied heel dicht bij het VHT geluid, voor ons zijn ze dan minder pittig geprijsd, maar in de USA gaan ze liever voor VHT lijkt het. Clips moet je googlen AART, doe ik ook altijd en je staat verbaasd hoeveel bands die versterker gebruiken en clips op hun site hebben :wink:

AART
8 januari 2005, 14:10
ik vind engl echt anders, iets minder strak laag, minder punch..
maarja, ik zal ook es een paar engl's testen dan. altijd leuk , dat testen :)

josh.vandenberg
8 januari 2005, 17:01
Je hebt toch ook een SlX,dieVht 's klinken echt niet beter.Ze zijn minder expressief en de SLX is echt een creatievere bak.Alleen de stones achtige geluiden van de VHT zijn echt heel goed.Clean is Fender beter en high gain is de SLX echt beter,er zit nl.veel minder nodeloze elektronica in.Teveel knoppen en schakelaartjes,je bent je de pleuris aan het instellen en met de marshall is het hup hup hup.Topsound

De VHT is opgebouwd met allemaal goedkope elektronica,en daar kun je geen high end mee opbouwen.Er zitten bovendien print elco's in en dat is niet goed in een gitaartop.Zogenaamd hebben ze het gematched.

Het is mijns insziens hopeloos overrated.

josh.vandenberg
8 januari 2005, 17:01
Je hebt toch ook een SlX,dieVht 's klinken echt niet beter.Ze zijn minder expressief en de SLX is echt een creatievere bak.Alleen de stones achtige geluiden van de VHT zijn echt heel goed.Clean is Fender beter en high gain is de SLX echt beter,er zit nl.veel minder nodeloze elektronica in.Teveel knoppen en schakelaartjes,je bent je de pleuris aan het instellen en met de marshall is het hup hup hup.Topsound

De VHT is opgebouwd met allemaal goedkope elektronica,en daar kun je geen high end mee opbouwen.Er zitten bovendien print elco's in en dat is niet goed in een gitaartop.Zogenaamd hebben ze het gematched.

Het is mijns insziens hopeloos overrated.

turboblues
10 januari 2005, 15:54
Ik heb op de Frankfurt Messe, op de stand van VHT op een Pittbull Ultra-Lead gespeeld en kan toch zeggen dat ik erg onder de indruk was. Wat ik me nog herinner : strak gedefinieerd laag maar toch warm en niet transistor-achtig highgaingeluid dat reageert op alle nuances die je in je spel legt. Ik heb die dag op verschillende amps van verschillende merken gespeeld (steeds met de assistentie van een verantwoordelijke van het merk, want je kan niet in 2 minuten alle mogelijkheden van een versterker kennen) en geen een die de VHT sound kon overtreffen. Smaken verschillen natuurlijk! Zelf speel ik op een Marshall TSL 100(JCM2000) omdat ik hem redelijk goedkoop kon krijgen. Moet ik nog toevoegen dat ik op alle stands wel een ander merk gitaar had (bij VHT: Tommy's Special Guitars, wat trouwens ook niet niks is), ook een belangrijke factor!

pol
10 januari 2005, 16:20
Je hebt toch ook een SlX,dieVht 's klinken echt niet beter.Ze zijn minder expressief en de SLX is echt een creatievere bak.Alleen de stones achtige geluiden van de VHT zijn echt heel goed.Clean is Fender beter en high gain is de SLX echt beter,er zit nl.veel minder nodeloze elektronica in.Teveel knoppen en schakelaartjes,je bent je de pleuris aan het instellen en met de marshall is het hup hup hup.Topsound

De VHT is opgebouwd met allemaal goedkope elektronica,en daar kun je geen high end mee opbouwen.Er zitten bovendien print elco's in en dat is niet goed in een gitaartop.Zogenaamd hebben ze het gematched.

Het is mijns insziens hopeloos overrated.

voor goedkope elektronica moet je toch bij die sl-x zijn hoor :-D, kleine transfo's etc...
en waarom zouden print elco's niet goed zijn in een gitaartop ??? Waarop is dit gebaseerd, het maakt toch niks uit waar die elco's zitten ?

