PDA

View Full Version : een nieuwe line-6 spider II (STACK)



CUSTOMSTRAT
5 januari 2005, 21:17
750 euro is toch zeker niet te duur voor dit

http://www.bananas.com/multimedia/1364/MediumImage/1364_md.jpg

beter als een rammelbak MG100 van marshall

of wat zeggen jullie??

iam
5 januari 2005, 21:34
koop iets anders

voor 750€ valt véél beter te vinden tweedehands!!!!!!!

CUSTOMSTRAT
5 januari 2005, 21:35
koop iets anders

voor 750€ valt véél beter te vinden tweedehands!!!!!!!

ik heb er al op gespeeld maar die gain hiervan is zo geweldig
build in tuner, en nog beter noise onderdrukker!

ben79
5 januari 2005, 21:38
ik heb er regelmatig over horen spelen in muziekwinkels en ik vind ze best goed klinken, beter dan valvestates en andere dingen in die prijsklasse ..

CUSTOMSTRAT
5 januari 2005, 21:39
zo dacht ik er ook over...
heb wel al negatieve reacties gehoord over de combo's

maar this baby is echt wel verslavend!

iam
5 januari 2005, 21:41
toch zeg ik, verderkijken :)

maar tjah :)

iam
5 januari 2005, 21:55
http://muziek.2dehands.be/markt/muz_instr/gitaren-onderdelen/7589979_marshall_versterker_jcm_2000_reeks_tsl_60_ triple_super_lead_alles_in_uitzon.html?ses=6dHl5kZ SlGfqOdp

kijk hier eens naar :)
(mss wel niet écht wat je zoekt maar toch kwalitatief beter dan die spider denkek)

Mr.Bluesbreaker
5 januari 2005, 23:03
Ik ga natuurlijk niks zeggen over die TSL 60 die Ieme daar schetst, dan ben ik niet objectief, maar koop ik GODS naam iets anders dan zo'n Spider of wat is het. Ik bedoel er is echt zoveel beters te krijgen, als je van lekkere gain houdt, kijk eens naar een leuke buizenversterker. Bijvoorbeeld een tweedehands ENGL, dat klinkt echt een heel stuk beter en die krijg je heus wel voor die prijsklasse. (en dat zeg ik als Marshall fan, kun je nagaan.)

andoni
6 januari 2005, 10:15
ik heb ook een spider thuis staan (1e versie combo 2x12"), ik zeg je 1 ding:
DOE HET NIET!

Hoewel ze in de winkel zeer goed klinken hebben ze de neiging om thuis of op repetities opeens ruk te klinken. Dan sta je daar mooi voor aap...

Ik gebruik de Spider voor 1 ding en daar is hij ook goed voor: OPNAMES! Die preamps van de Spiders zijn zo slecht nog niet, line-out in opname-apparatuur en je hebt een vrij leuke sound voor een minimum aan moeite. Het spijtige is dat de eindtrap en speakers van die dingen zwaar zuigen...

Lord Abortion
6 januari 2005, 11:19
Ik heb de kleinere Spiders al gehoord in de winkel, en dat vond ik niet echt super. Maar ik heb ook een tijdje gerepeteerd op de Spider II halfstack, en die vond ik dan weer veel beter. Qua klank vond ik die wel goed klinken. Je moet natuurlijk wel wat zoeken met je EQ en distortion, maar die versterker is wel de moeite waard. Een kleinere Spider zou ik niet doen, maar over de halfstack kan ik alleen maar zeggen dat je voor dat geld héél veel versterker krijgt. Zeker doen zou ik zeggen, en probeer er nog een korting uit te slaan natuurlijk.

gitaarhaantje
6 januari 2005, 12:59
koop iets anders

voor 750€ valt véél beter te vinden tweedehands!!!!!!!

Maar hier zitten alle effecten bij in. Da's toch wel makkelijk. Ik ben mischien van plan om dit ook aan te schaffen. Maar ik sta uiteraard wel open voor andere versterkers.
Trouwens ik ben niet veel effecten nodig hoor dus als iemand een andere idee heeft??
Vertel!!

