PDA

View Full Version : Welke Vox wah??



t0n3h^
5 januari 2005, 21:17
Hallo Heren en een paar dames :-P

Ik heb een vraagje, het eerste antwoord dat ik krijg is toch waarschijnlijk: www.gebruikdiefuckingzoekfunctienoueens.nl, maar ik waag de gok. Ik wil mij een keer binnenkort een wah kado doen. Ik heb op een dunlop crybaby GCB-35 gespeeld. In combinatie met een Carl Martin Hot drive 'n boost MKII en een spider II line6 versterker met een strat USA klonk dit wel vet. Maar ik wil nog iets vetters, mijn instelling is: Beter in 1 keer goed dan 10x maar voor een "mwa". Bij effecten is het nog wel te veroorloven. Dus ik zat te denken aan een goede vox-wah. Ik zat te denken aan een clyde mc'coy, maar kan iemand mij uitleggen wat dit pedaal nou extra geeft boven een crybaby. De vox is een stuk duurder, maar als het goed materiaal is, heb ik het er wel voor over. Een CM is ook niet alte goedkoop, dus heb ik graag wat advies van meer ervaren gitaristen. Als iemand me iets anders aanraad, suggesties zijn van harte welkom.
Bij voorbaat dank

Gr Toni

Ps. Ik speel vooral meer de bluesy kant, met wat uitzonderingen ertussen.

AntY
5 januari 2005, 21:32
bump ;)

t0n3h^
5 januari 2005, 21:37
hij is er dus, dank aan iedereen die aan het posten van deze topic meegeholpen heeft, HULDE :P....
Maar als iemand dus zin heeft om iets te antwoorden, ze zijn welkom ;)...

groovyB3
5 januari 2005, 21:41
Ik zou de Vox vergeten en voor een Teese RMC. Die nailed de sound van een vintage Vox wah het meest en kost net zo veel als een Vox.

Een crybaby is een leuk wahtje om mee te beginnen, maar gaat al snel irriteren. De sound is erg plasticerig en schel. Niets vergeleken bij de smoothness (dat is wat je wil met blues) van een Teese.

Ikzelf heb de RMC1 gehad, klinkt als hotrodded vintage vox, jimi all the way, als je van rauw houdt een aanrader (speel zelf ook blues, dus de grens is nogal wazig)
De Picture Wah is wat smoother dan de RMC1, houdt je sound wat cleaner.

Bluesbreaker
5 januari 2005, 21:50
inderdaad, ik heb de RMC2, kun je nog meer kanten mee op, erg tevreden mee

t0n3h^
5 januari 2005, 22:10
ok bedankt voor de tips! Ik hou de ene keer van een beetje cleane sound, maar ik had bij een cleane sound inderdaad dat de crybaby wat schel klonk en met een dikke vette drive gaf het wel een vette sound. Ik hou ook wel een beetje van die rauwe wah met een lekker vage distortion erdoor heen....

t0n3h^
5 januari 2005, 22:14
Zijn er trouwens ook wah's die de adapter in het pedaal zelf hebben?
Ik ben namelijk een beetje verwend met die Carl Martin waar ik geen adapter voor nodig heb en hem zo in het stopcontact kan steken. Ik vind het erg handig want als je nog geen pedalboard heb, willen je pedalen nog wel eens verschuiven en met een adapter krijg ik het altijd voor elkaar om die adapter uit mn pedaal te krijgen :P...

Bluesbreaker
5 januari 2005, 23:34
ok bedankt voor de tips! Ik hou de ene keer van een beetje cleane sound, maar ik had bij een cleane sound inderdaad dat de crybaby wat schel klonk en met een dikke vette drive gaf het wel een vette sound. Ik hou ook wel een beetje van die rauwe wah met een lekker vage distortion erdoor heen....

dan is een RMC 2 misschien wel wat voor je, daarmee kun je de volumeboost zelf regelen, wahs met een ingebouwde trafo ken ik niet

t0n3h^
6 januari 2005, 00:55
Jaah, ik heb wel al een boostknop, dus het zou wel dubbelop zijn. Die carl martin zoals hierboven beschreven heeft een boost en drive(distortion) knop en vooral die boost is erg handig :). Maar ik zal eens gaan kijken voor informatie over de RMC 2, wel een stuk prijziger dan de RMC1

groovyB3
6 januari 2005, 00:59
Kheb zelf ook de RMC3 gehad trouwens. Die had voor mij te veel mogelijkheden.

Ben zelf groot Hendrix fan, dus de RMC1 was perfect voor mij. Geen gezeik, gewoon intrappen en gelijk een harde piemel :D

Ché
6 januari 2005, 11:11
zijn die rmc wah's true bypass?

Robbert
6 januari 2005, 12:22
zijn die rmc wah's true bypass?

Absoluut!

Speeddemon
6 januari 2005, 12:41
zijn die rmc wah's true bypass?
zijn SUV's domme patserbakken, die de plank volledig misslaan in Nederland, zonder bergen en off-road gedoe? :roll: :wink:

Antal
6 januari 2005, 12:54
zijn die rmc wah's true bypass?