Ja en tuurlijk is een sl-x eenvoudiger in te stellen, die heeft ook maar 1 kanaal en een toonregeling die zo goed als niks doet. Ik heb liever een versterker waar het wel uitmaakt als je aan de knoppen draait.
Voor een strakke metalsound moet je echt niet met een sl-x afkomen, het zit er gewoon niet in.

josh.vandenberg
10 januari 2005, 23:41
Je hebt toch ook een SlX,dieVht 's klinken echt niet beter.Ze zijn minder expressief en de SLX is echt een creatievere bak.Alleen de stones achtige geluiden van de VHT zijn echt heel goed.Clean is Fender beter en high gain is de SLX echt beter,er zit nl.veel minder nodeloze elektronica in.Teveel knoppen en schakelaartjes,je bent je de pleuris aan het instellen en met de marshall is het hup hup hup.Topsound

De VHT is opgebouwd met allemaal goedkope elektronica,en daar kun je geen high end mee opbouwen.Er zitten bovendien print elco's in en dat is niet goed in een gitaartop.Zogenaamd hebben ze het gematched.

Het is mijns insziens hopeloos overrated.

voor goedkope elektronica moet je toch bij die sl-x zijn hoor :-D, kleine transfo's etc...
en waarom zouden print elco's niet goed zijn in een gitaartop ??? Waarop is dit gebaseerd, het maakt toch niks uit waar die elco's zitten ?

Ja en tuurlijk is een sl-x eenvoudiger in te stellen, die heeft ook maar 1 kanaal en een toonregeling die zo goed als niks doet. Ik heb liever een versterker waar het wel uitmaakt als je aan de knoppen draait.
Voor een strakke metalsound moet je echt niet met een sl-x afkomen, het zit er gewoon niet in.

Print elco's kunnen geen diepte in het geluid produceren.Je moet voor een goede versterker liever meerdere kleine bekerelco's hebben ,met de aan sluitingen ,in bedrijf, onderop.

Ik ben het met je eens dat in een SLX goedkopere electronica zit,alleen het is een heel goed ontworpen circuit .

De Vht heeft gewoon fouten in de opbouw.Wat precies zeg ik niet ,maar ze zitten erin.

Wat betreft een stakke metal sound.

De slx met prescance op 10 bas op 10 mid op 0 hoog op 10,gain 18 pre 8 en master op 4 ,ziedaar,je hebt metal waar je van inje broek schijt.

De pre eq van een VHT is ronduit kut,draai er meer laag i n dan 5 en je hebt geen accurate sound meer.Met de CLX van VHT dan.leuke Stones sounds (get yar ya ya 's out enzo).het ding is het geld niet waard.

Bv Engelse celestions naar US exporteren en dan naar Nederland <beetje logisch dat het te duur wordt

josh.vandenberg
10 januari 2005, 23:41
Je hebt toch ook een SlX,dieVht 's klinken echt niet beter.Ze zijn minder expressief en de SLX is echt een creatievere bak.Alleen de stones achtige geluiden van de VHT zijn echt heel goed.Clean is Fender beter en high gain is de SLX echt beter,er zit nl.veel minder nodeloze elektronica in.Teveel knoppen en schakelaartjes,je bent je de pleuris aan het instellen en met de marshall is het hup hup hup.Topsound

De VHT is opgebouwd met allemaal goedkope elektronica,en daar kun je geen high end mee opbouwen.Er zitten bovendien print elco's in en dat is niet goed in een gitaartop.Zogenaamd hebben ze het gematched.

Het is mijns insziens hopeloos overrated.

voor goedkope elektronica moet je toch bij die sl-x zijn hoor :-D, kleine transfo's etc...
en waarom zouden print elco's niet goed zijn in een gitaartop ??? Waarop is dit gebaseerd, het maakt toch niks uit waar die elco's zitten ?

Ja en tuurlijk is een sl-x eenvoudiger in te stellen, die heeft ook maar 1 kanaal en een toonregeling die zo goed als niks doet. Ik heb liever een versterker waar het wel uitmaakt als je aan de knoppen draait.
Voor een strakke metalsound moet je echt niet met een sl-x afkomen, het zit er gewoon niet in.

Print elco's kunnen geen diepte in het geluid produceren.Je moet voor een goede versterker liever meerdere kleine bekerelco's hebben ,met de aan sluitingen ,in bedrijf, onderop.

Ik ben het met je eens dat in een SLX goedkopere electronica zit,alleen het is een heel goed ontworpen circuit .

De Vht heeft gewoon fouten in de opbouw.Wat precies zeg ik niet ,maar ze zitten erin.

Wat betreft een stakke metal sound.

De slx met prescance op 10 bas op 10 mid op 0 hoog op 10,gain 18 pre 8 en master op 4 ,ziedaar,je hebt metal waar je van inje broek schijt.

De pre eq van een VHT is ronduit kut,draai er meer laag i n dan 5 en je hebt geen accurate sound meer.Met de CLX van VHT dan.leuke Stones sounds (get yar ya ya 's out enzo).het ding is het geld niet waard.

Bv Engelse celestions naar US exporteren en dan naar Nederland <beetje logisch dat het te duur wordt

wimmeltje
11 januari 2005, 07:55
[quote="pol"][quote=josh.vandenberg]
De Vht heeft gewoon fouten in de opbouw.Wat precies zeg ik niet ,maar ze zitten erin.

Zeg er dan niks over maar dit slaat ook nergens op.

pol
11 januari 2005, 08:13
haha die instellingen van je laten wel duidelijk merken hoeveel je van versterkers afweet .
Een metal sound met alle hoog en laag open en geen mids, hmmm, dat moet goed klinken en duidelijk door de mix komen .
Hou die onzin toch maar voor jezelf.

.ChiefRebelAngel.
11 januari 2005, 08:37
iedereen weet dat je metal op '11' speelt, en idd ook de mids!

pol
11 januari 2005, 09:44
Bv Engelse celestions naar US exporteren en dan naar Nederland <beetje logisch dat het te duur wordt

VHT gebruikt speakers van Eminence, en de speakerkasten zijn nog niet es heel duur.
800 euro voor een fatbottom cab bij beyers.
De meeste celestions worden in China gemaakt.

josh.vandenberg
11 januari 2005, 13:20
haha die instellingen van je laten wel duidelijk merken hoeveel je van versterkers afweet .
Een metal sound met alle hoog en laag open en geen mids, hmmm, dat moet goed klinken en duidelijk door de mix komen .
Hou die onzin toch maar voor jezelf.

Jij hebt duidelijk nooit over de Marshall gespeeld,doch er alleen maar over gekwijld.En dan een beetje pedant gaan staan te doen,nou het staat je vrij hoor.Mijn instelling zoals beschreven is trouwens meer death.

Metal is pr 6 bas 5 mid 7 hoog 7 gain 18 pre 4. master 3

AART
15 januari 2005, 23:04
de ergste metalsound die ik uit mijn SL-X krijg is zo: bas 10 mid 3 treble 7 presense 6-7.

Maar dan heb je vooral duidelijke sound met veel Gain, beetje trashy.
hou daar zelf niet van, zo helder(niet schel..).

pol
16 januari 2005, 03:42
haha die instellingen van je laten wel duidelijk merken hoeveel je van versterkers afweet .
Een metal sound met alle hoog en laag open en geen mids, hmmm, dat moet goed klinken en duidelijk door de mix komen .
Hou die onzin toch maar voor jezelf.

Jij hebt duidelijk nooit over de Marshall gespeeld,doch er alleen maar over gekwijld.En dan een beetje pedant gaan staan te doen,nou het staat je vrij hoor.Mijn instelling zoals beschreven is trouwens meer death.

Metal is pr 6 bas 5 mid 7 hoog 7 gain 18 pre 4. master 3

ik heb 5 jaar op een jcm900 sl-x gespeeld, ik weet wel waarover ik praat :wink: .
De sl-x is een vette rockamp, daar niet van.

jorrit
19 januari 2005, 10:57
heeft metal echt een instelling?? volgens mij moet je gewoon een lekkere dist. hebben en metal (geluid) in je vingers...

imlikeajungle
19 januari 2005, 13:19
he josh, wees maar blij dat pol een beetje kalm blijft want echt subtiel ben je niet he. beetje schelden, beetje tieren..