Laurens

ieme
6 januari 2005, 13:52
Ik ga natuurlijk niks zeggen over die TSL 60 die Ieme daar schetst, dan ben ik niet objectief

ieme? wat heb ik nou weer gedaan? bedoel je Iam?

andoni
6 januari 2005, 14:02
Die effecten zijn echt niet de moeite waard...

Kijk een Spider is gewoon een beginnersamp, de half stack verandert daar niets aan hoe groot en krachtig hij ook is. Op zich is daar niets mis mee, maar voor 750 € zou ik geen beginnersamp meer kopen. Dat is weggegooid geld als je het later wilt doorverkopen: niet goed genoeg voor een gevorderde en te duur voor de meeste beginners. Je kan veel beter kijken naar een Flextonen als je bij Line6 wilt blijven. Eventueel de head versie en een 2e hands cabje scoren. Dit zou ik doen moest ik niet echt weten welk geluid ik wil. Heb je ook effecten maar iets bruibaarder.
Eens je zeker bent van het geluid dat je zoekt zou ik voor een dergelijk bedrag gewoon een mooi 2e hands buizenbakje zoeken. Maar nogmaals: als je per se digitaal wilt (kan ik best begrijpen gezien de mogelijkheden) zou ik een Flextone nemen, en hoe later de versie (I, II, of III) hoe beter.


tip: die TSL60 van hierboven is een goede. Een mooi prijsje voor een degelijke top + cab. Als die cab rommel is verkoop je die gewoon en spaar je voor een andere.

Squier4ever
6 januari 2005, 14:30
k heb ook een spider thuis staan (1e versie combo 2x12"), ik zeg je 1 ding:
DOE HET NIET!

de eerste versie is ook wel veel meer een speelgoedamp als de II,

t0n3h^
6 januari 2005, 16:39
Ik heb de Spider II 112 :P....ik weet niet of die daar mee te vergelijken is (de stack dan), maar ik heb het eerlijk gezegd wel een beetje gezien met die line6. Ik heb een strat USA dus eigenlijk wil ik wel eens een fender :P

andoni
6 januari 2005, 16:57
Ik heb de Spider II 112 :P....ik weet niet of die daar mee te vergelijken is (de stack dan), maar ik heb het eerlijk gezegd wel een beetje gezien met die line6. Ik heb een strat USA dus eigenlijk wil ik wel eens een fender :P

dat bedoel ik dus: na een tijdje heb je "het gewoon wel gezien." Erg leuk spul hoor die Spiders, maar de liefde blijft niet duren.

ToTaL FaKe
13 januari 2005, 16:34
je kan ook alleen de top kopen, en een goeie 2 x 12/ 4 x12 cabinet kopen.

Mr.Bluesbreaker
13 januari 2005, 16:50
Dat is een goede tussenweg, hang er maar eens een ENGL of 1960 A aan ofzo. Ben je de top zat, wissel je van head en heb je al een goede cab, verlies je niet zoveel op de waarde, mits 2e hands top aangeschaft. Oja Ieme, ik bedoelde iam inderdaad. Ik let daar nooit zo op :oops: :)

Jeroenvanhulsteijn
14 januari 2005, 00:19
en met een goeie cab eronder kun je de speakersimulatie uitzetten, wat weer wat rekenkracht scheelt. Wordt je geluid mss ook weer iets dynamischer.

andoni
14 januari 2005, 10:13
en met een goeie cab eronder kun je de speakersimulatie uitzetten, wat weer wat rekenkracht scheelt. Wordt je geluid mss ook weer iets dynamischer.

De Spiders hebben geen speakersimulaties, alleen de duurdere Line6'en :wink:

AART
14 januari 2005, 15:13
voor ongeveer 750 kan ie veel beter in mijn sig kijken :D

pol
14 januari 2005, 15:21
idd, die line6 is binnen 3 jaar toch geen zak meer waard, slechte investering als je ooit beter materiaal wil.