Schijten beren in het bos? :roll: :wink:

Robbert
6 januari 2005, 12:57
:D

t0n3h^
6 januari 2005, 16:16
hij is er dus, dank aan iedereen die aan het posten van deze topic meegeholpen heeft, HULDE :P....
Maar als iemand dus zin heeft om iets te antwoorden, ze zijn welkom ;)...

Dit gaat over het topic posten ;)....maar die vox of Teese komt er nog wel ;)...

groovyB3
6 januari 2005, 16:35
zijn die rmc wah's true bypass?
zijn SUV's domme patserbakken, die de plank volledig misslaan in Nederland, zonder bergen en off-road gedoe? :roll: :wink:


Screw you, SUV's roelen. Volgende jaar koop ik een ouwe usa leger Humvee en kom ik je huis platrijden :D

Diedo
6 januari 2005, 16:40
zijn die rmc wah's true bypass?
zijn SUV's domme patserbakken, die de plank volledig misslaan in Nederland, zonder bergen en off-road gedoe? :roll: :wink:


Screw you, SUV's roelen. Volgende jaar koop ik een ouwe usa leger Humvee en kom ik je huis platrijden :D

Ik vind jou meer iemand voor een oude cadillac ofzo. of een mustang :)

groovyB3
6 januari 2005, 17:25
Jah op zich ook wel

http://www.runwalkjog.com/utahcars/Provo/cadi1998.jpg

Met bijpassende Fiesta Red Strat op de achterbank, mooie brunette naast me en 2 van die grote rode pluche dobbelstenen aan de achteruitkijkspiegel :D

t0n3h^
6 januari 2005, 17:31
jaaaah vette bak :D, laatst op discovery: topcars, of zoiets, over cabrioletjes....
Kwam die ook voorbij of een broertje ervan, heeeerlijke auto's.




Als ik ooit geld ervoor heb en wat benzine over, neig ik wel eens GAS te hebben naar zo'n auto

en nu verder naar het topic :P....

Speeddemon
6 januari 2005, 18:42
zijn die rmc wah's true bypass?
zijn SUV's domme patserbakken, die de plank volledig misslaan in Nederland, zonder bergen en off-road gedoe? :roll: :wink:


Screw you, SUV's roelen. Volgende jaar koop ik een ouwe usa leger Humvee en kom ik je huis platrijden :D
screw you doubletime!
Met mijn Pools/Russische 'connecties' regel ik zo een halfgare T72 tankski ! Kijken hoe hard die Hummer van jou wegkruipt. :wink:

en met het patserbak-SUV's had ik niet direct een leger hummer in mind.
Ik bedoel meer die moderne foute shit, waarin van die geblondeerde gebotoxte 38+ vrouwen (je weet wel, die zo'n tapijt als jas dragen) de kids in Wassenaar van school halen, terwijl die domme wagens juist DAAR het gevaarlijkst zijn! :evil:

Ik haat die dingen met een passie! En die foute mensen ook trouwens. Leeghoofdige elitaire snobistische crap, die geld verdienen met niks doen (of noemt iemand hier beleggen hard fysiek werk? Zeker nooit in een bandendistributiecentrum gewerkt. :roll: Ik wel. dat is hard werk. :razz:
now fuck off.
really.

i mean it.
:wink:

groovyB3
6 januari 2005, 19:55
Hmm jah, true. Zo'n Mercedes volbeladen met bullbars en dikke banden en dan stapt er zo'n kakmadam uit met een gucci zonnebril, overgeblondeerd haar en een mantelpakje.... Bah...


Maar er gaat niets boven een Chevrolet Suburban :D

http://www.sopranos.20m.com/sopranos_tony_car.jpg

Fogettaboutit!

Dirk_Hendrik
6 januari 2005, 20:52
Da's een nieuwe suburban. Da's niks. In een oudere versie deed ik languit een dutje op de achterbank. Dat was in Minnesota. daar hebben ze wel plek voor van die achterlijk grote klotebakken. Liever niet hier. het fietspad is voor fietsers. Niet om voor de helft met dat soort broeikasgeneratoren gevuld te worden.

Quink
6 januari 2005, 21:03
Ik haat die dingen met een passie! En die foute mensen ook trouwens. Leeghoofdige elitaire snobistische crap, die geld verdienen met niks doen (of noemt iemand hier beleggen hard fysiek werk?

Nooit overwogen om bij de gemeente Nijmegen te solliciteren?? :-D

Speeddemon
6 januari 2005, 21:07
Ik haat die dingen met een passie! En die foute mensen ook trouwens. Leeghoofdige elitaire snobistische crap, die geld verdienen met niks doen (of noemt iemand hier beleggen hard fysiek werk?

Nooit overwogen om bij de gemeente Nijmegen te solliciteren?? :-D
nu je het zegt! :D

[schrijft snel op]
subsidie voor Weller soldeerstations en toebehoren regelen!

:) :wink: